Şimdi Ara

LPG'de Yol Bilgisayarından AFR Ayarıyla İlgili Yorum Yapılabilir Mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
306
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. AFR ayarı bildiğiniz gibi yakıt hava karışım oranı ve aracın verimini doğrudan etkiliyor. Merak ettiğim yol bilgisayarı tüketim verisinden araç zengin karışımda mı yoksa fakirde mi diye anlamamız mümkün müdür aceba? Mesela kullandığım araçta yol bilgisayarı pompada yaktığından 3-4 litre daha düşük gösteriyor tüketimi. Yüksek devirlerde de boğulma var 4 bin devirden sonra gitmek istemiyor araba lpgdeyken. Benzinde sorun yok. Zaten arıza ışığıda yakıyor ama çoğu ustaya göre lpg li araçta arıza ışığı normalmiş gibi bir algı var malesef. LPG'li araçlarda lpgdeyken benzin enjektörleri de çalışmaya devam ediyor benzin püskürtmese bile. Şimdi araç zengin karışım yakıyorsa sensörler bunu algılayıp benzin enjektörleri benzin açık kalma süresini kısıyor ve yol bilgisayarıda veriyi burdan aldığı için tüketim düşük çıkıyor ancak lpg ayarı düzgün olmadığı için lpg enjektörleri zengin karışım püskürtmeye devam ediyor ve pompa da fazla çıkıyor doğal olarak. Fakir karışımda da tam tersi sensör fakir karışımı algılayıp dengelemek için benzin enjektörlernini açık kalma süresini uzatıyor ve yol bilgisayarı pompa'da yaktığından fazla gösteriyor diyerek anlayabilir miyiz aceba bu mantık doğru mudur?
    Yani özetle yol bilgisayarı yaktığından az gösteriyorsa zengin karışım. Çok fazla gösteriyorsa(>%20) fakir karışımda çalışıyor diyebilir miyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Trident682 -- 1 Ağustos 2020; 13:32:12 >







  • Neredeyse 10 senedir Lpg li araç kullanıyorum. Kimi aracımda Lpg vardı kimisine ben taktırdım. Şu kesin bir şey ki arıza ışığı yanması kesinlikle normal değil. Ya zengin karışımda ya fakir. Borular, enjektorler, regülatör vs parçalar doğru monte edilmedi ya da ayarlarında bir şey var.

    Turbolu Lpg li araç da kullandım, atmosferik de. Sadece 1 aracımda ilk montaj yaptırdığım gün 10-15 sn motor arıza ışığı yanmıştı. Diğer araçlarımda hiç yanmadı ve olması gereken de bu.

    Aracınızın benzine çok yakın performansta gitmesi lazım. Özellikle torkta biraz düşüşe sebep olur Lpg ancak bu çok dikkat ederseniz farkedeceğiniz seviyede olmalı.

    İyi bir Lpg servisine gidip ayarları ve sistemi komple kontrol ettirin. Bu şekilde kullanmanız motor için çok daha büyük zararlara sebep olabilir. Acilen lpg servisinize gidin.

    Doğru ayarlarla benzin tüketiminden %20, maksimum %30 daha fazla Lpg tüketiminiz olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Obd cihazı alın uygulamadan ltft ve stft ye bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim kullandığım araçlarda sadece motor arıza ışığını yaktığında belli eder son aracımda lpg takıldı afr ayarı yapıldı bir ay sonra tüm arıza uyarıları ve motor arıza uyarısı yandı servise gittim servis lpgde zengin karışım uyarısı verdiğini söyledi lpg takılan yerde tekrar ayar yapıldı 10000 km dir sorun yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Obd cihazı alın uygulamadan ltft ve stft ye bakın.
    Neyine bakacak nasıl yorumlanacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sadbul S kullanıcısına yanıt
    Ltft değeri +yüzde 5 -yüzde 5 arasıysa çok iyi. Bunlar 10 değerine kadar kabul edilebilir iyidir

    Eksi veya artı 10dan fazlaysa sıkıntı. +değer arabanın fakirde eksi değer arabanın zenginde çalıştığını gösterir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahu millet cidden cahil afr ayarını standart benzin sitokiyometresine göre yapıyorlar bilmiyor oda yanlış 😂 1,14.7 oranı tutturup geçiyorlar ama asıl gereken oran 1,15.8 eğer motor arıza ışığını zengin karışım için yakıyorsa çok problem değil zaten standart benzine göre araç zenginde çalışıyor yani 7 litre benzin yakarken 10 litre lpg yakması olayının sebebi bu kimisinin toleransları dahilinde olduğu için arıza ışığı yakmıyor kimisinin toleransları dışında olduğu sürekli arıza ışığı yakıyor
    Kaldıki sıcak soğuk hava yükselti farkı bile arıza ışığı yaktırabilir

    Siz bakmayın şu ölücü kitle 3000 deviri geçmez lpg benzin çok yakın çalışır o yüzden arıza ışığı yakmaz şöyle 1 1.5 saat 4 bin 5 bin devir üzeri kullanın hangi lpg sistemi fakire düşmüyor görelim

    Düşünün enjektör ün nozzle çapı 1.8 mm Hayatı boyunca 4000 rpm i geçmemiş 1.6 civic arıza ışığı yakmıyor ben kullanıyorum dipgaz 5000 rpme gelince direk benzine atıyor arıza ışığı yakıp olması gereken çap 2.25 mm hey yavrum hey lpg nin benzine göre yapılmış avansı tutturması imkansız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benim araçta yüzlerce km benzinde de kullansam lpg de de kullansam stft -25 lerde ltft -5 lerde bu hiç değişmiyor.
  • sadbul S kullanıcısına yanıt
    Stft zaten anlık değişir. Ltft stft nin uzun dönem halidir. -5se sıkıntı yok bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.