Şimdi Ara

megane 2 marş geç alıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
21.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2006 model 1.4 otantik Megane 2 sahibiyim.Ancak ilk çalıştırmada sorunlar çıkmaya başlsdı.İki biniş arasında zaman uzadığında marş geç alıyor. Hiç bir zaman stop etmedi, ancak zor çalışıyor. Kısa süreli in-binde rahat çalışıyor. Sebebi sizce ne olabilir. marş otomatiği yeni,benzin pompasını geçen yıl değiştirdim. Ateşleme yapan başka hangi parçalarvar. Aracın yola gidişinde hiçbir değişiklik ve sorun yok.Servise 2 gün bıraktım aracı ama onlarda sorunu göremediklerini onlardayken bahsettiğim sorunun hiç olmadığını söyleyip beni paketlediler. Lütfen cevap yazın arkadaşlar daha önce başına gelipte bu sorunu halleden var mı?Merakta bırakmayın beni.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Megane 2 Marş Geç Alıyor Sorunu ve Çözümleri

    Megane 2 sahipleri arasında yaygın bir sorun olan marş geç almayı yaşıyorsanız, endişelenmeyin. Bu sorunun birkaç olası nedeni ve çözümü vardır.

    Marş Uzatma

    Marş geç almanın en yaygın nedenlerinden biri marş uzatmasıdır. Marş uzatması, marş motorunun krank milini döndürmek için gereken sürenin uzamasıdır. Bu, aşağıdaki bileşenlerde sorunlara işaret edebilir:

    • Marş dinamosu arızası: Marş dinamosu, marş motoruna güç sağlayan bir bileşendir. Arızalı bir marş dinamosu, marş motoruna yeterince güç sağlayamayabilir ve bu da geç marş almanıza neden olabilir.
    • Akü terminallerinin gevşekliği veya korozyonu: Akü terminallerinin gevşek olması veya korozyona uğraması, marş motoruna ulaşan elektrik akımını engelleyebilir.
    • Marş motorunun kendisinde sorunlar: Marş motoru yıpranmış veya hasar görmüş olabilir ve bu da krank milini döndürmekte zorlanmasına neden olabilir.

    Geç Çalışma Sorunu

    Geç çalışma sorunu da Megane 2'lerde marş geç almayla sonuçlanabilir. Geç çalışma sorunu, aracın kontağı çevirdikten sonra hemen çalışmadığı anlamına gelir. Bu, aşağıdaki nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Yakıt pompası arızası: Yakıt pompası, motora yakıt sağlamaktan sorumludur. Arızalı bir yakıt pompası, motora yeterli yakıt sağlamayabilir ve bu da geç çalışmaya neden olabilir.
    • Yakıt filtresi tıkanıklığı: Yakıt filtresi, yakıttaki kirlilikleri yakalar. Tıkanmış bir yakıt filtresi, motora ulaşan yakıt miktarını sınırlayabilir ve geç çalışmaya neden olabilir.
    • Enjektör sorunları: Enjektörler, yakıtı motor silindirlerine püskürten bileşenlerdir. Arızalı enjektörler, yakıtı doğru şekilde püskürtmeyebilir ve bu da geç çalışmaya neden olabilir.

    Marş Geç Alma Sorununun Çözümü

    Megane 2'nizde marş geç alma sorunu yaşıyorsanız, sorunun kaynağını belirlemek için aracınızı bir tamirciye götürmelisiniz. Tamirci, yukarıda belirtilen bileşenleri inceleyebilir ve sorunu teşhis edebilir.

    Sorunun kaynağına bağlı olarak, çözüm şunları içerebilir:

    • Marş dinamosunun değiştirilmesi
    • Akü terminallerinin temizlenmesi veya sıkılması
    • Marş motorunun onarılması veya değiştirilmesi
    • Yakıt pompasının değiştirilmesi
    • Yakıt filtresinin değiştirilmesi
    • Enjektörlerin temizlenmesi veya değiştirilmesi

    Marş geç alma sorununu zamanında çözmek önemlidir, çünkü bu sorun motorunuzun hasar görmesine neden olabilir. Sorunu fark ettiğinizde aracınızı bir tamirciye götürerek daha büyük sorunları önleyebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hangi marka benzin kullanıyorsunuz Kendi arabamda ne zaman opetten alırsam araba çalışmakta kararsız kalıyor bende de 1.6 dynamique var
  • Benzin pompası ile şamandrada değiştimi acaba?Umarım birde şamandra değişiminede gerek duymazsınız.
  • dediğim gibi yolda giderken falan hiçbir sorunum yok.sadece ilk marşa bastığımda sorun oluyor.stop etmiyor ama arabanın çalıştığını hemen beyne iletemeyen bir parça varsa ben ondan şüpheleniyorum.var mı bildiğiniz böyle bir parça.
    Ayrıca sn silistreli pompayla birlikte şamandırada değişmişti
  • güncel.lütfen yardımcı olun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravemurat26

    güncel.lütfen yardımcı olun

    Sorun devam ediyor mu acaba? Sizin aracın sorunu bence manyetik kaptörden dolayı...Manyetik kaptör volanın bilgisini beyne iletir o da ateşleme emrini verir.Bu parça arızalı ise araç geç çalışır.
  • kaptor sorunu araba arada stop ediyorsa 80 tl artı işcilik 100 tl ben yeni yaptırdım .
    arac gec calısıyorsa motorun altında baska bir sensor var o değişecek,oda o paralar bunlar orginal parca için fiyatlar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isikkilinc

    kaptor sorunu araba arada stop ediyorsa 80 tl artı işcilik 100 tl ben yeni yaptırdım .
    arac gec calısıyorsa motorun altında baska bir sensor var o değişecek,oda o paralar bunlar orginal parca için fiyatlar

    Manyetik tutucunun maliyeti 300TL civarıdır o fiyatlarda olması mümkün değil. Manyetik tutucu+kablosu+işçiliktir. Kaptör arızasında stop etmeyebilir çünkü sadece ilk marşta sinyal gönderir.
  • Evet arıza devam ediyor hatta mars motorunun dislisinide 3 gun once değiştirdim sorun belki dislidedir diye. Ancak dediğiniz gibi sorun galiba elektronik yani arabanin çalistigini anlamayan bir parca var. Bu manyetik kaptor dediginiz parçanın arızasıni araci bilgisayara bagladigimizda bilgisayarın göstermesi gerekmiyor mu? Ayrıca bu kaptor aracın neresinde tam tarif eder misiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçta kesinlikle stop etme yok sadece mars dislisi 2-3sn volandan gec çikiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araçta kesinlikle stop etme yok sadece mars dislisi volandan 2-3 sn gec çikiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravemurat26

    Evet arıza devam ediyor hatta mars motorunun dislisinide 3 gun once değiştirdim sorun belki dislidedir diye. Ancak dediğiniz gibi sorun galiba elektronik yani arabanin çalistigini anlamayan bir parca var. Bu manyetik kaptor dediginiz parçanın arızasıni araci bilgisayara bagladigimizda bilgisayarın göstermesi gerekmiyor mu? Ayrıca bu kaptor aracın neresinde tam tarif eder misiniz ?


    Manyetik tutucu volanın tarafındadır ;) Volanın döndüğü bilgisini beyne iletir beyinde ateşleme emrini verir eğer bu emir verilmezse ateşleme meydana gelmez. Ayrıca arızayı cihazda göstermeyebilir. Arıza direk arıza değilse Renaut orijinal clip cihazlarında turuncu hata olarak gösterilir. Direk hata ise kırmızı olarak görünür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboytr

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravemurat26

    Evet arıza devam ediyor hatta mars motorunun dislisinide 3 gun once değiştirdim sorun belki dislidedir diye. Ancak dediğiniz gibi sorun galiba elektronik yani arabanin çalistigini anlamayan bir parca var. Bu manyetik kaptor dediginiz parçanın arızasıni araci bilgisayara bagladigimizda bilgisayarın göstermesi gerekmiyor mu? Ayrıca bu kaptor aracın neresinde tam tarif eder misiniz ?


    Manyetik tutucu volanın tarafındadır ;) Volanın döndüğü bilgisini beyne iletir beyinde ateşleme emrini verir eğer bu emir verilmezse ateşleme meydana gelmez. Ayrıca arızayı cihazda göstermeyebilir. Arıza direk arıza değilse Renaut orijinal clip cihazlarında turuncu hata olarak gösterilir. Direk hata ise kırmızı olarak görünür.

    Öncelikle verdiğiniz bilgiler İçin teşekkür ederim.bu kaptor arızasında soketlerin oksitlenmeside arızaya neden olabilir değil mi? Bu kaptoru ben görebilir miyim yoksa görebilmek için herhangi bir parca sokulmeli mi yani illa ustaya mi gitmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu marşın rölesi falan var mıdır acaba varsa nerededir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravemurat26

    Bu marşın rölesi falan var mıdır acaba varsa nerededir

    Marşta röle yok olsa bile servislerde bulamazsınız. Aracı hiç yetkili servise götürmüş müydünüz?
  • Evet servise goturmustum ama ben sıkıntımı anlatinca hic arabaya bile bakmadan mars motorunu değiştirelim dediler kesin mi dedigimde yuvarlak konuştular bende güvenip o kadar para vermek istemedim.
    Merak ettigim su starta bastigimda elektrik marsa verip arac çalışınca elektirigi kesmesi gereken parca (role gibi ) bir parca oksitlenmis olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravemurat26

    Evet servise goturmustum ama ben sıkıntımı anlatinca hic arabaya bile bakmadan mars motorunu değiştirelim dediler kesin mi dedigimde yuvarlak konuştular bende güvenip o kadar para vermek istemedim.
    Merak ettigim su starta bastigimda elektrik marsa verip arac çalışınca elektirigi kesmesi gereken parca (role gibi ) bir parca oksitlenmis olabilir mi


    O tarz bir röle olduğunu hatırlamıyorum. Fakat sizin marşa elektrik geliyor. çalışmakta zorlanıyor. Bence bu çok büyük ihtimalle manyetik kaptör arızasıdır. Marş motoru da olabilir. Gittiğiniz servis sürekli gittiğiniz diyaloğunuz iyi olan bir yer ise marş motorunu yenisi ile değiştirip deneme yapsınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboytr

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravemurat26

    Evet servise goturmustum ama ben sıkıntımı anlatinca hic arabaya bile bakmadan mars motorunu değiştirelim dediler kesin mi dedigimde yuvarlak konuştular bende güvenip o kadar para vermek istemedim.
    Merak ettigim su starta bastigimda elektrik marsa verip arac çalışınca elektirigi kesmesi gereken parca (role gibi ) bir parca oksitlenmis olabilir mi


    O tarz bir röle olduğunu hatırlamıyorum. Fakat sizin marşa elektrik geliyor. çalışmakta zorlanıyor. Bence bu çok büyük ihtimalle manyetik kaptör arızasıdır. Marş motoru da olabilir. Gittiğiniz servis sürekli gittiğiniz diyaloğunuz iyi olan bir yer ise marş motorunu yenisi ile değiştirip deneme yapsınlar.

    Teliniz var mi acaba konusarak sanırım sorunu daha iyi anlatırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bravemurat26


    quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboytr

    quote:

    Orijinalden alıntı: bravemurat26

    Evet servise goturmustum ama ben sıkıntımı anlatinca hic arabaya bile bakmadan mars motorunu değiştirelim dediler kesin mi dedigimde yuvarlak konuştular bende güvenip o kadar para vermek istemedim.
    Merak ettigim su starta bastigimda elektrik marsa verip arac çalışınca elektirigi kesmesi gereken parca (role gibi ) bir parca oksitlenmis olabilir mi


    O tarz bir röle olduğunu hatırlamıyorum. Fakat sizin marşa elektrik geliyor. çalışmakta zorlanıyor. Bence bu çok büyük ihtimalle manyetik kaptör arızasıdır. Marş motoru da olabilir. Gittiğiniz servis sürekli gittiğiniz diyaloğunuz iyi olan bir yer ise marş motorunu yenisi ile değiştirip deneme yapsınlar.

    Teliniz var mi acaba konusarak sanırım sorunu daha iyi anlatırım

    pm ;)




  • Sorun ne acaba bulundumu sonucu? Bendede ayni problem var..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.