Şimdi Ara

Lastik Ön Arka Yapmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
1.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iki yıllık lastiklerimiz 30000 km ye yaklaştı ..Araç sakin kullanıldığı için dişlerde fazla aşınma yok . Arka tarafta erime çok az olsada ön tarafta arkaya göre fazla ..Sizce iki yıllık ve 30.000 yapmış lastik ön arka yapılırmı ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • yahu 1 sene oldu halamı soruyosun,değiştir patlamaz korkma(sanki lpg tüpü)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Ufuk kardeş para sıkıntısı oluyo ya ..Bu ara borca girdik İstanbul dan ev aldık kredi borcu olunca pintilik oluyo ..Birde bu ara arabaya ses yalıtımı işini kafaya taktım ..kapıların içine bide döşemenin altına .kendim yapıcam .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapılır sorun çıkmaz hocam korkmayın.
  • Saol Paranormal kardeş ..Aslında tekerlerin resmini koymadan biraz saçma soru yazdım demi . Dur çekip koyayım .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat8361

    Ufuk kardeş para sıkıntısı oluyo ya ..Bu ara borca girdik İstanbul dan ev aldık kredi borcu olunca pintilik oluyo ..Birde bu ara arabaya ses yalıtımı işini kafaya taktım ..kapıların içine bide döşemenin altına .kendim yapıcam .

    yerlerini değiştir,1 sene daha kullan bence.zaten en iyi lastik 3 sene gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rotasyonda tavsiye edilen aralık genelde 15-20 bin km.dir. Diğer bir stratejide, ilk alışma daha kritik olduğundanilk rotasyon 2/3, 1/2 oranında daha erken yapılabilir, sonra düzenli devam edilir. Mesela 7500, 15 000, 15 000 şeklinde.

    30bin km'de de yapılabilir. Çapraz değiştirmeyin ama. Sağdakiler sağda kalsın. Yönlü lastiklerde mecburiyet, radyallerde tavsiye, 30bin km değiştirlmemiş lastiklerde şiddetli tavsiye :)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Saolun arkadaşlar ben ozaman değiştirteyim .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Rotasyonda tavsiye edilen aralık genelde 15-20 bin km.dir. Diğer bir stratejide, ilk alışma daha kritik olduğundanilk rotasyon 2/3, 1/2 oranında daha erken yapılabilir, sonra düzenli devam edilir. Mesela 7500, 15 000, 15 000 şeklinde.

    30bin km'de de yapılabilir. Çapraz değiştirmeyin ama. Sağdakiler sağda kalsın. Yönlü lastiklerde mecburiyet, radyallerde tavsiye, 30bin km değiştirlmemiş lastiklerde şiddetli tavsiye :)



    Ben Bursa'da bir yetkili serviste aynen dediğiniz gibi ön-arka (çapraz değil) rotasyonu ilk kez 17500 km'de yaptırdım. Balans yapmamışlar, sadece değişim. Birde basınçları dengesiz basmışlar. Onu lastikçide fabrika psi değerlerine getirttim ancak direksiyon eskiye göre ağırlaştı, daha sert. Rotasyonun etkisi olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Hocam yeni konu açmadan ben bi şey sorsam:

    Hep km ile ölçülmekte ama ben son 5 yılda topu topu 25000 km yaptım. Bunun son 3 yılı 10000km anca... 5 yıl evvel taktığım ve 25000i anca gören attractalarda önler neredeyse arkalara göre %50 kaldı çünkü yolun çoğu kilit taşı döşeli ara sokaklarda. Asfalt olarak anca 2500-3000 gitmiştir bu 25000 içinde. Ayrıca 5 (belki de emin değilim 6) senenin verdiği sertleşme de cabası. Böyle abuk bi durumda ön arka ile idare etmek mi yoksa yeni lastikle dert tasa düşünmemek mi? Zira dişler muayeneden geçse de hamur iyice sertleştiği için özellikle kaymak asfaltta ve hatta azcık ıslaksa iyi cambazlık yaptırıyor keratalar...

    Teşekkür.

    Edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rabitelli -- 2 Ekim 2015; 21:59:05 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi lastik durumuna göre değişilir arka lastik kullanılabilecek durumdaysa öne takarsın hiçbir sorun olmaz.Lakin önümüz kış lastik durumu iyi değilse Allah korusun kazaya neden olabilir lastik çok önemli yol tutuş fren mesafesi vs.
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Bozuk lastik, önde direksiyon tarafına geçince direksiyon hissini değiştirebilir, bazen bir tarafa çekme yapabilir. Ama lastiğin 17500 km içinde bozulması enteresan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    yahu 1 sene oldu halamı soruyosun,değiştir patlamaz korkma(sanki lpg tüpü)

    senin lpg ile alıp veremediğin nedir konusunu açarsın konuların altına yazarsın tren bacası gibi arabamı kullanam
  • rabitelli kullanıcısına yanıt
    Taban hamuru kurşunkalem silgisi gibi, kullanılmayınca sertleşiyor. Aşınma diş derinliği kritik noktaya gelince kötüdür, ama alttan taze lastiği meydana çıkarması bakımından gereklidir de.

    25000 km pek bir şey değil. Zamandan dolayı, taban hamuru beklemiş silgi gibi sertleşiyor. Size taban hamuru yumuşak, "kısa ömürlü" lastik lazım, onları daha uzun kullanabilirsiniz. Lastiklerin diş derinliğini beklemeye gerek yok. Bazen süspansyon geometrisi düzgünse, direksiyon kendi doğrultusunda güçlüyse, dişler aşınmayabiliyor. Asfaltta yol yaptığım, 80bin km'de dişleri yarıda olduğu halde değiştirdiğim lastikler oldu. Zamanla kordları bozuluyordu. Hem kullandığımız yollar etkiliyor, hem de arabaların süspansonlarından gelen farklı "huyları" var.

    Rotasyon dengeli aşınma ve dört lastiği de daha uzun kullanıp aynı anda bitirmek için yapılıyor. Ön ve arka süspansiyonların yapıları aynı olmadığı, önde ve arkada ağırlıklar farklı olduğu için aşınmalar da farklı olabiliyor. Rotasyon, bunun etkilerini azaltıyor.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür hocam,
    Dediğiniz gibi "taban hamuru yumuşak, "kısa ömürlü" lastik" hem bütçeye, hem de "keyfe" faydalı olacak sanırım.
    Bu kışı da bi atlatalım, bahara bakalım bi hal çaresine
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bozuk lastik, önde direksiyon tarafına geçince direksiyon hissini değiştirebilir, bazen bir tarafa çekme yapabilir. Ama lastiğin 17500 km içinde bozulması enteresan.

    Hocam lastiğin bozuk olduğuna dair bir durum yok ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Bazen lastiklerdeki yanakların bir tarafta olanı (iç veya dış) biraz daha çok zayıflar. Özellikle ilk alışma süresinde sert kullanılırsa. (Radyal kordlar tabandan yanaklara kesintisiz devam eder, ilk kilometreler aracın ağırlığına göre pozisyon alması için sakin kullanılırsa uzun vadede geometri ve gerilimlerin eşitliği mükemmele yakın olur). Bu üretime de bakıyor bence, her parti bir değil.

    Böyle küçük hatalar gözle kolay farkedilmez. Problem eğer lastikle beraber geziyorsa şüphelenebiliriz. Mesela tekrar ön arka yapılınca sorun geçerse lastiklerde (kullanımı engellemeyecek de olsa) küçük gerilim/geometri hataları var demektir.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Üstad genelde, söylediğinizin aksine çapraz değişim öneriliyor; sebebi de iç-dış aşınmanın daha dengeli olması. Sizin bunu önermeme sebebiniz nedir? Bilgim yanlışsa zevkle düzelteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aytürk kullanıcısına yanıt
    Burada birden çok doğru var. Yapabilirsem anlatmaya çalışayım.

    Doğrudur, lastik radyal de olsa eskiden çapraz değişim daha yaygındı. Yol genelde dış ksımda daha bozuk olduğundan ve dışa doğru eğim de olduğundan sağ sol aşınma farkı olabiliyor.

    Otoyollar, tek yönlü yollar, şehirde çok şeritli yollar ve önden çekiş yaygınlaşınca bu ikinci plana düştü. Yol eğimini dengeleyecek asimetrik toe, kaster, veya negatif kaster de kalmadı. 80'lerden sonra da lastik veya otomobil üreticisi tavsiyesi olarak çapraz rotasyon pek hatırlayamadım (belki ben rastlamamışımdır).

    Arabalar hızlanırken önü hafiflediği için tabanda çekiş yönündeki yükler yeni arabalarla eski önemini kaybetti. Tabanda fren yönündeki yükler dominant hale geldi. Arkada sadece fren yönünde, önde ise her iki yönde de yük var. Ama biri diğerinden daha fazla veya daha sık, daha hızlı vs... Radyallerde mesele şu ki, hep aynı doğrultuda sündürülmeye çalışılan yapı diğer yönde döndürülünce kord/hamur adheransı zayıflayabiliyor. Bu da güvenlik bakımından diş aşınmalarından daha kritik. Belki, parantez şeklini almış bir kitabı diğer yönde alıştırmaya çalışınca cilt sırtının ayrılması gibi düşünebiliriz. Radyal kordlar bir kitabın sayfaları gibi tabanda gidiş doğrultusuna dik çekilde sıralıdırlar. Posizyonları tekerlekteki daire çaplarıdır (radius).

    Lastiklerin konstrüksiyonu "beton-arme"ye benziyor. Sıkışmaya karşı beton ve gerilimleri (çekme) kontrol etmek için demir donatı nasıl kullanılıyorsa, lastikte de kordlar çekme yüklerine karşı koyuyorlar. Tabii, betondan daha karışık bir yapı, ama adherans (demirin betona ve kord tellerinin hamura yapışması, birbirlerine göre pozisyon değiştirmemeleri) önemli. İşte bu yapı çok zayıflayınca yanaklarda dalgalar oluşuyor, ilerleyince kordlar sürekli hareketten kırılıyor balon yapabiliyor, iç yanaktakiler de bazen farkedilmiyor.

    Radyaller lastiklerin ne şekillerde bozulduklarına bağlı olarak (önce dişlerin asimetrik aşınması, yoksa konstüksiyonun bozulması) çapraz veya düz değiştirilebilir. Ama çapraz değiştirileceklerse daha sık, yani yakın kilometrelerde olması tavsiye edilir. 10bin 30bin 30bin..., veya hafif arabalarda ("programı" fazla karıştımamak için) sürekli 15bin veya 20bin tavsiye edilebiliyor. Fakat ilk rotasyon kaçmış, tavsiyenin süresi geçmişse bu yönde alışmış radyal lasiğti çevirmek yapısı açısından risk oluşturabilir. Bu yüzden ben de böyle tavsiye ettim.

    Çapraz kordlu lastiklerde kordlar iki yönde de tabana çapraz serilmiş olduğu için, düz veya çapraz rotasyon kritik değil. Bu yüzden bir tarihten önceki bütün kıulavuzlar çapraz rotasyon tavsiye eder. Ama bu tipler neredeyse artık piyasadan silindiler, 70'lerde kaldılar, bir de yanaklar yüksekti, sönümleme için mesafeler daha fazlaydı. 75 yanak bile pek yoktu (otomobillerde 78, 80, 85).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 3 Ekim 2015; 19:29:49 >




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Erinmeyip uzun uzun yazdığınız için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.