< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonmaister -- 19 Temmuz 2020; 19:22:28 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonmaister -- 19 Temmuz 2020; 19:22:28 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Biraz uzun yazı olacak ama kusura bakmayın. Birkaç günde 42 sayfanın tamamını okudum. Okumayıpta merak edenler içinde kısa bi özet geçeyim.
Sayfaların ilk bölümlerinde Konu sahibi ve onun gibi C9 alıpta mağduriyet yaşamış arkadaşların sitemleri var. Kesinlikle önermiyorlar defalarca değişim iade vs. yaşamışlar. İlerleyen sayfalarda ise ölü pixel ve logo yanığı sorunu dillendirilmiş. Yeni yeni ekim kasım ayında ise cx gx serisi cihaz alanlar olmuş. Fiyat olarakta 55cx i12-13 bine, 55gx i 15 bine mal etmişler. Birazda size kendimden bahsedeyim. Bir ay öncesine kadar TV piyasası ile ilgili en ufak bilgim yoktu.Bu süredeki araştırmalarıma rağmen bilgim çook az, normal kullanıcı seviyesinde. 2012 model 32 inç cihaz kullanan birisiyim. Cihaz bozuldu ve TVsiz kaldım. Bu sene sıkışığım bütçem olmadığı için sırf 1-2 sene idare etsin diye 3.kalite 2000-2500 e 4k cihazlar baktım. Olumsuz yorumlar arttıkça sonra 4000 seviyesi cihazlara yöneldim. 4000 e ona vereceğine 5500 e bunu al dediler. Hiç olmadı lg ,samsung 5-6k arasındaki cihazlar olsun istedim. Düz LED alacağına 2 bin fazla ver ips nano ya da qled va panel al dendi. Bi baktım onlarda 8000den başlıyor. Hangi cihaza hangi modele bakarsam bakayım hepsinde bir kusur var. Ledde Qledde Oledde hepsinde. Işık sızması, ölü pixel, kanal geçiş hızı,ekran içine toz kaçması,logo yanığı,siyah dengesi,parlaklık, banding vs. az ya da çok bi şekilde olabiliyor. Mağaza mağaza dolaşınca 55CX e vuruldum. 8000 e alacağıma 10-11 e 55cx almak mantıklı geldi. (Ben haftada ortalama 6-8 maç, 4-5 saat belgesel, 3-4 bölüm dizi-film izleyen biriyim.) Bu sene hiç bütçem olmamasına rağmen 10600 e 55cx i mâl edecektim. Ta ki Saviar ve serkan adlı arkadaşların beni gerçek dünyaya döndüren hayati uyarılarına okuyana kadar. Ulusal kanal, beinsports,s sport gibi yayınları izleyecekler kesinlikle almasın, bu cihaz xbox ,ps4-5 oynamak için, 4k logosuz diziler,filmler izlemek için dendi. Bu sene hiç bütçem olmamasına rağmen niyetlendim. Hazır yazmışken durumda bu olmasına rağmen yine de sorayım. Acaba logo yanığı olur mu diye sürekli tetikte beklemek ne kadar doğru olur? Bu cihazın bana oluru hiç mi yok? Yoksa 1-2 sene sonra daha az sorunlu oledlerin çıkmasını mı beklemek doğru. Not: Zaman zaman objektif ,bilgi içeren ,kalite kokan yorumları da büyük bir keyifle okudum.Okuma zahmetinde bulunan arkadaşlara da teşekkür ederim |
LG CX/GX almadan düşünün ve okuyun lütfen
55C9sorunlu cihazları LG kendi kanalıyla değişim kararı aldı ama yeni fatura kesilmeyecek garanti süreleri başa alınmayacak, 1 aylık CX cihazları 6 ay garantisi dolmuş diye kullanıcaz , uzatılmış garantiler çöp olacak açıkca söylüyorum herkes hakkını arasın gidip alın değişim kağıdını Vatan Bilgisayar 'a ufak bir yazı ile verin. Hadi bu yazıya Vatan resmi olarak ben para iadesi yaparım desin. Kanun belli 6502 sayılı kanun 11. Maddede Ayıplı malda seçimlik hakkı tüketicinindir , satıcının değildir. Vatan diyorki biz para iadesini seçtik. Hadi oradan! yazılı ver bana cesaretin varsa. Burada LG satıcısı 6 ay beklersiniz diye bize aba altından sopa gösteriyordu. Benim acil TV ihtiyacım yok, sırf kazandığım mahkeme kağıtlarını buraya dökmek için hakkımı arayacağım. İsterse 1 yıl sürsün bir sürü emsal karar var. Kaldı ki iş uzarsa tazminat talebi için uğraşırım bu aşamada Vatan Bilgisayar avukatlarına 818 sayılı Borçlar Kanununu ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanununu iyi okumalarını öneriyorum. Unutmayın servis üzerinden değişim kabul ettiğiniz an DOA kapsamında işlem değil Garanti Belgesi yönetmeliği kapsamında işlemi kabul etmiş olursunuz. (Bu yönetmelik 6502 sayılı Tüketici Koruma kanununa atıfta bulunur, yine uğraşsanız hakkınız bakidir ama çetin bir yola girmiş olursunuz) Nacizane yapmanız gereken Vatan Bilgisayar'a yazılı başvurarak işinizi çözmeye çalışmak. Evde TV siz kalıcaz korkunuzu kullanmalarına izin vermeyin. İsteyene ufak bir yazı örneği atıyorum XX/XX/2020 tarihli firmanız faturasına istinaden almış olduğum LG55C9 cihaz XX/XX/2020 tarihli LG servis kararı gereği değişime tabi tutulmuştur. 6502 sayılı kanun 11. Madde ayıplı malda seçimlik haklarımdan ç bendine istinaden tarafıma ayıpsız misli ürün verilmesini, ayıplı malda seçimlik hakkımın tarafınızca kullandırılamaması durumunda mazeret beyanınızın bu yazıma istinaden cevaben yazılı olarak tarafıma tebliğ edilmesini rica ederim. Ek: XX/XX/2020 tarihli LG DOA kapsamında değişim evrağı Bu telegram grubu sayesinde herşeyi çözdü görünen LG yetkilisi firmasını gayet iyi korudu. Doa değişim kağıdı ile Vatan'a başvurun diyorduk ya bugün itibariyle Vatan'ın beni uğraştırma LG; pisliğini temizle feveranı üzerine LG servislerine talimatı verdi. Sorunlu cihazlara Doa değişim evrağı vermeyin, cihazları ben değiştiricem. Bunda etkili olan bir etmende çoğu arkadaşın 6 ay kullanırım hop cihazı sıfırlarım tutumu belki de etkili. Bunu telegramdan anlayan LG kendini koruyacak çözümü faturasız, garanti tarihi değiştirmeden değişimde bulmuştur. Ne değişir periyod az daha uzar. Bu sefer sorunlu cihazıma rapor vermeyen teknik servisi Sanayi Ticaret Bakanlığına şikayet eder yine evrakı alır prosedürü yürütürüm. https://ticaret.gov.tr/iletisim/cagri-merkezi1 Alo 136 0 312 444 8 482 Yok öyle bakın cihazı değiştirdik diyip bağ bağışlamış moduna girmek, teşekkür beklemek. Benim kanuni hakkımı verdin , kaybettiğim zaman cabası. Sana neyin teşekkürünü edeyim. LG dünya çapında değişime giren 55C9 ları parçalayıp Türkiye 'de bu panelleri montajlayıp sadece VATAN üzerinden sattı. Dikkat edin Aralık 2019 itibariyle her geçen gün vaka sayısı çoğaldı. Düşünün neden Teknosa Kasımdan beri 55C9 satmadı. Danışıklı döğüşle yurtdışından değişime gelen cihazlardan çıkan paneller burada montajlanıp yeni karton kutuyla satıldı. CX değişimide yine klasik satılan partiden değil de , özel gelecek değişim isteyenlere. Muz Cumhuriyetinde yaşamıyoruz aslanlar gibi Türkiye Cumhuriyeti burası, yok öyle milletin gözünü adalet yavaş işliyor diye korkutmak. |
Ben Kasımda C9 aldığımda sıfır piksel hatasıydı. 1 ay sonra 1 tane 1 ay sonra bir daha çıktı. Allah büyük zaman içinde görücez. Ben kendime projeksiyon bakıyorum.
Ben Kasımda 55C9 aldığım paraya Samsung 65Q80R alabilirken şimdi 55Q80T alamıyorum. Bazı arkadaşlar paranızı iade alıyorsunuz ya daha ne istiyorsunuz diyorlar, o arkadaşları 1 sene sonra görücem. 1 sene sonra oledden iade aldıkları para ile A101 den TV alırlar umarım. |
Sizin mahkeme ile elde etmek istediginiz durum nedir? Yanlis anlamayin gercekten ne yapmak istediginizi anlamadigim icin soruyorum. Anladigim kadariyla mahkeme ile ugrasacaksaniz fakat nasil bir sonuc istiyorsunuz onu anlamadim. Para iadesi istemiyorsunuz cunku isteseniz bugunden para iadesi alip kendiniz adina konuyu kapatabilirsiniz. Ama niye istemiyorsunuz onuda anlamadim. Olü piksel ve yanma sorunu bitti diye aldim demissiniz ama bu surecte yanma ve olu piksel sorunlarinin devam ettigini kendiniz tecrube ettiniz. Daha sorunlar duzelmedi diyip zaten kusurlu olduguna inandiginiz teknolojiden uzak durmaniz lazim.
Eger tv degisimi istiyorsaniz onuda anlamadim. C9 ve CX'i çöp olarak goruyorsunuz ama soyle bir sey var B9, C9, CX, GX, WX hepsi ayni paneli kullaniyor bunlarin piksel dizilimleri ayni siz mahkemeyi kazanip 77WX bile alsaniz olu piksel ve yanma sorunu ile karsi karsiya gelmeniz olasi bir durum. Lg'nin en pahali oled tv'sini alsaniz bile dogabilecek bir sorun olarak kosede duracak. Kronik sorunlu olduguna inandiginiz tvlerden bekletiniz nedir? Lg'nin actigi yolda paranizi alip defteri kapatmaniza engel nedir? Evde tv olmadan da oled panellerin kronik sorunlarindan bahsedilebilir. Misal Dallas bey her gun sagolsun bir cok kisiyi bilgilendiriyor. Tavsiye vermek gibi olmasin ama olu piksel ve yanma sorunlari iceren kronik sorunlu lg oled tv'leri kullanmaktasa elinizdeki C9'u lg servise verip CX tv'yi alip hic acmadan kapali kutu satabilirsiniz. Buyuk ihtimal c9'u aldiginiz fiyattan fazlaya da satma sansiniz olur. Edit:@Zampara1234 arkadasa katiliyorum. 3 aydan beri 3 ayri konuda her gun c9 soyle çöp, cx soyle kronik sorunlu, oled panel zaten cop, olu piksel saymaktan gozum kor oldu, mangala at yansin vs vs yaziliyor. Ama isin garip tarafi tv'ler evde kullanilmaya devam ediliyor. Biri de demiyor su kronik sorunlu, piksel saymaktan kor eden tv'leri geri vereyim parami alayim oled belasindan kurtulayim. Celladina asik olan millet, stokholm sendromu gibi bir durum var ortada anladigim yada bize yar olmadi baskasina da olmasin durumu mu nedir cozemedim? 3 ayri konuda her gun cozumsuzlugu uzatma isi sizcede baymadi mi? Kronik sorunlu oldugunu dusunuyorsan verir kurtulursun. Bir sonraki yilin tv'leri ortaya cikana kadar bu yazilar devam edecek diye korkuyorum. 2 yil garantimiz var 55C11'de olu piksel ve yanma sorunu cozulur diye bekliyorsaniz bosa beklersiniz oled teknolonisinin dogasi bu maalesef. |
Güzel ülkemin güzel insanları hala KDV, ÖTV, Bandrol, Gümrük, TRT vs. vs. gibi çağ dışı ve fahiş vergiler ile doların 7 lira olduğunu kabullenemedi. (Şu yazdıklarımdan sonra kaba bir hesap ile ucuza bile girdi denilebilir.)
Şahlandık gidiyoruz işte bakın ne güzel fiyatlar. |
Arkadaş neden senin olmadığın bir LG konusu yok anlamaıyorum, niye hep karşıma çıkıyorsun, bıktım senden yahu
Çöp dediğin: sahte renkler ve kontrast veren VA paneldir, çöpün, yapayın, sahte görüntünün alasıdır. Hadi gaza gel şimdi yine |
hocam 55cx kullaniyorum:) Qled zaten normal led tv, ama enayisi bol emin ol:)
|
Hocam Samsung Q95T'den LG CX'e geçen biri olarak kesinlikle Samsung'a bulasmanizi tavsiye etmiyorum.Banding ,DSE(Dirty Screen Effect) sorunları var.Mesela maç izlerken kamera hızlı sağa sola döndüğünde ekranda çizgiler görüyorsunuz.Cok rahatsız edici bir durum. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng1234 -- 21 Haziran 2020; 0:56:0 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eng1234 -- 29 Haziran 2020; 23:12:39 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonmaister -- 21 Haziran 2020; 14:52:32 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Killitbhr -- 22 Haziran 2020; 0:13:24 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|