Şimdi Ara

Lastik tamir kiti kullananlar ? Stepne yerine tercih edilir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
4.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Marketlerde bile satilan 20 liralik bu urunler ise yariyor mu?
    Bazi markalar stepne yerine tamit kiti ile araclari satiyor mesela.
    Biraz nette arastirdim ama kullananlarin kimisi memnun kimisi degil.
    Ornegin lastige civi girdi lastik yere indi sifir hava. Bunu kullaninca lastikciye kadar goturur mu? Eger oyleyse stepneyi tasimak mantiksiz bence cunku hem degistirmek ugrastiriyor hemde araca ekstra agirlik yapar ve birde yakit tuketimini arttirir. Stepne de sonucta lastikciye kadar gitme amaciyla kullaniliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Tamir Kitleri: Stepne Yerine Tercih Edilebilir mi?

    Lastik patlakları, araç sahipleri için yaygın bir sorun olabilir. Stepneler geleneksel bir çözüm olsa da, son yıllarda lastik tamir kitleri popülerlik kazanmıştır. Bu kitler, patlak lastikleri geçici olarak onararak stepne ihtiyacını ortadan kaldırmaya yardımcı olur.

    Lastik Tamir Kitlerinin Avantajları:

    • Kolaylık: Lastik tamir kitleri, stepnelere kıyasla çok daha kolay ve hızlı bir şekilde kullanılabilir.
    • Alan Tasarrufu: Stepneler bagajda değerli yer kaplarken, lastik tamir kitleri daha kompakttır ve minimum alan gerektirir.
    • Ağırlık Azaltma: Stepneler önemli ölçüde ağırdır, bu da yakıt verimliliğini azaltabilir. Lastik tamir kitleri ise çok daha hafiftir.

    Stepnelerin Avantajları:

    • Kalıcı Çözüm: Lastik tamir kitleri patlak lastikleri geçici olarak onarsa da, stepneler kalıcı bir çözüm sunar.
    • Güvenilirlik: Stepneler, patlak lastikleri güvenilir bir şekilde tamir eder ve uzun yolculuklar için daha güvenli bir seçenektir.
    • Tüvtürk Muayenesi: Tüvtürk muayenesinde stepneler zorunlu iken, lastik tamir kitleri kabul edilmemektedir.

    Lastik Tamir Kitlerini Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler:

    • Lastik tamir kitleri, küçük delinmeler ve yırtıklar gibi belirli lastik hasar türleri için tasarlanmıştır. Ciddi hasarlar için stepne gerekebilir.
    • Lastik tamir kitlerinin güvenilir bir markadan olması ve araç üreticisi tarafından onaylanması önemlidir.
    • Kitin kullanım talimatlarını dikkatlice okuyun ve lastik onarımı konusunda deneyimli değilseniz profesyonel yardım alın.

    Sonuç olarak, lastik tamir kitleri stepnelere kıyasla birçok avantaj sunar ancak kalıcı bir çözüm için stepne kullanmak hala daha güvenilirdir. Eğer küçük lastik hasarları için hızlı ve kolay bir çözüm arıyorsanız, lastik tamir kitleri uygun bir seçenek olabilir. Ancak, uzun yolculuklar veya ciddi lastik hasarları için stepne kullanılması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben kullandım, çivi girmiş yere yapışmış hem de yokuş aşağı duran lastiği gayet güzel 15 saniyede şisirdi ve lastikçiye gittim. Lastikçi çok sagolsun lastiği tamir etti içindeki köpükle birlikte bastı havayı, köpüğü temizle dememe rağmen. Sonrasında noldu? O lastiğin lastik basınç sensörü bozuldu. 10dk uğraşmamak için 150 liralık sensörden oldum.

    Bali gibi kapatıcı değişik bir katman oluşturuyor köpük. Janta falan da bulaşmıştı ufak izleri hâlâ duruyor.

    Sensör falan yok diyorsanız gayet iş görüyor ama ben bir daha mecbur kalmadıkça kullanmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sam_Mobile -- 25 Kasım 2019; 22:34:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende sensor yok. Sorun olmaz sanirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben güvenmediğim için bulundurmuyorum. hiç kullanmadım fakat lastik yarılırsa işe yaramaz diye düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stepne yakıt tüketimini ne kadar arttirir ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kompressor alin indikce sisirirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30-40.000 km de bir patlamasi icin o lastigi tasimak biraz zuldur.Kullanmasi kolay.Ancak tavsiyem 2 tup bulundurun tam sisirir.

    Gecen yil kullanmistim.Bir dak da sisti.Lastikciye gittim.Temizleyip mantar yama yapmislardi.

    Cok fonksiyonel.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • froster2006 kullanıcısına yanıt
    Aslinda stepne aracin altinda yani cikarsamda yer kazanmak anlaminda etkilemeyecek, agirligi nedeniyle belki yakittan tasarruf ederim diye dusundum ama toplasan 8 kilo falandir . Yani benden 8 kilo agir kisilerin surdugu araba daha az yakmiyodur heralde :)
    O yuzden yakit fikri cok sacma geldi biraz dusununce ama zaman ve kolaylik bakimindan kit daha avantajli gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lemale1

    Aslinda stepne aracin altinda yani cikarsamda yer kazanmak anlaminda etkilemeyecek, agirligi nedeniyle belki yakittan tasarruf ederim diye dusundum ama toplasan 8 kilo falandir . Yani benden 8 kilo agir kisilerin surdugu araba daha az yakmiyodur heralde :)
    O yuzden yakit fikri cok sacma geldi biraz dusununce ama zaman ve kolaylik bakimindan kit daha avantajli gibi.
    Her durumda avantaj olmuyor. Benim aracımda 2 tane köpük ve aküden güç alan hava kompresörü bulunuyor. Bu zımbırtılar bir kaç kere işimi gördü. Ama yaklaşık 1 ay önce aracımla geri geri gelirken bir demir parçası lastiği yandan yırttı. Ne köpük fayda etti ne kompresör. Yani fazla güvenmemek lazım, en garantisi Stepnedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lemale1

    Aslinda stepne aracin altinda yani cikarsamda yer kazanmak anlaminda etkilemeyecek, agirligi nedeniyle belki yakittan tasarruf ederim diye dusundum ama toplasan 8 kilo falandir . Yani benden 8 kilo agir kisilerin surdugu araba daha az yakmiyodur heralde :)
    O yuzden yakit fikri cok sacma geldi biraz dusununce ama zaman ve kolaylik bakimindan kit daha avantajli gibi.
    bizim doblonun stepnesini gündüz vakti yürütmüşlerdi
  • benzinciye kadar götürüyor işte
  • Özellikle şehirli "A" ve "B" sınıfı araçlarda maliyetten kaçınmak için "tamir kiti" adı altında sunulan takım taklavat (poşet eldiven, bir tane bez, bir tane lokanta işi ıslak mendil, onarıcı tüp ve Çin işi basmalı lastik şişirici)

    Simit depolu LPG taktırdığım için stepne depoda duruyor. Bir tane Michelin basınç ölçerli pompa aldım. Bir tüpte bundan.

    Şehir içi sıkıntı yok.

    Şehirlerarası yolculukları gece veya Pazar günlerine planlamıyorum.

    Mecbur kalırsam diye aldığım dört lastiğin bir yıl yol yardımı vardı. O bitince 180 TL.ye Toyota Asistanım yaptırdım (İçerisinde stepne getirme hizmetinin olup olmadığını teyit ettirerek)

    Normal çivi girerse zaten pompa ile şişirip yola devam edildiğinde lastik döndüğü için tubeless özelliği nedeniyle inme yapmıyor. Bir lastikçiye kadar götürür.

    Yarılma varsa da zaten bunun kapasitesinin üstü bir durum. O durumda işte yol yardımı gerekiyor.

    Aslında ince stepneler var. O kadar yer de kaplamıyor. 15 senedir bu şekilde kullanıyorum. Ha aldım ha alacam. Bir gün kalmam umarım bir dağ başında.




  • Ben şahsen çok memnunum. Metro'da satılan lastik kitlerinden alıyorum. Bugüne kadar 4-5 kere kullandım, her seferinde de lastiği sorunsuz şişirdi, sorunsuz lastikçiye kadar gittim ve tamir ettirdim. 30 dakika lastiği değiştirmekten çok çok daha iyidir, 15 saniyede hallediyorsun işini...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnderGelişenOsasunaAtağı

    ben güvenmediğim için bulundurmuyorum. hiç kullanmadım fakat lastik yarılırsa işe yaramaz diye düşünüyorum
    Minik yarıklarda bile işe yarıyor, eski 407'imde lastik indi ve üzerinde az gittim, jant lastiği hafiften yardı, köpük sıktım ve lastik şişti. Yarığı köpük ile kapattı, lastik tamir olmuyordu yarıktan dolayı, ama beni sonuçta lastikçiye kadar götürdü, yeni lastik alıp taktım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.