Ben 3 kere lg c1 modelini almıştım 3ü de bandingli idi 3 üde servis tarafından değişim onayı almıştı sonra rtings sitesinde bunun tüm oledlerde olan bir kronik sorun olduğunu okudum, yani karanlık gri sahnelerde bazı dikey çizgiler görmeyi kabul ediyorsak alalım ama bu çok rahatsız edici, benimkiler öyleydi en azından ya ben karanlık sahne için alıyorum zaten tv yi ben gri karanlık sahnede ekranda kirler görürsem ne anlamı kaldı yanık riski alarak yüksek fiyat ödememin, 2018 de bu konuyu açınca oled i hiç kullanmamış ama heves arkadaşlar bana saydırmıştı ne saçmalıyorsun bu tv nin en büyük özelliği zaten bu nasıl gri sahnede kir felan olur diye, hatta daha yeni c2 aldım aldıktan sonra yine kaşıntı tuttu rtings sitesine gridim orada her oledde bu bant oluyyor bizimkine özel yazını görünce tekrar iade ettim birde baya ucuza denk getirmiştim :( |
LG Türkiye'nin Yasa Tanımaz Tavrı ve Haklarınız (9. sayfa)
-
-
Her panelin iyi ve kötü yanları var hocam. Ancak biz maalesef panel özelliklerini konuşmak yerine, hakkımızı nasıl arayacağımıza odaklanmış durumdayız. Bu konuda ciddi yaptırımlar ve denetimler gelmediği müddetçe de işler gün be gün daha da içinden çıkılmaz olacaktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmiş olsun. Bende benzer bir durumu şu an Samsung 65S95B tv ile yaşıyorum. Ekran eğikliği nedeni ile değişim talebime red cevabı verildi. Bende hiç konuyu uzatmadan tüketici mahkemesine başvurdum. Şu an arabuluculuk süreci devam ediyor. Bakalım geri adım atıp değişimi talebimi kabul edecekler mi, yada herhangi bir ara bulma yoluna mı gidecekler yoksa iş mahkemeye mi gidecek göreceğiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_81 -- 25 Ekim 2022; 13:33:59 > -
Forumda durumunuzu daha önce anlattığınız için sizin başınıza geleni biliyorum. Sizin durumunuz farklı!
Satıcı (gönderici) mağazanın veya kargo firmasının taşıması sırasında meydana gelen hasarlardan Samsung Türkiye firması veya ilgili distribütör / üretici sorumlu tutulamaz.
Eğer üründe üretimden kaynaklanan bir sorun ve ifade edilen özelliklerde farklılık veya eksiklik var ise sizin tüketici olarak ayıplı mal olduğu için dava yoluna başvurma hakkınız doğuyor. Kanun bu konuda şöyle diyor;
Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır. Ayıplı mal, esasen sözleşmeye aykırı teslim edilen maldır . Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir (TKHK m.8).
Mesela, ekranda görüntü veya ses olmaması ya da görüntü veya ses ile ilgili sorunlar. Elbette, bunların normal kullanım şartları içinde gerçekleşmiş olması gerekir. Yüksek voltaj geldiğinde ekran kartının veya başka donanımların yanması veya hasar görmesi normal kullanım şartlarına girmez. Aynı şekilde, normal kullanım şartları içinde ekranda yanma oluşmuş, görüntü bozulmuş ve sizin televizyondan faydalanmanızı engelleyen bir sorun ortaya çıkmış ise bu ürün ayıplı sayılır.
Ürünün özellikleri nedeni ile dikkat edilmesi ve uyulması gereken şartları firma kullanım kılavuzda açıkça belirtmelidir. Tüketici de bunlara uymak zorundadır.
Mesela, sizin TV'nizde yani Samsung S95B'de panelin inceliğinden ötürü Samsung firması panelin nasıl ambalajından çıkarılıp, nasıl tutulacağını ve montajının nasıl yapılacağını belirtmiştir. Buna özellikle dikkat çekmiştir.
Ama, mağaza depodan ürünü kargoya verirken, veya teşhirdeki ürünü tekrar ambalajlar iken ya da kargo firması ürünü taşırken ürüne hasar vermiş ise bundan Samsung Türkiye'mi sorumludur?
Benzeri şekilde internetten bir ürün aldınız ve kargo ile eve teslim edildikten sonra ürünün kırık olduğunu gördünüz. Bu durumda sorumlu kimdir? Üretici firmamı sorumludur?
Ürünün kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık tespit edilmesi durumunda, kargo görevlisine mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletmelisiniz. Hasarlı kargolar için kargo görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür. Kargo görevlisinin belge, zabıt veya tutanak düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo şubesinde kontrolunu sağlayarak teslim alabilirsiniz. Hasar tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun kargo kaynaklı olduğunu ispatlamanız mümkün değildir. Bu nedenle mutlaka tutanak tutturmalısınız.
Kargo ile eve teslim edilen ürünlerin teslimatı sırasında ürünün hasarsız ve tam olarak teslim alındığından emin olmanız veya kutunun açılıp ürünün kurulmasından yetkili servis sorumlu ise, gördüğünüz hasarın servis formu ile kayıt altına alınmasından siz sorumlusunuz. Servis formu ve çekilen fotolar ile kargo sırasında hasarın oluştuğu tesbit edilmiş ise öncelikle "gönderici" firma ve/veya satıcıya şikayetinizi iletip davacı olabilirsiniz.
Yani, ilk başvuracağınız yer Samsung Türkiye değil size ürünü "gönderen" satıcı ve/veya mağazadır. O firma da eğer sorun kargodan kaynaklanıyor ise, onlar kargo firmasından zararın karşılanmasını talep edeceklerdir.
Mağazanın teşhirdeki ürünü yeniden ambalajlar iken, veya deposundan ürünü kargoya verir iken, veya kargo firması tarafından taşınırken verilen hasarlardan üretici ve/veya temsilci/distribütör firma sorumlu olabilir mi?
Elbette, HAYIR!
Sizin televizyonunuz "ayıplı bir ürün" değildir, sadece yeniden paketleme veya taşıma veya kuruluş aşamasında özen gösterilmediği için "hasar görmüş bir üründür".
Kuruluş aşamasında eğer ürüne zarar verilirse bundan yetkili servis sorumlu olacaktır. Bunu ispat etme sorumluluğu da yine size aittir. Kuruluş öncesi ve sonrasına ait çekilen fotolar ve eğer servis formu ile kayıt altına alınabilir ise servis formu ile birlikte durumu Samsung Türkiye firmasına iletip şikayetçi olabilirsiniz. Samsung yetkili servisinin verdiği zararın giderilmesini veya ürünün değiştirilmesini talep edebilirsiniz.
Eğer sizin televizyonunuzun paneli durduk yerde kendi kendine eğilseydi, ürün ayıplı sayılırdı. Ama, sizin televizyonunuz "ayıplı bir ürün" değil, "özensiz taşıma veya kurulum sırasında zarar görmüş bir üründür".
Alttaki videoyu lütfen dikkatlice izleyin;
Herkese HukukyoutubeKargoda zarar gören mal için dilekçe Başvuru dilekçesinde bulunması gereken bilgiler: Başvuru sahibinin ad-soyadı, adresi, telefon numarası, e-posta adresi Tazmine konu gönderiye ilişkin gönderici ve alıcı ismi (Varsa) Ambar Tesellüm Fişinin tarihi Taşıma faturası bilgileri (Gönderi kodu/ Taşıma faturası numarası ve tarihi) Gönderi içeriği hakkında bilgi, zararın hangi sebeple ve ne şekilde meydana geldiğine dair açık ve anlaşılır anlatımlar. Talep edilen tazminat tutarı Başvuru sahibinin banka hesap bilgileri (IBAN numarası) Başvuru dilekçesine eklenmesi gereken belgeler; (Varsa) Ambar Tesellüm Fişi fotokopisi Taşıma faturası fotokopisi Hasar/Zıya halinde gönderi içeriğinin değerini tevsik edici resmi nitelikte belge(fatura vb.),belge bulunmaması halinde emsal fatura, ticari gönderilerde ayrıca ürün sevk irsaliyesi Geç teslimat gibi, somut eşya zararını içermeyen dolaylı zarar iddialarında dilekçedeki her bir iddiayı teşvik edici belgeler ile gönderi içeriğine dair teşvik edici belgeler.) Yurtiçi kargonun internet sitesinden alınmıştır.https://www.youtube.com/watch?v=ARibz7eSkp4
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4FEE439E4 -- 26 Ekim 2022; 16:10:22 >
-
Bu durumu S95B konusundaki bir çok kullanıcıdan duyduk maalesef. Hemen herkeste ama önemli, ama önemsiz bir eğiklik söz konusu. Sizde durum nedir, cihaz ambalajından çıktığında bir eğiklik mi gördünüz, yoksa kurulum sırasında mı meydana geldi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben kurulumdan sonra farkettim. Servis kurulum yaparken farketseydim işim daha kolaydı o anda iade/değişim yaptırabilirdim servis tutanağı ile. Ama işte servis gittikten sonra tv yi inceleyip farkedince işin rengi değişmiş oldu. Samsung bizden kaynaklı bir hata değil dedi. Bende forumlarda aynı tv yi kullananlardan benzer eğilmiş fotoğrafları ve çeşitli mağazalardaki teşhir tv lerinin eğik fotoğraflarını delil olarak toplamak durumunda kaldım. Şu an arabulucu ile çözmeye çalışıyoruz ama Samsung dan bu zamana kadar herhangi bir teklif gelmedi bana. Bekliyoruz.
-
Tamam da servis ile dağıtıcı firma ve samsung arasında çözülmesi gereken bir durum o zaman bu. Samsung çağırsın servisi dağıtıcı firmayı konuşsunlar halletsinler. Bunun ceremesini ben niye çekiyorum. Benim muhatabım sonuçta Samsung.
Ayrıca bu tv nin üretim hatalı olduğu bir çok yerde yazılıp çizilmiş fotoğraflanmış herkes de mi taşıma ve/veya kurulum nedenli oldu bu eğilmeler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_81 -- 25 Ekim 2022; 17:6:6 > -
Yasal olarak, sizin hakkınızı arayacağınız ve zararınızın tazmin edilmesini isteyeceğiniz yer "gönderici" firmadır.
"Ürünün kargolanması ve dikkatsiz taşınması ile ilgili sorunlardan" distribitör / temsilci / ana firma sorumlu tutulamaz.
Ayrıca, Samsung firması taşıma ve kurulum ile ilgili olarak ürün beraberinde gelen dökümanlarda gereken uyarıyı yapmış durumda;
Bunlara uyulmadığı taktirde sorumlu kim?
-
Öneri olarak Smart yazılımınızı tamamen elden geçirmeniz. Webos ve Tizen mağzasındaki uygulama çeşitliliği olmadığı takdirde orta ve üst düzey müşterilere hitap etmeniz imkansız.
-
Konuyu açıp benzer sorunlar yaşamış/yaşayan/yaşaması olası insanların farkındalığını artıran Savaş Bey'e geçmiş olsun diliyorum öncelikle.
Elektronik ürünlerle ilgili her sohbet ortamında sürekli dile getirdiğim bir konudur televizyon olayı. Bir buzdolabı, klima, bulaşık makinesi işlevini yerine getirir yalnızca; göze hitap etmez. Bulaşık makinesinin kapağı mı çizildi, işlevinden bir şey kaybetmez çalışır. Buzdolabının rafı mı çatladı, güçlü yapıştırıcıyla yapıştırır yine kullanabilirsin ancak televizyon ve monitör hata götürmez kardeşim, gö-tür-mez!! Dikey-yatay çizgiler, ölü pikseller, panelde fiziksel kusurlar vb. bunlar kabul edilebilir şeyler değil kesinlikle. Üstelik bu ülke insanının %99'u televizyonu yalnızca karasal yayın izleyeceği için üzerinde düşünmeden BİM'den, A-101'den yapıştırıp geçtiği ortamda, özellikle üst segment 65-75-85 inç oled, qled, full arrray led panel tercih eden kişi görüntü teknolojileri konusunda hassas, mevzuya hakim, biraz da mükemmeliyetçi, takıntılıları olan keyif adamıdır.
Zaten toplumda televizyona 30-40 bin lira verildiği için deli muamelesi görüyorsun, yetmezmiş gibi dünya devi şirketlerle hak mücadelesi vermek zorunda kalıyorsun. Halbuki almadan önce o insan günlerce kendisi için en iyi olanı alabilmek için araştırdı, belki home cinema için tüm teçhizatlarını kurdu etti. E sonuç? Ücretini ödediği ürün kendinden kaynaklı olmayan bir sorun sebebiyle keyiften ziyade ıztıraba dönüşmeye başladı. Gerekirse müşteri memnuniyetini ön planda tutup gönder adama bir üst model televizyonu, girdiği ortamda seni tavsiye etsin, servis desteğinden bahsetsin. En zor şeyi seçip yokuş yapmaktan başka bir şey bildikleri yok.
Bence elektronik cihazlar konusunda bir parantez daha açılarak televizyonlara farklı garanti ve servis desteği şartları getirilmeli. Bir kahve makinesiyle, tost makinesiyle televizyon bir olur mu hiç? Tost makinesi dediğin iki rezistans bir sigortadan ibaret. Televizyon artık tüplü dönemdeki gibi anten girişine kabloyu tak izle değil ki, bambaşka yere evrildi. En basitinden USB girişi sorunlu bir televizyon işlevselliğinden asgari %10 kaybeder. Geçtim panelindeki arızayı.
Umarım hak arama sürecinizden mutlulukla ayrılırsınız. Size bol sabırlar diliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Çok teşekkürler hocam. Söylediklerinize katılıyorum. Ancak kanunların “uygulanması” dahi yeterli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Savaş hocam öncelikle geçmiş olsun.
Ben yaşadığınız bu ve buna benzer konuları,TV konusu altında aylardır dile getiriyorum ama malesef insanımız çabuk inanıyor.
Umarım Türkiye birgün ahlaklı satış ve satış sonrası profesyonel desteğe yakın zamanda geçer.
Adam aylar önce EVO panel garantili diye panel satmış ve panel de EVO panel çıkmamış...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Digital Reaction -- 28 Ekim 2022; 19:11:42 >
-
Hakem heyetindeki sürecim devam ediyor. Bugün bilirkişi gelip tv deki ölü pikseli inceledi. Rapor sunacak heyete, umarım hayırlısı olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba hocam, arkadaşımıza da geçmiş olsun. Bu şahıs hakkında Ticaret Bakanlığı’na suç duyurusunda bulunduk, dilekçemizi de forumdaki kanıtlar üzerinden sunduk. Aynı şekilde LG’nin farklı merkezlerdeki birimlerine de bu davranış hakkında, yine kanıtlarıyla dilekçelerimizi sunduk. Umuyorum olabildiğince kısa bir zaman içinde sonucu buradan sizlerle paylaşacağım.
Kendileri de “nitelikli dolancırılık” başvurusuyla hem Ticaret Bakanlığı’na kendisi hakkında suç duyurusunda bulunup, hem de bireysel mahkeme sürecini başlatabilirler. Bu konuda bir desteğe ihtiyaçları olursa seve seve yardımcı olurum.
Bu tür zihniyetlerin kurumsal firmalar bünyesinde ve bilhassa bu forumda yeri yok.
İyi forumlar dilerim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAVIAR -- 28 Ekim 2022; 19:58:19 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam hoşgeldiniz. Hesabınız açılmış
Ağzınıza sağlık. Tek tek evo geçen mesajları sildi gerçi Asıl kabahat bende 2021 yılında forumun aklına soktuk evo yu sonra iş ticarete döndü.
-
Elinize sağlık hocam,uzun zamandır olması gerekeni yapmışsınız takdir ve tebrik ettim.
Ses çıkarmadıkça veya çıkartılan sesi dile getirmedikçe bu tarz istirmarlar her zaman olur.
Siz bir ürünü vaadi ile alıyorsunuz ve her zaman o ürünün vaadi hakkında hükmünüz vardır çekinmeyin dile getirin.
Bende elimden geldiğince konu ve kişiler üzerinden yardımcı olmaya çalışacağım hocam,
iyi akşamlar,iyi forumlar.
-
Eyvallah hocam,teşekkür ederim.
Sadece EVO panel vaadi ile kandırılıp satışı yapılan kullanıcılarına üzülüyorum,çoğu kullanıcı paneli'nin EVO olup olmadığını bilmeden ekstra para ödeyerek kullanıyor...
-
LG 2022 konusundaki son mesaja bakınca bu satıcı arkadaş milletten iyi yönde yorum yazmalarını istiyor gibi geldi bana. Bu kadar reklam kokan müşteri yorumları olmaz çünkü 😀 Adam parasını vermiş karşılığında hizmeti almış bir de satıcı abi çok ilgiliydi çok iyiydi falan yazmış. Daha önce de sık sık okudum böyle yorumlar. Tv’yi kendisinden alanlardan iyi yorum yazıp olumlu reklamını yapmalarını istiyor bence
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sadece bu değil hocam, forum üyelerine de aynı şekilde mesaj atarak yorum yapmalarını istiyor veya daha kötüsü kötü bir yorum geldiğinde arka arkaya yorum yapıp floodlayarak yorumun arkalarda kalmasını sağlıyor veya sağlatıyor. Hatta bunu “bak şimdi ben ne yapacağım”, “izle bak noluyor“ tarzı mesajlar atarak da belirtiyor, bu şekilde iletişimde olduğu üyelere.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu satıcı arkadaşa bu kadar imkan verilmemeliydi forumda bence. Neyse sizin dava işi biraz korkutmuştur kendisini herhalde, artık adımlarını biraz daha dikkatli atacaktır. Koca Donanım Haber’i babasının çiftliği gibi kullandığı yıllar yeter ona zaten
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X