Şimdi Ara

'LPG'li Araç Yandı' haberleriyle ilgili olarak Kanal D'ye Mesaj attım (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
3
Favori
6.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku
    Ona bir sey diyemeyecegim. Herkesin kendi kontrolundeki bir durum bu.

    Bir de son senelerde yapilan donusumlerin cok buyuk cogunlugunun en azindan atiker ayarinda kitlerle oldugunu dusunursek, guvenlik seviyesinin baya arttigi ile ilgili bir sonuc cikarabiliriz.

    2000 oncesi derme catma lpg sistemleri kuruluyordu, su anda o araclar azinlik kalmis durumda.

    daturkishulan da benim bu konuda bilgisine cok guvendigim bir kisidir.

    benim basligi acmamdaki amac ise, habercilerin bu konudaki kiskirtici tavridir. herhangi bir bilgi olmaksizin sucu lpgye atmalaridir.

    onlara gore evde yangin cikarsa elektrik kontagi, arabada yangin cikarsa lpg suclu.



    Habericlerin yaptığı işten zaten nefret ediyorum ve mesleklerine saygı falan duymuyorum artık, adamlar "yuvarlak" kelimeler kullanarak istedikleri her şeyi söyleyebiliyorlar.

    "........ olduğu iddia ediliyor." ".......olduğu söylendi" Böyle haber mi olur? Bu böyledir ya da değildir de, kim iddia ediyor, kim söylüyor, kaynak yok?

    LPG'den dolayı araç yandı demek cahillikten başka bişey değil, araç yanar, Isının, alevin depoya ulaşması vs. ile Akaryakıttan ya da LPG'den dolayı patlayabilir, ona eyvallah ama LPG'den dolayı araç yandı demek tam bir "ilkeli habercilik(!)" örneği.

    Şimdi de güvenlik valfini araştırıyorum ülkemizde uygulaması ne kadar sağlıklı yapılıyor diye bakıyorum. Göstermelik mi yoksa gerçekten uygulanıyor mu?




  • Sn. Utku. Kanal D mailinize cavap verdiyse i̇lk mesaja ekleyebilir misiniz? Mobilden 6 sayfa okumama rağmen rastlamadım. Sonucu da merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungurtigin
    Sn. Utku. Kanal D mailinize cavap verdiyse i̇lk mesaja ekleyebilir misiniz? Mobilden 6 sayfa okumama rağmen rastlamadım. Sonucu da merak ettim.

    Henüz cevap gelmedi. Beklemedeyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    Ustad, bugun kendi capimda bir deney yaptim.

    Sigara yanarken kac derece sicakla yaniyor bilmiyorum ama,yanan sigaraya dogru tuttugum cakmak gazi alev almadi.

    tutusma sicakliklari lpg ile benzer mi acaba?

    Yanılmıyorsam ikisi de aynı gaz... Ve o zaman şunu da dene sigara içmediğim için bilmiyorum Sağlam bir nefes çeker çekmez çakmak gazına yaklaştırmayı dene çünkü o zaman sigaranın sıcaklığını 200 derece kadar arttırmış olacaksın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    Süper bilgi vermişsin arkadaşım.


    Eline sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ustad, bugun kendi capimda bir deney yaptim.

    Sigara yanarken kac derece sicakla yaniyor bilmiyorum ama,yanan sigaraya dogru tuttugum cakmak gazi alev almadi.

    tutusma sicakliklari lpg ile benzer mi acaba?

    sigara 300 derecede yanıyor diye biliyorum. ama fırt çektiğinde sıcaklık kaç derece daha yükselir bilgim yok o konuda.

    çakmakta kullanılan gaz bütan bu arada yani araçlarda kullandığımız lpgnin mevsime göre %40-%60ını oluşturan HC.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    Süper bilgi vermişsin arkadaşım.


    Eline sağlık.



    aga zamanında yukarda yazdıklarımın 10 katı uzunluğunda video ve belgelerle destekleniş açıklamasını yapmıştım defalarca. ancak görünen o ki kimse okumadan araştırmadan iddialarda bulunmaya devam ediyor. işin kötüsü bizi bilgilendirmekle görevlendirilmiş habercilerin toplumun en cahil ve sallamacı kesiminden oluşması. yazdıkları bazen iftiradan beter oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 1 Ocak 2012; 23:23:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    tamam da arkadaşım çakmak alevi, kıvılcımı her ikisini de tutuşturmaya yetmiyor mu? ayrıca benzin deposu ısıdan alev alsa bile, videoda da görülüyor, lpg kadar şiddetli bir patlama olmuyor

    burada mesele tutuşma değil, patlama olmalı bence, verdiğin bilgiler için çok teşekkürler iyi seneler...

    şimdi eğer en tehlikeli araç listesi şöyle olsaydı dizel araçlar , benzinli araçlar , lpgli araçlar ve de güvenlik valfi sökülmüş onun yerine kör tapa bağlanmış lpgli araçlar , liste bu şekilde olsaydı tehlike listesinin en başında güvenlik valfi sökülmüş lpgli araçlar gelirdi. çünkü videoda gözüktüğü ve senin dediğin gibi tank tam bir bomba gibi patlıyor.

    bu konuda unutulmamsı geken şey yakıtın tek başına patlayıcı ya da yanıcı olmadığı. havayla doğru oranda karışmayan karışsa bile bazı koşulları yerine getirmeyen(parlama noktası, explosive limit gibi) hiçbir yakıt yanmaz ya da patlamaz. ozellikle parlama noktası olgusuna dikkat çekmek istiyorum çünkü benzin ile lpg yangınları arasında birinin yalnızca yanarken diğerinin patlaması(güvenlik valfi sökülmüş lpg) buna bağlı. ikinci etken ise birinin oda koşulllarında sıvı diğerinin ise gaz olarak bulunması.

    eğer sıvı bir yakıtı bi tasa doldurup tutuşturursanız patlamadığını yalnızca yüzeyinin yandığını görürsünüz. yakıt tümüyle bitene kadar da mum gibi yanar. ama lpg gibi oda koşullarında gaz olarak bulunan yakıtların zaten parlama noktaları çok düşük oluyor ve gaz fazında oldukları için tutuştukalrında tümüyle havayla çevrili oldukları için yüzeylerinin değil çevrelendikleri havayla birlikte birden tümüyle yanarak(patlama) enerjilerini saldıklarını görürsünüz. güvenlik valfinin görevi de burada devreye giriyor. yangın sırasında lpgnin tümünün bi anda patlamasını önlemek için yangın süresince tanktaki gazı azar azar tahliye ediyor. aynı bizim mutfaklarda yemek yapmak kullandığımız tüpün alevini kontrol etmemiz gibi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg benzinden daha guvenli kismini okumasi yeterlidir bence ciddiye almamasi icin mailinizi



    bir mühendis olarak şunu söyleyebilirm ki tutuşma noktası benzine göre en az 250 derece daha yüksek olan lpg , benzinden daha güvenlidir.

    ikisinin de tutuşma noktalarını yazar mısınız? ikisini de çakmak alevi yakıyor mu yakmıyor mu?

    sanki benim başıma biri 40 derecede diğeri 290 derecede alev alıyor, mühendisliğimden utandım bak şimdi

    doğrudan ateş ikisini de yakar çünkü lpgnin oktan sayısı hernekadar çok yüksek olsa da çakmak ateşi lpgnin aktivaston enerji eşiğini aşıyor ve lpgyi tutuşturuyor.

    üç yakıtın da değerlerini yazayım

    dizel 170-210 derece (dizel yakıt tutuşma sıcaklığı ne kadar düşükse o kadar kaliteli mazot demektir ve son yıllarda yakıt mühendisleri bu sıcaklık derecesini daha da düşürmeye çalışıyorlar.)

    benzin 230-280 derece arası

    lpg ise 450-550 derece arası(bu değer lpgnin propan/butan derişimine göre değişiklik gösterir)

    ancak bir yakıtın ne kadar güvenli olduğu , bir otomobile ne kadr uyumlu olduğu , be kadar çevreci ne kadar kalori içerdiği , içten yanmalı motorda ne kadar verimli kullanılabildiğini belirlemek için bir tek oktan sayısı ve tutuşma değerlerine bakmak yeterli olmaz. yakıtın donma , kaynama noktaları, afr oranı , parlama noktası da dikkate alınmalı.


    şimdi eğer bu tutuşma sıcaklığı deneyini yapmak istiyorsanız elektrikli mutfak ocaklarında üç yakıtı da ayrı ayrı deneyebilirsniz. ilk mazotla başlayın. ocak sıcaklığı 200 dereceyi geçmeden ocak üstüne damlatılan mazotun tutuştuğunu göreceksiniz. 300 dereceyi bulmadan aynı şey ocak üstüne damlatılan benzin için de gerçekleşecek. ancak ocağı istediğiniz kadar açın son kademeye getirin ocak üstüne tutuşturulmadan tutulan çakmak gazının alev almadığını göreceksiniz.


    tamam da arkadaşım çakmak alevi, kıvılcımı her ikisini de tutuşturmaya yetmiyor mu? ayrıca benzin deposu ısıdan alev alsa bile, videoda da görülüyor, lpg kadar şiddetli bir patlama olmuyor

    burada mesele tutuşma değil, patlama olmalı bence, verdiğin bilgiler için çok teşekkürler iyi seneler...

    şimdi eğer en tehlikeli araç listesi şöyle olsaydı dizel araçlar , benzinli araçlar , lpgli araçlar ve de güvenlik valfi sökülmüş onun yerine kör tapa bağlanmış lpgli araçlar , liste bu şekilde olsaydı tehlike listesinin en başında güvenlik valfi sökülmüş lpgli araçlar gelirdi. çünkü videoda gözüktüğü ve senin dediğin gibi tank tam bir bomba gibi patlıyor.

    bu konuda unutulmamsı geken şey yakıtın tek başına patlayıcı ya da yanıcı olmadığı. havayla doğru oranda karışmayan karışsa bile bazı koşulları yerine getirmeyen(parlama noktası, explosive limit gibi) hiçbir yakıt yanmaz ya da patlamaz. ozellikle parlama noktası olgusuna dikkat çekmek istiyorum çünkü benzin ile lpg yangınları arasında birinin yalnızca yanarken diğerinin patlaması(güvenlik valfi sökülmüş lpg) buna bağlı. ikinci etken ise birinin oda koşulllarında sıvı diğerinin ise gaz olarak bulunması.

    eğer sıvı bir yakıtı bi tasa doldurup tutuşturursanız patlamadığını yalnızca yüzeyinin yandığını görürsünüz. yakıt tümüyle bitene kadar da mum gibi yanar. ama lpg gibi oda koşullarında gaz olarak bulunan yakıtların zaten parlama noktaları çok düşük oluyor ve gaz fazında oldukları için tutuştukalrında tümüyle havayla çevrili oldukları için yüzeylerinin değil çevrelendikleri havayla birlikte birden tümüyle yanarak(patlama) enerjilerini saldıklarını görürsünüz. güvenlik valfinin görevi de burada devreye giriyor. yangın sırasında lpgnin tümünün bi anda patlamasını önlemek için yangın süresince tanktaki gazı azar azar tahliye ediyor. aynı bizim mutfaklarda yemek yapmak kullandığımız tüpün alevini kontrol etmemiz gibi.

    Simdi aklima bir soru takildi.. bu araclarla bu test lpgnin kaynama noktasondan asagida yani -10 gibi sicaklikta yapilsaydi nolurdu?? Yani her ikisinin de sivi oldugu?

    Edit:mobil oldgm icin alintilari duzwltemedm.. kirlilik icin pardon



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Johnnn -- 2 Ocak 2012; 0:08:45 >




  • lütfen lpg'li araç almayın.
    siz aldıkça lpg'nin fiyatı yükseliyor.
    depoyu daha pahalıya dolduruyoruz...
  • Bu örümcek kafalarda 2012'ye girdi malesef. Kurtuluş yok
  • Simdi sigaradan derin bir nefes cekerken cakmak gazini sigaraya tuttum ama degisen bir sey olmadi. tutusmuyor.

    bu deneyden cikardigim sonuc; "gaz kacagi olabilir, sigara icmeyin" uyarilari bosa yapiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair
    Utku birincisi kac yasindasin bilmiyorum ama senden baya bir buyuk oldugumu dusunuyorum

    Azcik saygili olmani bekliyorum senden

    Senin kanald attigin mailde bir kisminda iyi montaj yapildigi zaman lpg benzinli aractan daha guvenli yazmiyormu

    Ben senin attigin maile yani yazina yorum yaziyorum

    Benim gorusum lpg li arac benzinli aractan daha guvensiz

    Bu konuda yanlis bilgi sahibi olabilirim
    Bildiklerini anlatirsin bende az cok senin yazdiklarini idrak edicek kapasite oldugunu dusunuyorum
    Hepsi bu niye bu kadar agresif davraniyorsun
    Tamam lpg benzinden daha guvenli asla patlamaz oldumu simdi

    Cihan, yaşının önemi yok. Otomobiller ve onunla ilgili her konuda bilgisiz olduğun apaçık belli. Beni ilgilendiren şey bu.

    Buna rağmen kesin ifadeler içeren mesajlar yazmaktan hiç geri durmuyorsun. Kesin bilgi sahibi değilsen kesinlik içeren mesajlar da yazma o zaman. Eğer yazıyorsan da böyle sert tepkilere hazırlıklı ol.

    Bilmiyorum de, bilen biri anlatsın.

    bu konuda sana katılıyorum dostum. aynı bilgisizliği vw konusundada gösteriyor cihanair. örneğin 70bin e 2.el jetta almak gibi. gerçi o bilgisizliktende öte bişey ama neyse...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIDS

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair
    Utku birincisi kac yasindasin bilmiyorum ama senden baya bir buyuk oldugumu dusunuyorum

    Azcik saygili olmani bekliyorum senden

    Senin kanald attigin mailde bir kisminda iyi montaj yapildigi zaman lpg benzinli aractan daha guvenli yazmiyormu

    Ben senin attigin maile yani yazina yorum yaziyorum

    Benim gorusum lpg li arac benzinli aractan daha guvensiz

    Bu konuda yanlis bilgi sahibi olabilirim
    Bildiklerini anlatirsin bende az cok senin yazdiklarini idrak edicek kapasite oldugunu dusunuyorum
    Hepsi bu niye bu kadar agresif davraniyorsun
    Tamam lpg benzinden daha guvenli asla patlamaz oldumu simdi

    Cihan, yaşının önemi yok. Otomobiller ve onunla ilgili her konuda bilgisiz olduğun apaçık belli. Beni ilgilendiren şey bu.

    Buna rağmen kesin ifadeler içeren mesajlar yazmaktan hiç geri durmuyorsun. Kesin bilgi sahibi değilsen kesinlik içeren mesajlar da yazma o zaman. Eğer yazıyorsan da böyle sert tepkilere hazırlıklı ol.

    Bilmiyorum de, bilen biri anlatsın.

    bu konuda sana katılıyorum dostum. aynı bilgisizliği vw konusundada gösteriyor cihanair. örneğin 70bin e 2.el jetta almak gibi. gerçi o bilgisizliktende öte bişey ama neyse...

    Burada bende utku arkadaşımızı destekliyorum fakat cihanair arkadaşımızıda 70 bine jetta aldı diyede bilgisiz diyemeyiz. Utkunun söylemek istediği tamamen şu

    cihanair arkadaşın bir mesajı

    "Lpg ile ilgili kafama bir konu takildi

    Diyelim benzinli araba 10 litre benzin yakiyor 100 kmde

    Lpg demi 10 litre yakiyor

    Yoksa dahami az yakiyor "

    Basitçe örnek vermek gerekirse daha konunun başında lpg öyle aman böyle almayın etmeyin diyen adamın lpgden haberi yok maalesef.. İki dakika araştırmaya yeltenmeyip hemen foruma kesin bilgiler dahilinde yazması can sıkıcı olan, kimseye bilgisiz diye kızamayız ama cahilliğini buralarda kesin bilgidir diye ilan edenler lütfen oturup araştırıp yazsınlar.

    3-4 gün önce Taner Göde bey şunları yazmıştı alıntı yapıcam belki birilerine lazım olur..


    "Söylemek istediğim bazı şeyler var. Sözlerim kendim dahil herkese. Rahatsız olacaksanız okumayın.

    1. BİLMEYENLERE!
    - Sinirlenmeyin!
    - Biliyormuş gibi davranmayın
    - Bilmiyorsanız sorun
    - Bilmemek ayıp değil
    - Merak edin, araştırın
    - Körü körüne savunmayın
    - Bilmiyorsanız bunu kabul edin
    - Bilmemek yenilmek demek değil
    - Burada yarışma yapılmıyor, bilgi paylaşılıyor
    - Hiçkimse bildiklerini anasının karnında öğrenmedi

    2. BİLENLERE
    - Böbürlenmeyin!
    - Bildiğinizi hem saklayın, hem paylaşın
    - Paylaşılmayan bilginin sizden başkasına faydası yok
    - Yanlış bilebileceğinizi de asla ve asla unutmayın
    - Hatalı bilgilerinizi mutlaka ayıklayın, düzeltin
    - Daima ve sürekli güncellenin, bilginizi yükseltin.
    - Bilginin sınırı yok, ayrıca kişiye de özgü değil
    - Bilmeyenlerle dalga geçmeyin, hiçbir zaman!
    - Birşey biliyorsanız onu öğretmenin zevkini tadın
    - % 100 su ve hava geçirmez bilgi dışında ısrar etmeyin
    - Öğrenmek, öğretmek ve hatırlamak beyin antremanıdır


    Söylemek basit, herkes söyler. Ama burası söyleme ortamı değil, söylemek isteyen arzu ederse sahnede şarkı söyleyebilir, sınırlama yok, yasak yok, okumak isteyen uzun hava okuyabileceği gibi ansiklopedi, kitap, kaynak da okuyabilir."




  • Bütün sayfaları okumadım ama petrol ofisi aydın doganın diye biliyorum benzin ya da mazot satışlarını yükseltmek için bu tü haberleri sık sık yayınlıyorlardır diye düşündüm bende...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Johnnn

    Simdi aklima bir soru takildi.. bu araclarla bu test lpgnin kaynama noktasondan asagida yani -10 gibi sicaklikta yapilsaydi nolurdu?? Yani her ikisinin de sivi oldugu?

    Edit:mobil oldgm icin alintilari duzwltemedm.. kirlilik icin pardon

    aslında tüpün içinde lpg basınç altında saklandığı için büyük bir bölümü sıvı haldedir. ama tüpten dışarı çıktığı anda oda koşullarındaki sıcaklık ve basınçta daha fazla sıvı halde kalamaz ve ortamdan ısı çekerek bi anda buharlaşır. lpgli arabaları ilk çalıştırmada benzin kullanmanın mantığı da lpgnin bu yukarda sözettiğim mesele yüzünden donma yapmasını engellemektir.

    lpgnin kaynama noktası altında sıcaklıklarda yangın çıksa ki bu durumda arabada çıkan yangın gene yaydığı ısı ile lpgyi kaynama noktası üzerine çıkaracaktır ama biz gene de lpgnin bi şekilde kaynama noktası altında kaldığını düşünelim çok da değişen bişi olmazdı çünkü eğer güvenlik valfi sökülmüş bir lpg tankı varsa elimizde , benzin deposu gibi yüzeyi yanan ya da sağlıklı lpg tüpü gibi kontrollü yanmaya izin veren bir depo yerine yangın süresince bekleyip bekleyip tüm depoyu bi anda patlatıp büyük bir enerji boşalmasına neden olan bir depo olurdu. aynı 100km/h hızdan frene basarak 100metre mesafede enerjiyi fren balataları ile çevreye dağıtan bir arabanın hiç zarar görmemesi ile 100km/h hızla duvara gömen bi aracın darmaduman olması arasındaki fark gibi. iki durumda da araçlar üzerindeki kinetik enerji aynıdır biri arabaya hiç zarar vermez ama diğeri arabayı kullanılamaz hale getirir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: North Korea

    Doğan grubunun hiç bir kanalını izlemiyorum. Geçen gün bana ermeni soykırımı hakkında ne düşünüyorsunuz diye soru sordular sokakda, star tv sordu. Böyle bir şey yok diye cevapladım. Haber bültenini izledim, sadece sözde ermeni soykırımından habersiz olan kişilerin raportajlarını yayınlamışlar.

    Sonra millet bütün halkı cahil sanıyor bu herifler yüzünden.

    Star Tv Doğan yayın grubunun değil Doğuş yayın grubunun 2 ay oldu yani soru sorulduğu tarihte doğuş grubundaydı ayrıca anlam hatası var yazıda zaten olmayan birşey olmayan birşeyden de doğal olarak insanlar habersiz olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Lpg ile ilgili kafama bir konu takildi

    Diyelim benzinli araba 10 litre benzin yakiyor 100 kmde

    Lpg demi 10 litre yakiyor

    Yoksa dahami az yakiyor

    Litre olarak Lpg Benzinden daha fazladır örnek vermek gerekirse 10 Lt benzin yakıyorsa araç 100 km de 12 Lt gaz yakar...
  • @daturkishulan 3 sayfa boyunca sizin yazılarınızı okumak konu hakkında yeterli bilgi almak için gayet yeterli oldu, teşekkür ederim elinize sağlık
  • @daturkishulan
    paylaşımın için teşekkürler
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.