Şimdi Ara

Lifter sesi ve yağ basıncı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
22.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bende de var arkadaşlar aynı ses. Haftada 2,3 kez oluyor. Bunun için yapılabilecek birşey var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Özellikle yağ değişiminin aksatılmadı gibi durumlarda uzun vadede hareket kabiliyetini yitiriyor tıkanıklıktan.



    Cok basit bir parça. Yarım küre, icinde yay var, etrafını saran bir silindir icinde. Yanı o yay ve ittiği yarım küre zaman icinde sikisiyor pislikten. Özellikle yağ yeterli aralıkta değişmezse, doğru viskozitede kullanılmazsa olağan bir durum. Zaten araç 2001 model. 3-4 kere el değiştirmiştir en az. 1 sahibi dikkat etmese oluşabilecek bir durum.



    Bence gerekli onarımı cok uzatmadan yaptırın. Supap sorunu yaşatabilir.

    Youtube a lifter voice vs yazarak ustaların onarımlarını görebilirsiniz. Özellikle yabancıların cok var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 3 Nisan 2018; 20:43:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Özellikle yağ değişiminin aksatılmadı gibi durumlarda uzun vadede hareket kabiliyetini yitiriyor tıkanıklıktan.



    Cok basit bir parça. Yarım küre, icinde yay var, etrafını saran bir silindir icinde. Yanı o yay ve ittiği yarım küre zaman icinde sikisiyor pislikten. Özellikle yağ yeterli aralıkta değişmezse, doğru viskozitede kullanılmazsa olağan bir durum. Zaten araç 2001 model. 3-4 kere el değiştirmiştir en az. 1 sahibi dikkat etmese oluşabilecek bir durum.



    Bence gerekli onarımı cok uzatmadan yaptırın. Supap sorunu yaşatabilir.

    Youtube a lifter voice vs yazarak ustaların onarımlarını görebilirsiniz. Özellikle yabancıların cok var.

    En fazla ses yapar başka hiçbir zararı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neler bozuyor bu parçaları peki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde aynı motorlu logan var ve bundada subap sesi var ısınınca dizel gibi oluyor lpg li varmı buna bir çare.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Özellikle yağ değişiminin aksatılmadı gibi durumlarda uzun vadede hareket kabiliyetini yitiriyor tıkanıklıktan.



    Cok basit bir parça. Yarım küre, icinde yay var, etrafını saran bir silindir icinde. Yanı o yay ve ittiği yarım küre zaman icinde sikisiyor pislikten. Özellikle yağ yeterli aralıkta değişmezse, doğru viskozitede kullanılmazsa olağan bir durum. Zaten araç 2001 model. 3-4 kere el değiştirmiştir en az. 1 sahibi dikkat etmese oluşabilecek bir durum.



    Bence gerekli onarımı cok uzatmadan yaptırın. Supap sorunu yaşatabilir.

    Youtube a lifter voice vs yazarak ustaların onarımlarını görebilirsiniz. Özellikle yabancıların cok var.

    En fazla ses yapar başka hiçbir zararı yok

    Eger düzgün çalışmazlarsa supaplar tam kapanmaz. Parçanın amaci o zaten.



    Tam kapanmayan supap aşınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Matheas


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    krank ve kam mili ile beeraber değişecek

    marka modele göre işçilikle beraber 2000 - 8000₺ masrafı var

    Hocam kusura bakmada sen her konuda insanlara yanlış bilgi veriyorsun ve hiç bişeyden anlamıyorsun sanayi ustası olsan sana gelen müşterinin vay haline Allah aşkına söylermisin krank mili nerden çıktı kam milini anlarım ama itici sesinin krank ile hiç ilgisi yok

    Sanayideki ustalar bu arkadaşın çırağıydı zamanında.

    Hocam yorumlarda herşeyi konuşmuşsunuz, bide 15w50 mineral yağ deneseniz diye öneri geldi aklıma. Düzeleceği pek kafama yatmıyo ama ucuzdan başlayıp bi denemek lazım. Basınç düşüklüğü de varmı acaba, belki onla da alakalı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: Matheas


    quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    krank ve kam mili ile beeraber değişecek

    marka modele göre işçilikle beraber 2000 - 8000₺ masrafı var

    Hocam kusura bakmada sen her konuda insanlara yanlış bilgi veriyorsun ve hiç bişeyden anlamıyorsun sanayi ustası olsan sana gelen müşterinin vay haline Allah aşkına söylermisin krank mili nerden çıktı kam milini anlarım ama itici sesinin krank ile hiç ilgisi yok

    Sanayideki ustalar bu arkadaşın çırağıydı zamanında.

    Hocam yorumlarda herşeyi konuşmuşsunuz, bide 15w50 mineral yağ deneseniz diye öneri geldi aklıma. Düzeleceği pek kafama yatmıyo ama ucuzdan başlayıp bi denemek lazım. Basınç düşüklüğü de varmı acaba, belki onla da alakalı olabilir.

    Kalın yağ daha çok ses yapar bence hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evet kalın yağdan oluyor zaten bu itici sesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle söylemek istemezdim ama konudan cahillik akıyor. Kusura bakmayın.



    @CeyKalDa @Ccestr Öncelikle lifter (veya tappet) egzantrik milinin lobları ile valfler arasındaki mekaniksel hareket iletimini sağlayan bir parçadır. Tek görevi egzantrik lobu tarafından itildiğinde bu itme hareketini valfe aktarmaktır. Bir motorda her valf başına bir tane lifter vardır. Lifter performansa, yakıta falan etki etmez. Çünkü motorun çalışmasını sağlayan bir elemandır ve motorun karakterine etki edebilecek bir pozisyonda değildir.



    Eğer lifter sesi geliyorsa bunun sebebi; hidrolik lifter ise lifter içindeki mekanizmanın bozulması; mekanik ise egzantrik mili ile lifter yüzeyi arasındaki boşluğun toleransların dışına çıkmış olmasıdır. Her halükarda bu ses sorunun çözümünün kesin ve tek yolu lifterları değiştirmektir.



    Kalın yağ kullanmak falan motorun vaziyetini iyileştirmez. Sadece gizlemeye yarar. Burada herkesin ihmal ettiği bir husus daha var. Farklı bir yağa geçmek kusuru gizleyebilir ama bunun yanı sıra motora daha fazla zarar da verebilir. Siz üretici tarafından önerilen yağdan farklı bir yağ kullanırsanız, belirli bir kalınlıkta yağ için tasarlanmış yağlama sistemi(pompa, kanallar vs.) olması gereken şekilde çalışamayabilir. Sonuç olarak özellikle motorun üst kısmında yetersiz yağlamaya sebep olabilir, başınıza lifterlardan çok daha ciddi sorunlar açabilirsiniz.



    Lifter katkısı falan da hikayedir. Tek amacı sesi gizlemektir. Hiç bir şeyi tamir etmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Böyle söylemek istemezdim ama konudan cahillik akıyor. Kusura bakmayın.



    @CeyKalDa @Ccestr Öncelikle lifter (veya tappet) egzantrik milinin lobları ile valfler arasındaki mekaniksel hareket iletimini sağlayan bir parçadır. Tek görevi egzantrik lobu tarafından itildiğinde bu itme hareketini valfe aktarmaktır. Bir motorda her valf başına bir tane lifter vardır. Lifter performansa, yakıta falan etki etmez. Çünkü motorun çalışmasını sağlayan bir elemandır ve motorun karakterine etki edebilecek bir pozisyonda değildir.



    Eğer lifter sesi geliyorsa bunun sebebi; hidrolik lifter ise lifter içindeki mekanizmanın bozulması; mekanik ise egzantrik mili ile lifter yüzeyi arasındaki boşluğun toleransların dışına çıkmış olmasıdır. Her halükarda bu ses sorunun çözümünün kesin ve tek yolu lifterları değiştirmektir.



    Kalın yağ kullanmak falan motorun vaziyetini iyileştirmez. Sadece gizlemeye yarar. Burada herkesin ihmal ettiği bir husus daha var. Farklı bir yağa geçmek kusuru gizleyebilir ama bunun yanı sıra motora daha fazla zarar da verebilir. Siz üretici tarafından önerilen yağdan farklı bir yağ kullanırsanız, belirli bir kalınlıkta yağ için tasarlanmış yağlama sistemi(pompa, kanallar vs.) olması gereken şekilde çalışamayabilir. Sonuç olarak özellikle motorun üst kısmında yetersiz yağlamaya sebep olabilir, başınıza lifterlardan çok daha ciddi sorunlar açabilirsiniz.



    Lifter katkısı falan da hikayedir. Tek amacı sesi gizlemektir. Hiç bir şeyi tamir etmez.

    İtici değiştirmeden çözen olmuş bu sesi hocam hatta videoları bile var nasıl iş bu anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Böyle söylemek istemezdim ama konudan cahillik akıyor. Kusura bakmayın.



    @CeyKalDa @Ccestr Öncelikle lifter (veya tappet) egzantrik milinin lobları ile valfler arasındaki mekaniksel hareket iletimini sağlayan bir parçadır. Tek görevi egzantrik lobu tarafından itildiğinde bu itme hareketini valfe aktarmaktır. Bir motorda her valf başına bir tane lifter vardır. Lifter performansa, yakıta falan etki etmez. Çünkü motorun çalışmasını sağlayan bir elemandır ve motorun karakterine etki edebilecek bir pozisyonda değildir.



    Eğer lifter sesi geliyorsa bunun sebebi; hidrolik lifter ise lifter içindeki mekanizmanın bozulması; mekanik ise egzantrik mili ile lifter yüzeyi arasındaki boşluğun toleransların dışına çıkmış olmasıdır. Her halükarda bu ses sorunun çözümünün kesin ve tek yolu lifterları değiştirmektir.



    Kalın yağ kullanmak falan motorun vaziyetini iyileştirmez. Sadece gizlemeye yarar. Burada herkesin ihmal ettiği bir husus daha var. Farklı bir yağa geçmek kusuru gizleyebilir ama bunun yanı sıra motora daha fazla zarar da verebilir. Siz üretici tarafından önerilen yağdan farklı bir yağ kullanırsanız, belirli bir kalınlıkta yağ için tasarlanmış yağlama sistemi(pompa, kanallar vs.) olması gereken şekilde çalışamayabilir. Sonuç olarak özellikle motorun üst kısmında yetersiz yağlamaya sebep olabilir, başınıza lifterlardan çok daha ciddi sorunlar açabilirsiniz.



    Lifter katkısı falan da hikayedir. Tek amacı sesi gizlemektir. Hiç bir şeyi tamir etmez.

    Yakıt ve aracın çekişiyle alakası yok yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.