Şimdi Ara

lpg ısıtıcısı ve faydaları (easy starter) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
168
Cevap
0
Favori
14.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akif Turhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, ürünle ilgili ilk görüşlerim sabit. Geçiş ısısını düşürmeseniz bile ilk geçişteki hafif vuruntuyu önlüyor, dip gazda kesik devirlenme sorunu olmuyor. Bu da gaz ısınana kadar ki sarfiyatımızın düştüğü anlamına geliyor, bunun haricinde vuruntu olmadığı için krank miline ve yataklara faydalı.

    İlk mesajımda yazdığım detaylı bilgiyi malesef şu sıralar veremeyeceğim, zira LPG ECU'su ihtiyacım olan datalara ait PID'leri benzin ECU'sundan aldığı için bu bilgilere LPG sistemi devredeyken ulaşamıyorum. Olayı sadece bahar/kış olarak düşünmeyin, devrede olduğu sürece özellikle yoğun gaz akışının olduğu durumlarda (yüksek sürat, uzun süreli tırmanma v.b.) olumlu neticeler alınabilir (teorik olarak). İnşallah pratiğinide yakın zamanda bir arkadaşımızın aracında deneyeceğiz.

    Konuyla ilgili paylaşımlarınızı bekliyorum..

    Forumdan 2 arkadaşımıza daha sistem takıldı, birtanesi honda civic 1600cc diğeri hyundai elantra 1600cc. Başta da belirttiğim gibi geneli ilgilendirecek sonuçlar bu arkadaşlardan gelecek.




  • Bu arkadaşlar da konuya tecrübeleriyle destek olabilirlerse sevinirim
  • En fazla 15 gün sonra havalar iyice ısınacağı için kışa girene kadar bu konuyu hatırlamayacağız gibime geliyor. Kullanan arkadaşların yorumlarıda henüz ortada yok. Onlardan da yorum gelene kadar havalar ısınacağından tekar son bahar kış dönemi bu ürünü konuşacağız. Ürünün sahibide tasarrufla ilgili olarak ünivertise ve kurum raporlarını ortaya koymadığından tüketiclerin aklında soru işareti olacak, bu ürüne 150-200 tl vermeye ikna olmayacaklardır.

    Yani burda iş sayın t.hadimli ye düşüyor.
  • 50 kere sordum geçiş süresini kısaltıyormu diye kullanıcılardan düzgün cevap yok ama artık gerek yok önümüz yaz
  • Gelişmeleri merak ediyoruz.
  • benim hadimli hocama bi sorum olacak benim artacımda landi renzo kit var ve lpg ye geçiş ısı verisini buğulayıcıya soğutma suyu girişinden alıyor ve sizin aletin ısıttığı lpg nin ilk dakikada soğutma suyu -20 iken nasıl bir etkiyle [benim aracın lpg geçiş ısısı min 40 derecedir] aracı lpgye geçirecek çok merak ediyorum mesleğin içinden biri olarak
  • Burada ciddi bir okuma eksikliği var. Olay aslında çok basit, easy starter likit gazı ısıtıyor, regülatörü yada motor suyunu ısıtmıyor. Regülatör ve motor suyunun soğuk olmasının sistemin işleyişi ile bir ilgisi yok. Sizin yapmanız gereken sadece gaza geçiş ısısını düşürmek. Mevcut sensör sadece regülatör ısısını ölçüyor, regülatörün içinden geçen sıcak gazın ısısı önemli olan.
  • güzelde gerçekten bir faydası varmı asıl mevzu gaza geçişi erkene alıyormu hala mırın kırın dolanbaçlı cevap yok arkadaş ona faydası yok yüksek hızda perfonmansa faydası var . Yüksek devirdeki performanı ben napayım zaten ekonomi için kullanıyorum lpg yi 5000 devirde giden lpyni neyapayım makül olalım aksesuar olarak düşünmeyelim 2 ay olmuş mevzu hep yan yollar açıkmaması yapılıyor insanlar benzinden mümkün olduğunca kaçmaya çalışırken suistimal olmasın
  • tamam da aracın ecusu lgp ye geçiş komutunu sadece soğutma suyunun isısına bağlı olarak verebilir likit gazın ısısnın lpg ye geçişte sistematik bir etkisi yok öyle oluncada sizin soğutma suyunun ısısını artırmadığınız sürece erken lpg ye geçirme şansınız olamaz illaki ya komut sensörünü n ısı ayarını düşüreceksiniz yada suyu o dereceye getireceksiniz komut ısısı min 40 derece iken nasıl olacak erken lpg ye geçme işi
  • LPG'ye ait ECU (ELECTRONIC CONTROL UNIT)SICAKLIK DEĞERINI MOTOR SUYU SICAKLIĞINDAN OKUMAZ.

    REGÜLATÖRÜN ÇIKIŞINDAN OKUR.


    BU KONU İÇİNE SORDUM; ÖĞRENDİM.

    YAHU TÜRK MİLLETİ OKUMAZ DERLERDİ DE, BU KADAR MI YAHU?

    Millet başlığı okuyor, en sona gelip soru soruyor.
    Armut piş ağzıma düş bile değil.
    Armut piş, ağaçta çinen, vitaminini de tablet haline getir; o zaman ağzıma düş.

    Ayıp arkadaşlar, ayıp.

    Konuda yazanlara saygı duyun
  • arkadaşlar kimse kendini bu forumda çok bilgili karşısındakini de kara cahil sanmasın forumdaki rütbesiyle yargılamasın ben bu meslekte 30 yılını geçirmiş biri olarak kimseyle bilgi yarışı yapma niyetinde değilim ve bu bilgilerimin hiçbiri de kulaktan dolma bilgiler değildir sıcakyüz arkadaşımız önce kendisi bir kişi ile ilgili eleştiride bulunmadan önce o kişi forumda ne yazmış tespitleri neler verdiği bilgiler neler araştırsın kendi tabiriyle tam bir türk milleti örneği sergiliyor önce okusun ben aracımın lpg kitinin landi renzo olduğunu ve ısı verisini soğutma suyundan aldığını söylüyorsam öyledir tüm lpg kitlerinin ecu leri ısı verisini regülatörden alıyor açıklamasıda tamamen yanlıştır veriyi oradan alanda var almayanda ben bu markayla ilgili arkadaşı ispata davet ediyorum araştırsın sizde araştırın ve bilgilenin[ landi renzo modeli 2009 ]markası örnektir amaç yanlış bilgiye engel olmaktır ve bu easy starter bu gelişmeler doğtultusunda benim aracıma sisteminde değişiklik yapmadan uygulanamaz gibi görünüyor saygılar




  • Regülatör ısısı ile motor sıcaklık suyu ısısı aynıdır. Nasıl sistem ayarlanır Tayfun beyde Asım beyde anlatmış ama okumamışsınız, bu meslekte 30 değil 100 yıl geçirseniz okumadıktan sonra bir anlamı olmuyor işte. @sicakyuz arkadaşımız haklı.
  • Takip
  • Merhaba, piyasadaki bütün kitler sıcaklık değerini regülatörden alıyor. Daha erken gaza geçmesini istiyorsanız gaza geçiş sıcaklığını düşürmeniz yeterli.

    sayın MSCSİ yukarıdaki ifade sizin
    anlamak istemiyorsunuz ve benim yazdıklarımı ısrarla okumadan hüküm veriyosunuz vatandaşı yanlış bilgilendirmeyin bu icadı vatandaş ne için tercih edecek
    1. soğuk havalarda aracın mümkün olduğunca az süre ile benzinle çalıştırıp yakıt maliyetini düşürmek sıcak havalardaki seviyeye çekmek
    2. bu tercih genele hitap etmemekle beraber yinede ekonomi saglar o da yüksek hızlarda aracın buğulayıcısından geçen lpg miktarının fazla olmasından dolayı yeterince ısıtılamayan yakıtın verimsin yanma ile oluşturduğu vuruntular ve teklemeler birinci maddedeki avantaj lpg li aracı olanların % 80 inin tercihidir bunda hem fikirmiyiz.
    O halde bizim tartıştığımız teknik konular sadece araç sahibi olan bu gelişmeleri takip eden ve maliyetlerini düşürmek isteyen vatandaşları yanıltıcı ve boş ümitlere sürükleyen yalan yanlış biligilere sebep olmasın arkadaşlar bun hiç bir amaç ve gayeyle yapmayalım bunda vebal vardır vakıf olduğumuz teknik bilgilerle konuya doğru yorum yapalım siz şimdi bana teknik olarak açıklarmısınız benim aracım lpg ye geçiş için gerekli ısı verisini soğutma suyundan alıyor buna kimse itiraz etmesin aksini ispat etsin ben ispata hazırım ve benim lpg sistemi 40 derecenin altına proğramlanamıyor şimdi benim aracıma easy starter akuple ederek aracı 60- ila 90 saniye arasında lpg ye geçirmenin formülünü bi anlatın bende bu mesleği 30 yıl boşa yapmışım deyim size kolay gelsin saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maho91

    siz şimdi bana teknik olarak açıklarmısınız benim aracım lpg ye geçiş için gerekli ısı verisini soğutma suyundan alıyor buna kimse itiraz etmesin aksini ispat etsin ben ispata hazırım


    Regülatörünüze silecek suyu mu bağlı? Regülatörün ısısı ne ise motor suyunun ısısıda aynıdır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: maho91

    benim lpg sistemi 40 derecenin altına proğramlanamıyor şimdi benim aracıma easy starter akuple ederek aracı 60- ila 90 saniye arasında lpg ye geçirmenin formülünü bi anlatın bende bu mesleği 30 yıl boşa yapmışım deyim size kolay gelsin saygılar



    Elinizde dongle yoksa 40'ın altına inemezsiniz zaten, bunu siz değil montaj yaptırdığınız bayii yapacak.

    quote:

    Orijinalden alıntı: maho91

    şimdi benim aracıma easy starter akuple ederek aracı 60- ila 90 saniye arasında lpg ye geçirmenin formülünü bi anlatın bende bu mesleği 30 yıl boşa yapmışım deyim size kolay gelsin saygılar



    Mesleğiniz nedir? Elektronikten anlıyorsanız program müsade etmese bile istediğiniz ısı bilgisini ECU'ya iletmek çocuk oyuncağı.




  • ha şöyle şimdi türkçe konuşmaya başladınız hani soğutma suyundan veri alan sistem yoktu bunlar normal araç sahiplerinin bilmesi gereken bilgiler olmalı ve bu bilgileri açıkça paylaşmak lazımki kullanıcı muhtemel olasılıkları önceden bilsin ben sistemde değişiklik yapmak lazım derken bunu kastettim bunu çok kolay yaparım ben ama burada seri üretim olacak bi parçadan bahsediyosak bu tür aksaklıklar için çözüm kitini de beraberinde üretip sistem farklılıklarını tolore etmemiz lazım diye düşünüyorum bu çözümler derme çatma cambazlık ürünü olmamalı bi şekilde lpg ecu sünü kandırırız ama arıza halinde vatandaş mağdur olur bence en mantıklısı easy starterin çıkış borusunun üstüne uygun bir kelepçe bağlantısı ile ısı sensörünün bağlanacağı bir adaptör yerleştirip pot la aracın gerksenimiş olan omaja ayarlamak olacaktır alın size üniversal bi çözüm ısı müşiri easy sarterde ısınan lpg nin ısısını çıkış borusunun üstünden algılayıp ecu ye bilgi verecektir ve araç sizin dediğiniz gibi hemen lpg ye geçecektir hak verirsinizki piyasada hiç bir teknik bilgiye sahip olmadan bu lpg işini yapan bir çok arkadaş var onlar bu extra adaptasyonları yapamaz teknik bilgisi olanları ve işini bilinçli yapanları tenzih ederim ama üretici bunla ilgili değişik sistemli araçlara kit yapar ve montaj kılavuzu koyarsa süper olur bütün amacım en az sorunla harcanan paradan maximum fayda hepinize kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maho91

    ha şöyle şimdi türkçe konuşmaya başladınız


    Ben zaten Türkçe konuşuyorum, siz zaman zaman işinize geldiği gibi okuyorsunuz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: maho91

    hani soğutma suyundan veri alan sistem yoktu


    Bunu ben mi dedim? Okumuyorsunuz, okuduğunuzu da kimin yazdığını bilmiyorsunuz. Kaldı ki motor suyu ısısı ne ise regülatör ısısıda aynı diyorum, yine laf çeviriyorsunuz.

    Çözümünüz hiç mantıklı olmamakla beraber, hiç bir üretici sizin kitiniz için (ki Türkiye'de pazar payı çok düşük) tasarımını komplike hale getirmez. Şu an piyasadaki kitlerin %90-95'i şu haliyle easy starter'e uyumludur.

    Mesleğinizi sormuştum, bahşetmediniz?




  • Merhaba, piyasadaki bütün kitler sıcaklık değerini regülatörden alıyor. Daha erken gaza geçmesini istiyorsanız gaza geçiş sıcaklığını düşürmeniz yeterli.

    bu sizin 7 şubattaki mesajınızın kopyasıdır sayın MSCSİ ben buna istinaden yorum yaptım yorumu nuzu arkadaşların taktirine bırakıyorum doğru bir tanedir size göre bana göre doğru olmaz tüm hayatımızda doğruları bulmak temennisi ile saygılar. mesleğime gelince motor teknisyeni yim
  • Ben deveye hendek atlatmaya gidiyorum. Sıkıldım bu forumdaki boş beleş adamlardan.
  • bu beleş mevzuular size para kazandırmıyo anlaşılan yazık kabloyada ihtiyacım yokki kusura bakmayın
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.