2014 model, Hyundai i20 Sense Otomatik Vites, Benzin+LPG arabam var. Son 2 aydır şöyle bir problem yaşıyorum;
Arabayı çalıştırmak için kontağı çevirdikten sonra devir 1'e yaklaşıp 1 saniye içerisinde 0,5'in altına düşüyor. Bu durumda ya hemen stop ediyor, ya da 0,5 devirin'in altında 0,5 saniye kadar kaldıktan sonra titreyerek toparlayıp 0,6 - 0,7 devire falan çıkıyor. LPG'yi devre dışı bırakıp, direkt benzinde çalıştırsam da aynı problemi yaşıyorum. Bazen arka arkaya 4-5 marşta da stop ediyor. Böyle durumlarda arabayı çalıştırır çalışmaz, vites P konumundayken biraz gaz vererek 0,5 Devirin altına düşmesini engelliyorum.
Rölanti halindeyken de 0,5'in devirin hemen üzerinde konumlandığı için titreme de yapıyor haliyle.
Problem neden kaynaklanıyor olabilir? Bu hafta arabamı sanayiye bıraktım hem bu problem hem de 30KM/hızın altındaki tekleme problemi nedeniyle. Tekleme problemi, Bobin değişimi ile çözüldü ama bu stop/düşük devir problemini çözemediler. Bizdeki bilgisayarlar yetersiz, yetkili servise götürüp orjinal bilgisayara bağlatıp beynine bakılması gerekiyor dediler.
Can sıkıcı bir durum. Daha önce böyle bir problem yaşayan oldu mu?
Genelde LPG enjeksiyon haritası ile benzin enjeksiyon haritası arasındaki farktan kaynaklanan bir durum. Bunu anlamanın kolay bir yolu var. Gün sonunda aracı stop etmeden önce benzine alın bir kaç dk benzinde kullanıp öyle bırakın, sabah ilk marşta problemsiz çalışırsa beyindeki enjeksiyon haritasının yeniden sağlıklı oluşmasını sağlamak ve ardından LPG ayarı yaptırmak gerekir.
Diğer akla gelen sebepler ise rölanti valfi, conta yanığı ve subap erimesi ihtimali...
mustyyyyy
kullanıcısına yanıt
Teşekkür ederim yanıtınız için. İlk bahsettiğiniz yöntemi deneyeceğim bugün.
Sanayide arabama bakan usta da sorunun Kelebek Boğazından kaynaklanabileceğinden bahsetmişti. Onunla bir ilgisi olabilir mi?
Kelebekten kaynaklansa sürekli devirde dalgalanma şeklinde ortaya çıkardı diye biliyorum. Siz ilk çalıştırmadan kısa bir süre sonra kaybolduğunu söylemişsiniz. Ama yine de bir ihtimal tabi...
Problem çözüldü. Araba 30-40 dk ve daha üzeri kullanıldığında stop ettiğimde 5-15 dk içerisinde genelde çalıştırdığımda stop ediyordu. Devir 0.5 altına düşüp arıza lambası yanıyordu. Krank sensörü değişti ama ertesi gün yine yaptı. Benzinde 2 hafta kullandım sadece 1 kere yaptı sonra daha yapmadı. Çalıştırdığımda devrin neredeyse stop edecek kadar düşüp kendini zorla toparlaması da hiç olmadı. Gayet normal çalışıyordu. Lpg ciye gittiğimde aynı durum orada da oldu. Cihaz takıp baktı. Bir değerin yüksek olduğunu söyledi. Bunun 3 lerde olması lazım ama 20 lerde dedi. Nasıl yani dedim. Benzin fakir lpg zengin dedi. Ayar yaptı böyle kullan olursa gel dedi. 1 hafta lpg de kullandım. Sorun ciddi oranda azaldı ama bu sefer kronik yaptığı süreçlerde olmadı. Arabayı daha uzun sürdüğüm zaman başgösterdi. Önceden örneğin 10 km sonrasında olurdu sonra 20 km sonrasında olmaya başladı ama her zaman değil. Yine gittim 1 hafta sonra baktı cihazı takıp. Pc nin başında bir kaç ayar yaptı. Enjektör tipini seçmemişim dedi E yi seçti felan. Klimaları farları açtı cihaza baktı ayar felan yaptı. Sonra tamam dedi. Ondan sonra bir daha sorun tekrarlamadı. Açıkcası hiç umudum yoktu 1 hafta oldu problem tekrarlamadı. Sürekli belli sürüşlerde başıma gelen stop olayı aynı sürüşlerde tekrarlamadı.