Şimdi Ara

Makine mühendisi araba tamirinden anlarmı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
125
Cevap
7
Favori
13.142
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • makine mühendisliği o kadar ucu açık bir disiplin ki nereye çeksen oraya gider. aynı fabrikada çalışan ama farklı görevlerdeki mühendisler bile ortak bir bilgiye sahip değil.

    mühendisin bilgi becerisini:

    - çalışılan kurum ve bu kurumun şartları
    - aldığı görevler
    - ilgi ve alaka
    - sağlık durumu
    - mezun olunan üniversite

    gibi faktörler etkiliyor. itü, odtü,yıldız, boğaziçi gibi okullarda okumak hem eğitim sırasında hem de eğitimden sonra oldukça avantajlı. diğer okullardan mezun olan arkadaşların malesef piyasada ve devlet kurumlarında tutunması şu an çok zor. neredeyse tüm büyük firmaların yöneticileri ve devlet kurumlarındaki yetkililer bu okullardan mezun olduu için sonuç böyle oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Türkiyede herhangi bir üniversiteden mezun olan bütün mühendisler piyasaya çıktığında işlerin okuldakinden farklı olduğunu görür. Okulda teorik olarak öğretilir herşey. Piyasada ise işi bilen aranır. ister okusun ister okumasın. işi biliyor musun? gel kardeşim sana 2000 tl maaş. mühendis imzası lazım dimi? gider bir mühendis alır al kardeşim sanada 1250 tl maaş. sadece imza atıcaksın. ne etti 3250 TL dimi? ama hem imza yetkisi(mühendis) hemde işi bilen bir kişi ise sadece tek başına 4-5 bin tl maaş ister. Buda firma sahibi için daha zararlı olur.

    +1.000.000

    okuldan çıkan mühendis kendini geliştirmediyse sadece ismen mühendistir. sahadaki herhangi bir usta,kalfa mühendisten daha çok şey bilir.bütün olay imza yetkisinde bitiyor.mühendisten imza yetkisini al %90 ı işsiz kalır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    şimdi denilmişki mühendis sadece yemesini bilir yapmasından anlamaz

    aşçı yemeği yapsın mühendiste tadına baksın olmuş yada olmamış desin

    mühendis yemek yiyecek ama yemeğin içine ne konulur bilmeyecek yemek nasıl pişecek bilmeyecek

    hakiki mühendis kalıp çakmasınıda elektrik tesisatı çekmesinide bilecek

    bilmediği işi bi adam başkasına nasıl öğretecek o işin eksiklerini nasıl bilecek

    Kalıp çakmasını bilecek, çakmasına gerek olmayacak. Belki de hiç çakmayacak. Altındakilerini yönlendirebilecek diyelim.

    Bilmediği işi, öğrenecek. İnsan öğrenen ve bunu başkalarına aktarabilen hayvan olduğu için diğerlerinden farklı. Mühendis olsun olmasın, her insan, her konuda, merak ettiği ama bilmediği birşeyleri araştırabilir ve öğrenebilir. Bu biz insanların en temel özelliğidir.

    Trollmaster kokusu almaya başladım... Sanki oltaya geldik, haldır huldur konuşuyoruz, abim eğleniyor gibi geldi bana.




  • Makinacılar sürtünmeyi araştırsınlar..Bilgisayar mühendisi anlar ama bak




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheApproachingCurve -- 16 Ağustos 2012; 18:19:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dermeister01

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Türkiyede herhangi bir üniversiteden mezun olan bütün mühendisler piyasaya çıktığında işlerin okuldakinden farklı olduğunu görür. Okulda teorik olarak öğretilir herşey. Piyasada ise işi bilen aranır. ister okusun ister okumasın. işi biliyor musun? gel kardeşim sana 2000 tl maaş. mühendis imzası lazım dimi? gider bir mühendis alır al kardeşim sanada 1250 tl maaş. sadece imza atıcaksın. ne etti 3250 TL dimi? ama hem imza yetkisi(mühendis) hemde işi bilen bir kişi ise sadece tek başına 4-5 bin tl maaş ister. Buda firma sahibi için daha zararlı olur.

    +1.000.000

    okuldan çıkan mühendis kendini geliştirmediyse sadece ismen mühendistir. sahadaki herhangi bir usta,kalfa mühendisten daha çok şey bilir.bütün olay imza yetkisinde bitiyor.mühendisten imza yetkisini al %90 ı işsiz kalır.

    aynen + çok üniversite var çok mezun var..ara eleman yok piyasada bence şuan bu ülkenin bir mühendisten çok bir ara elemana teknikere ihtiyacı var.




  • Bir Makina Mühendisi'nin neler yaptığını ve ne gibi eğitim aldığı konusunda bir yazı yazmak istedim. Hem Makina Mühendisliği'nin seçecek gençlere hem de yarın öbür gün mesleğe adımını atacak kişilere yardımcı olacağını düşünüyorum.

    Makina Mühendisi ?


    Makina Mühendisi, 4 yıllık üniversiteden mezun olur. Üniversite hayatında ilk sene temel dersler başta olmak üzere Makina Mühendisliği için olmazsa olmaz olan ''Teknik Resim'' dersiyle tanışır. İlk sene içerisinde her dönem aldığı 7-8 dersten yalnızca 1-2 tanesi bölümünün dersidir. İkinci sene Temel Mühendislik derslerini alır, bu dersler arasında Makina Mühendisliği'nin bel kemiğini oluşturan Termodinamik, Diferansiyel Denklemler, Makina Teorisi, Isı Geçişi gibi dersler yer alır. İkinci sene içerisinde havuz dersleri azalırken bölüm dersleri artar. Üçüncü sene ise havuz dersleri 1-2 tane iken, geriye kalan tüm dersler bölüm dersleridir. Son sene ise Makina Mühendisliği'nin lisans seviyesindeki en üst dersler alınır. Bazı üniversiteler 3. sınıfın başında ya da 4. sınıfın başında ''Dal'' seçmeye imkan tanır. ''Dal'' seçmeye imkan tanıyan üniversitelerdeki dallar ise şu şekildedir.

    - Konstrüksiyon ve İmalat
    - Enerji
    - Sistem Dinamiği ve Kontrol
    - Otomotiv
    - Tesisat (Akışkanlar)

    Makina Mühendisliği Öğrencisi, bu dallardan birini seçtiği taktirde o Anabilim Dalı'na ait dersler alır. Örneğin ''Enerji'' Anabilim Dalını seçen öğrenci, Buhar Kazanları, Gaz Türbinleri, Isıl Sistem Optimizasyonu, Kütle Geçişi gibi dersler alırken, ''Otomotiv'' Anabilim Dalını seçen öğrenci ise ; İçten Yanmalı Motorlar, Taşıt Teknolojisi, Alternatif Yakıtlar, Taşıtlarda Titreşim ve Gürültü, Taşıt Konstrüksiyonu gibi dersler alır.

    Makina Mühendisliği'nin ''görev ve yetki alanı'' çok geniştir. Dal seçmeye imkan tanıyan üniversiteler, kişinin sevdiği, ilgi duyduğu ve mezun olduktan sonra çalışmak istediği sektöre daha iyi adapte olmasına olanak sağlar. Bir ''Otomotiv'' Anabilim Dalı mezununun Makina Mühendisliği'nin temel kaidelerine hakim olması istenirken, ''Otomotiv'' konusunda da daha donanımlı olması beklenir. Bir ''Otomotiv'' mezunu bir ''Enerji'' mezunu kişinin bildiği seviyede enerji konularına hakim olamazken, temel prensiplerini bilir. Kısaca ; ''Herşeyi bilir ama bir şeyi daha iyi bilir.''

    Bu noktada bir parantez açarak ''Otomotiv Mühendisliği'' konusuna değinmek isterim. Otomotiv Mühendisliği ise yukarda anlattığım ''Otomotiv Anabilim Dalı''nın ayrı bir mühendislik halinde sunulmasıdır. Bu bölümde ise temel mühendislik dersleri aynen kalırken, diğer dallara ait dersler kısmen azaltılmış, yerine Otomotiv dersleri yerleştirilmiştir. Burada önemli olan nokta ise bir ''Otomotiv Mühendisi''nin dalının dışındaki alanlardaki bilgisinin bir ''Makina Mühendisi'' kadar olmadığı gerçeğidir. Bir mühendis için ''görev ve yetki alanı'' nın genişliği bir avantajdır.

    Makina Mühendisi'nin okuldaki eğitimi bu şekildeyken iş hayatında neler yapar? Bu sorunun cevabı da oldukça çeşitlidir. Konumuz ''Otomotiv'' olduğu için ; ''Otomotiv Anabilim Dalı mezunu Makina Mühendisi''nin iş yaşantısını anlatacağım. Türkiye'deki otomobil fabrikaları ve yedek parça fabrikaları birinci derece çalışabileceği firmalardır. Bir otomobil fabrikasında çalışan Makina Mühendisi tasarımda, üretimde, bakımda, lojistikte, yeni ürün geliştirme ve planlamada çalışabilir. Tasarım departmanında çalışan bir Makina Mühendisi, bir parçanın tasarımı , parça grubuyla uyumu, geliştirme ve modifikasyon gibi konularda çalışırken, Üretim departmanında çalışan Makina Mühendisi, bir ürünün seri üretime başlama aşamasından itibaren üretim prosesleri, iyileştirme süreçleri, üretim planlaması gibi konularda çalışır. Bakım bölümünde ise ; belli bir parçanın ya da parça grubunun tüketim aşamasında ne gibi sorunlar çıkarabileceği, bakım ve iyileştirmesinin nasıl yapılacağı, hangi metodların kullanılacağı konusunda çalışır. Aslında üretilen ürün bir ''otomobil'' olmasına rağmen çalışılan departmanlar arasında da ciddi farklar vardır.




    Buraya kadar bir Makina Mühendisi'nin eğitim ve iş hayatı hakkında bilgiler verdim. Peki bir Makina Mühendisi araba tamir edebilir mi?

    Dal seçememiş bir Makina Mühendisi'nin bir otomobil motoru hakkında detaylı bilgiye sahip olması zordur. ''Otomotiv'' Anabilim Dalı mezunu ise eğer ; bir otomobil motorunun çalışma prensiplerini, sistemin genel parçalarını (Radyatör, yağlama sistemi, soğutma sistemi, aktarma organları gibi) bilir. Fakat eğer şahsi olarak bu konuda bir ilgisi yoksa, ya da hobi olarak kendini geliştirmemişse bir arıza durumunda tamir etmedi zordur.

    Kaldı ki, bir Makina Mühendisi'nin görevi motoru tamir edebilmek değildir. Bunun için teknikerler ve teknisyenler mevcuttur. Eğer bu kişilerin yaptığını da Makina Mühendisi yapsaydı tekniker ve teknisyenlere gerek kalmazdı. Bir Makina Mühendisinin, bir motorun nasıl tamir edileceğini bilmesi gerekmezken, bir teknikerin de motorun tasarım süreçlerini, üretim süreçlerini, çalışma prensiplerini bilmesi gerekmez.

    Bu noktada en çok yapılan yanlış, bir mühendisin teknikerin ve teknisyenlerin yaptığı işi de yapması gerektiğinin düşünülmesidir. Bu tür bir düşünce yanlıştır. Bu düşünce, küçük ve orta ölçekli işletmelerde patronun bir mühendis ve iki teknisyen yerine sadece bir mühendis alıp, onların yaptığı işi de yaptırmaya çalışmasından doğmuştur. Bu düşünce son derece yanlış bir düşüncedir. Mühendis, işin nasıl yapılacağını, hangi aşamalarda olması gerektiğini, metodunu bilir ancak bu işlemleri teknisyenler yapar. Mühendis, tasarlar, kontrol eder, düzeltme yapar, onaylar. Güzel ülkemde çoğu insan ''kendi yapması gerektiği işi'' yapmayınca görev karmaşası kaçınılmaz oluyor.

    Diğer bir konu hep söylenen klişeleşmiş bir sözdür. ''Sanayideki usta mühendisten daha fazla şey biliyor, tüm işi ustalar ve teknikerler yapıyor, mühendis imza atıyor, maaş oluyor.'' Bu konuda söylenecek çok şey var fakat herhangi bir tartışmaya sebebiyet vermemek adına sadece bir cümle ile bitirmek isterim.

    Bırakın herkes kendi işini yapsın, usta ustalığını, tekniker teknikerliğini, mühendis de mühendisliği yapsın, kazanan güzel ülkem olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 18 Ağustos 2012; 21:46:24 >




  • Askerde araçlar bozulur. Bölük komutanı haber salar makina mühendislerini topla gel diye.
    3 tane yeni mezun makina mühendisi kısa dönem er komutanın karşısına geçer.

    Komutan der araçlar bozuk. Heyecanlı askerler sırayla başlar.
    "Komutanım biz makina mühendisiyiz ama yeni mezun olduk tamir nasıl edebiliriz bilmiyoruz" derler.

    Komutan arkasına yaslanır.
    "Oğlum iteceniz iteceniz"

    :D

    Makina mühendisi deyince aklıma hep bu diyalog geliyor :D
  • bizim işyerine yabancı mühendisler geliyor adamlar amele gibi çalışıyor türk olanlarda elleri ceplerinde onları izliyorlar

    yabancıları görseniz sanarsınızki vasıfsız işçi filan ama hepside kendini geliştirmiş işinde iyi mühendisler

    biz bu ülkedeki mühendislerle ne araba yapabiliriz nede uzaya çıkabiliriz adamlar ben bu işi yapacaksam teknisyen ne yapacak diye düşünüyor

    sanane kardeşim bırak kim ne yaparsa yapsın

    sen evrensel küme ol altındaki bütün teknik adamların yaptığını yapmasını bil o adam sana iş öğretmesin senin hatanı bulmasın

    teknisyenlerin mühendislerle çok t.şak geçtiğini biliyorum

    iyi mühendis yokmu tabiki var onlarda iyi şirketlerde yüksek maaşlarla çalışıyorlar yada yurtdışında bmw de mercedeste çalışıyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    bizim işyerine yabancı mühendisler geliyor adamlar amele gibi çalışıyor türk olanlarda elleri ceplerinde onları izliyorlar

    yabancıları görseniz sanarsınızki vasıfsız işçi filan ama hepside kendini geliştirmiş işinde iyi mühendisler

    biz bu ülkedeki mühendislerle ne araba yapabiliriz nede uzaya çıkabiliriz adamlar ben bu işi yapacaksam teknisyen ne yapacak diye düşünüyor

    sanane kardeşim bırak kim ne yaparsa yapsın

    sen evrensel küme ol altındaki bütün teknik adamların yaptığını yapmasını bil o adam sana iş öğretmesin senin hatanı bulmasın

    teknisyenlerin mühendislerle çok t.şak geçtiğini biliyorum

    iyi mühendis yokmu tabiki var onlarda iyi şirketlerde yüksek maaşlarla çalışıyorlar yada yurtdışında bmw de mercedeste çalışıyorlar





    Valla cok yabanci makine muhendisi tanidigim var hicbiri anlattiginiz gibi degil

    Sizin anlattiginiz daha cok "teknolog" kategorisine giriyor.

    Size cok somut bir ornek vereyim. Siz arkadasinizin Focus'unu keserek yakit pompasini cikartan kisisiniz. Bir muhendis olarak o konuyu unutamam.

    Otomobilden anlayan hicbir muhendis monokok sasenin tabani uzerinde boyle bir delik acilmasina izin vermez.

    Ama siz actiniz.

    Bu isten anlayan hicbir muhendis matkapla delinen sasenin uzerinde korozyona acik bir yuzey kalmasina izin vermez.

    Ama siz antipas bile uygulamadiniz.

    Ve de forumda pratik zekanizla ovunurken muhendislerin para tuzagi icin bu pompayi boyle gizli bir yere dizayn ettigini iddia ettiniz.

    İste muhendis ustanin el maharetine sahip olmak zorunda degil. Ustanin dusunemedigi seyleri dusunmesi yetiyor.

    Calstigim firmada ufak bir dokunusla isletmeyi her ay 5000 lira kara gecirdim. Bizimki gibi buyuk firmalarda bu pek bir sey gibi gorunmese de yilda 60 bin lira odenek fazlam benim baska seyleri de arastirip gelistirmem icin muazzam bir kaynak oluyor. Ve yakinda yuzlerce bin lira maaliyeti olan bir sistemi %20 daha fazla efektif hale getirecegim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    bizim işyerine yabancı mühendisler geliyor adamlar amele gibi çalışıyor türk olanlarda elleri ceplerinde onları izliyorlar

    yabancıları görseniz sanarsınızki vasıfsız işçi filan ama hepside kendini geliştirmiş işinde iyi mühendisler

    biz bu ülkedeki mühendislerle ne araba yapabiliriz nede uzaya çıkabiliriz adamlar ben bu işi yapacaksam teknisyen ne yapacak diye düşünüyor

    sanane kardeşim bırak kim ne yaparsa yapsın

    sen evrensel küme ol altındaki bütün teknik adamların yaptığını yapmasını bil o adam sana iş öğretmesin senin hatanı bulmasın

    teknisyenlerin mühendislerle çok t.şak geçtiğini biliyorum

    iyi mühendis yokmu tabiki var onlarda iyi şirketlerde yüksek maaşlarla çalışıyorlar yada yurtdışında bmw de mercedeste çalışıyorlar





    Valla cok yabanci makine muhendisi tanidigim var hicbiri anlattiginiz gibi degil

    Sizin anlattiginiz daha cok "teknolog" kategorisine giriyor.

    Size cok somut bir ornek vereyim. Siz arkadasinizin Focus'unu keserek yakit pompasini cikartan kisisiniz. Bir muhendis olarak o konuyu unutamam.

    Otomobilden anlayan hicbir muhendis monokok sasenin tabani uzerinde boyle bir delik acilmasina izin vermez.

    Ama siz actiniz.

    Bu isten anlayan hicbir muhendis matkapla delinen sasenin uzerinde korozyona acik bir yuzey kalmasina izin vermez.

    Ama siz antipas bile uygulamadiniz.

    Ve de forumda pratik zekanizla ovunurken muhendislerin para tuzagi icin bu pompayi boyle gizli bir yere dizayn ettigini iddia ettiniz.

    İste muhendis ustanin el maharetine sahip olmak zorunda degil. Ustanin dusunemedigi seyleri dusunmesi yetiyor.

    Calstigim firmada ufak bir dokunusla isletmeyi her ay 5000 lira kara gecirdim. Bizimki gibi buyuk firmalarda bu pek bir sey gibi gorunmese de yilda 60 bin lira odenek fazlam benim baska seyleri de arastirip gelistirmem icin muazzam bir kaynak oluyor. Ve yakinda yuzlerce bin lira maaliyeti olan bir sistemi %20 daha fazla efektif hale getirecegim.

    işte zaten mühendis olarak o konuyu unutmazsın fakat gel yap desep aynı işlemi yapamazsın

    fark burada bizim mühendislerde uygulama becerisi diye bişey yok

    bunuda normal gibi karşılayanlar var

    halbuki anormal bi durum bu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    bizim işyerine yabancı mühendisler geliyor adamlar amele gibi çalışıyor türk olanlarda elleri ceplerinde onları izliyorlar

    yabancıları görseniz sanarsınızki vasıfsız işçi filan ama hepside kendini geliştirmiş işinde iyi mühendisler

    biz bu ülkedeki mühendislerle ne araba yapabiliriz nede uzaya çıkabiliriz adamlar ben bu işi yapacaksam teknisyen ne yapacak diye düşünüyor

    sanane kardeşim bırak kim ne yaparsa yapsın

    sen evrensel küme ol altındaki bütün teknik adamların yaptığını yapmasını bil o adam sana iş öğretmesin senin hatanı bulmasın

    teknisyenlerin mühendislerle çok t.şak geçtiğini biliyorum

    iyi mühendis yokmu tabiki var onlarda iyi şirketlerde yüksek maaşlarla çalışıyorlar yada yurtdışında bmw de mercedeste çalışıyorlar





    Valla cok yabanci makine muhendisi tanidigim var hicbiri anlattiginiz gibi degil

    Sizin anlattiginiz daha cok "teknolog" kategorisine giriyor.

    Size cok somut bir ornek vereyim. Siz arkadasinizin Focus'unu keserek yakit pompasini cikartan kisisiniz. Bir muhendis olarak o konuyu unutamam.

    Otomobilden anlayan hicbir muhendis monokok sasenin tabani uzerinde boyle bir delik acilmasina izin vermez.

    Ama siz actiniz.

    Bu isten anlayan hicbir muhendis matkapla delinen sasenin uzerinde korozyona acik bir yuzey kalmasina izin vermez.

    Ama siz antipas bile uygulamadiniz.

    Ve de forumda pratik zekanizla ovunurken muhendislerin para tuzagi icin bu pompayi boyle gizli bir yere dizayn ettigini iddia ettiniz.

    İste muhendis ustanin el maharetine sahip olmak zorunda degil. Ustanin dusunemedigi seyleri dusunmesi yetiyor.

    Calstigim firmada ufak bir dokunusla isletmeyi her ay 5000 lira kara gecirdim. Bizimki gibi buyuk firmalarda bu pek bir sey gibi gorunmese de yilda 60 bin lira odenek fazlam benim baska seyleri de arastirip gelistirmem icin muazzam bir kaynak oluyor. Ve yakinda yuzlerce bin lira maaliyeti olan bir sistemi %20 daha fazla efektif hale getirecegim.

    işte zaten mühendis olarak o konuyu unutmazsın fakat gel yap desep aynı işlemi yapamazsın

    fark burada bizim mühendislerde uygulama becerisi diye bişey yok

    bunuda normal gibi karşılayanlar var

    halbuki anormal bi durum bu

    Matkapla delik delmek maharet mi olmus

    El elden ustundur unutuyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    bizim işyerine yabancı mühendisler geliyor adamlar amele gibi çalışıyor türk olanlarda elleri ceplerinde onları izliyorlar

    yabancıları görseniz sanarsınızki vasıfsız işçi filan ama hepside kendini geliştirmiş işinde iyi mühendisler

    biz bu ülkedeki mühendislerle ne araba yapabiliriz nede uzaya çıkabiliriz adamlar ben bu işi yapacaksam teknisyen ne yapacak diye düşünüyor

    sanane kardeşim bırak kim ne yaparsa yapsın

    sen evrensel küme ol altındaki bütün teknik adamların yaptığını yapmasını bil o adam sana iş öğretmesin senin hatanı bulmasın

    teknisyenlerin mühendislerle çok t.şak geçtiğini biliyorum

    iyi mühendis yokmu tabiki var onlarda iyi şirketlerde yüksek maaşlarla çalışıyorlar yada yurtdışında bmw de mercedeste çalışıyorlar





    Valla cok yabanci makine muhendisi tanidigim var hicbiri anlattiginiz gibi degil

    Sizin anlattiginiz daha cok "teknolog" kategorisine giriyor.

    Size cok somut bir ornek vereyim. Siz arkadasinizin Focus'unu keserek yakit pompasini cikartan kisisiniz. Bir muhendis olarak o konuyu unutamam.

    Otomobilden anlayan hicbir muhendis monokok sasenin tabani uzerinde boyle bir delik acilmasina izin vermez.

    Ama siz actiniz.

    Bu isten anlayan hicbir muhendis matkapla delinen sasenin uzerinde korozyona acik bir yuzey kalmasina izin vermez.

    Ama siz antipas bile uygulamadiniz.

    Ve de forumda pratik zekanizla ovunurken muhendislerin para tuzagi icin bu pompayi boyle gizli bir yere dizayn ettigini iddia ettiniz.

    İste muhendis ustanin el maharetine sahip olmak zorunda degil. Ustanin dusunemedigi seyleri dusunmesi yetiyor.

    Calstigim firmada ufak bir dokunusla isletmeyi her ay 5000 lira kara gecirdim. Bizimki gibi buyuk firmalarda bu pek bir sey gibi gorunmese de yilda 60 bin lira odenek fazlam benim baska seyleri de arastirip gelistirmem icin muazzam bir kaynak oluyor. Ve yakinda yuzlerce bin lira maaliyeti olan bir sistemi %20 daha fazla efektif hale getirecegim.

    işte zaten mühendis olarak o konuyu unutmazsın fakat gel yap desep aynı işlemi yapamazsın

    fark burada bizim mühendislerde uygulama becerisi diye bişey yok

    bunuda normal gibi karşılayanlar var

    halbuki anormal bi durum bu

    Matkapla delik delmek maharet mi olmus

    El elden ustundur unutuyorsunuz.

    evet kesinlikle marifet hatta büyük bi marifet

    çünkü tornavida tutmasını bilmeyen mühendisler var bu ülkede

    eline matkap versen bu ne derler




  • Yurtdisindakiler evet burdakiler hayir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    İnşaat mühendisi sıva yapabilirmi, donatı bükebilirmi, kalıp çakabilirmi..
    Elektronik mühendisinin görevi lehim yapmakmıdır..
    Bilgisayar mühendisleri bilgisayar montajı ya da tamirimi yaparlar..
    Tarla süren, çapalayan ziraat mühendisi gördünüzmü..
    Kazma kürek takılan bir maden mühendisinin o işin piri olduğunumu düşünmeliyiz..

    Teknisyen debriyajı sökmeyi takmayı bilir, sorununu teşhis edebilir ama neden o çapta balata kullanıldığını bilmez.
    Teknisyen volan üzerindeki marş dişlilerinin kırık olduğunu tesbit edebilir, onarabilir ama neden o boyutta dişler seçildiğini bilmez, volan çapının-ağırlığının neye göre seçildiğini bilmez.
    Radyatöründe delik olduğunu bilir ama radyatör boyutunun neye göre belirlendiğini bilmez.
    Alternatör rulmanını değiştirir ama onun ne kadar yüke maruz kaldığını, kaç tur sorunsuz döneceğini bilmez..



    Farklı şeylerdir yani.

    Bir oto tamircisinin araçtaki problemleri teşhis ederken kullandığı mantığı kağıda döksek 1 sayfa anca çıkar.

    Marş basmıyor? kutupbaşlarına bak, aküye bak, marş dinamosuna bak..
    Dönüyor çalışmıyor? yakıt geliyormu, ateşleme varmı, krank sensör kablosuna bir bakalım..
    Gaza yüklenince araç silkeleniyor? Yakıt filtresine bak, akislere bak, motor kulaklarına bak...
    Gibi..


    Mükemmel bir açıklama olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: edec


    quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    bizim işyerine yabancı mühendisler geliyor adamlar amele gibi çalışıyor türk olanlarda elleri ceplerinde onları izliyorlar

    yabancıları görseniz sanarsınızki vasıfsız işçi filan ama hepside kendini geliştirmiş işinde iyi mühendisler

    biz bu ülkedeki mühendislerle ne araba yapabiliriz nede uzaya çıkabiliriz adamlar ben bu işi yapacaksam teknisyen ne yapacak diye düşünüyor

    sanane kardeşim bırak kim ne yaparsa yapsın

    sen evrensel küme ol altındaki bütün teknik adamların yaptığını yapmasını bil o adam sana iş öğretmesin senin hatanı bulmasın

    teknisyenlerin mühendislerle çok t.şak geçtiğini biliyorum

    iyi mühendis yokmu tabiki var onlarda iyi şirketlerde yüksek maaşlarla çalışıyorlar yada yurtdışında bmw de mercedeste çalışıyorlar





    Valla cok yabanci makine muhendisi tanidigim var hicbiri anlattiginiz gibi degil

    Sizin anlattiginiz daha cok "teknolog" kategorisine giriyor.

    Size cok somut bir ornek vereyim. Siz arkadasinizin Focus'unu keserek yakit pompasini cikartan kisisiniz. Bir muhendis olarak o konuyu unutamam.

    Otomobilden anlayan hicbir muhendis monokok sasenin tabani uzerinde boyle bir delik acilmasina izin vermez.

    Ama siz actiniz.

    Bu isten anlayan hicbir muhendis matkapla delinen sasenin uzerinde korozyona acik bir yuzey kalmasina izin vermez.

    Ama siz antipas bile uygulamadiniz.

    Ve de forumda pratik zekanizla ovunurken muhendislerin para tuzagi icin bu pompayi boyle gizli bir yere dizayn ettigini iddia ettiniz.

    İste muhendis ustanin el maharetine sahip olmak zorunda degil. Ustanin dusunemedigi seyleri dusunmesi yetiyor.

    Calstigim firmada ufak bir dokunusla isletmeyi her ay 5000 lira kara gecirdim. Bizimki gibi buyuk firmalarda bu pek bir sey gibi gorunmese de yilda 60 bin lira odenek fazlam benim baska seyleri de arastirip gelistirmem icin muazzam bir kaynak oluyor. Ve yakinda yuzlerce bin lira maaliyeti olan bir sistemi %20 daha fazla efektif hale getirecegim.

    işte zaten mühendis olarak o konuyu unutmazsın fakat gel yap desep aynı işlemi yapamazsın

    fark burada bizim mühendislerde uygulama becerisi diye bişey yok

    bunuda normal gibi karşılayanlar var

    halbuki anormal bi durum bu

    Matkapla delik delmek maharet mi olmus

    El elden ustundur unutuyorsunuz.

    evet kesinlikle marifet hatta büyük bi marifet

    çünkü tornavida tutmasını bilmeyen mühendisler var bu ülkede

    eline matkap versen bu ne derler

    Bilmesine de gerek yok zaten.
    Sen matkap bilirsin, o adam matlab bilir, senin aklinin sinirlarinin yetemeyecegi bir seyi modeller, dizayn eder, calisabilirligini omrunu denetler.

    O muhendis 50 kere matkap kullansa senin kadar kullanmayi ogrenir. Sen 100 kere matlab basina otursan matlab deryasindan cikamazsin.

    İnsanlara cok kiziyorum. Tamamiyle cekememezlik halo var halkimizda. Birde yabanci hayranliginiz yerin dibine batsin.

    Tarih boyunca yenemediniz el huneri kibirinizi usta adamlar...

    Bu konuya son kez yaziyorum. Meslegimi cekemeyen insanlara kelimelerim fazla gelir. Herkesin kiymeti kadar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba, daha once bu konunun benim için bir önemi yoktu düne kadar. Lâkin dün açıklanan Lys yerleştirme sonuçları sayesinde çok istediğim otomotiv mühendisliği yerine Melikşah makine mühendisliğini tam burslu kazandım.

    Buradaki abilerimin genel görüşüne bakarak bir çıkarım yaptım. Ortak kanı teoride kalan ve yatan bir muhendis profili. Ben yıllardır sanayide motor ustasında yeri geldi TV tamircisinde çalıştım her boşluğmda(Bunda babamın katkısı büyüktür.).

    Gerçekten severek gidiyorum buraya ve 2 senedir takip ettiğim bu forumdaki insanların gönülden bir vatansever olduğunu gördüm . Inşallah bende bu umutlarla sizin kafanızdaki gerçek mühendis profiline erişmeye çalışacağım..

    Saygılarımla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Makina mühendisi herşeyden anlar,ancak tamirci değildir.

    Senin bahsettiğin Türk mühendisi kardeşim. Mühendis dediğin, düşünür, tasarlar, çizer, kafasına bareti takar, eline anahtarı alır sahaya çıkar. Söker, takar, çalıştırır.

    Bizim memlekette teknisyen ve tekniker adında iki adet mühendisin işini yapan alt sektör vardır, bunlar çizimleri yaparlar, her türlü saha operasyonunu yaparlar. Mühendis takım elbisesiyle sadece imza atar maaş alır.

    Ayrıca yıllardır işin içindeyim, her şeyden anlayan makina mühendisi görmedim niye ki?

    Aynen öyle hocam.Abimin çalıştığı fabrikada teknikerler mühendislere ders veriyor resmen. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy

    Makina mühendisi herşeyden anlar,ancak tamirci değildir.

    Senin bahsettiğin Türk mühendisi kardeşim. Mühendis dediğin, düşünür, tasarlar, çizer, kafasına bareti takar, eline anahtarı alır sahaya çıkar. Söker, takar, çalıştırır.

    Bizim memlekette teknisyen ve tekniker adında iki adet mühendisin işini yapan alt sektör vardır, bunlar çizimleri yaparlar, her türlü saha operasyonunu yaparlar. Mühendis takım elbisesiyle sadece imza atar maaş alır.

    Ayrıca yıllardır işin içindeyim, her şeyden anlayan makina mühendisi görmedim niye ki?

    Aynen öyle hocam.Abimin çalıştığı fabrikada teknikerler mühendislere ders veriyor resmen. :)

    Eğer mühendis kendi yaşındaki ve tecrübesindeki bir teknikerden ders alıyorsa mesleği bıraksın, odadan kaydını sildirsin.

    Eğer tekniker 20 yıllık bir tekniker ise ve mühendis yeni mezun ise, teknikerin tecrübesinden ögreneceği pratik bilgiler vardır.
    Ben ilk makina mühendisliğine başladığımda bir parçanın tasarımını yaparken ustabaşından çok şey ögrenmiştim, bunda ayıp bir şey yok.

    Ayrıca herşeyi bilen makina mühendisi diye birşey yoktur.
    Her hastalığı bilen doktor var mı? Her branşın uzmanına gideriz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiyede hep soruyu yanlış sorduğumuz için cevaplarda hatalı oluyor...

    Neden anlasın kardeşim, varmı bir zorunluluk ?

    İmzayı atıp cukkayı aldımı ? aldı

    O parayla son model arabaya bindimi? bindi...

    Arabadan anlaması için bir sebep varmı ? yok...

    Ha kişisel olarak kendini geliştirmiştir. O ayrı mevzu...

    Öğrencilerimiz ülkemizdeki yüksek okullardan dünyayı kurtaran adam olarak değil kendini kurtaran adam olarak mezun olur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    bizim işyerine yabancı mühendisler geliyor adamlar amele gibi çalışıyor türk olanlarda elleri ceplerinde onları izliyorlar

    yabancıları görseniz sanarsınızki vasıfsız işçi filan ama hepside kendini geliştirmiş işinde iyi mühendisler

    biz bu ülkedeki mühendislerle ne araba yapabiliriz nede uzaya çıkabiliriz adamlar ben bu işi yapacaksam teknisyen ne yapacak diye düşünüyor

    sanane kardeşim bırak kim ne yaparsa yapsın

    sen evrensel küme ol altındaki bütün teknik adamların yaptığını yapmasını bil o adam sana iş öğretmesin senin hatanı bulmasın

    teknisyenlerin mühendislerle çok t.şak geçtiğini biliyorum

    iyi mühendis yokmu tabiki var onlarda iyi şirketlerde yüksek maaşlarla çalışıyorlar yada yurtdışında bmw de mercedeste çalışıyorlar





    Aslında senin düşündüğünün tam tersi,

    Yöneticilerden hep şunları duyuyorsuz "daha açık yazın teknisyen adamlar anlamaz, siz kontrol edin teknisyenin eline bırakmayın,

    teknisyenlerin bizde belli bir kısmı da 4 yıllık fakülte mezunu, ama güvenilmiyor, yöneticilerin bakış açısı bu, yani mühendisler akıllı adamlardır, onlar örnek olur, kendileri doğruyu yapar, insiyatif alır,

    teknisyen ise saatli bombadır, doğası gereği hata yapmaya açıktır, insiyatif almaz, hep mühendisler tarafından mümkün olduğu kadar açık , net , basit , en basit insanın anlayacağı şekilde yönlendirilmeleri gerekmektedir.

    Hangi büyük üretim tesisi, fabrikaya gitsen bunlar böyledir. Teknisyen adama işveren güvenmez.

    Bence bu da üzücü,

    öbür taraftan da teknisyenin mühendisin arkasından konuşması onun aşağılık kompleksinden ve cehaletinden kaynaklanıyordur.

    Teknisyen arkadaşım çok, genelde üniversite mezunu arkadaşlardır, onlarla aramız çok iyidir, çok da akıllı adamlardır, aşağılık kompleksine de sahip değildir.


    Bir makine mühendisinin çalışabileceği binlerce sektör varken, hepsi hakkında müthiş bilgi sahibi olması beklenemez, mühendis nasıl düşünmesi gerektiğini nasıl karar vermesi gerektiğini bilir.

    TAbiiki işe girdiğinde öğrenecek çalıştığı yeri bu da 6 ay sürüyor. Tam uzman olmak 2-3 yıl alıyor.

    Dalga geçen teknisyene sormak gerek, sen yaptığın işi ne kadarda öğrendin? Sen o aşamalardan geçmedin mi, diye. Çoğu da çok basit iş yapar, öğrenmelik birşeyi yok sorumluluğu yok.


    Tabii ayrı parantez, özel okullardan mezun olmuş, nispeten başarısız üniversitelerden mezun olmuş mühendisler var kendini yetiştirmeyen, onlarla teknisyen dalga geçer tabii, bazısı da hakediyor.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.