Şimdi Ara

Lastik patladi. Yama ile devam mi edeyim yoksa yeni tek lastik mi almali?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
25.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mrhaba arkadaslar.Gecen gece lastik cukura girince yana yakin yerden patladi.Yama yaptirdim lastikcide ve kullaniyorum. icim rahat degil tabbikide.lastik on sag lastik.Herkes degisik bi seyler soyluyor.Siz olsaniz ne yapardiniz?Lastikler de omrunu tamamlamadi. Seneye anca degistirecektim.185 55 15

    1-yeni ,ayni olculerde ucuz bi lastik alip takmak
    2-Yamali lastigi arkaya takip aynen kullanmak
    3-İkinci el tek lastik almak
    4-Hic ellemeden kullanmak

    Degerli tecrube ve onerilerinizi bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevozgur -- 22 Aralık 2011; 18:40:53 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Patladı: Yama mı, Tek Lastik Değişimi mi?

    Lastik patlaması, araç sahiplerinin sıklıkla karşılaştığı bir sorundur. Böyle bir durumda lastiğin onarılıp onarılmayacağı veya tamamen değiştirileceği konusu kafa karışıklığına neden olabilir. Bu makale, lastik yaması ve tek lastik değişimi seçeneklerini karşılaştırarak bilinen bilgilere dayanarak sana rehberlik edecektir.

    Lastiğe Yama Yapmak

    Lastik yamaları, küçük delinme ve yırtıkları onarmak için kullanılan geçici bir çözümdür. Uygulama, deliğin içten kapatılması ve şişirme yapılmasıyla gerçekleştirilir. Lastik yaması yapmanın maliyeti kullanılan malzeme ve işçiliğe bağlı olarak değişir.

    Yama Yapılan Lastiğin Dayanıklılığı

    Lastik yamalarının dayanıklılığı, onarımın kalitesine, deliğin konumuna ve lastiğin durumuna bağlıdır. Genellikle, kalifiye bir tamirci tarafından yapılan bir yama, lastiğin ömrü boyunca dayanabilir. Ancak, yamanın zamanla gevşeyebileceği veya başarısız olabileceği unutulmamalıdır.

    Yamalı Lastiklerin Kullanımı

    Yamalı lastikler, güvenli bir şekilde kullanılabilir, ancak bazı sınırlamalar vardır. Yamalı lastiklerin maksimum hızını ve yük kapasitesini aşmamak önemlidir. Ayrıca, düzenli olarak kontrol edilmeli ve herhangi bir hasar belirtisi için izlenmelidirler.

    Tek Lastik Değişimi

    Lastiğin onarılamadığı durumlarda tek lastik değişimi gerekir. Tek lastik değişimi, diğer üç lastiğin durumuna bağlı olarak maliyetli olabilir. Çoğu uzman, aynı aksta bulunan lastiklerin aynı anda değiştirilmesini önerir.

    Lastik Yaması mı, Tek Lastik Değişimi mi?

    Lastik yaması mı yoksa tek lastik değişimi mi tercih edilmesi gerektiği kararı, aşağıdakiler gibi çeşitli faktörlere bağlıdır:

    • Deliğin boyutu ve konumu
    • Lastiğin yaşı ve durumu
    • Aracın kullanımı
    • Bütçe

    Küçük delinmeler ve yırtıklar için lastik yaması genellikle geçici bir çözüm olarak yeterlidir. Ancak, daha büyük hasarlar veya sık tekrar eden delinmeler için tek lastik değişimi önerilir. Sonuç olarak, lastiğin onarılıp onarılmayacağına veya tamamen değiştirilip değiştirilmeyeceğine karar vermeden önce lastik tamircisi veya mekaniker ile görüşmek en iyisidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eğer diğer lastiklerle arasında km farkı çok değilse yeni lastiği alınız. Ama yeni lastik ile eski lastikler arasında fark varsa aracın dengesi bozulur.

    Ayrıca bir aracın lastiğinin yanağı yaralandıysa, patlamasa bile balon yaptığında değiştirilmesi gerekir. çünkü yüksek hızlarda o balondan patlayabilir lastik.
    Yamada da aynı tehlike mevcuttur.

    Bu sebeple araçtaki lastikle aynı marka/model lastik almak gerekmektedir. Temiz 2. el lastik de olabilir ama desen farkı olursa araç sapıtabilir
  • Tekrar patlayana kadar kullan hocam
  • arka lastıkle yer degıstırsenız daha ıyı olur dıye dusunuyorum
  • Her lastik patladığında yeni lastik alsaydık halimiz ne olurdu ? Lastik tamirciliği diye bir meslek de olmazdı. Merak etmeyin bir şey olmaz. Zaten balon benzeri tehlike yaratacak bir durum olsaydı lastikçi size değiştirmenizi önerirdi.

    Yine de içiniz rahat etmiyorsa arkaya takın tamir gören lastiği...
  • Patlayan kısım lastiğin yola basan kısmındaysa yama yapıp devam edebilirsiniz bence ancak yanak tabir edilen yan kısımdaysa değiştirmek gerekebilir bence..
  • Paranız çok etrafa saçayım görüşündeyseniz yeni alın
    Hiçbir sorun teşkil etmez eski nesil lastikler olsaydı neyse ama şuan kalitede çok fark etmeden devam ediyor hayatına lastikler... Ama içim rahat etsin derseniz onu arka çapraza alın ama diğer lastikleride çapraz değiştirin aynı anda..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • MADEM İÇİNİZİN RAHAT ETMESİNİ İSTİYORSUNUZ O ZAMAN YEDEK LASTİKLE YAPTIRDIĞINIZ LASTİĞİ YER DEĞİŞTİRİN
  • Oncelikle aracinizda caninizi ve sevdiklerinizin canini tasiyorsunuz, maddi durumunuzu gercekten etkileyecekse yeni lastik almayin ama o lastik ebatlarinda fiyatlar makul, ki gelecek sene degistireceginizi soylemissiniz, dilerseniz cok uygun fiyata bir iki yil sizi cok rahat goturecek petlas lastiklerini almanizi tavsiye ederim, yok eger ben suan lastik almak istemiyorum derseniz, bir muddet 90 km'yi gecmeden aracinizi kullanmanizi, eger balon vs yaparsa ayni ebat ayni marka ayni tip ikinci el diger lastiklerinizden yipranmislik acisindan cok fazla farki olmayan bir lastik almanizi nacizane oneririm..
  • yaptırdığınız lastiği kullanın bir sıkıntı olacağını sanmıyorum
    yeni bir adet farklı lastik alsanız 3 aynı 1 farklı olur ayrıca yakıt tüketimi çoğalır
    ille değiştirecem derseniz bagajdaki yedek lastiği takın hiç yoktan aynı olur
    yada seneye bırakmadan 4 lastiği yenileyin
  • Normalde civi batti falan deseydiniz kullanin denirdi de. Cukura girdim patladi demissiniz. bu durumda lastigin yarilmis olmasi lazim. hem de yanaklari da hasar gormustur cok buyuk ihtimalle. Patlama yanaktaysa kesinlikle degistirmek lazim. Yanakta balon varsa yine degistirmek lazim. Eger patlama tabandaysa ama yariksa gene degistirmek lazim. Civi deligi gibi bir sey ise kullanmaya devam edebilirsiniz.

    Degistirirseniz de en mantiklisi on iki lastigi beraber degistirmek. Diger durumlarin hepsine saga sola cekme sorunlariyla karislasmaniz buyuk ihtimal.
  • Tesekkurler. Lastik yarilmadi ama yan tarafa dogru egimli yrden patlamis.azcik da yanakta sorun var ama delinmemis.Yama her iki tarafi da kapatiyor.

    Yedek lastigi kullanmiyorum cunku orjinal cantlar degil ve olculer farkli.

    Seneye komple farkli marka lastik alacaktim o yuzden ayni lastikten de almak istemedim.

    Lastikler sava intensa marka. Benden onceki sahibi almis ama cok begenmiyirum.

    Lastikler su an 2 yadinda ve 30000 km yaptim.

    Tek petlas alsam uygun fiyatli , 1 sene kullansam cok mu farkeder?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevozgur -- 22 Aralık 2011; 19:55:38 >
  • dostum ince yanak lastiğime yama yaptırmıştım, sorun çıkarttı. çünkü tutmadı ama normal lastiklerde sorun çıkartmıyor. Ayrıca yama öyle güm diye patlamıyor. İnceden inceye hava kaçırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurgenli

    Tesekkurler. Lastik yarilmadi ama yan tarafa dogru egimli yrden patlamis.azcik da yanakta sorun var ama delinmemis.Yama her iki tarafi da kapatiyor.

    Yedek lastigi kullanmiyorum cunku orjinal cantlar degil ve olculer farkli.

    Seneye komple farkli marka lastik alacaktim o yuzden ayni lastikten de almak istemedim.

    Lastikler sava intensa marka. Benden onceki sahibi almis ama cok begenmiyirum.

    Lastikler su an 2 yadinda ve 30000 km yaptim.

    Tek petlas alsam uygun fiyatli , 1 sene kullansam cok mu farkeder?


    Diger lastiklerinizden farkli marka ve model lastik kesinlikle almayin aksi takdirde lastiklerin yere tutunma miktari farkli olacagindan Allah muhafaza kaza yapmaniz işten bile degil! Hepsini degistirmeyi dusunmuyorsaniz aracinizi yuksek hizlara cikmadan ve cukurlarda tumseklerde vs dikkatli kullanmanizi oneririm, ama ben sizin yerinizde olsam yamali bolgeyi de göz onune alarak taksitle 4 tane yeni lastik takimi alirdim.




  • 4 lastik alamam hocam. zaten 200-250 arasi lastikler. ZorlaSAM bir tane.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.