Şimdi Ara

Li-on Pil birleştirme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
22
Cevap
2
Favori
6.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar pillerin şu seri ve pararlel bağlamak istiyorum. Seri ve paralel ne işe yaradığını biliyorum. Benim kafamı karıştıran şu 10 seri 6 pararlel örnek verecek olur isek, bazıları çapraz gidiyor bazıları kare şeklinde, basit bir anlatım ile az veya çoklu pil birleştireceğimiz zaman nasıl bir yol izlenmesi lazım. Son olarak, akülerde misal 12x100=1200 watt yapar. misal 12 volt 3100 mah yaptım oda 37200 mah mı yapar.yoksa değer yine 3100 mah mı kalır. Yada bunun mantığını anlaşılır şekilde anlatabilir misiniz. Çok öğrenmek istiyorum.



  • Gerilim x Akım = GÜÇ
    V x i = W

    Sizin elinizde kaç volt kaç adet pil var ? Ve ne kadar gerilim veya akım istiyorsunuz. Ona göre hareket edelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Gerilim x Akım = GÜÇ
    V x i = W

    Sizin elinizde kaç volt kaç adet pil var ? Ve ne kadar gerilim veya akım istiyorsunuz. Ona göre hareket edelim
    elimde 5 adet var her pil 3,7 volt ama ben mantığını öğrenmek istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahsun494

    elimde 5 adet var her pil 3,7 volt ama ben mantığını öğrenmek istiyorum.

    Alıntıları Göster
    Neyin mantığını hocam anlamadım ki ?

    Seri bağlarsanız gerilim artar , paralel bağlarsanız akım artar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Neyin mantığını hocam anlamadım ki ?

    Seri bağlarsanız gerilim artar , paralel bağlarsanız akım artar.

    Alıntıları Göster
    Bağlantı şeması nasıl oluyor. Türk forum sitelerinde detaylı bir anlatım yok. Bu resimdekiler hep farklı farklı lehimlenmiş ya da punta makinesi puntalanmış. Neye göre yapılıyor. Bunun mantığı nedir.

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahsun494

    Bağlantı şeması nasıl oluyor. Türk forum sitelerinde detaylı bir anlatım yok. Bu resimdekiler hep farklı farklı lehimlenmiş ya da punta makinesi puntalanmış. Neye göre yapılıyor. Bunun mantığı nedir.

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Alıntıları Göster
    Bağlantı hepsinde aynı , piller bir araya getirilerek pil grubu oluşturuluyor.








  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hepsinde mantık aynı. Seri bağlantıda 1. pilin hangi kutbundan bağlantıya başlarsanız 2. pilin tam tersi olan kutbundan bağlantı yapar ve böyle de devam edersiniz. 1. pilin artısı, 2. pilin - si, 3. pilin artısı şeklinde devam eder gider seri bağlantı. Elinizde 3s yani 3 seri pil oldu.

    Paralel bağlantıda ise her pilin kutupları aynı yöne gelecek şekilde yanyana koyar + ları ve - leri birbiriyle birleştirirsiniz. Bu da paralel bağlantı olur. Diyelim ki 2 tane pili yan yana koydunuz ve + ları birleştirdiniz, - leri de birleştirdiniz. İşte elinizde 2p yani 2 paralel bağlantılı pil oldu.

    Şimdi 3s pili alıp bir kenara koyun. 3 tane pil üst üste gibi düşünün. Bunların her birinin yanına 1 er pil koyar ve bunları da 2 paragraftaki gibi paralel bağlarsanız, 3s 2p yani 2 li paralel 3 lü seri bir pil grubunuz olur. Laptop bataryaları genelde bu şekildedir.

    Şimdi sizin tahminime göre karıştırdığınız kısıma gelirsek. Pilleri her zaman üst üste koymak fazla yer işgal ettiğinden farklı şekillerde seri veya paralel pil grupları oluşturuyoruz. Mesela ben 18650 piller ile modifiye ettiğim ışıldak, süpürge, matkap gibi cihazlara yine üsttte anlattığım gibi paralel ve seri pilleri gerekli önlemleri alarak bağlıyorum. Mecburen de elimdeki yere göre pilleri şekilden şekile sokuyorum. Fakat şekli ne oolursa olsun pillerin bağlantı mantığı ilk 2 paragrafta anlatıldığı gibidir. Sadece siz bağlantıları dikkatlice takip ederseniz öyle olduğunu görürsünüz.




  • Hepinize çok teşekkür ederim.
  • hocam ne demek istediğini anladım sıfırdan anlamak istiyorsun. Bende öyle başladım ve şu anda 96 adet laptoplarda çıkma pillerle kendi elektrikli bisiklet bataryamı yaptım. 12s 16amper 50.4v luk bir batarya yaptım. yotubedan araştır bir süre sonra mantığı çözeceksin. Anlaman için basit bir çizim yapayım.

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thunder11 -- 25 Nisan 2020; 12:55:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahsun494

    Bağlantı şeması nasıl oluyor. Türk forum sitelerinde detaylı bir anlatım yok. Bu resimdekiler hep farklı farklı lehimlenmiş ya da punta makinesi puntalanmış. Neye göre yapılıyor. Bunun mantığı nedir.

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Alıntıları Göster
    10s4p diyelim mesela.. bunun tek bir mantığı var çeşitli çeşitli bağlama şekilleri yoktur. çapraz bağlama düz bağlama böyle terimler yok. bataryalar ya yanyana paralel bağlanır (paralel bağlandığında kapasite artar bir önceki soruna cevap), yada arka arkaya olacak şekilde seri bağlanır(bu şekilde de voltaj artar). bu kadar basit bunun başka bir yolu yok. şekiller farklı olabilir oda tamamen senin pilleri koyacağın kutuya göre yaptığın pil diziliminden dolayı olur. ister düz tek sıra yaparsın ister 4 kat yaparsın ister 2 kat yaparsın ama mantık ve dizilim ilk açıkladığım şekildeki gibidir.
    yani paralel 2 tane 3000mah bataryayı bağlarsan elinde 6000mah lık 4.2v bir batarya olur bunun aynısından 2 tane daha seri bağlarsan yani totalde 4 batarya bu sefer voltaj artar kapasite sabit kalır(aslında kapasitede artarda karıştırmayalım) yani 8.4v 6000mah bataryan olur. kapasite için aslında en güzel terim watt hour dur Wh diye yazılır ama şu yazdıklarımı iyi aklında tutarsan oda basittir.
    bataryalara lehim sürmek ömürlerini kısaltır yada lehimle aran iyiyse 1-2 saniyede lehim sürerek hasarı en aza indirebilirsin, en güzel yöntem punta kaynak ingilizce battery spot welder diye geçer. kaykay oluştururken sık kullandığım bir alet şu videoda uygulamasını görebilirsin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi orhanyor -- 23 Nisan 2020; 22:58:4 >




  • orhanyor , thunder11 Teşekkür ediyorum. orhanyor bir de "aslında kapasitede artarda karıştırmayalım" demişsiniz. Ben de öyle bir soru sormuştum.

    Bu soruydu "Son olarak, akülerde misal 12x100=1200 watt yapar. misal 12 volt 3100 mah yaptım oda 37200 mah mı yapar.yoksa değer yine 3100 mah mı kalır."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahsun494 -- 25 Nisan 2020; 3:9:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahsun494

    orhanyor , thunder11 Teşekkür ediyorum. orhanyor bir de "aslında kapasitede artarda karıştırmayalım" demişsiniz. Ben de öyle bir soru sormuştum.

    Bu soruydu "Son olarak, akülerde misal 12x100=1200 watt yapar. misal 12 volt 3100 mah yaptım oda 37200 mah mı yapar.yoksa değer yine 3100 mah mı kalır."
    dizilimi daha detaylı verirseniz net bir cevap verebilirim. şimdi şöyle örnek vereyim diyelimki değişken voltajı kabul edebilen bir sistem var. örnek kolay olsun diye 10 seri batarya üzerinden anlatayım.
    orasını karıştırmayalım dememin sebebi aslında enerji depolamaya baktığımızda sadece ampere değil watt değerine bakmamız gerektiğidir. onunda formulu bellidir. W = V(volt) X I(amper)

    örneğe geçeyim. diyelimki sistem 1-12 seri arası batarya kabul ediyor. her seri max voltajı 4.2V
    her batarya 3000mah olsa 3AH eder ve bunlardan 3 paralel yapsak 3x3=9AH yapar. yani her paralel 3 lü batarya totalde 4.2V 9AH olur.
    bunu 10 seriye çevirirsek voltaj ile seri rakamını çarpmamız gerek 4.2x10=42V yapar.

    tamam şimdi sistemimiz 10 seri 3 paralel toplamda 30 batarya oldu. bunun kapasitesini nasıl ölçeriz. watt hour değerini bulmamız lazım.
    hemen formüle koyalım. W = V x I yani W = 42 x 9 = 379Watt hour bataryamız olur bu bataryanın net olarak voltaj amper gözetmeksizin depolayabildiğimiz enerji miktarıdır. karıştırmayalım dediğim noktaya geliyorum. sistem 12s te kabul ediyordu değilmi. hemen 2 paralel daha eklesek bu 10s bataryaya eder 12s paralel sayımız aynı. 12 x 4.2= 50.4V eder. formüle koyalım
    W= 50.4 x 9 = 453.6 Watt hour yapar.

    görüldüğü üzere sözüm ona iki bataryada 9AH ama sırf voltaj değiştiği için içlerinde depoladıkları net enerji miktarı daha fazla. bu gerçek hayatta neye tekabül eder. misal elektrikli bisiklet yaptın aynı sistemde iki batarya 9AH olmasına rağmen 12S 10S e göre %20 daha fazla menzil verir ayrıca voltaj daha yüksek olduğu için hızda artar aynı zamanda parçalar daha serin çalışır.




  • tabiki bu yukarıda anlattığım voltaj değerleri farklı ise geçerli.. ama piyasada araba akülerini karşılaştıracaksan watthour değerlerine bakmana gerek yok çünkü tüm araba aküleri aynı voltajdadır. Amper değerlerine baksan yeterlidir watt a çevirmeye gerek yoktur çünkü hangi bataryayı alırsan al amper değerini aynı volt değeri ile çarpacağından gereksiz bir işlem olur.
  • orhanyor kullanıcısına yanıt
    Aynen hocam. Benim elektrikli bisiklet 10s(36v 10a) di normalde bütün ekipmanlarım (lcd ekran,pedal sensörü,gaz kolu,beyin) aynı zamanda 48v uyumlu idi. Motor 36v 500w diye geçiyordu. Bu voltajı kaldırır diye düşündüm. 12s yapıp voltajı biraz arttırarak hızı arttırmak istedim. 12s (43,2v 16a) bir batarya yaptım. Sonuç gayet başarılı oldu. :) tam dolu iken düz yolda 47km gördüm pedal desteği ile. Amacım en ucuza mal etmekti. Hurda notebook pillerini ayıklayarak test sonucu en uygun pilleri seçtim. Tabi çok çok sağlıklı bir yöntenm değil ama amacım deneme idi. Şimdilik iyi gidiyor

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunder11

    Aynen hocam. Benim elektrikli bisiklet 10s(36v 10a) di normalde bütün ekipmanlarım (lcd ekran,pedal sensörü,gaz kolu,beyin) aynı zamanda 48v uyumlu idi. Motor 36v 500w diye geçiyordu. Bu voltajı kaldırır diye düşündüm. 12s yapıp voltajı biraz arttırarak hızı arttırmak istedim. 12s (43,2v 16a) bir batarya yaptım. Sonuç gayet başarılı oldu. :) tam dolu iken düz yolda 47km gördüm pedal desteği ile. Amacım en ucuza mal etmekti. Hurda notebook pillerini ayıklayarak test sonucu en uygun pilleri seçtim. Tabi çok çok sağlıklı bir yöntenm değil ama amacım deneme idi. Şimdilik iyi gidiyor

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme

    Li-on Pil birleştirme
    tebrikler şöyle bir bataryayı toplamak tek tek o pilleri test etmek bile ciddi bir zaman alıyor en önemliside dikkat gerektiriyor :) eğer sürece ait bir konunuz varsa paylaşırsanız incelemek isterim.
    yeri gelmişken bazı şeyleride yazayım siz büyük ihtimalle biliyorsunuzdur bunları...

    36V motor derken zaten direk bunun 42V kaldıracağını biliyoruz çünkü 36V dediği aslında nominal voltajdır. yani tek li ion pil normalde 3.6v nominal diye geçer tam şarjda olduğu rakam 4.2V tur.

    aslında rated power ve voltajın üzerine çıkarak risk almışsınız motordan ziyade motor controller yanabilirdi ama demekki 12S e töleranslıymış.
    bu sistemlerde diğer bir noktada mesela sizin motor bataryaya 14A yük bindiriyor. Bu yükü batarya kaldırabilirmi ona bakmak lazım kaldıramazsa çünkü büyük sıkıntı yaratır ve koruma yoksa batarya hatta yanabilir. Genelde laptoplara konulan bataryalarda verebileceği güçten/akımdan ziyade depolayabildiği enerjiye önem verilir. mah değeri yüksek ama akım değeri düşük olur genelde 2-3 amper gibi ama gördüğüm kadarıyla 8P batarya yapmışsınız yani pillerin tanesi 2A olsa verebileceği sabit güç max 16A olur ki motorun istediği gücün üstünde. Bu tarz sistemlerde en önemli hesap budur çünkü bu sayıda pillerin şakası yoktur öyle bir yangın çıkarırki yan mahalleden görülür.
    ayrıca zaten voltajda yükseldiği için o 14A yük dahada azalacaktır.

    Birde resimden gördüğüm kadarı ile BMS i galiba sadece şarj amaçlı kullanıyosunuz. Bataryalarınız toplama olduğu için zamanla bazı paralel grupları bms in kaldıramayacağı şekilde diğerlerine göre düşebilir bunu fark edemezsiniz ve bataryalar belirli bir limitin altına çıkınca artık onu şarjda edemezsiniz tüm bataryanınız mahveder. o yüzden onun kontrolünü BMS e verin yani motor kontroller a giden ana akım kablosunun negatifi bms ten çıksın. BMS in de kaldırabileceği bir akım değeri var ama zaten en düşük 20A ile falan geliyorlar bir sıkıntı olmaz. Bu durumda diyelimki paralel gruplarınızdan biri 3V un altına indiği an tüm elektriği keser bataryayı korur.

    Birde bu bmslerin aliexpress te her paralel grubu telefondan gösteren bluetooth lu versiyonları var 40 dolar kadar tutuyor. Akımı bms ten vermeseniz bile mesela o programdan bisikleti her kullandığınızda acaba bir sorun varmı diye telefonu çıkarıp bataryaları kontrol edebilirsiniz güzel birşey. O bms ten alıp bende kendi programımı yapmayı amaçlıyorum aklımda öyle bir proje var ama bakalım hayırlısı.




  • orhanyor kullanıcısına yanıt
    Hocam haklısınız. Notebook pilleri 3a-4a arası sürekli verebiliyor o nedenle grubdaki pil sayısını 8 olarak ayarladım toplam akım olarak istediğim değeri versin diye. Piller 2000mah-2100mah arası. Bataryadan 600w-700w çekebiliyorum. Tabi test olarak bir anda yüklenince görüyorum LCD ekranda. Yoksa kademeli olarak hızlanıyorum çok yüklenmeden. Controller 36v/48v 22a olarak getirtmiştim.

    Tehlike için bende şöyle birşey yaptım. Her pili bir sigorta ile diğer gruba bağladım. Pilin birinde sıkıntı olursa onun sadece ilişiği kesiliyor. Aşırı akım çekerse sigorta atıyor. Pil eksilince BMS akımı olması gerekenden önce keser durumu anlayabilirim diye düşündüm.

    Bms yi şarj olarak aynı zamanda aşırı şarj ve aşırı deşarj koruma olarak kullanıyorum. Bluetooth olandan almadığım için pişmanım ama alacağım inşallah. Geçenlerde bms akımı kesiyordu. Kestiği voltajı 12 ye böldüm baktım piller 3,5v iken kesiyor görünüyordu. Halbuki 2.8v da kesmesi lazımdı. Meğer bir pilin puntası tam olmamış grubtan çıkmış onun bulunduğu grup diğerlerinden önce tükenip 2.8v a düşmüş. O pili diğerlerinin seviyesine getirip puntaladım tekrar şimdi herşey yolunda görünüyor.

    Tabi şarj döngüleri eşit olmadığı için bir yerde sorunlar başlayacak ozamana kadar hevesimi alıyorum :)

    Pilleri test etmek gerçekten çok zamanımı aldı. Ama uğraşmayı seviyorum.İnşallah projenizi gerçekleştirirsiniz Yazılımla ekrandan pillerin durumunu takip etmek süper olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thunder11 -- 25 Nisan 2020; 16:48:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: thunder11

    Hocam haklısınız. Notebook pilleri 3a-4a arası sürekli verebiliyor o nedenle grubdaki pil sayısını 8 olarak ayarladım toplam akım olarak istediğim değeri versin diye. Piller 2000mah-2100mah arası. Bataryadan 600w-700w çekebiliyorum. Tabi test olarak bir anda yüklenince görüyorum LCD ekranda. Yoksa kademeli olarak hızlanıyorum çok yüklenmeden. Controller 36v/48v 22a olarak getirtmiştim.

    Tehlike için bende şöyle birşey yaptım. Her pili bir sigorta ile diğer gruba bağladım. Pilin birinde sıkıntı olursa onun sadece ilişiği kesiliyor. Aşırı akım çekerse sigorta atıyor. Pil eksilince BMS akımı olması gerekenden önce keser durumu anlayabilirim diye düşündüm.

    Bms yi şarj olarak aynı zamanda aşırı şarj ve aşırı deşarj koruma olarak kullanıyorum. Bluetooth olandan almadığım için pişmanım ama alacağım inşallah. Geçenlerde bms akımı kesiyordu. Kestiği voltajı 12 ye böldüm baktım piller 3,5v iken kesiyor görünüyordu. Halbuki 2.8v da kesmesi lazımdı. Meğer bir pilin puntası tam olmamış grubtan çıkmış onun bulunduğu grup diğerlerinden önce tükenip 2.8v a düşmüş. O pili diğerlerinin seviyesine getirip puntaladım tekrar şimdi herşey yolunda görünüyor.

    Tabi şarj döngüleri eşit olmadığı için bir yerde sorunlar başlayacak ozamana kadar hevesimi alıyorum :)

    Pilleri test etmek gerçekten çok zamanımı aldı. Ama uğraşmayı seviyorum.İnşallah projenizi gerçekleştirirsiniz Yazılımla ekrandan pillerin durumunu takip etmek süper olur.
    tamam ben yanlış görmüşüm demekki eğer 'Geçenlerde bms akımı kesiyordu' bunu yapıyorsa sıkıntı yok dediğim olay buydu. Evet pillerin herbirini deşarj-şarj muazzam bir zaman almıştır. Bu tarz toplamada sıkıntı şu ki bir süre sonra bataryaların arasındaki fark ciddi açılırsa ki açılacaktır çünkü aynı yenilikte değiller bms o balance işlemini yetiştiremez aşağı yukarı 60mA ile balance işlemini yapıyor sendeki 8 paralel grup çok ciddi bir zaman gerektirir. o durumda en iyisi manuel olarak fazla düşeni geri kalan grupların seviyesine çıkarmak zaten biliyorsundur bu işlemleri.

    Benim kullandığım elektrikli longboard un watt değrleri biraz yüksek motor 3300 watt gücünde 10-12s kabul ediyor. 4 paralel 18650 pillerin tanesi 20A verebiliyor bms im 60A olduğundan onu sadece şarj olarak kullanıyordum. Herneyse kullanım sırasında nasıl olduysa bataryalardan paralelin biri 2.8V un bile altına düşmüş ve ölmüş ama ozamanlar hiç bu meseleleri bilmiyordum herşey ezberdi sorun olduğunu hissediyordum ama şarj aleti tamam şarj bitti diyor bende ok deyip çekiyodum tüm yaz öyle geçti(günlük kullanıyorum işe git gel) neyse benim menzil git gide düştü sonra bir gün açıp multimetre ile kontrol edeyim dedim orda farkına vardımki paralel grubun biri mefta olmuş halbuki bms çıkan akımıda kontrol etseydi bu duruma gelmeyecekti yada ben akıllı bms ten takip edebilseydim yine sorun olmazdı. o tüm batarya zamanla mahvoldu 40 pil 5 eurodan 200 euroya mal oldu bana ama işi öğrendim en azından.




  • İnanırmısınız ben şuan bilmediğim için kafamdan ne dediğinizi çözmeye çalışıyorum. Ama sizin sayeniz de öğreneceğim. Şuan bir projem yok. Pil var ama mah değerini ölçmek için hangi cihazı kullanacağız. İlk merakımda youtube ve internette gezinirken pillerin üstünde mah değerleri yazıyordu kavrayamıyordum. Sadece volt değerini ölçüp piller ölmemiş diyordum. Hatta pilleri bir bağlasam mı öyle diye (bms olmadan ve mah değeri öğrenmeden)düşünüyordum. Sonra öğrendim ki bms olmadan bağlanmaz. Volt öçsen bile mah değerinin önemli olmasını öğrendim. Ama daha çok yol kat etmem lazım. Sizin gibi ustalardan öğrenecez artık.
  • mahsun494 kullanıcısına yanıt
    dostum bataryaların yeni ise ve en en en önemlisi güvenilir bir marka ise üzerinde 3000mah yazıyorsa inan son damlasına kadar 3000mah verir. benim devamlı kullandığım pil samsung 18650 30Q modeli.. piyasada f/p ürünü olarak geçer.
    eğer thunder11 in yaptığı gibi çıkma batarya kullanacaksan mah değerini ölçmenin tek yolu bataryayı şarj deşarj edebilen bir alet edinmen. önce komple boşaltırsın. li ion bataryalar için 2.9V-3V arası gibi bir değer %0 kabul edilir. o voltajdan yukarı 4.2V a kadar yine aynı makine ile şarj edersin ve makine üzerinde pile kaç mah yüklediği yazar o değer gerçek kapasitendir.

    benim araba aküsünden tut li ion ni cd gibi pillere kadar aklına gelebilecek hertürlü pişi şarj deşarj edebilen bir ürünüm var tavsiye ederim. bataryalarla işin varsa böyle birşey edinsen iyi olur.
    www.banggood.com
    IMAX B6 80 W 6A Lipo Batarya Güç Kaynağı Adaptörü ile Denge Şarj RC Par ar? from Oyuncaklar ve Hobiler on banggood.com
    https://www.banggood.com/tr/IMAX-B6-80W-6A-Lipo-Battery-Balance-Charger-with-Power-Supply-Adapter-p-1401686.html?rmmds=buy&ID=47184&cur_warehouse=CN


    sen yine aklına takılan herşeyi sorabilirsin başta biraz karışık gibi gelsede esasen kolay. asıl pratikte çok dikkat etmen gerekir yanlış bir yere dokunduğunda batarya ciddi bir kıvılcım çıkarabilir kısa devre yapması inanılmaz kolay. sistematik ve düzenli çalışman lazım. çünkü bu tarz bataryalar yanlışlıkla anlık kısa devre bile olsa çok büyük ihtimalle bataryaya zarar verirsin ve o anda anlamayabilirsin ama bataryanı şarj edersin 1 hafta yatar bir bakmışsın ki o bozduğun bataryanın voltajı kendi kendine düşüyor. baş ağrıtır bunlar hep başıma gelmiş olan şeyler.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.