Merhabalar, aracımda Atiker sıralı sistem var. Aracım 1.5i 78 hp Lada. Enjektörlerin üzerinde 1.8 çapta nozullar bulunuyor. Bunları 2.0 ile değistirmeyi düşündüm. Nozulları 2.0 ile değiştirerek ayar yenilemek istediğimi söyledigim lpgciler olmaz aracın boğulur gibi söylemlemlerde bulundular. Buradaki amacım aracımın daha rahat devirlenmesini istemem tabii biraz performans artışı da iyi olur. Nedir bu işin dogrusu ? |
Lpg Nozul Çapı Büyütme.
-
-
sence arabalara daha fazla yakit yuklemek istediklerinde neden turbo takiyorlar? daha fazla hava alsin diye. yakiti yakacak oksijen olmazsa evet araba bogulur ;) -
Aracınızı benzine alıp kullandığınızda performans artışı oluyor mu?
-
Bir miktar oluyor evet.
-
Yakıtı çözdün diyelim? Oksijen ne olacak? Boğulur araç doğru bu iş bu kadar basit değil. Bu aşamadan sonra olay turbo beslemeye girer işte. -
nozul aracın silindir başına düşen güce göre, enjektör modeli ve enjektör özelliklerine ve ms değerlerine göre belirlenir. araba daha iyi gitsin diye büyütülmez. oldu olacak 3.0 mm ye büyütün arabanız 200 beygir olsun.
Uygun nozul, doğru montaj ve AFR ayarı ile benzin performansında kullanım sağlanır. ( ayarı kimin yaptığı çok çok önemli dolandırıcılara dikkat )
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 20 Şubat 2024; 12:4:15 > -
Aynı araca forumda 2.2'lik takıp kendi ayarını yaparak iyi bir çekiş sağlağını yazanlar vardı daha önceleri.
Ayrıca aracın boğulmaktan çok rahatlayacağı kanısındayım. Sadece üst devirleri ve genel olarak çekişi iyileştirmek için düşünüyordum. Öyle uçsun kaçsın gibi bir durumdan bahsetmiyorum. -
Nozul büyürse basınç düşer,
Basıncı ayarlarsanız hava yetersiz kalır. Ayrıca regülatörun de bu basıncı saglamayabilmesi gerekir.
Benzinle arasında muhakkak fark vardır ama bu fark çoksa eğer mevcut sistem gözden geçirilir. Eksikleri varsa giderilir. Regülatör, enjektor, nozul, ayar vs sıradan bakılır. -
Araçta lpg kaynaklı bir kac ufak problem var.
1. Geçiş ısısı 35 dereceye ayarlı sabahları ya da soğuk motorda lpg'ye geçtiğinde rölanti devri bir süre stop edecekmiş gibi olup geri toparlamaya çalışıyor.
2. Motor lpg ye gectiğinde motor suyu sıcaklığı 70-80 lerde bile ani gaza basıp hızlanamak istediğim durumlarda ani bir tekleme yapıyor. Tabi bu gaza basma durumunu gazı köklemek olarak düşünmeyin.
3. Motor 90 ve üstüne ulaştığında bu sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama motor performansı yine de benzine göre bir tık zayıfmış hissi veriyor. Bu zayıflığı özellikle de üst devirlerde ya da hızlanma ihtiyacı olduğunda biraz daha iyi anlaşılır oluyor.
Bundan dolayı gitiğim lpgci çözüm olarak beyine baglanıp 1 dk. Kadar ayar kurcalıyor tamam deyip gönderiyor.
Kendim kablo almaya karar verdim. Nedir, ne degildir görmüş olacağız.
Not: sıcak motorda da tekleme yapıyormuş pek farketmemişim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 22 Şubat 2024; 10:6:34 >
-
Geçiş sıcaklığını 40-45 yapabilirsiniz. Regülatör diyagramında sorun olabilir. Eğer eliniz yatkın ise kablo ile ayar işini tavsiye ederim. Baglandiginizda mevcut ayarları yedeklemeyi unutmayın. Aksi durumda eski ayarlara dönmek için elinizde yedek olsun. -
Kontrol ettimde basınç 1.1 enjektör süreleri benzine göre 2 kat fazla.
-
Bu konuya bi bakın isterseniz yol gösterebilir.
https://forum.donanimhaber.com/kendi-lpg-ayarini-kendin-yap-video-anlatim-torque-pro-ile-ltft-stft-degerlerini-canli-okuma-resimli-anlatim-eklendi--121784828 -
Hocam ben denedim, hiç bir şey olmuyor emin ol. Hava girişini vs iyi ayarlamak lazım, motor boğuluyor.
-
hangi sehirdesiniz hocam? -
Teşekkür ederim.
-
@Merdomable
Hocam araç karbüratörlü değil, çok nokta enjeksiyonlu.
@26_bbz_26
Tekirdağ
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 22 Şubat 2024; 10:6:52 > -
Bildiğim kadarıyla lpg enjetrörü üst devirlerde yetiştiremezse nozul büyütme işlemine gidiliyor. bu büyütme rastgele de olmuyor. Fazla büyürse bu sefer rolentideki aç kapa hızına uyum sağlayamıyor. Yine sorun oluyor.
bu forumda araştırabilirsin. Ben bu forumdan öğrenerek kendi ayarlarımı yapar hale gelmiştim.
lpg ayar kablosu - lpg ınterface - lpg ayar cihazı - lpg yedek parça - msc elektronik - araç iletişim sistemleriDESTEK / SUPPORT(LPG SORU VE SORUNLARI FORUMU)https://www.mscsi.net/destek/kategori/destek-support-lpg-soru-ve-sorunlari-forumu.50/ -
-
kabloyu aldıysanız ayar işini de kısa sürede çözersiniz. yukarıdaki forumda biraz vakit geçirmenizi öneririm, şimdilerde eskisi gibi aktif değil ama çok fazla bilgi/tecrübe var, mutlaka faydalanırsınız. zaten işin temel prensiplerini öğrenince geriye sadece lpg programını biraz kurcalamak kalıyor.
ekran görüntüsünü nozulları 2'ye çıkardıktan sonra aldıysanız eğer, bence 2 de yetmemiş, lpg enjeksiyon süresi çok uzun kalmış. böyle olunca tam gaz/yük durumunda enjektörler sürekli açık kalıyor olabilir, bu da performansın düşmesini açıklar. muhtemelen valtek (kırmızı) enjektör var, rölantideki süreyi 4-5 ms civarına düşürebilirseniz sorun çözülecek bence.
-
Benzer içerikler
- focus 1.5 tdci kronik sorunlar
- şarjlı basınçlı su tabancası tavsiye
- manuelden otomatiğe geçiş
- evde pasta cila yapımı
- suzuki grand vitara 2.0 jlx-al yorum
- peugeot 408 bagaj hacmi
- pagani utopia
- ford tourneo courier 2024 teknik özellikleri
- hyundai santa fe, 7 kişilik 2024
- renault espace 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X