Şimdi Ara

'LPG'li Araç Yandı' haberleriyle ilgili olarak Kanal D'ye Mesaj attım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
3
Favori
6.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet bilgili arkadaşlardan açıklamalar okumak isterim. Lpg nin güvenli olduğunu ilk defa duydum ve heyecanla okudum yazılanları malesef biraz tartışma var ama oraları geçtik . Bir kayna var mı bunla ilgili acaba
  • Konuyla pek alakam yok aslında.LPG li araç kullanıyorum ve tamamen güveniyorum aracıma ama takip sebebim cihanair.her yazdığını özenle okuyorum.akşamları bir nebzede olsa yüzümüzü güldürüyor.teşekkürler cihan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Berk Özkan -- 31 Aralık 2011; 4:57:39 >
  • 2000 yılından beri LPG li araca binerim. aldığım araç LPG sizse ertesi gün tekrar satacağımı bilsem yinede aldığım gün taktırırım. bugüne kadar kokuda duymadım aracımda patlamadı sorunda yaşamadım.
    herhangi bir güvensizlikte hissetmedim. Benzine 4.5 tl veriyorsunuz ya zorunuza gidiyor değilmi LPG korkularınızdan dolayı bizim ucuz ucuz gezmemiz??
    ..
  • Arkadaşlar bence yer çekimi diye bişey yok yani benim mantığım almıyor. Olur mu öyle şey düşün yer çekecekte bilmemnede.


    Evet sevgili seyirciler işte bir cahillik örneği gördük.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi offday -- 30 Aralık 2011; 23:46:07 >
  • lpg güvensizdir kardeşim 3 senedir lpgli arabaya biniyorum hatta şamandıramda bozuk %80 yerine %100 dolum yapılıyor depoya %40 ucuzada geziyorum ama bir gün patlayacakmı acaba korkusu içimden hiç çıkmıyor o yüzden lpgden uzak durun gerekirse 20-30 bin fazla verin dizel alınki lpg pahalanmasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    lpg güvensizdir kardeşim 3 senedir lpgli arabaya biniyorum hatta şamandıramda bozuk %80 yerine %100 dolum yapılıyor depoya %40 ucuzada geziyorum ama bir gün patlayacakmı acaba korkusu içimden hiç çıkmıyor o yüzden lpgden uzak durun gerekirse 20-30 bin fazla verin dizel alınki lpg pahalanmasın.

    merak etme böyle giderse dizel benzini de geçer...
  • Dün gece Maslak'ta bir jip yanmış.Marka-model bilmiyorum.Bazılarının mantığına göre bütün jipler güvensiz o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alex2017

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    lpg güvensizdir kardeşim 3 senedir lpgli arabaya biniyorum hatta şamandıramda bozuk %80 yerine %100 dolum yapılıyor depoya %40 ucuzada geziyorum ama bir gün patlayacakmı acaba korkusu içimden hiç çıkmıyor o yüzden lpgden uzak durun gerekirse 20-30 bin fazla verin dizel alınki lpg pahalanmasın.

    merak etme böyle giderse dizel benzini de geçer...

    dizel bezini hiç bir zman geçmedi bu ülkede geçemezde 6 senedir bu forumdayım ben hep aynı muhabbetler döndü evet bir ara 25 kuruşa kadar düştü fark ama en az 50 krş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi





    Anlayacak kadar ingilizcen vardır umarım...

    3,5 dakikada patlayan benzinli araç mı güvenli, yoksa 12 dakikadan sonra sadece güvenlik valfi sayesinde gazı tahliye eden lpg mi güvenli sen karar ver.



    Bak bu da arkadan çarpma testi...

    videolar çok güzel çok teşekkür ediyorum




  • Habere tepki gostermende sana hak veriyorum ama konuyu okurken de 'saygısız, cahil, süper bilgisiz, gıcık gibi tabirler hem sizin ağzınıza hem o arkadaşlara hem de forumun paylaşım ortamına yakışmıyor. HEle ki yılbaşı öncesi, biraz daha hoşgörülü ve keyifli yazılarla karşılaşmak istiyor insan. Tüm arkadaşların yeni yilini şimdiden kutlarim. Iyi aksamlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Utku

    Ellerine sağlık, çok iyi düşünmüşsün.
    Hala eski zihniyet maalesef.
    Merdiven altı işletmeler yüzünden LPG'nin imajı çizildi maalesef.
    Düzgün bir montaj, düzgün bakımlarda hiç bir sıkıntı olmaz, emin değilim ama bildiğim kadarıyla en az benzin kadar güvenli.
  • LPG'yi kötüleyenleri seviyorum,az kullanılsın ki zam gelmesin,LPG'ye uyumlu arabaların piyasası düşsün,biz de ucuz ucuz binelim.
    Yanan jip sanırım Hummer H2 idi.
  • Bugün dizel araç almasa idim benzinli aracıma kalbur üstü distribütörden en iyi LPG dönüşüm kitini taktırırdım
    Hatta sesli düşünüyorum arkadaşımda 1.4 t-jet motorlu LPG dönüşümü yapılmış bravo 150bg sport style var (Yetkili serviste LandiRenzo kit montajı yapılmış) elimdeki aracı satıp almayı ciddi ciddi düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Habere tepki gostermende sana hak veriyorum ama konuyu okurken de 'saygısız, cahil, süper bilgisiz, gıcık gibi tabirler hem sizin ağzınıza hem o arkadaşlara hem de forumun paylaşım ortamına yakışmıyor. HEle ki yılbaşı öncesi, biraz daha hoşgörülü ve keyifli yazılarla karşılaşmak istiyor insan. Tüm arkadaşların yeni yilini şimdiden kutlarim. Iyi aksamlar.

    Benim icin soylediklerinizde haklisiniz ama bu forumda bazi kisiler artik sinirlerimi ciddi derecede yipratiyor. bu nedenle bazen kendimi tutamiyorum.


    sinirimin bozulmasinin nedenini de anliyorsunuzdur. insanlarin bilgisiz oldugu konularda devamli olarak kesin bir dille konusmasi pek cok kisiyi rahatsiz ediyordur diye dusunuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 31 Aralık 2011; 0:29:07 >
  • Merak ediyorum sadece.Lpg şöyle güvenli böyle güvenli diyorsunuz da kaç tane benzinli, dizel araç kaza yaptığında havaya uçuyor ;kaç tane lpg li.

    Lpg yanma derecesi olarak yüksek olabilir.Ona bakarsanız dizel yakıta ateşe tutuyorlar yine zor yanıyor.Bagaja konulan o tüpün yol açtığı bir sıkıntı galiba.Benzin deposunun yerine konulursa bir miktar daha güvenli olabilir.Yani fabrikasyon sadece gazlı araba üretsinler.

    Ayrıca orasını del, burasından kablo,hortum geçir, bagajın yarısını kaybet,risk var,kapalı yere parkettirmezler,yok sızdırmazlık var sanki bebe poposu.Vallaha kullanan arkadaşlara diyecek bişeyim yok ama,iki araç sahibi oldum ikisi de dizel.Bundan sonra da ya dizel ya benzinli alırım, o riski alabileceğimi sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Habere tepki gostermende sana hak veriyorum ama konuyu okurken de 'saygısız, cahil, süper bilgisiz, gıcık gibi tabirler hem sizin ağzınıza hem o arkadaşlara hem de forumun paylaşım ortamına yakışmıyor. HEle ki yılbaşı öncesi, biraz daha hoşgörülü ve keyifli yazılarla karşılaşmak istiyor insan. Tüm arkadaşların yeni yilini şimdiden kutlarim. Iyi aksamlar.

    +1907. Kesinlikle katılıyorum.

    Utku yakışmıyor gerçekten.
  • Uyarilariniz dikkate alinmistir arladaslar. yakisiksiz ifadelerim sebebiyle tum uyelerden ozur dilerim.
  • Haberlerin daha ilgi çekici olması için LPG'li araç yandı diye tabirler kullanılıyor ve bazı araştırmaya üşenen insanlarda buna hemen inanıyor ve artık körü körüne LPG'nin güvensiz olduğunu savunuyor. Yukarıda birisi söylemiş bu durum bir yönden de iyi çünkü kullanım artsa dizel fiyatı gibi LPG fiyatları da uçuşa geçecek. Bu yüzden en iyisi böyle devam etmeleri.

    Videolar her şeyi açıklıyor zaten. Ama ek olarak daha öncelerden konuşulan bir konudan tekrar alıntı yapıyorum. Umarım yararlı olur.


    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    2A MÜHENDİSLİK A. Ş. ' nin konuyla ilgili basın bültenini beğendim. Paylaşıyorum.

    BASIN BÜLTENİ
    DENETİMSİZLİK YİNE 6 CANA MAL OLDU
    6.Ocak.2011 tarihinde 51 KU 580 Plakalı otomobilin, Bor-Zenger karayolunda 68 DD 243 plakalı araca çarpması sonucu meydana gelen kazada 6 kişinin hayatını kaybetmesi haberi, yazılı basında yine “LPG’ li araçlar kafa kafaya çarpıştı, 7 kişi yanarak can verdi” şeklinde çarpıtılarak verildi.
    Olay yerinde yapılan inceleme sonucu; araçların birinin LPG’ li olduğu, LPG’ li aracın yağışlı havada aşırı hız ve hatalı sollama sonucu karşı şeritten gelen araca çarptığı tespit edilmiştir. Kaza raporunda kazanın LPG ile bir bağlantısının olmadığı kanaatinin yeraldığı öğrenilmiştir.
    Ayrıca LPG’ li aracın, Makina Mühendisleri Odası denetiminden geçmediği, LPG’ li olduğuna dair gerek Makina Mühendisleri Odası, gerekse Trafikte her hangi bir kaydı olmadığı yetkililer tarafından açıklanmıştır.
    Kazaya karışan LPG’ li aracın fotoğraflarından görüleceği üzere, şiddetli çarpışmaya rağmen tank yerinde ve multivalfi üzerindedir. İçerisinde gaz olmasına rağmen yangın içerisinde kalan tank patlamamış ve tank üzerindeki emniyet valfinin görevini yaptığı anlaşılmaktadır.

     'LPG'li Araç Yandı' haberleriyle ilgili olarak Kanal D'ye Mesaj attım



     'LPG'li Araç Yandı' haberleriyle ilgili olarak Kanal D'ye Mesaj attım



     'LPG'li Araç Yandı' haberleriyle ilgili olarak Kanal D'ye Mesaj attım


     'LPG'li Araç Yandı' haberleriyle ilgili olarak Kanal D'ye Mesaj attım



     'LPG'li Araç Yandı' haberleriyle ilgili olarak Kanal D'ye Mesaj attım


    DENETİMLER NE DURUMDA?

    Bugün ülkemizde 10 Milyon aracın %25’ i LPG’ li. LPG’ li araçların %90’ a yakın bölümü MMO denetiminden geçmiş durumda. Bu oranı %100 yapabilmek için trafik denetimlerinin daha etkin yapılması gerekiyor. Bir başka deyişle yaklaşık 250.000 civarında LPG’ li araç denetimsiz bir şekilde trafikte dolaşıyor.
    Oysa LPG dönüşümü sonrası araçlar MMO tarafından tek tek kontrol ediliyor, gaz sızdırmazlık testleri yapılıyor ve kullanılan ürünlerin standarda uygun olup olmadığı kontrol ediliyor. Hatta araçlarda kullanılan ürünlerin seri numaraları kayıt altına alınıyor ve kullanılmış ürünlerin ikinci kez başka bir araçta kullanılması engelleniyor. Bu kontrolden sonra araçlar Karayolları Muayene istasyonlarında ikinci bir kontrolden daha geçiriliyor. Özet olarak otogaz sektöründe başka bir sektörde olmayan etkin bir kamu denetimi var.
    Sektörün sıkıntısı dönüşüm sonrası araç sahiplerinin trafik tescillerini zamanında yaptırmamasıdır. Dönüşüm sonrası trafik tescili için gerekli evraklar dönüşümü yapan montaj işyeri tarafından araç sahibine teslim ediliyor. Ancak araç sahibi en az 300,-TL tutan bu tescil için aracının muayene süresinin dolmasını bekliyor veya bir trafik denetimine rastlayıncaya bu işlemi erteliyor.
    Böylece hem trafikte kaçak dolaşıyor, hemde aracı kasko kapsamı dışına çıkmış oluyor.
    LPG KULLANICILARININ hem kendi, hemde trafikte seyreden diğer araç kullanıcılarının can ve mal güvenliği için sorumluluk bilinciyle hareket edip, yasaların öngördüğü şekilde araçlarının tescil ve muayenelerini zamanında yaptırmaları gereklidir.

    LPG’ Lİ ARAÇ KULLANICILARININ DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR:
    Öncelikle dönüşüm yaptırmak isteyenlerin marka seçiminde dikkatli olmaları gerekiyor. Müşteri memnuniyeti sağlamış, geniş bir servis ağına sahip ve otomobil firmaları tarafından yeni nesil araçlara teknolojik uyumu test edilip onaylanarak sıfır araçlara monte edilmeye değer bulunan ürünleri tercih etmeleri gerekiyor.
    Dönüşüm Sonrasında ise, araçta yapılan yakıt tadilatını ruhsatlarına işletmeleri gerekiyor. Çoğu kullanıcı bu işlemleri geciktiriyor. İki defa masraf yapmamak için aracının muayene süresinin gelmesini bekliyor. Otogazın teşviği kapsamında muayene ücretlerinden vazgeçilmesi durumunda tüm LPG’ li araçlar zamanında kayıt altına alınmış olacaktır.

    Dönüşüm Sonrasında:

    1. LPG’ li bir aracın benzin bakımları zamanında ve aksatılmadan yapılmalıdır. En çok karşılaştığımız sorun, aracı LPG dönüşümünden sonra normal araç bakımlarını yaptırılmamasıdır. LPG dönüşümünden sonra da araç bakımları zamanında yaptırılmalı, araç hava filtresi, yağ ve yağ filtresi ile buji değişimleri aksatılmamalıdır. Unutulmamalıdır ki, aracın LPG’ de düzgün çalışması, benzinde de düzgün çalışmasıyla mümkündür. Ayrıca yeni sistemlerde aracın ilk çalışması her zaman benzinle olmaktadır. Aracın benzin pompasının ve katalitik konvertörünün zarar görmemesi için benzin deposunda daima ¼ benzin olmalıdır.

    2. LPG’ li araçların 10- 15.000 km de periyodik bakımları vardır. Bu bakımlar yetkili LPG montaj servisinde yaptırılmalıdır. LPG filtreleri değiştirilmeli, bağlantılarda kaçak kontrolleri yapılmalıdır. Aracın ayarları kontrol edilmeli, gerekiyorsa yeniden yapılmalıdır.

    3. LPG aslında kokusuz bir gazdır. Bir kaçak halinde fark edilebilmesi için sonradan kokulandırılmıştır. Böyle bir kaçağın fark edilmesi halinde LPG sistemi kapatılarak derhal yetkili montaj servisine gidilmelidir.

    4. Özel araçların 2 yılda bir, ticari araçların her yıl muayeneden geçme zorunluluğu vardır. LPG’ li araçlar bu aşamada MMO’ sının gaz sızdırmazlık kontrol birimlerinden gaz sızdırmazlık raporu almaları gerekmektedir. Bu periyodik kontrollerin aksatılmaması, araç muayenelerinin zamanında yaptırılması yasal bir zorunluluktur.

    5. Aracına LPG sistemi monte eden vatandaşların araçlarına LPG sistemi taktırdığına dair bilgiyi Sigorta firmasına bildirmeleri gerekmektedir. Bildirilmediği taktirde LPG’den dolayı meydana gelebilecek herhangi bir durumda araçlar kasko kapsamı dışında kalabilmektedir.

    6. Araçların İmal, Tadil ve Montajı hakkındaki yönetmeliğin ilgili maddesine göre LPG tanklarının ömrü imal tarihinden itibaren 10 yıldır. İmal tarihi itibari ile ekonomik ömrü tamamlanmış tankları olan vatandaşların tanklarını yetkili bir firmada değiştirmeleri kendi can ve mal güvenliği açısından büyük önem arz etmektedir.

    7. Emniyetli dolum seviyesi %80’ dir. Yani tank hacminin %20’ si gaz, %80’i likit LPG olmalıdır. Dolum esnasında daha fazla yakıt almak için aracın sallanması yanlıştır. Bu hem aşırı dolum nedeniyle tehlikelidir, hem de tank üzerindeki valf sisteminin bozulmasına neden olur. Bu nedenle dolum esnasında araç sallanmamalı, sallayanlar uyarılmalıdır.

    8. LPG ikmali kontrol altındaki istasyonlardan ve kalitesini garanti eden firmalardan yapılmalıdır. Maalesef Otogaz kalitesi ülkenin her bölgesinde gerektiği şekilde denetlenememektedir. Kalitesiz otogaz, dönüşüm kitlerinin hem metal, hem de lastik aksamına zarar vermektedir. LPG aldığımız istasyonlara çok dikkat etmeliyiz.
    Bugün ülkemizde otogaz sektörü on binlerce kişiye istihdam sağlayan dev bir sektör haline gelmiştir. Başlangıçta tüm ürünler yurtdışından ithal edilirken bugün dönüşümde kullanılan ürünlerin büyük bölümü ülkemizde üretilmektedir. Araçlarda kullanılan LPG tankları başlangıçta ithal ediliyordu, şimdi tankların tamamı ülkemizde üretiliyor ve tüm dünyaya ihraç ediliyor. Aynı şekilde sistemde kullanılan bakır borular, hortumlar, kablolar gibi birçok yan ürün dünya standartlarına uygun bir şekilde ülkemizde üretiliyor ve tüm dünyaya ihraç ediliyor. Ülkemiz bugün tüm dünyaya LPG kiti ekipmanları sağlayan bir konuma gelmiştir. Dünyada çevreci yakıtların rolü KYOTO protokolü nedeniyle çok artmıştır ve Türkiye hızla gelişen otogaz sektörü nedeniyle bu ürünlerin ihracatında çok avantajlı bir konuma gelmiş bulunmaktadır. Bu fırsatın iyi değerlendirilmesi ve bu konuda çalışan firmaların desteklenmesi gerekmektedir.
    OTOGAZ güvenlidir:
    Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alternatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
    Ayrıca ülkemizde de uygulamada olan en son ECE R 67.01 sayılı Avrupa Birliği normlarına göre;
    - LPG tank üzerindeki multivalf üzerinde gazı akışını kesen uzaktan kumandalı ekstra bir selenoid vana,
    - LPG tankı üzerindeki multivalfe entegre 27 bar basınçta açan bir emniyet valfi ile 120 derecede eriyen sigorta,
    - LPG tankı Bon-Fire (Yangın Testi)-LPG ile dolu tank yangına maruz bırakılarak, tank üzerindeki multivalf sayesinde tankın patlamadan basınç sıfırlanıncaya kadar dayanması test edilmektedir. Bu testi geçmeyen tank ve multivalf araçlara takılamaz (ECE R 67.01 Standardı)
    - LPG tank bağlantılarını güvenilirliğinin çarpışma testleriyle onaylanması. ECE R 67.01 Normuna göre tank bağlantıları önden ve arkadan çarpmalarda 20g, yandan çarpmalarda 8g kuvvete dayanmak mecburiyetindedir.
    LPG tankları sistemin en büyük parçası olup, aracın arka bölümüne yerleştirilmektedir. Standartlara göre tankların imalat tarihinden itibaren 10 yıl içerisinde yenilenmesi gerekmektedir. Tanklar 30 bar işletme, 67,5 Bar patlama basıncına sahiptir. Tank içerisindeki LPG basıncının 10 Barı geçmediği göz önüne alınırsa emniyet katsayısının çok yüksek olduğu görülür.
    Zaman zaman medyada yeralan “araçtaki bomba” yakıştırması yanlıştır. Yaşanan olaylar LPG tankının “araçtaki bomba” değil, araçta koruyucu kalkan olduğunu göstermiştir.

    YAPILMASI GEREKENLER:

    1- Trafik denetimleri sıklaştırılmalıdır. Böylece kullanıcıların kayıt dışı LPG’ li araç kullanmalarının önüne geçilmiş olacaktır.

    2- LPG’ li araçların trafik tescillerinde alınan ücretler düşürülmelidir. Böylece bütün LPG’ li araçlar kayıt altına alınmış olacaktır.

    3- Piyasada satılan otogaz kalitesi denetim altına alınmalı, kontroller sıklaştırılmalıdır. Büyük çoğunluğu ithal edilen gazın gümrüklerde kontrolu şarttır. Standart dışı gazın ülkeye girmesi önlenmelidir.

    4- Otogaz kitlerini oluşturan ürünlerin denetimleri yapılmalıdır. Ürün bir defa belgelendirildikten sonra denetlenmemektedir.

    5- Otogaz kitlerinin sadece TSE belgeli montaj işyerlerine montaj koşuluyla verilmesi için yasa ve yönetmeliklerde gerekli değişiklikler yapılmalıdır. Hem otogaz kitleri, hem de bunların yedek parçaları sadece TSE belgeli montaj işyerlerinde bulunmalıdır. Böylece TSE belgeli, mühendis istihdam eden montaj işyerlerinin merdiven altı, korsan montajcıların haksız rekabetinden korunması mümkün olacaktır.

    Toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek otogazı üzücü kazalar, tecrübeler yaşamadan kullanabiliriz. Bu konuda en başta kullanıcılar olmak üzere montajcısından, LPG şirketlerine kadar her kesimin üzerine düşen görevler var.
    Bu görev bilinciyle; Gelecekte de yaşanabilir bir çevre için herkesi otogazı yasalara uygun kullanmaya ve sektörü desteklemeye davet ediyoruz.

    Saygılarımızla,
    KADİR ÖRÜCÜ
    MAKİNA MÜHENDİSİ
    2A MÜHENDİSLİK A.Ş.
    YÖNETİM KURULU BAŞKANI





  • @m3hm3tozc4n

    ilk defa goruyorum bunu. paylastiginiz icin tesekkur ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeepNote

    Merak ediyorum sadece.Lpg şöyle güvenli böyle güvenli diyorsunuz da kaç tane benzinli, dizel araç kaza yaptığında havaya uçuyor ;kaç tane lpg li.

    Lpg yanma derecesi olarak yüksek olabilir.Ona bakarsanız dizel yakıta ateşe tutuyorlar yine zor yanıyor.Bagaja konulan o tüpün yol açtığı bir sıkıntı galiba.Benzin deposunun yerine konulursa bir miktar daha güvenli olabilir.Yani fabrikasyon sadece gazlı araba üretsinler.

    Ayrıca orasını del, burasından kablo,hortum geçir, bagajın yarısını kaybet,risk var,kapalı yere parkettirmezler,yok sızdırmazlık var sanki bebe poposu.Vallaha kullanan arkadaşlara diyecek bişeyim yok ama,iki araç sahibi oldum ikisi de dizel.Bundan sonra da ya dizel ya benzinli alırım, o riski alabileceğimi sanmıyorum.

    Risk her araçta var. Yukarıda arkadaşlarında dediği gibi lpg nin yanma sıcaklığı benzinden çok daha yüksek. Zaten bu yüzden motora zarar zrar vermiyormu aslen. Yüksek sıcaklıkta yanıyor. Bende bir daha lpg li araç zor diye düşünüyorum ama bunun nedeni güvenlik değil tamamen aracımın zarar gördüğünü ve bi süre sonra yıprandığını görmeye başladığım için.

    Sizin tabir ettiğiniz yoldaki bombalar 90 model sigortasız kağıt kaportasıyla aldığı ilk günden beri bakım yaptırılmayan Şahin brodway vsvs benzeri araçlara takılan kitlerdir.

    Ya benim bizzat çalışanım aracında gaz hortumlarında 2-3 tane ufak delikler var bunları görüyor ve önemli değil birşey olmaz diyor. Kafayı yedirtecek derece cahil bir milletiz. Aracını kesinlikle bizim araçların yanına parkettirmiyoruz çünkü sorumsuz adam. En ufak bi kıvılcımla ne olcak ?

    Ben her 10 bin km de bi gidip lpg filtrelerimi değiştirtip komple kontrol ettiriyorum. Çünkü başkasının canından öte benim canım var ortada. Lpg taktırmadan önce çok araştırdım güvenlik sistemleri vs. Artık fab. çıkışlı lpgli araç üretiliyor ki böle patlayan bomba üretmek heralde markaların isteyeceği birşey değildir.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.