Şimdi Ara

'LPG'li Araç Yandı' haberleriyle ilgili olarak Kanal D'ye Mesaj attım (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
3
Favori
6.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lpg li arac kulaniyorum 2 yildir Allaha sukur problem yok. Bakimlar filan hic bas agritmiyor. Ancak yinede dusununce patlama korkusu insanin aklina geliyor dogruyu soylemek gerekirse. En iyisi Allah a siginip bismillah diyerek araci kaldirmak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg ile ilgili kafama bir konu takildi

    Diyelim benzinli araba 10 litre benzin yakiyor 100 kmde

    Lpg demi 10 litre yakiyor

    Yoksa dahami az yakiyor

    lpg daima daha fazla yakar. sadece litre fiyatindan kurtariyor durumu.benzinde 10 ise lpg de 13ü bulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araca yağ doldurunca tehlikeli olmuyorda, LPG bakımları yapılsa bile mi tehlikeli oluyor.

    Hay Allahım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: North Korea

    Doğan grubunun hiç bir kanalını izlemiyorum. Geçen gün bana ermeni soykırımı hakkında ne düşünüyorsunuz diye soru sordular sokakda, star tv sordu. Böyle bir şey yok diye cevapladım. Haber bültenini izledim, sadece sözde ermeni soykırımından habersiz olan kişilerin raportajlarını yayınlamışlar.

    Sonra millet bütün halkı cahil sanıyor bu herifler yüzünden.

    star ı doğuş aldı.
  • Hepinize mutlu yillar arkadaslar.
  • Kendi aracımı almadan önce hep abimin babamın dizel aracını kullanırdım ve dizel dışında araba alınmaz derdim.. Ancak kendi arabam lpgli oldu.. Bundan sonraki arabalarım artık lpgli olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 1 Ocak 2012; 12:56:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    tamam da arkadaşım çakmak alevi, kıvılcımı her ikisini de tutuşturmaya yetmiyor mu? ayrıca benzin deposu ısıdan alev alsa bile, videoda da görülüyor, lpg kadar şiddetli bir patlama olmuyor

    burada mesele tutuşma değil, patlama olmalı bence, verdiğin bilgiler için çok teşekkürler iyi seneler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Yıl olmuş 2012 hala LPG'yi savunanlar var.

    Aracım 2. yılını doldurmasına 3 ay var ve 41000 km de. Yani ortalama bi hesapla 1500 km diyorum. (daha fazla ama neyse.) Aracımın minumum yakıt tüketimibe göre hesaplıyorum 100 km de 7 litre yaktığımı var sayıyorum bukadar sürede. Yani toplamda eğer lpg olmasaydı 2870 lt benzin yakmış olacaktım lpg olmasaydı. Benzin aracımı ilk aldığım zamanlar 3.85 küsür falandı yine bu rakamı baz alarak konuşuyorum. Hesap edebiliyormusun 2 yılda ne kadar benzin harcayacağımı ? Ben söleyim 10 bin tl gibi rakam çıkar daha 2 yıl dolmadan.

    Şimdi senin ihtiyacın yoktur belki durumun çok iyidir ama ben öğrenciyim ve aileme yük olmamak için aracımı feda ederek lpg taktırdım. Araçda mecburi lpg de mecburi bana çıkış yolunu gösterebilirmisin ? Çıkış yolu tek seçenek lpg. Canımdan önemli peki ? Değil o yüzden günlerce aylarca bunun güvenli olup olmadığını araştırdım.

    LPG ye karşı biriyim ama nedeni güvenlik değil aracımın ömründen yemesi performansı düşürmesi.

    Sen yıl 2012 de lpg yi savunanlara değil de o lpg yi bize mecbur kılanlara akaryakıta bu kadar vergi yükleyip vergi kaçıranın cezasını bize kesenlere sor bakalım yüreğin varsa.

    LPG ye karşı biriyim ama nedeni güvenlik değil aracımın ömründen yemesi performansı düşürmesi.

    Bunu kabul ediyorsan birşey demem. LPG kullananların çoğu benzinden daha performanslı olduğunu ve motora zarar vermesinin aksine bakım yaptığını fln söylüyor da.



    Kendimden bir örnek vereyim.

    Aracım Honda Accord 3.0 V6 (200 hp) ve bu araçta 140.000 km'dir lpg takılı. Şu anda 208.000 km'de...
    Km'de 20 krş farketse, 28.000 tl fark var.
    Yani aracı çöpe atsam zararım yok, lpg'nn getirisi aracın değerinden çok fazla.

    Performans konusunda ise fark yok diyen ya yalan söylüyordur, ya da gaza tam basmıyordur.
    Ama yakıtta sağladığı tasarruf yüzünden bu performans kaybını görmezden geliriz.
    Ayrıca benim aracımın gücünde kayıp olsa bile kalanı yeterli.

    Ayrıca bagaj hacminden de kaybımız var, bunu da görmezden geliriz, kalanı yeter deriz. Ama büyük bir kipa alışverişinde bagaj yetmeyebiliyor bile.
    Motor ömrü konusunda ben şimdilik bir sorun yaşamadım, lpg kaynaklı bir arıza veya masraf çıkarmadı, ama yaşasam bile bana şimdiye kadar kazandırdığı para yüzündan onu da görmezden geliriz.

    Güvenlik konusunda ise düzenl olarak bakımını yaptırıyorum, kaçak kontrollerini yaptırıyorum. Montajını da kaliteli bir ustaya yaptırdım.

    Neden gidip dizel almadın derseniz, hala dizelin sesini sevmiyorum. 4500 d/d'da redline sevmiyorum.

    Yurtdışında, özellikle avrupa ülkelerinde çevrecilik konusunda desteklenen lpg sistemi, ülkemizde sadece ekonomik gereksinimler yüzünden takılmaktadır.

    Ülkemizde ise insanların vurdumduymaz yaklaşımla montaj yaptırmaları yüzünden risk fazla.
    Kuzenimin hyundai excel arabasının motoru komple yandı, yani lpg'li otomobilin motoru yandi.
    Sebebi tamamen bakımsızlık ve bilgisizlik.
    Araç neredeyse son bir yılda benzin ile hiç çalıştırılmamış, izmir güzelyalı sahilde lpg bitiyor, benzine geçiyor. Kurumuş ve çatlamıs benzin borularından motorun üzerine benzin damlıyor ve yangın başlıyor.
    Görenler ne demiştir," bak, lpgli otomobil yaniyor"
    Ama suç lpg'de değil, tamamen sorumsuz araç sahibinde, hiç benzinde çalıştırmadığı için benzin hortumları kurumuş çatlamış.

    Bir keresinde lpg alırken bir tane kartal geldi, bagajda lpg tankı sabitlenmemiş, sadece hortumlar tutuyor.
    Dedim "usta, bu ne böyle?"
    Dedi ki,"Abi zaten hep 10 liralık alıyorum, bir şey olmaz"
    Bu mantıktaki insanlarla aynı yollarda gezdiğimiz için risk var.

    Selamlar ve iyi forumlar




  • lpg bakımı yapıldıgı sürece benim mantıgıma gore daha guvenli ama önemli nokta şu

    piyasada okadar cok gezinen toros sahin serce dogan ve türevi varki ve bunların cogunun bırakın muayenesi trafik sigortası bile yok. bunları kullananlar sanki 2 senede 1 sızdırmazlık testinemi girecekler.

    kullanmayı bırakın baskalarının tüp kullanmasından dolayıbile tedirginim.. dusunsenize arkadanbiri carpıyor ve onunuzdeki aracta tup var ve patlıyor... Ha benim arabamda olmus ha önümdekinde...

    BAKIMSIZ benzinli araç herzaman bakımsız lpg liden daha guvenlidir.

    Bizim ülkemizde sorun bakım yapılmaması... Onun için ben hçbir teste aldırıs etmem.

    Ama şuda var kendi arabam olacaksa bakımlarını yaptırmak durumundayım benzinli bir megane rs alsam acıkcası tüp kesinlikle taktırırm. Bu benim kabahatim degil benzini kazık fiyata satanların kabahati.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg ile ilgili kafama bir konu takildi

    Diyelim benzinli araba 10 litre benzin yakiyor 100 kmde

    Lpg demi 10 litre yakiyor

    Yoksa dahami az yakiyor

    lpg daima daha fazla yakar. sadece litre fiyatindan kurtariyor durumu.benzinde 10 ise lpg de 13ü bulur.

    Ozaman lpg zam gelmesi kotu

    Peki her aractami lpg fazla yakiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Hepinize mutlu yillar arkadaslar.

    Sanada mutlu yillar utku

    Dilerim 2012 yilinda hersey gonlunce olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg ile ilgili kafama bir konu takildi

    Diyelim benzinli araba 10 litre benzin yakiyor 100 kmde

    Lpg demi 10 litre yakiyor

    Yoksa dahami az yakiyor

    lpg daima daha fazla yakar. sadece litre fiyatindan kurtariyor durumu.benzinde 10 ise lpg de 13ü bulur.

    Ozaman lpg zam gelmesi kotu

    Peki her aractami lpg fazla yakiyor

    Lpg ile benzin arasinda normalde fiyat olarak yari yariya fark var ama lpg benzinden daha fazla yaktigi icin bu tasarruf orani % 40 larda oluyor.




  • Kanal D den cevap geldi mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    tamam da arkadaşım çakmak alevi, kıvılcımı her ikisini de tutuşturmaya yetmiyor mu? ayrıca benzin deposu ısıdan alev alsa bile, videoda da görülüyor, lpg kadar şiddetli bir patlama olmuyor

    burada mesele tutuşma değil, patlama olmalı bence, verdiğin bilgiler için çok teşekkürler iyi seneler...

    good conversiondaki multivalf patlamaya musade etmiyor iste. tank icindeki basinc arttiginda kontrollu sekilde gaz tahliye edliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Kanal D den cevap geldi mi?

    Henuz gelmedi. sanmiyorum da gelecegini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    tamam da arkadaşım çakmak alevi, kıvılcımı her ikisini de tutuşturmaya yetmiyor mu? ayrıca benzin deposu ısıdan alev alsa bile, videoda da görülüyor, lpg kadar şiddetli bir patlama olmuyor

    burada mesele tutuşma değil, patlama olmalı bence, verdiğin bilgiler için çok teşekkürler iyi seneler...

    good conversiondaki multivalf patlamaya musade etmiyor iste. tank icindeki basinc arttiginda kontrollu sekilde gaz tahliye edliyor.

    ülkemizdeki tüm dönüşümler good conversion mı peki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    tamam da arkadaşım çakmak alevi, kıvılcımı her ikisini de tutuşturmaya yetmiyor mu? ayrıca benzin deposu ısıdan alev alsa bile, videoda da görülüyor, lpg kadar şiddetli bir patlama olmuyor

    burada mesele tutuşma değil, patlama olmalı bence, verdiğin bilgiler için çok teşekkürler iyi seneler...

    good conversiondaki multivalf patlamaya musade etmiyor iste. tank icindeki basinc arttiginda kontrollu sekilde gaz tahliye edliyor.

    ülkemizdeki tüm dönüşümler good conversion mı peki?

    Ona bir sey diyemeyecegim. Herkesin kendi kontrolundeki bir durum bu.

    Bir de son senelerde yapilan donusumlerin cok buyuk cogunlugunun en azindan atiker ayarinda kitlerle oldugunu dusunursek, guvenlik seviyesinin baya arttigi ile ilgili bir sonuc cikarabiliriz.

    2000 oncesi derme catma lpg sistemleri kuruluyordu, su anda o araclar azinlik kalmis durumda.

    daturkishulan da benim bu konuda bilgisine cok guvendigim bir kisidir.

    benim basligi acmamdaki amac ise, habercilerin bu konudaki kiskirtici tavridir. herhangi bir bilgi olmaksizin sucu lpgye atmalaridir.

    onlara gore evde yangin cikarsa elektrik kontagi, arabada yangin cikarsa lpg suclu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    Ustad, bugun kendi capimda bir deney yaptim.

    Sigara yanarken kac derece sicakla yaniyor bilmiyorum ama,yanan sigaraya dogru tuttugum cakmak gazi alev almadi.

    tutusma sicakliklari lpg ile benzer mi acaba?




  • Ne çok zengin varmış bu forumda yaw, millet lpg yi beğenmiyor.

    LPG candır CAN arkadaşlar.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.