Şimdi Ara

LPG'nin zararlarından biri daha

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • asagidaki linkte bulunan haber beni bayagi guldurdu....
    ne dersiniz ???

    http://www.ozgurkocaeli.com.tr/news.php?id=18100&t=Ara%C3%A7+Gaz+S%C4%B1zd%C4%B1rd%C4%B1%2C+Trafik+Kilitlendi



  • bence komik bir durum yok.
  • ağlanacak halimize gülmüşüz yine

    yıla bakıyorum 2007
    ülkemizde lpg'li araçlara sızdırmazlık raporu veren Makina Mühendisleri Odası'nın araçların gaz testini nasıl ve neyle yaptıklarını gördüm, hiç sevmem bu sözü ama söyleyiverdim ben de : Burası Türkiye!

    Gaz testi şöyle yapılıyordu (Beylikdüzü Makina Mühendisleri(!) Odası tarafından) : ufak su petleri var ya hani 50 kuruşa satılanlar heh, işte onun içine sabunlu su hazırlamışlar ucuna da inceden bir kamış muhtemel gaz sızabilecek yerlere püskürtüyorlar. Ve dikkat ettim arka tüp kısmını bu şekilde kontrol etti mühendis(!) fakat aracın motor kısmındaki gaz çıkışını kontrol etmeyi gereksiz gördü. Tabi bu işlem için de 25 ytl lerini peşin peşin alıyorlar,haketmişler çünkü.Sonuç : sıfır sızdırmazlık,yaşasın baloncuk testimiz!

    Hangi çağdayız diye soruyor insan kendine,sonra Türkiye'de oldugunu hatırlıyor.Bu sefer ikinci soruyu soruyor; Türkiyenin kaderi midir bu ve bunun gibi uygulamalar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Powershot S2 -- 16 Ekim 2007; 23:00:53 >




  • aynen kontrol adı altında 25 ytl alıyorlar benim araca bakmadılar bile yeni sistemmi dediler evet dedim tamam geç iş halloldu
  • ankara ostimdeki makina mühendisleri odasında elektronik cihazlarla kontrol yapılıyor.
  • sanki reklem kokuyor gibi geldi mağaza reklamı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Powershot S2

    ağlanacak halimize gülmüşüz yine

    yıla bakıyorum 2007
    ülkemizde lpg'li araçlara sızdırmazlık raporu veren Makina Mühendisleri Odası'nın araçların gaz testini nasıl ve neyle yaptıklarını gördüm, hiç sevmem bu sözü ama söyleyiverdim ben de : Burası Türkiye!

    Gaz testi şöyle yapılıyordu (Beylikdüzü Makina Mühendisleri(!) Odası tarafından) : ufak su petleri var ya hani 50 kuruşa satılanlar heh, işte onun içine sabunlu su hazırlamışlar ucuna da inceden bir kamış muhtemel gaz sızabilecek yerlere püskürtüyorlar. Ve dikkat ettim arka tüp kısmını bu şekilde kontrol etti mühendis(!) fakat aracın motor kısmındaki gaz çıkışını kontrol etmeyi gereksiz gördü. Tabi bu işlem için de 25 ytl lerini peşin peşin alıyorlar,haketmişler çünkü.Sonuç : sıfır sızdırmazlık,yaşasın baloncuk testimiz!

    Hangi çağdayız diye soruyor insan kendine,sonra Türkiye'de oldugunu hatırlıyor.Bu sefer ikinci soruyu soruyor; Türkiyenin kaderi midir bu ve bunun gibi uygulamalar?


    selamlar;
    lpg gaz kaçak testi yaptırmanız için vize gününü beklemenize hiç gerek yok, yetkili her firmada gaz kaçak dedektörleri olmak zorunda zeten,
    gaz kaçak dedektörlerinin en pahalısı ve kalitelisi 200 Euro ve açıkça ben fazla güvenmiyorum, değişik periyotlarda kalibrasyona gitmek zorunda vs., açıkçası sadece 2 dakikada gaz kaçak testi gerçekten yalnış,
    gelelim köpük olayına, ewt burası türkiye , her şeye alışık olmak lazım ama,
    en güzel kaçak testi o köpükle sağlanıyor, kullanılan sıvı da su değil,
    aracı inceleyen arkadaş ön kısmada bakmalıydı tabiiki,
    ama araç sizin ve sevdiklerinizi taşıdığınız bir vasıta,
    güvenliği önce kullanıcılar ciddiye alarak ön planda tutmalıdır,
    fırsat buldukça ya da gaz ayarına gittiğinizde mutlaka kaçak testi yaptırın,
    ve bu iş içinde kimseye para ödemeyin,
    saygılarımla;




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    ankara ostimdeki makina mühendisleri odasında elektronik cihazlarla kontrol yapılıyor.

    Aynen,benimde sızdırmazlık raporunu almam 30 dk surmustu,adamlar aracın heryerine bakıyordu,yani bu bana mahsus degil uzunca bir kuyruk olusmustu bundan dolayı,ki dusunun benim aracım 2001 bora
  • bizim rover a 2 dk baktı okadar.ostimde

  • quote:

    '' en güzel kaçak testi o köpükle sağlanıyor, kullanılan sıvı da su değil ''


    Bunu biraz açar mısınız Şen Mühendislik? Zira İstanbul'da igdaş gaz kaçağını özel civalı bir mekanizmayla gerçekleştiriyor.Ve ölçümün çok hassas yapılabildiğini biliyorum.Veya diğer bir arkadaş elektronik cihazla bakıldığını yazmış.Madem özel sıvılı-köpüklü pet mekanizması(ki sıvı fışkırtıldıgında borunun arka tarafına ulaşmamış olabilir?) mükemmel sonuç veriyor,heryerde bu uygulanmalı,igdaş da bunu kullansın.

    Veya yönetmelikte gaz kaçağı nasıl kontrol edilir sorusunun cevabı nedir?

    Bunun AB ülkelerinde uygulanış şekli nedir,orada nasıl yapılır?

    selamlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Powershot S2 -- 19 Ekim 2007; 10:03:24 >




  • işinin hakkını vermeyen ustalar ,
    araclarının bakımlarını aksatan sürücüler ,
    kontrolleri düzgün yapmayan çalışanlar
    olduğu sürece bu tür haberleri çok görürüz.
  • Gaz yanabilir ama patlaması için ( mesela kapalı bir odada ) gaz/hava oranının yaklaşık %60 filan ( tam %'yi hatırlamıyorum ama yüksek bir rakkam) olması lazım. İş güvenliği yetkilisi bir seminerde açıklamıştı.
  • Şen Mühendislik veya başka türlü bir mühendislik, sorularıma cevap alabilir miyim lütfen?
  • anlaşılan saldım çayıra mevlam kayıra düşüncesi çerçevesinde çalışan bir makina mühendisleri odamız var.

    helal olsun bize de bu yakışır

    insan hayatı bu kadar ucuz olmamalı diye de insanın içi içini yiyor,ve görüyoruz ki eğitim de yetersiz kalıyor,hani eğitim şart diyoruz ya.Eğitim+toplumsal bilinç şart aslında

    Bol köpüklü günler herkese
  • bunun şimdi lpg ile ne alakası var.bu olayın sorumluları aracının bakımlarını yaptırmayan sürücü,lpg kitini tam ve sağlam takmayan servis ve o araca sızdırmazlık raporunu veren mühendisdir.Aksi olsaydı tüm lpg li araçlarda aynı tehlikenin yaşanmış ya da yaşanıyor olması gerekirdi.Şunu da belirtmek gerekir ki sızdıran bir benzin deposu sızdıran bir lpg tankından kat kat daha tehlikelidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Powershot S2


    quote:

    '' en güzel kaçak testi o köpükle sağlanıyor, kullanılan sıvı da su değil ''


    Bunu biraz açar mısınız Şen Mühendislik? Zira İstanbul'da igdaş gaz kaçağını özel civalı bir mekanizmayla gerçekleştiriyor.Ve ölçümün çok hassas yapılabildiğini biliyorum.Veya diğer bir arkadaş elektronik cihazla bakıldığını yazmış.Madem özel sıvılı-köpüklü pet mekanizması(ki sıvı fışkırtıldıgında borunun arka tarafına ulaşmamış olabilir?) mükemmel sonuç veriyor,heryerde bu uygulanmalı,igdaş da bunu kullansın.

    Veya yönetmelikte gaz kaçağı nasıl kontrol edilir sorusunun cevabı nedir?

    Bunun AB ülkelerinde uygulanış şekli nedir,orada nasıl yapılır?

    selamlar


    YAZILANLARI YENİ GÖRDÜM,
    üst kısımda yazdıklarımı zahmet gösterip okumadan sadece tek cümleye takılı kalırsanız, tabiki bu şekilde yorunmlarsınız olayı,
    benim işyerlerimde kaçak testi nasıl yapılıyor anlatayım,
    iki farklı gaz kaçak dedöktöründen geçtikten sonra, (biri küçük borular arasına giremiyor, diğeri ise yılan gibi istediğimiz boru ya da bağlantı arasına girebiliyor) kaçak testi yapıyoruz,
    sonrada aracı 4 gaz analiz cihazına bağlayıp, alt ve üst ısıl değerlere bakıyoruz, eğer bir kaçak var ise bu makinadan da anlaşılabilyor,
    GELELİM SIVI İLE KAÇAK TESTİ OLAYINA,
    ADAM EVİNİN ÖNÜNDE PARK EDEN ARACINDAN KAÇAK ENDİŞESİ DUYUYORSA YA DA BİR PAZAR GÜNÜ İŞYERLERİ KAPALI İKEN BÖYLE BİR ENDİŞE DUYARSA YA DA YETKİLİ FİRMAYA GİDENE KADAR HERHANGİ BİR OLUMSUZLUK YAŞAMAMASI İÇİN VE VE VE 250EURO VERİP KAÇAK DEDÖKTÖRÜ ALMAYACAĞI İÇİN (ALAMAYACAĞI DEĞİL- ALMAYACAĞI İÇİN) SIVI İLE KAÇAK TESTİNİ SAVUNUYORUM, bu sıvı su da olabilir, ama odadaki arkadaşların kullandığı farklı bir sıvı ( su da olabilir)
    bu işlemin AVRUPA BİRLİĞİNDE UYGULANIŞI KAÇAK DEDÖKTÖRLERİYLE TESTTİR,
    BİR ÇOK KONUDA AVRUPA DİYORUZ AMA ONLARIN DA BİZDEN ÖĞRENECEĞİ BİRŞEYLER VAR DEMEKKİ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Del-li

    bunun şimdi lpg ile ne alakası var.bu olayın sorumluları aracının bakımlarını yaptırmayan sürücü,lpg kitini tam ve sağlam takmayan servis ve o araca sızdırmazlık raporunu veren mühendisdir.Aksi olsaydı tüm lpg li araçlarda aynı tehlikenin yaşanmış ya da yaşanıyor olması gerekirdi.Şunu da belirtmek gerekir ki sızdıran bir benzin deposu sızdıran bir lpg tankından kat kat daha tehlikelidir.


    +1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Powershot S2

    anlaşılan saldım çayıra mevlam kayıra düşüncesi çerçevesinde çalışan bir makina mühendisleri odamız var.

    helal olsun bize de bu yakışır

    insan hayatı bu kadar ucuz olmamalı diye de insanın içi içini yiyor,ve görüyoruz ki eğitim de yetersiz kalıyor,hani eğitim şart diyoruz ya.Eğitim+toplumsal bilinç şart aslında

    Bol köpüklü günler herkese


    BAŞKA İLLER İÇİN BİR ŞEY DİYEMEM AMA DENİZLİ MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI BU İŞİ EN CİDDİ YAPAN ODALARDAN BİRİ,
    diğer illerle ilgili olumsuz yorumları bizde duyuyoruz
  • quote:



    YAZILANLARI YENİ GÖRDÜM,
    üst kısımda yazdıklarımı zahmet gösterip okumadan sadece tek cümleye takılı kalırsanız, tabiki bu şekilde yorunmlarsınız olayı,
    benim işyerlerimde kaçak testi nasıl yapılıyor anlatayım,
    iki farklı gaz kaçak dedöktöründen geçtikten sonra, (biri küçük borular arasına giremiyor, diğeri ise yılan gibi istediğimiz boru ya da bağlantı arasına girebiliyor) kaçak testi yapıyoruz,
    sonrada aracı 4 gaz analiz cihazına bağlayıp, alt ve üst ısıl değerlere bakıyoruz, eğer bir kaçak var ise bu makinadan da anlaşılabilyor,
    GELELİM SIVI İLE KAÇAK TESTİ OLAYINA,
    ADAM EVİNİN ÖNÜNDE PARK EDEN ARACINDAN KAÇAK ENDİŞESİ DUYUYORSA YA DA BİR PAZAR GÜNÜ İŞYERLERİ KAPALI İKEN BÖYLE BİR ENDİŞE DUYARSA YA DA YETKİLİ FİRMAYA GİDENE KADAR HERHANGİ BİR OLUMSUZLUK YAŞAMAMASI İÇİN VE VE VE 250EURO VERİP KAÇAK DEDÖKTÖRÜ ALMAYACAĞI İÇİN (ALAMAYACAĞI DEĞİL- ALMAYACAĞI İÇİN) SIVI İLE KAÇAK TESTİNİ SAVUNUYORUM, bu sıvı su da olabilir, ama odadaki arkadaşların kullandığı farklı bir sıvı ( su da olabilir)
    bu işlemin AVRUPA BİRLİĞİNDE UYGULANIŞI KAÇAK DEDÖKTÖRLERİYLE TESTTİR,
    BİR ÇOK KONUDA AVRUPA DİYORUZ AMA ONLARIN DA BİZDEN ÖĞRENECEĞİ BİRŞEYLER VAR DEMEKKİ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    Yazdıklarınızın tamamını okumuştum,okumak da zahmet değildir benim için.Şayet bu yazdıkalrıınızı her araç için bir bir yapıyorsanız sizi tebrik ederim.Ancak gözümle görmeden de kimseye inanmamayı tercih ederim yine.Piyasaya güvenim sıfırdır çünkü.
    Vatandaşın gaz dedektörü bulundurmasına neden gerek gördünüz bunu anlamadım?Siz ve makina mühendisleri odası bunun için yok musunuz,asli görevlerinizden biridir bu.Sızdırma durmunu paranoyaya çevirmiş insanlar için tabi ki söylenebilir dedektör temin etmeleri,Oturmuş bir sistemde bu yalnızca bir istisnai durum olabilir.Ancak konumuz sizin de kabul ettiğiniz üzere alışılmış bir Türkiye manzarasıdır.

    Kaliteli gaz dedektörümüz 3 gün önce 200 euroydu,şimdi 250 euro olmuş,zam geldi heralde.Neyse.Lpg dönüşüm şirketi kurmanın maliyeti yanında 200-250 euro'nun sözü olmaz sanırım.Ya da hazine odasına afedersiniz makina mühendisleri odasına 250 euro da dokunmaz değil mi?

    Avrupanın bizden öğreneceği birşeyin kaldığını sanmıyorum.Kusura bakmayın ama aydınlanma çağını 400 yıl önce yaşamış,buhar makinasıyla yeni bir devir başlatmış avrupaya siz köpüğün ne demek oldugunu öğretemezsiniz.2-3 dakikada test yapan cihazlara güvenininzin olmaması da çok garip.Bunu düşününce de aklıma şu soru geldi; Araçlara köpük banyosu falan mı yaptırıyorsunuz?Köpükle 10-15 dakika mı sürüyor testleriniz?Benim gördüğüm köpük testi 1 dakika sürmedi,ne olacak şimdi?

    Herneyse bu tür tartışmalardan pek haz etmem,devam etmesini dilemiyorum bu yüzden.Yazdıklarınızı gerçekten uyguluyorsanız sizi tebrik ettiğimi tekrar söylüyorum(inanmazsanız gelin ziyaret edin gibi cümleler kurulacaksa lütfen kurulmasın,size gelecek vatandaşlar yazılanları okuyorsa onlar takipçisi olsun,zira İstanbul'dayım).Ancak diğer yazdıklarınız beni tatmin etmedi.

    Selamlar




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.