Şimdi Ara

Leadtek 6600GT'yi sattım. X800GTO aldım. Bayağı fark var. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
0
Favori
3.708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iyide zaten x800gto da hdr de yok.
  • x800 gto 12 pipe 6600gt 8 pipe.Arada %40 performans farkı var.X800GT 8 pipelı haliyle bile 6600gt den daha performanslı.Paran varsa 7800gt de alırsın gtx de,x1800xt de.Ama ya yoksa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tugay17

    iyide zaten x800gto da hdr de yok.


    HDR atide R300 (9500-9700) den beri desteklenen bir olay gto nun desteklemediğini size kim söyledi.
    HDR (high dynamic range rendering) yeni çıkan bişey değil sandığın gibi.

    Düzeltme : Dalgınlığım ve yanlış yazdığım için kusura bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gurkans -- 3 Kasım 2005, 22:58:57 >
  • X1800 XT, X1800 XL, X1600 XT, X1600 PRO, X1300 PRO, X1300 ve X1300 Hyper Transport modelleri ile piyasaya girecek olan ati bütün modellerinde Shader 3.0 ve HDR desteğini bulunduruyor. ancak HDR ve Piksel Shader Model 3 R430GPU (X800 falan filanda)sunda bulunmayan özellikler.

    şimdi burada okuduğum kadarı ile forumda mesaj atan 3-5 kişi ati satıcısı ve yanlı, aldatıcı şeyler yazıyor.
    ayrıca HDR high dymanic range in kısltılmışı ati, yeni çıkan kartlarına (yukarda belirttiğim modeller) dışında bu yeniliklere destek veremedi.

    ayrıca X800 ailesi bence ölü yatırım 6600gt olupta X800 geçmek akıllaca diil geçlecekse X1000 e geçilsin aila ati satmak isteniyorsa burda barii onları tavsiye ediniz.

    X800, 6600gt den bir sene sonra cıkmış ama ne teknoloji ne de pazar payı yakalayamamış atinin yüz karası olmuş bir modeldir, nvidia 7800gt lerde iken X800 2-3 jenerasyon geriye dönülmesi anlamına gelmektedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemoka -- 3 Kasım 2005, 20:23:43 >




  • HDR 9500 den beri atinin zaten hali hazırda bünyesinde bulundurduğu bir teknolojidir bunun yanlı yansız bir yanı yok.

    Shader model 3.0 ise atinin yalnızca yeni seri kartlarında desteklediği bir modelleme.Nvidia ise 6 serisiyle buna çoktan geçti.
    İkisini sanki aynışeymiş gibi göstermeyelim.
  • gurkans arkadaşım seni internette hatta donanımhaber de biraz araştırma yapmaya davet ediyorum HDR 9500 de olma olasılığı yok 9500 üretildiğinde HDR daha icat bile edilmemişti. HDR ati de sadece yukarı belirttiğim modellerde mevcuttur diğerlerinde KESİNLİKLE DESTEKLENMEMEKTEDİR. Zaten atinin pazar paylarındaki düşün sepelerinden BİRTANESİ de budur.

    ayrıca HDR ile SM3.0 tamamen farkli şeylerdir. Bu konuda da diğer konularda olduğu gibi araştirma davet ediyorum, bir şey bilmeden yazılmış mesajlar ya kasti aldatmaya yöneliktir yada istemiyerek birşeyler öğrenemeye çalışan zavallı vatandaşın yanılmasına sebep olur msaj atarken lütfen dikkatli olalım arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemoka -- 3 Kasım 2005, 20:31:57 >
  • 9550 de HDR var ise hemen alalım
  • Ben gerekli araştırmamı yaptım ama sizin sığ sularda yüzdüğünüzü üzülerek söylüyorum.

    Şimdi şunu sormak istiyorum ben size sm2.0 da hdr kullanılamaz mı? Beni güldürme arkadaşım
    Yada high dynamic range rendering nedir?

    Bak ben sana yardımcı olayım biraz
    Hdr 1998 de Paul Debevec tarafından sunulmuştur. Demek ki varmış 9500 zamanında hdr ;) Ötesinde Atinin x1xxx lere kadar bir yenilik göstermediği biliniyor. x800 lerde hdr efektleri 6serisinde olduğu gibi veriliyor. Bunuda sana çok kolay ispatlayabilirim sorun değil. Day of Defeat Lost coast yada sonradan açılan birkaç hl2 mapinde rahtlıkla görürsün kaldı ki atinin çok eski teknoloji demoları vardır nvidia nın nalu demoları gibi bunlarda da hdr yi görmek mümkün.

     Leadtek 6600GT'yi sattım. X800GTO aldım. Bayağı fark var.


    Ben x800 ü savunmuyorum eski bir teknolojidir 9500 den beri ati de yeni seriye kadar bir değişim olmamıştır zaten. Ama kalkıp da bana ürün satmaya çalışıp insanları kandırıyor gibi yerli yersiz ithamlarda bulunursan sen en büyük ayıbı etmiş olursun.

    http://www.bit-tech.net/content_images/lost_coast_benchmark/aticomparison1.jpg
    Bu da x850 ile hdr açık çekilmiş bir ss. İstersen daha ayrıntılıda konuşabiliriz.




  • http://en.wikipedia.org/wiki/High_dynamic_range_rendering

    http://www.gamedev.net/reference/articles/article2108.asp


    Yalnız sm3 ile hdr ayrı bir hdr ünitesi olduğu ve hdr de daha iyi bir performans sağladığı doğru bu yönden bakarsanız belki benim sözüm tam anlaşılmayabilir ama sm2.0 ile hdr efekti sağlanabilir.




  • gurkans arkadaşım aferim araştırmışsın ama eksik :)

    wikipedia ile bu iş oluyor malesef....

    hani bekli inglicen yoktur diye senin verdiğin linkte hdr ile olan yazıdan alıntı yapacağım...

    SM 2.0 to an extent can render scenes in HDRR, but this is simulated HDR
    SM2.0 HDR ekran görüntüleri oluştura bilir ancak bu SİMULE görüntüdür.

    SM 3.0 can support "true HDR" due to 32-bit floating point color percision. Not only does this increase the accuracy of coloring and lighting, it also provides decimal contrast values for realistic lighting effects.
    SM3.0 GERÇEK HDR GÖRÜNTÜSÜ SAĞLAR.

    ayrıca...

    donanımhaberin 03 Ağustos 2005 tarihli haberinide bilgine sunuyorum aynen alıntıdır.
    X800GT hakkında bu güne kadar çıkan haberleri ve bilgileri derlersek ATi, uzunca bir zamandır Internette dolaşan, X800Pro ların fiyatlarının 6600GT lerle rekabet edebilmesi açısından 200$ seviyesine çekilmesi dedikodularının aksine, X800GT adında R430GPU sunun kırpılmış bir halini taşıyan yeni ekran kartları ile 6600GT nin karşısına çıkmaya hazırlanıyor. Rakibinden HDR ve Piksel Shader Model 3 gibi eksikleri bulunan X800GT'nin 6600GT'den daha düşük bir fiyatla piyasaya çıkarak teknolojik olarak eksiklerini fiyatıyla kapatması bekleniyor.

    bu da nvidianın hdr ile ilgili pdf inden

    What does HDR require?
    “True” HDR requires FP everywhere
    Floating-point arithmetic
    Floating-point render targets
    Floating-point blending
    Floating-point textures
    Floating-point filtering
    Floating-point display?

    bir zamanlar bendeki gf4mx de software sm1.0 emulasyonu yapıyordur 1 demoya bakmıştım 1fps şeklindeydi tabi sm2.0 da hdr öyle olacak diye bi şi yok sonuçta ama gerçek TRUE HDR DESTEĞİ YOKTUR. bunu ispatı için atini sitesinden de yaralanabiliriz
    örneğin X1800 ün yeni özellikleri arasında HDR gösterilmiş
    Radeon X1800 Series excels with Shader Model 3.0, HDR and adaptive anti-aliasing
    http://www.ati.com/products/RadeonX1800/index.html
    ancak X800 de adından bile bahsetmiyor
    http://www.ati.com/products/radeonx800/index.html
    ayrıca
    " Hdr 1998 de Paul Debevec tarafından sunulmuştur" demişinde 1998 de pixel shader dene bi şi yoktu ortada nasıl ekran kartları hdr yi desteklesin ;) acabe benim voodoo 2 de de HDR desteği varmıydı
    sonuç olarak bu teknoloji ilk defa nvidianin 6 seri kartlarında kullanılmıştır DAHA ÖNCEKİ KARTLARDA BU DESTEK YOKTUR

    ayrıca sen ürün satmıyorsan ve X800 burada yapıldığı gibi "kafa kola almak" şeklinde yapılan körü körüne X800 propakandası yapmıyorsan üzerine alınacak bi durum yok demektir lafım bu malı ittirmeye çalışanlaradır.(tüm PC Pazarıda dahil)

    hadi sen şimdi biraz daha araştır bak sayemde hdr yi kim bulmuş ve HDR nin (high definition rendering)olmadığını bile öğrendin başlangıç için bayya iyi sayılır...sonra ben gene burdayım, bende bilgi çok cünkü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemoka -- 3 Kasım 2005, 22:02:13 >




  • Açıkçası tarzın hoşuma gitmedi bellki daha insanlarla iletişim yönünde çok adım atman gerekiyor.

    http://www.bit-tech.net/gaming/2005/09/21/lost_coast_benchmark/1.html

    Altta 7800 ve x850 nin hdr açık ss leri bulunuyor.


    Burada yazdıkların ortada. Bana 9500 zamanında HDR olmadığını söyledin aksini ispatladım. x1xxx den önce hdr aktif hale getirilemez dedin yine çalışabildiğini gösterdim bunun ötesinde sorun nedir. İngilizcem var teşekkür ederim olmasa bunları karşına çıkarmazdım zaten. Ama anlıyorum ki yanlış yapmışım.
    Yazık gerçekten yazık.

    Voodoo 2 ne gelince sağlanması için minimum sm2.0 gereklidir bunun vodoo 2 de olduğunu sanmıyorum ama sen büyük bir bilmişlik edasıyla bunu söylüyorsun :)


    NOT: Kusura bakma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gurkans -- 3 Kasım 2005, 23:09:05 >




  • Beyler rica edicem bir ürün ve onun özelliği için birbirinizi üzmeyin lütfen..
  • evet yanlış yazmışım sm3 performans düşürmüyor artırması bile lazım
    ama HDR düşürüyor
    neyse burda ATI yi savunacak durum yok yarın yine bir Nvidia kartı alınır.
    Nvidia veya ATI fark etmiyor yani.
    ikisininde artı ve eksileri var herkes kendine göre doğru kartı bulacak.
    Saygılar
    http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17440656
    SM3 ile yeterli bilgi mevcut
    ingilizce



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tertip47 -- 3 Kasım 2005, 22:26:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BeyazBüyü

    Beyler rica edicem bir ürün ve onun özelliği için birbirinizi üzmeyin lütfen..


    Eğer böyle bir izlenim verdiysem özür dilerim. Benim sadece amacım bu teknolojinin yeni olmadığı eskidende var olan bir ışıklandırma tekniği (ve gerçekten harika bir teknik ) olduğunu göstermekti. Sanıldığı gibi sadece 6 serisiyle gelmedi ama şu var ki nvidia su yüzüne çıkarttı yada çok iyi lanse etti diyelim. Ama arkadaşın tutumu söylemleri gerçekten üzücü yani karşısındakinin yaşını dahi bilmeden ufak bir çocukla dalga geçer gibi konuşması pek forum ahlakına uymuyor. Yani burda kendini gol atmış gibi hissediyor sanırım. Neyse önemli değil darkhardware da konunu enine boyuna ele alınmış , isteyen girip okuyabilir orda da insanlar birbirine girmiş :)




  • bu sm3 nedır bendede 6600gt var nası yapacam acacam bu ozellığı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gurkans


    quote:

    Orjinalden alıntı: tugay17

    iyide zaten x800gto da hdr de yok.


    HDR atide R300 (9500-9700) den beri desteklenen bir olay gto nun desteklemediğini size kim söyledi.
    HDR (high definition rendering) yeni çıkan bişey değil sandığın gibi.


    1. si High definition rendering diyen BEN DİİL SENSİN
    2. Voodoo2 konusunda seninle hafifden girgir geçtim, inceden ancak anlamıyana davul zurna az...
    3. Atinin Kendi Sitesinde bile oldunu idaa etmediği bir şeyi sen idda ediyordun buna Kraldan fazla kıralcılık denir.
    4. sana Donanım haberin sitesindeki haberden alıntı bile yaptım hala anlamıyorsunhttp://forum.donanimhaber.com/m_3627521/tm.htm bir bak ne olur
    5. HDR konusunda idaa ettiklerim tamemen Ati nin kendi sitesi, Nvidia nin sitesi ve Donanım Haber kaynaklıdır. daha ne kadar kesin bir şey olur bilemem.
    6. Emulasyonla herşey mümkündür bunun aksını idda etmedim. (emulasyonla MacOS X in motorola cpu için olan versionuda çalıştırmak mümkündür.)

    7. sen kendi yazdıklarını inkar ediyosun
    8. bu konuyu neden kişişelleştirdin anlamadım internette araştırma yapıp gelecektin. bu kadar basit herşeyi benimde bilmeme imkan yoktur. gidip araştırıp yanlışımı düzeltirim
    9.X800 6600gt den daha peromanslı bir karttır. ancak tekonojik gelişim acısından bir sene sonra çıkmış olmasına rağmen daha geridir.
    10. ayrıca HDR yi SM2.0 da en iyi emule eden bir japon kardeşimizdir burun geliştirdiği SM2.0 konutları ile en iyi HDR emulasyonu sağlanmaktır http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/ linkide budur.
    11. ayrıca bunuda okuhttp://forum.donanimhaber.com/m_1258848/tm.htm
    12. oyunlarda EMULASYON DİİL TRUE HDR YANİ GERÇEK HDR efekleri kullanılmaktadır. zaten kart bir ton işlem için uğraştığından SM2.0 ile oyunlarda realtime efect açmak pek mantıklı diil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemoka -- 3 Kasım 2005, 22:55:16 >




  • Haklısın ben high definition yazmışım önce kusura bakma. Müsade edersen düzelteyim o yazıyı.
  • Kişiselleştirmedim HDR x800 de de çalışır dedim yine de diyorum sen neden kişisellştirdin.

     Leadtek 6600GT'yi sattım. X800GTO aldım. Bayağı fark var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gurkans -- 3 Kasım 2005, 23:01:44 >
  • sen benim ne yazdığımı okumaksızın msg atıyorsun..

    HDR Desteği ile ilgili atinin sitesinden bir örnek verebilirmisin....

    ayrıca hdr nin simule edilebildğini daha öncede yazdım ve en iyi simule eden programın linkide yolladım simulasyonda sm2.0 yapamadıklarınıda yazdım.

    ve hala X800 DE GERÇEK HDR desteği yoktur diye idda ediyorum.
    bunu eğer atinin sitesinde TRUE HDR diye X800 de en ufak bi şi gösterirsen senden bu forumdan meşkul ettim tüm insanlardan da özür dileyeceğim

    ya Ati kartını özelliğini bilmiyor ya sen burda bir yanlışlık var.
    Bu arada beni yanlış anlama eğerki seni üzecek bir söz söylediysem affola bu bayram günü birbirimizi kirmaya üzemye vs.. hiç gereği yok, kişiselleştirme ile ilgi söyeldim bunları. Kimseye kastım yoktur. sadece yanlışın haklı gelmesini önlemeye çalışıyorum

    ha bu arada sayemde HDR uzmanı oldun... (daha ismin bile bilmezken)

    bu arada ben bu tartışmadan çekiliyorum buda son mesajım eğer yukardakini ispatlarsan özür dilemek için tekrar msg atarım ve yeterince araştırmdan buraya sırf msg sayım fazlalaşsın diye msg attım için kendime de çok kızarım

    ayrıca HL2 Ati optimizasyonlu bir oyundur. her zaman ati kartlarla daha iyi performans vermektedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemoka -- 3 Kasım 2005, 23:35:41 >




  • ya aranıza gırmıs gıbı olmayım ama arkadaslar bu x800 gt nıye hala hıc bıyerde stoklarda yok
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.