Şimdi Ara

Makine mühendisi araba tamirinden anlarmı? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
125
Cevap
7
Favori
13.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir muhendis yaptigi isi neden nicin sorularina magruz tutmak zorundadir. Zaten bu sorulara cevap verebildigi icin muhendistir. Ancak sanayideki usta ustasindan ne ogrendiyse onu uygular. Gerisini arastirmaz. Basit bir ornek. Isi tesisat dersinde 15m2 bir odanin isi kaybi hesap edilir ve ona gore petek boyutu secilir. Muhendis boyle yapar. Ama mahalle arasindaki tesisatciyi cagir sana gerekli petek hacmini hesap kitap yapmadan soyler. Cunku o adam bunu onceden ezberlemistir. Ancak muhendislik ezberi kabul etmez.
    Saygilarimla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • makine muhendisiyim. hayir geneli anlamaz. ama biz birinci sinifta bi tane buggy yapmistik. insan onceden egitimini alinca cok daha kolay anliyor. amcam da teknisyen kac yildir. mesela o biraz yapboz gibi ezberlemis neyin nerede oldugunu birlestiriyor. biz motoru parcladik vw nin sonra yeniden birlestirdik. o sirada neyin ne oldugu ortaya cikti. egitim cok onemli
    ama tecrube de bir o kadar onemli.

    eger sorun teknisyen mi daha iyi makineci mi? ise. kesinlikle makineci. bi teknisyenin yaptigi her isi makineci de yapar. ama bi teknisyen motorun veriminin nasil bulundugunu bile bilmez. ama tabiki bu saygiyi hak etmedikleri anlamina gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çukurova üniversitesinde bi öğretim görevlisi vardı ido,ida mı öyle bişey diyorlardı,o adam tüm araçlarını kendi tamir ediyormuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMETBİXİ06

    mühendis tasarım yapar diyosunuz ama hangi mühendis neyi tasarlıyor daha bi tane yerli arabamız yok

    motor tasarlayacak mühendis varmı



    Kendi markamızın olmaması mühendislerin suçu değil. Biraz mantıklı konuşun .
  • ülkede tekniker sorunu varrrrrrrrrrrr
  • Ülkemizde gerçek anlamda mühendis çok çok az, geneli paramı alayım yatayım derdinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Yahu ben 2 defa motor söküp, komple dağıtıp ( birinde çatlak piston, diğerinde segmanlar, krank yatakları değiştim ) toplamış bir makine mühendisiyim.

    Motorun mekaniğini de elektroniğini de iyi bilirim.

    Kendim aracıma LPG takabilirim.

    Bunun haricinde sayısız alternatör-marş dinamosu söktüm yaptım.

    Akü imalatının tüm kademelerinde elime şalamo alıp, imalat yaptım.

    Demir olsun, ağaç olsun, çizer, keser,büker kaynatırım. İstediğim herşeyi yaparım.

    Su borusu tesisatı döşeyebilirim.

    Alternatif akım nedir, doğru akım nedir bilirim. Kare dalga nedir, sinüs nedir bilirim. Yıldız, üçgen bağlama bilirim. Lazım olan devreyi bulur, asit ile baskı devresini hazırlar, elemanları üzerine lehimler devreyi çalıştırırım.

    Laptopu söker, işlemcisini, ekranını, fleks kablosunu değiştirebilirim.

    Bozuk LCD TV nin arızasının anakartında olduğunu tesbit edip, ebaydan alıp takıp çalıştırabilirim.

    Duvar kağıdı döşeyebilirim.

    Domates yetiştirebilirim. Koltuk budamasını yaparım, Suni gübresini sulandırır veririm. Üzerinde beyaz çukurlar oluşursa kalsiyum vermek gerek diyebilirim.


    Kombiyi 5 dakika izleyip, kontrol edip pompasını, üç yollu vanasını kontrol eder, değiştirebilirim. Diyaframı yırtılmışsa değişebilirim.

    Torna, freze, taşlama yapabilirim. CNC programlayabilirim.


    Yani sizin bahsettiğiniz pratik bilen mühendis kelimesinin uç bir örneğiyim.

    Peki iş hayatımda bunların hangilerini kullandım, kullanıyorum...


    Kesinlikle hiç birini kullanmıyorum.

    Önüme bir proje geliyor, daha önce yaptığım elimde olan bir hesap ise yapabiliyorsam, güvenebiliyorsam el ile analitik hesap yapıyorum,
    Emin olmak istersem, kontrol etmek istersem, bilgisayar modeli oluşturuyorum. Sonlu eleman metoduyla analizlerini yapıyorum.

    Daha önce yapmadığım bir iş ise, önce çalışma prensibini düşünüyor, araştırıyorum. Bunu oturtunca, neleri hesaplamak gerekir, nereden nasıl doğrulamasını yapabilirim. bunları düşünüyorum.

    Tamam oldu bu dediğimde de imza atıyorum.

    Yaptığınız bir projede diyelim 4500 ton çelik kullanılması gerekiyor. İş veren bunu gidip başka bir mühendise de hesaplatıyor. Eğer başkası bunu eksik, fazla hesaplar ise tekrar size dönüyor. bir yanlışlıkmı var diyor.

    İmza atmak öyle kolay iş değildir. 4500 ton çelik hesapladığınız iş, 4000 ton çelik ile de sağlıklı bir şekilde çalışabilecek ise, siz adama 500 ton çelik zarar vermiş olursunuz. Bunun da piyasa maliyeti 1,5-2 milyon dolardır.
    Eksik hesaplarsanız da kötüdür, fazla hesaplarsanız da kötüdür.


    Burada imza atıp para kazanıyorsunuz diyen arkadaşlar, eminim bu bahsettiğim hesaplara imza atsalar, günlerce uyuyamazlar. Bazen kitap kurcalamak, düşünmekten çıldırırsınız. Benim sigara bağımlılığım yok ama bazen elimde sigara buluyorum.

    Mühendis olan patronumuzun da dediği gibi, mühendisin mesaisi tatili olmaz. Mühendis adam tatile gider, orada gemi görür yine düşünür.. Gece yatarken aklına birşey gelir yine düşünür.

    Hesap hatalarında insanlar ölür. Asansör hatasında 3-5 kişi ölür, teleferikde 80 kişi ölür, otobüste 50 kişi ölür, barajda falan belki bir kaç köy nufüsü yok olur gider.

    İmza atmak dediğiniz şey, her zaman otomobildeki LPG projesine imza atmak, evin doğalgaz projesine imza atmak değildir. Bu işler bile sorumluluk ister..



    Teknisyenden mühendis tabiki birşeyler öğrenebilir, insan yeri gelir 5 yaşında çocuktan birşey öğrenebilir. bilgi her an heryerdedir.
    Okullarda mühendislik okuyanlar hesap kitap dil öğreneceklerine, diplomayı alıp çıkmaktalar. Bugün askerliği kısa dönem yapmak için bile gelip mühendislik fakültesinde okuyan, hasbel kader de diploma alan insanlar vardır.
    Nasıl ortalıkta gezen boş beleş erkekler, her gördüğü hatun kişiye takılmakta, onların egolarını tatmin etmekte, onların burunlarını kaldırmaktaysa...
    Her mezun olan kişide mühendisim diye piyasaya çıkmakta, kendini akıllı sanan ustanın, teknisyenin kişisel tatminine fayda sağlamaktadır.


    Mühendislik kelimesi altında pratik içermez. Kelime anlamı zaten, kafa yormak, düşünmek, çözmek demektir.

    Eğer pratik ile bir alakası olsaydı, matematik mühendisleri ne yapacaktıi, abaküsmü yapacaktı...
    Toplum mühendisliği diye bir meslek yoktur ama deyim vardır. Bu insanlar tornavida çekiç ile toplummu tamir edeceklerdi..


    Mühendis olan ile, mühendislik diploması olanı ayırmanız lazım.

    Tanjevic basketbol oynamaz, ama hayatı antrenörlük ile geçmiştir.. Baksetbolun tekniğini bilir.





    mühendisliğin pratikle çok alakası var

    emin ol senin pratiğini yapabildiğin şeyler düşünmene çok şey katmıştır

    ama haberin yoktur




  • uplatalım2 yıldan fazla geçmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rwenzori

    Ülkemizde gerçek anlamda mühendis çok çok az, geneli paramı alayım yatayım derdinde.

    Öyle mi. Kaç tane yerli mühendis gördün. Yabancı mühendisi nerede gördün anlat bakalım.

    Ben muhendisim kardeşim. Üstelik meslek lisesinden kazandım bölümü. Yani işçi olacaktım mühendis oldum.

    Yabancı bir şirket 100 mühendis çalıştırır. Mühendisine iyi maaş verir. Adamı yıldirmaz. Kafası rahat olsun fikir uretsin der.

    Bizde aynı işi yapan şirket 30 mühendis ile aynı işi yapmaya çalışır. Ortalama bir maaş verir. Zam dönemi kriz var söylentisi yayar. 3'ün 5'in hesabını yapar ama mühendisten 4*4 iş çıkarmasını ister. Mühendis gecesini gündüzüne katar. Harika bir proje çıkarır. Sonra patron bakar projeye. Kendince gereksiz şeyleri çıkartıp projeyi yolunmuş kaza çevirir. Mühendis öperim böyle işi desede proje o şekilde yapılır. Sonra biri çıkar bu nasıl mühendis ki böyle proje yapmış.

    Konuya gelirsek. O motoru kim tasarladı. Kim imal etti. Bakım periyodunu kim belirledi. Kullanma kılavuzunda kim hazıraldı. Mühendisler...

    Gözü kapalı tamir eder

    Ama uzmanliklar vardır tıpta olduğu gibi. Göz doktoru kalp ameliyatı yapamaz. Bunun gibi düşünün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rwenzori

    Ülkemizde gerçek anlamda mühendis çok çok az, geneli paramı alayım yatayım derdinde.

    Öyle mi. Kaç tane yerli mühendis gördün. Yabancı mühendisi nerede gördün anlat bakalım.

    Ben muhendisim kardeşim. Üstelik meslek lisesinden kazandım bölümü. Yani işçi olacaktım mühendis oldum.

    Yabancı bir şirket 100 mühendis çalıştırır. Mühendisine iyi maaş verir. Adamı yıldirmaz. Kafası rahat olsun fikir uretsin der.

    Bizde aynı işi yapan şirket 30 mühendis ile aynı işi yapmaya çalışır. Ortalama bir maaş verir. Zam dönemi kriz var söylentisi yayar. 3'ün 5'in hesabını yapar ama mühendisten 4*4 iş çıkarmasını ister. Mühendis gecesini gündüzüne katar. Harika bir proje çıkarır. Sonra patron bakar projeye. Kendince gereksiz şeyleri çıkartıp projeyi yolunmuş kaza çevirir. Mühendis öperim böyle işi desede proje o şekilde yapılır. Sonra biri çıkar bu nasıl mühendis ki böyle proje yapmış.

    Konuya gelirsek. O motoru kim tasarladı. Kim imal etti. Bakım periyodunu kim belirledi. Kullanma kılavuzunda kim hazıraldı. Mühendisler...

    Gözü kapalı tamir eder

    Ama uzmanliklar vardır tıpta olduğu gibi. Göz doktoru kalp ameliyatı yapamaz. Bunun gibi düşünün.

    Senden çok çok çok fazla görmüşümdür, yüzlercesiyle beraber çalışıyoruz. Tam rakam söylersem inanmazsın zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rwenzori

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rwenzori

    Ülkemizde gerçek anlamda mühendis çok çok az, geneli paramı alayım yatayım derdinde.

    Öyle mi. Kaç tane yerli mühendis gördün. Yabancı mühendisi nerede gördün anlat bakalım.

    Ben muhendisim kardeşim. Üstelik meslek lisesinden kazandım bölümü. Yani işçi olacaktım mühendis oldum.

    Yabancı bir şirket 100 mühendis çalıştırır. Mühendisine iyi maaş verir. Adamı yıldirmaz. Kafası rahat olsun fikir uretsin der.

    Bizde aynı işi yapan şirket 30 mühendis ile aynı işi yapmaya çalışır. Ortalama bir maaş verir. Zam dönemi kriz var söylentisi yayar. 3'ün 5'in hesabını yapar ama mühendisten 4*4 iş çıkarmasını ister. Mühendis gecesini gündüzüne katar. Harika bir proje çıkarır. Sonra patron bakar projeye. Kendince gereksiz şeyleri çıkartıp projeyi yolunmuş kaza çevirir. Mühendis öperim böyle işi desede proje o şekilde yapılır. Sonra biri çıkar bu nasıl mühendis ki böyle proje yapmış.

    Konuya gelirsek. O motoru kim tasarladı. Kim imal etti. Bakım periyodunu kim belirledi. Kullanma kılavuzunda kim hazıraldı. Mühendisler...

    Gözü kapalı tamir eder

    Ama uzmanliklar vardır tıpta olduğu gibi. Göz doktoru kalp ameliyatı yapamaz. Bunun gibi düşünün.

    Senden çok çok çok fazla görmüşümdür, yüzlercesiyle beraber çalışıyoruz. Tam rakam söylersem inanmazsın zaten.

    Çalışmış olsaydın böyle yazmazdın. Boş boş muhabbetler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rwenzori

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400


    quote:

    Orijinalden alıntı: Rwenzori

    Ülkemizde gerçek anlamda mühendis çok çok az, geneli paramı alayım yatayım derdinde.

    Öyle mi. Kaç tane yerli mühendis gördün. Yabancı mühendisi nerede gördün anlat bakalım.

    Ben muhendisim kardeşim. Üstelik meslek lisesinden kazandım bölümü. Yani işçi olacaktım mühendis oldum.

    Yabancı bir şirket 100 mühendis çalıştırır. Mühendisine iyi maaş verir. Adamı yıldirmaz. Kafası rahat olsun fikir uretsin der.

    Bizde aynı işi yapan şirket 30 mühendis ile aynı işi yapmaya çalışır. Ortalama bir maaş verir. Zam dönemi kriz var söylentisi yayar. 3'ün 5'in hesabını yapar ama mühendisten 4*4 iş çıkarmasını ister. Mühendis gecesini gündüzüne katar. Harika bir proje çıkarır. Sonra patron bakar projeye. Kendince gereksiz şeyleri çıkartıp projeyi yolunmuş kaza çevirir. Mühendis öperim böyle işi desede proje o şekilde yapılır. Sonra biri çıkar bu nasıl mühendis ki böyle proje yapmış.

    Konuya gelirsek. O motoru kim tasarladı. Kim imal etti. Bakım periyodunu kim belirledi. Kullanma kılavuzunda kim hazıraldı. Mühendisler...

    Gözü kapalı tamir eder

    Ama uzmanliklar vardır tıpta olduğu gibi. Göz doktoru kalp ameliyatı yapamaz. Bunun gibi düşünün.

    Senden çok çok çok fazla görmüşümdür, yüzlercesiyle beraber çalışıyoruz. Tam rakam söylersem inanmazsın zaten.

    Çalışmış olsaydın böyle yazmazdın. Boş boş muhabbetler.

    Yorum yapmayacağım, ok. Bunu her türlü kanıtlabilirim ama gizlilik vs konular nedeniyle daha fazla konuşmayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rwenzori -- 24 Kasım 2014; 10:41:42 >




  • Dün akşam Kontv'de seyrettim. Adam makine mühendisi olduğunu söyledi. Klasik arabaları toplamış. Motorundan her şeyine kadar bakımını, tamirini kendi yapıyordu. Bir tane de elemanı vardı.
  • Modern anlamda mühendis, bilim insanlarının ürettiği teorik bilgiyi tekniker ve teknisyenlerin uygulayabileceği pratik bilgiye dönüştüren kişidir. Arthur Mellen Wellington (demiryolları inşaat mühendisi)'a göre mühendislik, "Beceriksiz birinin iki dolara kötü yaptığı bir şeyi bir dolara iyi yapma sanatıdır."

    Mühendislik ihtiyacı ilk olarak orduların savaş bölgesinde duydukları destek çalışmalarından doğmuştur. Nehirden geçecek köprü yapması gerekiyor, kuşatma yaptı topları nereye hangi açıda yerleştirmesi gerekiyor, askerin ihtiyacı için su temini gerekiyor. Bunların hepsini yapabilmesi için matematik bilmesi gerekiyor.

    Mühendis sözcüğü Arapça geometri (hendese) ile meşgul olan, geometri bilen kişi anlamına gelmektedir. Bu özellikte ki askerler barış zamanında bildiklerini sivil hayata uygulayarak medeniyetin gelişmesine katkıda bulunmuşlardır. İlk mühendisler işin hesabını yapıp teorisini ortaya koydukları gibi; uygulamanın da bizzat içinde olup neticelendirenlerdir. Zamanla işlerin daha fazla ihtisaslaşmasıyla bu iki uygulama bir birinden ayrılmıştır.

    Eski sistemin hala kullanıldığı tek bir istisnai yer vardır o da gemilerdir. Gemi tipinin savaş veya ticaret gemisi olmasının hiç bir önemi yoktur. Denizin ortasında makinan bozuldu mu gemi makinaları işletme mühendisliği eğitimi almış olan makine zabitleri, radar veya sonarın bozulduğu zaman elektrik/elektronik mühendisliği eğitimi almış olan elektrik zabitleri gemiyi bir an evvel seyre uygun hale getirmek zorundadırlar.

    Telsizden yardım mesajı gönderip römorkörle en yakın limana kadar çekmelerini de isteyebilirsiniz bedelini ödemek kaydıyla tabiiki en az 4 milyon Amerikan doları.




  • *President* kullanıcısına yanıt
    Kompleks yapmasaydın keşke, TÜRK mühendislerini bu kadar hafife alma torpille bi yere gelip kendini geliştirmeyen adamlarla çalıştın diye koca bi mesleği naptın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşaat mühendisi duvar örmekten sıvamaktan ,elektirikçide tesisat döşemekten ne kadar anlıyorsa makinecilerde okadar motordan anlar otomotivciler müstesna tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • makina müh öğrencisiyim motorlar lab. 'ında içini dışınıu çalışma prepsibini.
    bazı derlserde turbolar ve işlevlerini
    bazı derslerde yeni teknolojilier
    bazılarında ise var olan teknolojileri vtec vb. gösteriyorlar istediğin dersi seçebiliyoırsun (seçmeli meslek dersleri)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armağan_D

    Kompleks yapmasaydın keşke, TÜRK mühendislerini bu kadar hafife alma torpille bi yere gelip kendini geliştirmeyen adamlarla çalıştın diye koca bi mesleği naptın

    Tamam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Edebiyat öğretmeni roman yazabilir mi?

    Evet yazabilir :)

    Motorun calisma prensibini bilir mantuk yurutebilir dogru tespit yapabilir ama el yatkinligi ve pratigi yok ise beceremez... makinayi bilmek baska yapmak baska...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    Yazabilir ama bu iki taraflı çalışan bir önerme değildir. Yani edebiyat öğretmeni olmak roman yazmak için yeter şart olmadığı için makina mühendisi olmak da motor tamirinden anlamayı gerektirmez.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.