Arkadaşlar laptop alındıktan yaklaşık 6-7 ay sonra "Pili Değiştirmeniz Yararlı Olabilir" uyarısı çıkmaya başladı ve pil çok çabuk sürede bitmeye başladı. Bir takım yazılımsal girişimlerde bulundum fakat çözüm bulamadım. Ben de garanti kapsamında İstanbul'da Kağıthanede bulunan Tech Pro diye bir yere götürdüm. LG nin laptop için yetkili servisi orasıymış.
İşçilik dahil 286 lira ücret biçmişler!!! Bunun pilin doğal süreci içinde olabilecek bir şey olduğunu herhangi bir hata olmadığını ürünün değişmesinin mümkün olmadığını söylediler. Çok dil döktüm en sonunda LGyi aramamı söylediler. Aradım oradaki yetkili pil ömrünün 6 ay olduğunu o sebeple garanti kapsamında değerlendirilemeyeceğini söyledi.
Bu doğru mudur?
Bildiğim kadarıyla pillerin garantisi de laptopınki gibi 2 sene garantiye sahip. Ayrıca yakın zamanlarda çıkan tüketiciyi korumaya yönelik kanunlarla bu gibi durumlar tüketici lehine değişti. Fakat bilgim yok.
Benzer durum yaşayan var mı? LG'yi nasıl ikna ederim? Ben haklı mıyım? Sorunu çözemezsem tüketici hakem heyetine gitmem sorunu çözer mi? Lütfen yardım edin, laptop hala serviste işi öğrenmeden almak istemedim.
Düzeltme:Garanti belgesi veya ona eş değer bir belge var ve orada bataryanın 6 ay garantisinin olduğu yazıyor. Fakat yine de Türkiye'de Sanayi Bakanlığının çıkardığı yönetmeliğe göre işlerse işler o zaman 2 sene garantisi var sayılır sanırım.
bataryada süreler markaya göre değişiklik gösteriyor 6 ay olanlar var bu garantiyi veren adam bataryanın erken sos vereceğini bilir sende olduğu gibi ve garantin dolmuş mesela toshıbada 2 yılken heralde batarya sıkıntısından çok çekti 1 yıla aldı geçen yaz.bazılarında halen 2 yıl samsung kullanıyorum bundan öncekini biraz hor kullandım 14 ayda sos verdi değiştirdiler.sende garanti 6 ay ve saçma şekilde makine kapsamından ayrı tutuyorlar.bunu yapan firmalar pil konusunda heralde kendine güvenmiyor,erken sos veriyorlar
quote:
Orijinalden alıntı: vercenik53
bataryada süreler markaya göre değişiklik gösteriyor 6 ay olanlar var bu garantiyi veren adam bataryanın erken sos vereceğini bilir sende olduğu gibi ve garantin dolmuş mesela toshıbada 2 yılken heralde batarya sıkıntısından çok çekti 1 yıla aldı geçen yaz.bazılarında halen 2 yıl samsung kullanıyorum bundan öncekini biraz hor kullandım 14 ayda sos verdi değiştirdiler.sende garanti 6 ay ve saçma şekilde makine kapsamından ayrı tutuyorlar.bunu yapan firmalar pil konusunda heralde kendine güvenmiyor,erken sos veriyorlar
Aynen dostum haklısın. Dandik işçilik ve güvensizlikten süreyi kısaltıyorlar. Aksi taktirde 3.5 senedir neredeyse gece gündüz açık olan laptopımda çıkardı bu uyarı kardeşimin neredeyse hiç kullanılmayan 4-5 aylık laptopında değil!!!
Tüketici bu durumda şanslı ki biz üşengeçlik edip zamanında götürmedik garantiye. Fakat ben bu durumu yine de lehime çevirme konusunda kararlıyım. Eğer "LG falan fasafiso Türkiye yasaları böyle diyor" diyerek Tüketici hakem heyeti ürün değişim kararı verecekse bir an durmam başvururum. Fakat burada bilen var mıdır öğrenmek istedim. Eğer hakkımı aramam kar etmeyecekse firma haklı çıkacaksa yapacak bir şey yok.
yinede hakem heyetiyle konuş onlar seni bilgilendirir.
bu pil olayi sacmaliktan baska bisey degil ve 2 hafta oldu hala parca bekliyoz koreden
Açıkcası bende şirkette R590 kullanıyorum ve pille alakalı bir sorun yaşamadım, sanırım senin laptobun pilinde bir sorun var.. garantiye dahildir. öyle garanti dışı falan olacağını sanmıyorum, heyete başvurman yararlı olabilir.
hocam senin pilde sorun bence.. bende de r560 modeli var... garantisinin bitmesine 2 ay var ve bende de bu hatayı vermeye başladı. daha servisle görüşemedim ama banada aynı yanıtı verirlerse tüketici yasalarına göre ve türk ticaret kanununa göre elektrik ürünlerin tüm parçalarının garanti süresi 2 senedir ve türkiyede bu yasa işler onlar kendi kurallarına göre yok bizde 6 ay yoksa 1 sene demeleri boş bence hemen gidip bir tüketici mahkemesi ile görüş bende aynı yolu izliyecem...
garanti dışı olan ürünün teknik serviste tamir süresinle ilgili herhangi bir açıklama olmaz mı ya. 30 iş günü olayını cumartesi doldurduk adamlarda ses seda yok. garanti dışı ürünlerin teknik servis süresiyle ilgili yasal bir yaptırım söz konusu mu?