Şimdi Ara

maks 55bin TL ye hangi araç? ( farklı beklentiler )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    yaklaşık 2 senedir ilk arabam olan 2014 i20 1.4 benzinli jump otomatik aracı kullanıyorum, lpg taktırmadım, 40bin TL civarlarından bir fiyata satıp üzerine 10bin ~ 15bin ekleyip 3-4 yıl kullanacağım bir araç almak istiyorum. bütçem 55bin TL. bu zaten zorlama bir para, o yüzden daha üstüne SÜPER-KAÇMAZ bir araç varsa borca girerek almam gerekir, pek tercihim değil ama mümkün. eğer kriterlerimi karşılayan daha ucuz araç varsa çok çok güzel olur tabi, çok temel beklentilerim olduğu için belki böyle bişey mümkündür, eski model sağlam araçlar vs.

    1 yılda 15bin ~ 20bin KM yapıyorum. bunun yaklaşık %65 i otobanda uzun yolda geçiyor, gerisi şehir içi. otobanda 120-140 arası hızlarda gidiyorum. istanbulda yaşıyorum, ev-iş arası 5 dk olduğundan şehir içi trafiğine genelde sadece gezdiğim zamanlar yakalanıyorum. i20 benzinli ile uzun yolda 6.7 lt/100 ün altına inmedim. şehir içinde ise 8.3 lt leri gördüm.

    alacağım araçtan beklentilerim:
    + vites geçişi hissettirmeyen dayanıklı bir otomatik şanzıman (sanırım sadece tork konvertörlüler ve CVT oluyor, yanlış isem alternatiflere açığım)
    + sorunsuzluk
    + yüzüne bakılır bir tipi olmalı, müşterilere iş bağlamak için gittiğimde öğrenci arabası havası vermemeli.
    - çok düşük yıllık harcama (yakıt, MTV, bakım, olası yedek parça) (i20 yi alırken bu hesabı yapmadığım için çok pişman oldum)
    - güvenlik donanımı(airbag, esp vb şeyler varmış, pek anlamıyorum) ve yol tutuş (kısaca güvenlik çok önemli, kesinlikle teneke bir araç olmamalı, savrulmayan ve uçmayan bir araç olmalı, kaza halinde de canlı çıkmak istiyorum)
    - tercihen sedan, ama çok da önemli değil
    - tercihen ses yalıtımı iyi bir araç olsa iyi olur, uzun yolda içeri gelen ses bir süre sonra kulak bırakmıyor, ama çok da önemli değil
    (şuanki i20 de "+" işaretlediklerim var, amacım aynı sorunsuzlukta daha güvenli ve daha masrafsız bir araç almak)

    araç hakkında UMRUMDA OLMAYAN şeyler:
    - ikinci el değeri önemli değil, gerekirse satmak için 2-3 ay beklerim hiç problem değil
    - marka prestiji önemsiz
    - yakıt tipi önemsiz (toplam masrafı düşük olsun da, turbo benzinli, lpg veya dizel hiç farketmez)
    - model yılı (yukarıda yazdığım beklentilerimi karşılayacaksa eski olması problem değil, belki döşemeleri vs yenilemek zorunda kalacaksam bütçemden onu çıkarmam gerekir)
    - bagaj hacmi önemsiz
    - lüx donanım önemsiz (klima, otomatik camlar vb temel şeyler olsa yeterli, müzik bile dinlemiyorum, lüx donanıma hiç ihtiyacım yok)

    ayrıca birkaç sorum olacak:
    - eğer lpgli araç tavsiye edecekseniz, lpg takılı bir araç mı almalıyım yoksa takılmamış alıp kendim kaliteli bir lpg kiti mi taktırmalıyım? başımın ağrımasını istemiyorum.
    - biraz eski model bir araç tavsiye edecekseniz, araca sonradan ses yalıtımı yaptırmak mantıklı olur mu?

    japon araçlarını inceledim (civic, honda city, lancer, vs) ama karar veremedim, her marka alternatife açığım.

    bu kriterlere göre en mantıklı araçlar neler olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi processing -- 3 Haziran 2017; 12:39:46 >







  • maks 55bin TL ye hangi araç? ( farklı beklentiler )



    Ford Focus size lazım. Yeni kasasının içi daha güzel ama dış tasarımını ben beğenmiyorum. Bu kasa daha güzel duruyor.



    Uzun yolda yol tutuşu konusunda sınıf birincisi. Istanbul'dan Antalya'ya 5 saatte focus'la iniyorum.



    Manuel'ini de alabilirsiniz, 1.6 TDCI ile birçok kez denedim, 6. Vites ile otobanda gişelere girerken 30 km/h'ye kadar yavaşlayıp tekrar gaza bastığınızda hiç zorlanmadan hızlanıyor.



    Ses sistemi, klima vs gayet iyidir. Sadece 79 km/h'den sonra hiçbir camı açamazsınız çok rahatsız edici bir ses çıkarıyor.



    Sorunsuzluk ve maliyet konusuna gelirsek bildiklerimi yazayım.



    yakıt tüketiminde performansına göre normal yakıyor. Bakım masraflarını bilmiyorum, şirket aracıydı.

    Sorun olarak antalyada 51 derecede direksiyondaki gri kaplama hava kabarcıkları yaptı.

    74.500 km'de manuel şanzıman bozuldu. Teslim tarihine 15 gün kaldığından iade ettim, ne kadar masraf açtı bilmiyorum ama şanzımanın arızalandığından eminim.



    Şirketteki diğer focus'lar otomatikti. Otomatikleri kullananların hepsi köprü trafiğinde ısınarak arıza verdiğinden şikayetçiydi. Trafiğe girmiyorsanız otomatiği de tercih edebilirsiniz sanırım.



    1.6 tdci ile 8 ayda 54.000 km yol yaptım. Focusla ilgili bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.



    Birde Dobloya bakın derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • processing kullanıcısına yanıt
    maks 55bin TL ye hangi araç? ( farklı beklentiler )


    Tarif ettiğiniz araç:

    Toyota Avensis 1.8 multidriveS 147 bg Cvt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lordford50 -- 4 Haziran 2017; 2:30:52 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz prestijli rahat bir araba istiyosunuz sanırım bence Jaguar X-type inceleyin derim 2.0D motorlar ve şase alt yapısı Mondeo ile birebir aynıdır vergisi yıldan dolayı düşüktür .

    LPG istiyorsanız da Avensis 1.6 elegance extra olabilir tam uyumlu LPG ile

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hyndai sonata alın o paraya bi tane 2010 gibi hem prestijli hem de güzel araç...

    mazda 6 da bakabilirsiniz.
  • Focus 3 1.6 tdci bulursan kesinlikle aradıklarını bulursun. Söfor odaklı bir araba olduğundan seni oldukça tatmin eder. Ama illa masrafsız olsun dersen Focus 3.5 1.6 benzin/lpg trendx donanımı alabilirsin. Bakım arıza masrafın çok çok az olur.
  • arkadaşlar yanıtlar için teşekkürler. jaguar x-type ın otomatiği yokmuş. avensis pek hoşuma gitmedi. sanırım tavsiye ettiğiniz kasa focusa karar verdim. uzun süre işimi görecek bir araca benziyor. cevaplarınız için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_



    maks 55bin TL ye hangi araç? ( farklı beklentiler )



    Ford Focus size lazım. Yeni kasasının içi daha güzel ama dış tasarımını ben beğenmiyorum. Bu kasa daha güzel duruyor.



    Uzun yolda yol tutuşu konusunda sınıf birincisi. Istanbul'dan Antalya'ya 5 saatte focus'la iniyorum.



    Manuel'ini de alabilirsiniz, 1.6 TDCI ile birçok kez denedim, 6. Vites ile otobanda gişelere girerken 30 km/h'ye kadar yavaşlayıp tekrar gaza bastığınızda hiç zorlanmadan hızlanıyor.



    Ses sistemi, klima vs gayet iyidir. Sadece 79 km/h'den sonra hiçbir camı açamazsınız çok rahatsız edici bir ses çıkarıyor.



    Sorunsuzluk ve maliyet konusuna gelirsek bildiklerimi yazayım.



    yakıt tüketiminde performansına göre normal yakıyor. Bakım masraflarını bilmiyorum, şirket aracıydı.

    Sorun olarak antalyada 51 derecede direksiyondaki gri kaplama hava kabarcıkları yaptı.

    74.500 km'de manuel şanzıman bozuldu. Teslim tarihine 15 gün kaldığından iade ettim, ne kadar masraf açtı bilmiyorum ama şanzımanın arızalandığından eminim.



    Şirketteki diğer focus'lar otomatikti. Otomatikleri kullananların hepsi köprü trafiğinde ısınarak arıza verdiğinden şikayetçiydi. Trafiğe girmiyorsanız otomatiği de tercih edebilirsiniz sanırım.



    1.6 tdci ile 8 ayda 54.000 km yol yaptım. Focusla ilgili bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.



    Birde Dobloya bakın derim.

    6. vites 30 km de hiç zorlanmıyor mu




  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Şanzıman arizasina şaşırmadım 6.vites 30km/h hızdan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_



    maks 55bin TL ye hangi araç? ( farklı beklentiler )



    Ford Focus size lazım. Yeni kasasının içi daha güzel ama dış tasarımını ben beğenmiyorum. Bu kasa daha güzel duruyor.



    Uzun yolda yol tutuşu konusunda sınıf birincisi. Istanbul'dan Antalya'ya 5 saatte focus'la iniyorum.



    Manuel'ini de alabilirsiniz, 1.6 TDCI ile birçok kez denedim, 6. Vites ile otobanda gişelere girerken 30 km/h'ye kadar yavaşlayıp tekrar gaza bastığınızda hiç zorlanmadan hızlanıyor.



    Ses sistemi, klima vs gayet iyidir. Sadece 79 km/h'den sonra hiçbir camı açamazsınız çok rahatsız edici bir ses çıkarıyor.



    Sorunsuzluk ve maliyet konusuna gelirsek bildiklerimi yazayım.



    yakıt tüketiminde performansına göre normal yakıyor. Bakım masraflarını bilmiyorum, şirket aracıydı.

    Sorun olarak antalyada 51 derecede direksiyondaki gri kaplama hava kabarcıkları yaptı.

    74.500 km'de manuel şanzıman bozuldu. Teslim tarihine 15 gün kaldığından iade ettim, ne kadar masraf açtı bilmiyorum ama şanzımanın arızalandığından eminim.



    Şirketteki diğer focus'lar otomatikti. Otomatikleri kullananların hepsi köprü trafiğinde ısınarak arıza verdiğinden şikayetçiydi. Trafiğe girmiyorsanız otomatiği de tercih edebilirsiniz sanırım.



    1.6 tdci ile 8 ayda 54.000 km yol yaptım. Focusla ilgili bir sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.



    Birde Dobloya bakın derim.

    6. vites 30 km de hiç zorlanmıyor mu

    Yok hocam. Bize de enteresan geldi zaten. Meraktan defalarca denedim. Sanki normal vitesindeymiş gibi hızlanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chessmania

    Şanzıman arizasina şaşırmadım 6.vites 30km/h hızdan sonra

    Hocam zaten bozulan fitesler 6. Vites değildi. 1,2,3 te arıza vardı. İade etmeye götürene kadar canım çıktı. Dursan bir türlü durmasan başka türlü





    Benim tahminim servisin bi haltlar yediği yönünde. Olaydan bir ay önce periyodik bakıma girdi, bir ay sonra şanzıman patladı. Şanzımandan sesler gelmeye başlayınca aynı servise gittim, servistekilerin arabayı görünce birbirlerine attığı bakış bende jetonu düşürdü de araba kiralık olunca elimde yeterli dökümanda yok, tesliminede 15 gün var diye uğraşmadım geri verdim.



    Elimde kanıt olmadığından servis birşey yaptı da diyemem. Ama bir ay öncesine kadar ok gibi fırlayan arabanın bakımdan sonra ağırlaşması üstüne de bir ay sonra şanzımanı patlatması da tesadüf olamayacak kadar enteresan. Ford yetkili servislerinde arabanızdan gözünüzü ayırmayın benden söylemesi



    Arabayı kullanan 2. Kişi de bendim, kendi arabamdan daha çok baktım ve nazik kullandım. Kullanıcı hatası değil kesinlikle.



    Benden kaynaklı olsaydı Doblo senede bir şanzıman isterdi yoksa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İlk defa fordun manuel vitesinde arıza görüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Al-Yeleli Arslan

    İlk defa fordun manuel vitesinde arıza görüyorum.

    Bende hocam. Daha doğrusu manuel vitesin arıza yaptığını ilk defa Focus'ta gördüm Eğer servisin parmağı yoksa daha da enteresan.



    Yinede Focus'un şanzımanı güzel. Vites geçişleri olsun, vites kolu olsun başarılı hir araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.