Şimdi Ara

Lpg Nozul Çapı Büyütme.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
1.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, aracımda Atiker sıralı sistem var. Aracım 1.5i 78 hp Lada. Enjektörlerin üzerinde 1.8 çapta nozullar bulunuyor. Bunları 2.0 ile değistirmeyi düşündüm. Nozulları 2.0 ile değiştirerek ayar yenilemek istediğimi söyledigim lpgciler olmaz aracın boğulur gibi söylemlemlerde bulundular.

    Buradaki amacım aracımın daha rahat devirlenmesini istemem tabii biraz performans artışı da iyi olur.

    Nedir bu işin dogrusu ?




  • sence arabalara daha fazla yakit yuklemek istediklerinde neden turbo takiyorlar? daha fazla hava alsin diye. yakiti yakacak oksijen olmazsa evet araba bogulur ;)
  • Aracınızı benzine alıp kullandığınızda performans artışı oluyor mu?

  • bravaman kullanıcısına yanıt

    Bir miktar oluyor evet.

  • Yakıtı çözdün diyelim? Oksijen ne olacak? Boğulur araç doğru bu iş bu kadar basit değil. Bu aşamadan sonra olay turbo beslemeye girer işte.
  • nozul aracın silindir başına düşen güce göre, enjektör modeli ve enjektör özelliklerine ve ms değerlerine göre belirlenir. araba daha iyi gitsin diye büyütülmez. oldu olacak 3.0 mm ye büyütün arabanız 200 beygir olsun.


    Uygun nozul, doğru montaj ve AFR ayarı ile benzin performansında kullanım sağlanır. ( ayarı kimin yaptığı çok çok önemli dolandırıcılara dikkat )




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 20 Şubat 2024; 12:4:15 >
  • Aynı araca forumda 2.2'lik takıp kendi ayarını yaparak iyi bir çekiş sağlağını yazanlar vardı daha önceleri.
    Ayrıca aracın boğulmaktan çok rahatlayacağı kanısındayım. Sadece üst devirleri ve genel olarak çekişi iyileştirmek için düşünüyordum. Öyle uçsun kaçsın gibi bir durumdan bahsetmiyorum.
  • motograter M kullanıcısına yanıt
    Nozul büyürse basınç düşer,
    Basıncı ayarlarsanız hava yetersiz kalır. Ayrıca regülatörun de bu basıncı saglamayabilmesi gerekir.

    Benzinle arasında muhakkak fark vardır ama bu fark çoksa eğer mevcut sistem gözden geçirilir. Eksikleri varsa giderilir. Regülatör, enjektor, nozul, ayar vs sıradan bakılır.
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    Araçta lpg kaynaklı bir kac ufak problem var.

    1. Geçiş ısısı 35 dereceye ayarlı sabahları ya da soğuk motorda lpg'ye geçtiğinde rölanti devri bir süre stop edecekmiş gibi olup geri toparlamaya çalışıyor.

    2. Motor lpg ye gectiğinde motor suyu sıcaklığı 70-80 lerde bile ani gaza basıp hızlanamak istediğim durumlarda ani bir tekleme yapıyor. Tabi bu gaza basma durumunu gazı köklemek olarak düşünmeyin.

    3. Motor 90 ve üstüne ulaştığında bu sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama motor performansı yine de benzine göre bir tık zayıfmış hissi veriyor. Bu zayıflığı özellikle de üst devirlerde ya da hızlanma ihtiyacı olduğunda biraz daha iyi anlaşılır oluyor.

    Bundan dolayı gitiğim lpgci çözüm olarak beyine baglanıp 1 dk. Kadar ayar kurcalıyor tamam deyip gönderiyor.

    Kendim kablo almaya karar verdim. Nedir, ne degildir görmüş olacağız.


    Not: sıcak motorda da tekleme yapıyormuş pek farketmemişim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 22 Şubat 2024; 10:6:34 >




  • motograter M kullanıcısına yanıt
    Geçiş sıcaklığını 40-45 yapabilirsiniz. Regülatör diyagramında sorun olabilir. Eğer eliniz yatkın ise kablo ile ayar işini tavsiye ederim. Baglandiginizda mevcut ayarları yedeklemeyi unutmayın. Aksi durumda eski ayarlara dönmek için elinizde yedek olsun.
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    Kontrol ettimde basınç 1.1 enjektör süreleri benzine göre 2 kat fazla.

  • Hocam ben denedim, hiç bir şey olmuyor emin ol. Hava girişini vs iyi ayarlamak lazım, motor boğuluyor.

  • hangi sehirdesiniz hocam?
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim.

  • @Merdomable
    Hocam araç karbüratörlü değil, çok nokta enjeksiyonlu.

    @26_bbz_26
    Tekirdağ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 22 Şubat 2024; 10:6:52 >
  • Bildiğim kadarıyla lpg enjetrörü üst devirlerde yetiştiremezse nozul büyütme işlemine gidiliyor. bu büyütme rastgele de olmuyor. Fazla büyürse bu sefer rolentideki aç kapa hızına uyum sağlayamıyor. Yine sorun oluyor.


    bu forumda araştırabilirsin. Ben bu forumdan öğrenerek kendi ayarlarımı yapar hale gelmiştim.

    Lpg Nozul Çapı Büyütme.
    Lpg Nozul Çapı Büyütme.lpg ayar kablosu - lpg ınterface - lpg ayar cihazı - lpg yedek parça - msc elektronik - araç iletişim sistemleri
    DESTEK / SUPPORT(LPG SORU VE SORUNLARI FORUMU)
    https://www.mscsi.net/destek/kategori/destek-support-lpg-soru-ve-sorunlari-forumu.50/
  • Kabloyu aldığımda bağlanip enjeksiyon sürelerine baktım durum böyleydi. Ayar işine henüz hakim olmadığım için pek kurcalamak istemedim.

    Lpg Nozul Çapı Büyütme.

    Araç motor hararet 100 derece üzerindeydi.

    Bugün nozul çapları 2.0 ile değiştirilerek ayar yenilendi. Tekleme şikayetinden bahsettim. Ayardan sonra biraz deneme yaptığımda tekleme durumuna rastlamadım.
    Lpg'ci ecu'ya baglanıp durur vaziyetteki aracı ara ara 4000-5000 devirlere çıkacak kadar ara gaz vererek ayar yaptı güle güle deyip gönderdi. Ayar 200 tl. Bir kac dakika ya sürdu ya sürmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 22 Şubat 2024; 23:42:58 >




  • motograter M kullanıcısına yanıt

    kabloyu aldıysanız ayar işini de kısa sürede çözersiniz. yukarıdaki forumda biraz vakit geçirmenizi öneririm, şimdilerde eskisi gibi aktif değil ama çok fazla bilgi/tecrübe var, mutlaka faydalanırsınız. zaten işin temel prensiplerini öğrenince geriye sadece lpg programını biraz kurcalamak kalıyor.


    ekran görüntüsünü nozulları 2'ye çıkardıktan sonra aldıysanız eğer, bence 2 de yetmemiş, lpg enjeksiyon süresi çok uzun kalmış. böyle olunca tam gaz/yük durumunda enjektörler sürekli açık kalıyor olabilir, bu da performansın düşmesini açıklar. muhtemelen valtek (kırmızı) enjektör var, rölantideki süreyi 4-5 ms civarına düşürebilirseniz sorun çözülecek bence.

  • Hocam enjektörler bu ama Valtek mi bilmiyorum Atiker yazıyor üstünde.
    Yukarıdaki enjektor süreleri 1.8 nozula ait. Bugün yeni nozul ile değerler ne durumda bakacağım.
    Ayar işininögreneceğiz inş.
    Lpg Nozul Çapı Büyütme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 23 Şubat 2024; 12:13:43 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.