Şimdi Ara

Max Refresh Rate = Max Frame Per Second mudur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Benim monitörümde 1680x1050 çözünürlükte maximum refresh rate 60. Bu durumda sanırım bu, oyunlarda bu çözünürlükte pratik olarak 60 fps ın üstüne çıkamayacağım anlamına geliyor öyle değil mi?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Wanderer

    Benim monitörümde 1680x1050 çözünürlükte maximum refresh rate 60. Bu durumda sanırım bu, oyunlarda bu çözünürlükte pratik olarak 60 fps ın üstüne çıkamayacağım anlamına geliyor öyle değil mi?


    V-sync'yi kapatırsan max fps'ye ulaşırsın
  • Peki teorik olarak böyle de Vsynci kapattığımda pratikte 60 fpsyi geçiyor muyuz bana pek geçiyormuşuz gibi gelmiyor? Görüntü akıcılığı aynı sadece GPU daha çok zorlanıyor Frame 110 larda ama 60 fps dekinden pek bir farkı göremiyorum benim gözüm mü algılamıyor yoksa ekran refreshi fpsyi sınırladığından GERÇEKTEN bir fark mı gözükmüyor :) Yani eğer ilk seçenek doğruysa gözümü değiştircem 2.si doğruysa ekranı değiştircem :D
  • Benimde bildiğim kadarıyla siz kaç fps alıyor olsanızda ekran yenileme hızından fazla olanları zaten monitör gösteremiyor olsa gerek.

    Pc Labs tan alıntı

    quote:

    Hemen cevap isteyenler için uzun adı Vertical Synchronization olan V-Syncin (Detonator sürücülerinde Dikey Eşitleme adıyla geçiyor Türkçesi) oyun performansını düşürdüğünü söyleyebiliriz ama siz yine de okumaya devam edin, işin aslı o kadar da basit değil.



    Önce kırılıma da diyebileceğimiz "tearing"in ne olduğunu bilmeliyiz. Eğer ekran kartı monitöre belirli bir zamanda monitörün gösterebileceğinden daha fazla kare (bildiğiniz gibi görüntüler kare kare hesaplanıp sırayla monitöre gönderiliyor) gönderirse ekranda kırılmalar olur ve bu kırılmalar da hassas bir gözü çoğu zaman rahatsız eder. Görüntüdeki bu kırılmalara "tearing" denir.



    İşte bu kırılmaları engellemek için V-Sync kullanılır ve oyunlarda saniyede gösterilecek kare sayısının monitörün tazeleme hızını geçmemesi sağlanır. Günümüzde 60 Hz`in altındaki tazeleme hızları kullanılmadığından en kötü durumda bile oyun performansı 60 FPS ile sınırlanır ki bu da oyunlar için çoğunlukla ideal hızdır. Ama özellikle multiplayer oyunlarda hız herşeyden önemlidir. Oyun ne kadar hızlı çalırsa fare hareketleri de o kadar hassas olur ve bu yüzden saniyede gösterilecek fazladan 1-2 karenin bile hesabını yapan kimi multiplayer oyuncular V-Synci devre dışı bırakırlar.


    Bu da bizim forumdan @zRx

    quote:

    quote:

    Orjinalden alıntı: TheLawManwww.oynasana.com/forum/g730138#go

    Buyuk inanish olan Vsync konusunu kisaca ozetledim.
    Vsync'i kapatmanin yarari degil zarari var bunu belki 50 kere anlattim shu forumlarda.Ama inat bitmedi,artik gerisi size kalmish...

    1)Vsync nedir?
    Vertical Sencronisation'in kisaltilmish halidir.Genelde Yeshil renk kablosundan hesaplanir.Sizi ilgilendiren achiklamasi shudur:
    Ekran kartinizin monitorunuzle haberleship monitorunuzun yenileme hizina gore resim yollama hizini ayarlamasidir.

    2)Vsync ne zaman kapanir?
    Vsync sadece ve sadece goruntu kalitesi degilde ekran kartinin verebildigi max performansin gorulmesi istendiginda kapatilir ki ekranininizin hertz'i ne olursa olsun ekran kartiniz bundan etkilenmesin ve monitorunuzun yenileme hizini beklemesin.
    Kisaca buna benchmark denir.Ekran kartinin verebildigi max fps ancak bu shekilde olchulur.

    3)Vsync ne zaman achilir?
    Goruntu kalitesi ve akiciligi istendigi zaman achilir buda kisaca "kullanim zamani" demektir.Yani bir son kullanici kartini herzaman Vsync'i achik olarak kullanir chunku onun ishi test etmek degil,oyun oynamak,internette takilmak,grafik chizmek,animasyon yapmak vsvs dir.


    * "Vsync'i kapatinca fps daha chok oluyo ama" dediginizi duyar gibiyim ama siz sayaca bakarak fps sayisini okuyorsunuz halbuki monitorun gosterebildigi max fps o degil.
    Ekraniniz hack Hz ise o kadar resim gosterebilir saniyede yani 60Hz ise max 60 kare 120Hz ise max 120 kare.O yuzden vsync'i achin diyoruz,kapatipta kendinizi kandirmanin bir alemi yok.
    Arti vsync kapatildiginda grafiklerde tearing denilen yirtilma efekti olur bunun sebebide ekran kartindan kontrolsuzce yollanan resim kareleridir.Ard arda fazla hizli yollanan resim kareleri sorun yaratir.
    Chunku daha 1. resimin chizimi bitmeden 2.resim ustune biner ve grafikelrde yatay chizgiler (yirtiklar)olushur.
    Kimilerinde (ozellikle voodoo'larda) vsync'i achinca bashka sorunlar ortaya cikar.Mesela grafiklerin uzamasi yada takilmasi.Bu sorunlarda driverlardan kaynaklanmaktadir.Yoksa vsync kesinlikle sorumlu tutulamaz boyle shelerden chunku alakasi olmayan bir shey vsync bunlarda yukarida anlattim neye yaradigini.
    Artik umarim bilinchli bir kullanici olarak gordugunuz kare sayisinin her zaman ekranda gordugunuz fps sayacindaki (cs ichin net_graph)gibi olmadigini anlamaya bashlamishsinizdir.Ve artik bu Vertical sencronisation sorunu bitmishtir....


    Oynasana forumlarında biri anlatmış.Aynen ekledim.Bir kaç açıklamada ben eklemek istiyorum.Vsync (Vertical synchronization), dikey eşzamanlama ( senkronizasyon ya da zaman uyumu ) olarak çevrilebilir.Şu anda 4:3 19' lcd yi 1280x1024@60Hz de kullanıyorum.Hertz = 1/sn bu masaüstünde görüntünün saniyede 60 defa yenilenmesi demek.

    Bu ayara Masaüstünde Sağ tıklama >> Özellikler >> Ayarlar >> Gelişmiş >> Monitör >> Ekran yenileme Sıklığı ile ulaşabilirsiniz.Orda monitörünüzün o çözünürlükte en fazla kaç hertz gösterebileceğini de görebilirsiniz.Ekran yenileme sıklığının (refresh rate) yüksek olması monitörün kapasitesi yani kalitesi ve çözünürlükle alakalıdır. Dikey uyum açık olduğunda ekran kartı, monitör kaç Hz de çalışıyorsa o kadar resmi hesaplayıp monitöre yollayacaktır fazlasını hesaplamayacaktır.Kapalı olduğunda ne kadar hesaplayabiliyorsa hesaplayacak ama ekran saniyede sadece 60 defa yenileme esnasında kendisine ulaşan resmi gösterecektir.

    Peki insan gözü saniyede kaç kare görebilmektedir? Ayrıntılı bilgi içinwww.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm
    Ortalama 24 fps olan bir görüntü çoğu insana akıcı gelecektir.Bu değeri izlediğimiz divx filmlerden anımsayabilirsiniz.Ama bir ekranı 24Hz de kullanmak bir çok insanı rahatsız edecek, gözü yoracaktır.Bu rahatsızlık monitörün çalışma prensibinden kaynaklanmaktadır.Crt monitörleri 60hz de kullanmak bir çok insanı rahatsız ederken Lcd lerde sorun olmamaktadır.

    Sonuç olarak oynasana forumlarında anlatıldığı gibi dikey uyum performans ölçümü için kapatılmalı, hatalara neden olmaması için oyunlarda açılmalıdır.
    Ayrıntılı bilgi içinwww.tweakguides.com/Graphics_9.html
    Altta wikipedianın vsync maddesinde dikey uyumun kapalı olmasının bozulmalara (artifact) neden olabileceğini ama açık olmasının FPS türü oyunlarda resim yenilenmesinin gecikmesine neden olabileceği yazılmış.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wikipediahttp://en.wikipedia.org/wiki/Vertical_synchronization
    Vertical synchronization (v-sync, vbl-sync) refers generally to the synchronization of frame changes with the vertical blanking interval. Since CRTs were nearly the only common video display technology prior to the widespread adoption of LCDs, the frame buffers in computer graphics hardware are designed to match the CRT characteristic of drawing images from the top down a line at a time by replacing the data of the previous frame in the buffer with that of the next frame in a similar fashion. If the frame buffer is updated with a new image while the image is being transmitted to the display, the frame buffer gives it the current mishmash of both frames, producing a page tearing artifact partway down the image.

    Vertical synchronization eliminates this by timing frame buffer fills to coincide with the vertical blanking interval, thus ensuring that only whole frames are seen on-screen.

    Computer games often allow vertical synchronization as an option, because it delays the image update until the vertical blanking interval, causing latency (the period of the refresh rate at maximum), which might be undesirable in games that require fast response (e.g. first person shooters).

    VSYNC is also the name of the signal indicating this frame change in analogue RGB component video.




  • MÜSAVİR arkadaş çok aydınlatıcı olmuş teşekkür ederim. Demek ki 22 inch bir ekranla, mevcut oyunlar için (özellikle DirectX9) mal gibi ekran kartını full yükte 120-130 fps için çalıştırmanın bir anlamı yok V-Sync'i kapatıp da :) Boşa güç sarfiyatı
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Whisper Mode 120 FPS Sorunu
    4 yıl önce açıldı
    Nvıdıa max frame rate
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.