Aracıma yaklaşık bir kaç hafta kadar önce LPG kiti taktırarak sonunda LPG dönüşümü yaptırmış oldum. Aracım Lada Vega 1.5 8v lpg dönüşümü yapan yerler bu araçlara dönüşüm yapmaya pek sıcak bakmıyorlar. Esas amacım bu işi yaptırmaya niyetli olan varsa bilgi vermek amaçlıdır. Lpg dönüşümü yapan bir yerle anlaştım. Usta ilk başta bu araçlarda problem çıkıyor pek yapmıyoruz dedi. Ne gibi bir problem diye sorunca rölanti tutmuyor dalgalanma oluyor genelde dedi. Benim aracımda rölanti problemi yok dedim. Hatta arıza ışığım bile yanmaz dememle aracı çalıştır kaputu aç dedi. Çalıştırdık kaputu açtı bir kaç kez gaz verdi inceledi yetmedi direksiyona geçti biraz yüklendiler araca vs... motor rölantisi sabit devirde. Tamam dedi elemanlara hemen alın başlayın. Montaj işlemleri toplamda 3 saat kadar sürdü. Kit olarak Atiker marka taktırdım. Yani en uygunundan. Sanırım nanofast kit. Montaj sonrasında tanka biraz gaz basılarak cihazla kaçak kontrolü ve tankta belli yerlere yine cihazla ve ayrıca köpükle kaçak kontrolleri yapıldı. Kablo takılıp araç çalışır vaziyette durduğu yerde ayar yapıldı. LPG geçiş ısısını ayar esnasında 30 gördüm ama 40 derece yapılmasını istedim. Yaz mevsiminde sabahları araç rolantide yaklaşık 20-30 saniyede gaza geçiyor. Diğer türlü öğlen vakti soğuk marşta 10 sn.de gaza geçmiş oluyor. Sonuç olarak lpg dönüşümu yaptırmadan evvel etraftan duyduğum kadarıyla çekincelerim vardı. Araç gitmez performans kaybı olur. Leş gibi gaz kokar gibi... en çokta kokudan çekiniyordum mağlum trafikte tofaşların arkasına denk geldiyseniz leş gibi gaz kokusundan rahatsız olmuşsunuzdur. Aracımda herhangi bir gaz kokusu olmadı egzozda belli belirsiz rahatsız etmeyecek bir egzoz kokusu var. Ayrıca egzozdan bol bol su atıyor. Araçta performans kaybım olmadı. Hatta ufaktan çekiş iyileşti bile. Ufak tefek aksaklıklar oldu mu ? evet Araç ilk lpg ye geçişte stop edecekmiş gibi olup hemen geri toparlıyor. Bu sadece ilk geçişte bir defa oluyor. Bir diğeride seyir halinde araç tam ısınana kadar yani 70-90 arası bir defalığina saniyelik tekleme seğirme olup geri toparlıyor. Ama motor ısınınca mükemmel çalışıyor. Araçta 35 lt.lik simit tank var. Bir kaç kez ölçtüm 10 lt. Gibi bir Tüketim var. Ortalama tüketim değeridir ş.içi-ş.dışı yüzde 50/50 gibi düşünebilirsiniz. Benzinde 7.8 lt. Tüketimim vardı. |
LPG dönüşümü yaptırdım. (Lada içerir)
-
-
Hayırlı olsun iyi yapmışsınız hocam…Benim arabayı da aldığımda üzerinde atiker vardı memnunum gayet…Sorun olarak bir kere lpg hortumlarının kelepçesi gevşedi araba soğukken içeriye gaz kokusu geliyordu onu sıktık düzeldi ,1 kez de bakım yaptım filtresi vs değişti gaz ayarı yaptılar şuan gayet randımanlı…Acaba sizdeki o teklemeler gaz ayarı vs ile mi ilgili düzeltilebilir bir sorun gibi geldi… -
Teşekkür ederim. Ben de gayet memnunum hatta şimdiye kadar yaptırmadığıma pişman oldum. Sorunlar ufak tefek muhtemelen gaz ayarından ama pek uğraşmıyorlar. Gönder gitsin yenisi gelsin mantığı işte. Kablo alıp uğraşırım daha sonra.
-
hayırlı olsun, geç bile kalmışsınız :) sistem nanofastse ayar kısmını çok rahat çözersiniz, kablo alınca geçiş ayarları vs. ayarlanınca o ufak tefek sorunlar hallolur. nivada devir okuması için bobinden sinyal alınınca sorun olmuştu, sonra gösterge tablosundan alındı, sorun çözüldü. onun dışında 6yıldır sorun yaşamadım.
-
Teşekkür ederim. Devir sinyali bobinden alındı. Gösterge saati ya da kranktan alın dedim ama bir şey olmaz dediler.
-
nivada ayak gazdan çekilince lpg programı devri sıfır olarak okuyordu, o yüzden gaza basınca lpg-çekince benzin şeklinde devamlı bir geçiş vardı. vegada sistem farklı demekki, normal çalıştığına göre sorun yok.
-
İşlem sonrası tadilat projesini hemen veriyorlar mı yoksa beklemek gerekiyor mu ? Bir de ruhsata işletmek için ne kadar süre oluyor ?
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-86796EFBAİşlem sonrası tadilat projesini hemen veriyorlar mı yoksa beklemek gerekiyor mu ? Bir de ruhsata işletmek için ne kadar süre oluyor ?
Verirler zaten soruyorlar muayeneye ne zaman gireceksin diye. Bana kit'in takılma tarihi yazan bir garanti belgesi verildi. Muayeneye gireceğin zaman bununla gel evraklarını verelim dediler. 30 günlük muayene ve ruhsat işleme süresi oluyor. Yaptırılmazsa ceza uygulanıyor. Muayene tadilat muayenesi olarak geçiyor. Genel muayene değil. Ama muayene ücreti aynı. Bu hafta muayeneye gireceğim detaylarını yazarım.
-
Fiyatı nedir hocam?
-
8600 tl muayenesi ruhsatı hariç
-
Bedavaymış turbo benzinlilere 40-43 bin istiyolar 😁 -
Fiyat vermeyenler güncelleme olacak diyenler vardı ama kısmetime denk geldi yaptırdım.
Brc, prins gibi markalarda eminim yüksek fiyatlar vardır. Hatta atikerde bile grand, gold gibi kitler şimdilerde epey fiyatlanmıştır diye düşünüyorum..
-
Aracı AFR ayarına sok batırt. En ideali odur. Çok basmak istediğinde benzinde bas. LPG için özel avans ayarı ister ve yapılmaz. Gerçi lada lar lpg ye dayanıklı motorları var.
Araç lpg kokuyorsa ayarında sorun vardır.
-
Afr ayarını fiyatına ve duruma göre ilerleyen zamanlarda düşünebilirim. Sürüş olarak genelde 2000-2750 dd civarı kullanıyorum. Bassam bile 3000 dd'den yukarısına çıkmıyorum. Avans ayarını vuruntu sensörü ayarlıyor diye biliyorum.
Birde en merak ettiğim konu subap hasarı mevzusu. Lada'larda lpg kaynaklı subap hasarı yaşamayanı duymadım görmedim. Yüksek sıcaklığa dayanıklı yapısı olması da bu durumdan ötürü bir fikir veriyor.
Hatta bir ara subap ayarı yaptırdığım kapakçı ustam motorun ve üst motor yapısı gereği kasten sıcak çalışmaya uygun üretildiğinden bahsetmişti.
Ikinci ve üçüncü silindirlerdeki egzoz subaplarının yan yana olması gibi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 8 Ağustos 2023; 9:20:30 >
-
Lpg de basmak zararlı mıdır?
Benzin ve mazot için arada bir basın açılsın/temizlesin derler ya hocam. Aynısı Lpg için yapılmaz mı?
-
Yüksek devirde iyi değil deniyor. (muhtemelen ısınmadan dolayı)
Afr ayarı yaparken firma genel kullanım şekliniz nasıl diye soruyor. Sakin git gel derseniz ona göre ayar yapıyor. Yok 3-4 bin devir çeviriyorum derseniz ona göre. -
quote:
Orijinalden alıntı: MaDMaxiBoLpg de basmak zararlı mıdır?
Benzin ve mazot için arada bir basın açılsın/temizlesin derler ya hocam. Aynısı Lpg için yapılmaz mı?
Karbüratörlü araçları bilmem ama 2008 model Palio vardı. Aracı alınca LPG sini kendim taktırdım ve 8 sene 135bin km LPG'de sürdüm. Atiker grand ya da Atiker Gold olması lazım adı tam hatirlamiyorum. Bir kere LPG de sıkıntı yaşamadım. Her sene bakımını yaptırıyordum. Çok bastığım, çok devir çevirdiğim, çok ani gaza yüklendiğim ve çok yüksek devirlerde uzun süreli kullanımım oldu, hiç sıkıntı çekmedim. Tabi LPG montajı ve araçtan araca bu durum değişebilir. 8 sene de sadece bir kere LPG kokusu aldı araç. O da konya yolunda dandik bir benzinci vardı. Lpgsi çok ucuz diye ondan aldım. Bir tek onda koku ve çekmemezlik yaptı. Kullanımım boyunca lpgyi yüzde 98 petrol ofisinden almışımdır.
-
Eğer araç ayarlı değilse, daha doğrusu zenginde çalışıyorsa arıza çıkar.
Standart lpg kitleri benzin beynini emüle eder, yani 14.7 yi, ancak LPG nin ideal ayarı 15.5
Yani araban jilet gibi ayarlı olsa bile zenginde çalışıyor.
Kitler likit enjeksiyon olsa doya doya bas. Ama değil. Gaz halindeki yakıt motoru soğutmaz. (kuru yakıt denmesinin sebebi bu).
Veya başka türlü anlatayım. Avustralyada LPG kullanımı yaygın ve araçlara fabrikasyon kit takıyorlar.
Holden (general motors -> chevrolet) HSV diye bir model (2008 di sanırım) var bildiğin v8 performans aracı. Bunun LPG li versiyonu 3500 devirden sonra Benzine geçiyordu otomatik olarak.
Sebebide gaz halindeki lpg nin motorun ısı dengesini etkilemesi.
Benzin motorları, tasarlanırken, ısı hesaplarında benzinin silindir kapaklarında buharlaşması da göz önüne alınır. Japonlar, takıntı oldukları ve kendi iç pazarları bu konuda daha rekabetçi oldukları için doğuştan dayanıklı motorlar yaparlar, avrupalıların tek takıntısı yakıt tüketimi ve co salınımı olduğu için garanti sonuna kadar dayansın tarzından motor yaparlar. Italya da da LPG kullanımı yaygındır motor tasarımları bu göz önüne alır.
Yani sen motora gaz lpg verdiğinde, motorun çalışma ısısı artar, eğer motoru tasarlayan 700 dereceye kadar dayanan materyal kullandıysa (magnezyum subap yüzükleri mesela) sen aşırı zengin lpg ayarı ile bastığında, kapak elinde kalır (opel insignia turbo mesela).
LPG benzinden daha iyi bir yakıttır, ancak bütün motor beyinleri ateşleme vs sıvı benzine göre optimize edilmiş durumda. Dolayısı ile senin lpg kitin eğer düzgün ayarlı değilse (veya aracının mevcut yakıt ölçüm devresinde sıkıntı varsa (maf sensörü, oksijen sensörü)) orta uzun vadede sıkıntı çıkarır
Bazı temelden bozuk motorlarda hemen çıkarır (bkz benim granadanın v6 sı gibi).
Benzinde zenginde çalıştığında en fazla yakıt arttığından araçlar bu konuda donanımlı değiller, üreticininde dıngılında değil yani.
Aracından kendin emin değilsen, lpg de basma, yani basma derken uzun yolda 3500 deviri uzun süreler ile geçecek işler yapacaksan benzinde yap. Istanbuldan ankaraya gidip kapak kıran vakalar var. Eski araçlarda conta yanar sık yanar bu yüzden.
-
Evet contayı da hep oradan yakar zaten.
Vuruntu sensörü nerdeymiş lada da ? Lada samaranın motoru porsche mühendisliği ile yapılmış iyi bir motor dur, yaşıtlarından iyidir lakin yapanlar ruslar, ben daha yeni kapak çatlattım. He ford granada dan çok çok daha iyidir. Düzgüna yarlarsan sorun morun çıkarmaz.
Düzgün ayarlamak lazım.
Daimi basan adam için AFR ayarı şarttır, sonunda gidip kiti alıp takıcam makinaya son 4 senedir afr ayarı yapamıyorum araba eşşek gibi gidiyor.
-
1999 ve sonrası enjeksiyon sisteminyle donatılmış Ladalarda vuruntu sensörü var. Beyine bağlı Gm ya da bosch olarak iki çeşit. Sensör fotoğrafta işaretli yerde.
Motor sağlığı için bakımları biraz erken yapacağım soğutma antifriz, yağ, ve buji gibi parçaları.
Ayar iyi gibi geliyior bana şimdilik. Kablo alınca ne ayar yapılmış buraya atarım.
Lpg takan yere afr ayarı sorunca adam güldü geçti. Özellikle onun için merak ediyorum yapılan ayarı.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X