Şimdi Ara

megane 2 vurdurarak çalıştırma

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
23.120
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar. megane 2 bölümünde aracımdaki sorunu anlattım. sorunu çözemem doğrultusunda arabayı vurdurarak çalıştırmam mümkünmü acaba? bu konuda herkes farklı şeyler söylüyor. araçtaelektronik vs arıza görünmüyor. sadece marşa bastığında uzun süre marş yapıyor ama araba çalışmıyor. vurdurarak çalıştırmamız mümkünmüdür acaba?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Megane 2 Vurdurarak Çalıştırma: Bilmen Gerekenler

    Start-stop sistemine sahip Megane 2 araçlarda akü bitmesi durumunda vurdurarak çalıştırma işlemi yapmak mümkündür. Bu işlem, "megane 2 vurdurulur mu" sorusunun cevabı olarak evet olarak verilebilir.

    Megane 2 Vurdurma İşlemi Nasıl Yapılır?

    Megane 2 vurdurma işlemi için ihtiyacın olanlar:

    • Çalışan bir araç
    • Jumper kabloları

    Adımlar:

    1. Çalışan aracın kaputunu aç ve pozitif (+) ve negatif (-) terminallerini belirle.
    2. Jumper kablolarının kırmızı ucunu çalışan aracın pozitif terminaline bağla.
    3. Jumper kablolarının siyah ucunu çalışan aracın negatif terminaline bağla.
    4. Boş aküye sahip Megane 2'nin kaputunu aç ve pozitif (+) ve negatif (-) terminallerini belirle.
    5. Jumper kablolarının diğer kırmızı ucunu Megane 2'nin pozitif terminaline bağla.
    6. Jumper kablolarının diğer siyah ucunu Megane 2'nin metalik, boyasız bir noktasına bağla (örneğin motor bloğu).

    Araçları çalıştırma:

    1. Çalışan aracı çalıştır.
    2. Birkaç dakika bekledikten sonra Megane 2'yi çalıştırmayı dene.
    3. Motor çalışırsa, jumper kablolarını dikkatlice çıkar ve Megane 2'yi bir süre çalışır durumda bırak.
    4. Megane 2'yi en kısa sürede şarj etmek için bir şarj cihazı veya alternatör kullan.

    Önemli Notlar:

    • Vurdurma işlemi sırasında iki aracın birbirine değmediğinden emin ol.
    • Jumper kablolarını bağlarken doğru terminalleri kullandığından emin ol.
    • Akü bitmişse, normalde olduğu gibi kontak çevirerek aracı çalıştırmaya çalışma.
    • Start-stoplu araçlarda akü takviyesi yapılabilir, ancak bunu düzenli olarak yapmak akünün ömrünü kısaltabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Vurdurarak çalıştırma nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dertlidolap

    Vurdurarak çalıştırma nedir?
    Dostum uzun süre marş yapıyosan bence ateşleme sistemini kontrol et.Bujiler,kabloları,bobinler,enjektörler v.s. Birde 97-98 oktan yakıt kullan ama depoyu boşalt ışık yanınca benzin al ve dene.Bzaen benim araçta bile firmaya göre atik veya hantallık yapıyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dertlidolap

    Vurdurarak çalıştırma nedir?
    yani arabayı kontağı açar aracı vitese alıp debriyaja basarsınız. sonra aracı yokuş aşağı yada arkadan itme vasıtasıyla hareket kazandırır belirli bir hıza ulaşınca ayağınızı debriyajdan kaldırırsınız ve araç çalışır. ancak elektronik beyinli arabalarda yapılıp yapılmadığı hakkında bir bilgim yok. bunu öğrenmek istiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Dostum uzun süre marş yapıyosan bence ateşleme sistemini kontrol et.Bujiler,kabloları,bobinler,enjektörler v.s. Birde 97-98 oktan yakıt kullan ama depoyu boşalt ışık yanınca benzin al ve dene.Bzaen benim araçta bile firmaya göre atik veya hantallık yapıyo.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Dostum uzun süre marş yapıyosan bence ateşleme sistemini kontrol et.Bujiler,kabloları,bobinler,enjektörler v.s. Birde 97-98 oktan yakıt kullan ama depoyu boşalt ışık yanınca benzin al ve dene.Bzaen benim araçta bile firmaya göre atik veya hantallık yapıyo.


    bencede ateşleme sistemnden kaynaklanıyor ama motor çok karışık. buji kablolarını çıkarttım ama bujilere ulaşamadım. ordanda bi kurulama işlemi yapamıyorum. bobin vede enjektöre nasıl bir uygulama yapabilirim. çok mağdur durumdayım. bayram ziyaretinde mahsur kaldık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: safsata17

    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Dostum uzun süre marş yapıyosan bence ateşleme sistemini kontrol et.Bujiler,kabloları,bobinler,enjektörler v.s. Birde 97-98 oktan yakıt kullan ama depoyu boşalt ışık yanınca benzin al ve dene.Bzaen benim araçta bile firmaya göre atik veya hantallık yapıyo.


    bencede ateşleme sistemnden kaynaklanıyor ama motor çok karışık. buji kablolarını çıkarttım ama bujilere ulaşamadım. ordanda bi kurulama işlemi yapamıyorum. bobin vede enjektöre nasıl bir uygulama yapabilirim. çok mağdur durumdayım. bayram ziyaretinde mahsur kaldık

    Alıntıları Göster
    Dostum yakınlarında yapımarket 16mm varsa bir adet buji lokması (anahtarı) al.Bujilerin büyük ihtimalle kurumludur sıfır zımparayla temizle.Buji kablolarını avometre (elektrik ölçü aleti) ölç sağlamı diye.Son olarak bobinler bu araçlarda ayrı ayrı bobin var her buji için onlarıda sökebiliyosan bak bendeki aracınki tek bobinli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Dostum yakınlarında yapımarket 16mm varsa bir adet buji lokması (anahtarı) al.Bujilerin büyük ihtimalle kurumludur sıfır zımparayla temizle.Buji kablolarını avometre (elektrik ölçü aleti) ölç sağlamı diye.Son olarak bobinler bu araçlarda ayrı ayrı bobin var her buji için onlarıda sökebiliyosan bak bendeki aracınki tek bobinli

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Dostum yakınlarında yapımarket 16mm varsa bir adet buji lokması (anahtarı) al.Bujilerin büyük ihtimalle kurumludur sıfır zımparayla temizle.Buji kablolarını avometre (elektrik ölçü aleti) ölç sağlamı diye.Son olarak bobinler bu araçlarda ayrı ayrı bobin var her buji için onlarıda sökebiliyosan bak bendeki aracınki tek bobinli


    ya bunlarda bujinin üzerinde silindir şeklinde metal bir kapak var ve ulaşmak çok zor. yani bujiyi görebilsem buji anahtarı alayımda daha bujiye ulaşamıyorum ki? birde bu vurdurma konusunda bir bilgin varmı acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Dostum uzun süre marş yapıyosan bence ateşleme sistemini kontrol et.Bujiler,kabloları,bobinler,enjektörler v.s. Birde 97-98 oktan yakıt kullan ama depoyu boşalt ışık yanınca benzin al ve dene.Bzaen benim araçta bile firmaya göre atik veya hantallık yapıyo.

    Alıntıları Göster
    98 oktan alınca araç daha kolay marş almaz ki daha zorlanır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Dostum uzun süre marş yapıyosan bence ateşleme sistemini kontrol et.Bujiler,kabloları,bobinler,enjektörler v.s. Birde 97-98 oktan yakıt kullan ama depoyu boşalt ışık yanınca benzin al ve dene.Bzaen benim araçta bile firmaya göre atik veya hantallık yapıyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: safsata17

    yani arabayı kontağı açar aracı vitese alıp debriyaja basarsınız. sonra aracı yokuş aşağı yada arkadan itme vasıtasıyla hareket kazandırır belirli bir hıza ulaşınca ayağınızı debriyajdan kaldırırsınız ve araç çalışır. ancak elektronik beyinli arabalarda yapılıp yapılmadığı hakkında bir bilgim yok. bunu öğrenmek istiyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: safsata17

    yani arabayı kontağı açar aracı vitese alıp debriyaja basarsınız. sonra aracı yokuş aşağı yada arkadan itme vasıtasıyla hareket kazandırır belirli bir hıza ulaşınca ayağınızı debriyajdan kaldırırsınız ve araç çalışır. ancak elektronik beyinli arabalarda yapılıp yapılmadığı hakkında bir bilgim yok. bunu öğrenmek istiyorum.



    ben yapılıyor diye biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anti-mage

    quote:

    Orjinalden alıntı: safsata17

    yani arabayı kontağı açar aracı vitese alıp debriyaja basarsınız. sonra aracı yokuş aşağı yada arkadan itme vasıtasıyla hareket kazandırır belirli bir hıza ulaşınca ayağınızı debriyajdan kaldırırsınız ve araç çalışır. ancak elektronik beyinli arabalarda yapılıp yapılmadığı hakkında bir bilgim yok. bunu öğrenmek istiyorum.



    ben yapılıyor diye biliyorum

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bu konuda kesin bir bilgisi olan yokmu acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: safsata17

    arkadaşlar bu konuda kesin bir bilgisi olan yokmu acaba?

    Alıntıları Göster
    vurdurma olayını arkadaş yukarda anlatmış.benim sadece bildiğim elektronik gösterge paneli olan yani mesela tipo eski tempra veya yeni araçlarda hızı elektronik gösteren araçlarda vurdurma yapılması o göstergedeki rakamların yerini anlamsız karakterler almasına yol açıyordu.normal araçlarda sorun olmadığını biliyorum.ancak vurdurma tabi ki aracın mekaniğini zorlayan bir harekettir.herşeye hazırlıklı olmak lazım.ayrıca bujilerinde sorun olursa vurdurarak çalıştırma pek işe yaramayacak çünkü ateşleme yapmayan bir buji aracın stabil çalışmasını önleyecek ve uzun yolda başına iş açacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gekren

    vurdurma olayını arkadaş yukarda anlatmış.benim sadece bildiğim elektronik gösterge paneli olan yani mesela tipo eski tempra veya yeni araçlarda hızı elektronik gösteren araçlarda vurdurma yapılması o göstergedeki rakamların yerini anlamsız karakterler almasına yol açıyordu.normal araçlarda sorun olmadığını biliyorum.ancak vurdurma tabi ki aracın mekaniğini zorlayan bir harekettir.herşeye hazırlıklı olmak lazım.ayrıca bujilerinde sorun olursa vurdurarak çalıştırma pek işe yaramayacak çünkü ateşleme yapmayan bir buji aracın stabil çalışmasını önleyecek ve uzun yolda başına iş açacaktır.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar enjeksiyonlu araclarda vurdurmak hiç iyi değildir. benim arac bazen yolda tüpteyken boşa attığımda stop ediyor , vurdurmadan değil kontagı cevirerek çalıştırıyorum.




  • megane 2 yi vurdurarak çalıştırmanız için kontağı nasıl açmanız lazım?vites boşta iken birkere basınca klima vs çalışıyorama göstergeler devreye girmez ben lpg de stop(boştaiken) edince vitese takıp ayağımı debriyajdan çekince tekrar çalıştı(vurdurarak yüksek hız yüksek vites) vites 1de iken frene basarak marşa basarsanız direksiyon kontak çalışır hale geçer ama genede dikkatli olun bence takviye ile(takviye bile sakıncalı)aracınızı çalıştırın....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    megane 2 yi vurdurarak çalıştırmanız için kontağı nasıl açmanız lazım?vites boşta iken birkere basınca klima vs çalışıyorama göstergeler devreye girmez ben lpg de stop(boştaiken) edince vitese takıp ayağımı debriyajdan çekince tekrar çalıştı(vurdurarak yüksek hız yüksek vites) vites 1de iken frene basarak marşa basarsanız direksiyon kontak çalışır hale geçer ama genede dikkatli olun bence takviye ile(takviye bile sakıncalı)aracınızı çalıştırın....
    ne kadar teknoloji o kadar sorun , bence amperi yüksek bir akü alın derhal gerilim dalgalanmaları bile etkiliyor bu aracı birde arabanın ateşleme sistemi çok hassas dikkat etmeniz gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    ne kadar teknoloji o kadar sorun , bence amperi yüksek bir akü alın derhal gerilim dalgalanmaları bile etkiliyor bu aracı birde arabanın ateşleme sistemi çok hassas dikkat etmeniz gerekiyor

    Alıntıları Göster
    kesinlikle vurdurma katalizöre zarar verirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    kesinlikle vurdurma katalizöre zarar verirsin

    Alıntıları Göster
    Bu tip araçlarda vurdurma tavsiye edilmiyor diye biliyorum. Ayrıca vurdurma marş basmadığı zaman yapılır. Sizin zaten marşınız basıyormuş ama araç çalışmıyormuş. Servislerin bir kısmı bayramdada açıktır, reno acili de deneyebilirsin. Zaten pek başka yapacağın bişey yok. Megane bujilerine ulaşmak olduça zordur, bir sürü şey sökmen gerekiyor tecrübeli değilsen yapamazsın zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kir-pi

    Bu tip araçlarda vurdurma tavsiye edilmiyor diye biliyorum. Ayrıca vurdurma marş basmadığı zaman yapılır. Sizin zaten marşınız basıyormuş ama araç çalışmıyormuş. Servislerin bir kısmı bayramdada açıktır, reno acili de deneyebilirsin. Zaten pek başka yapacağın bişey yok. Megane bujilerine ulaşmak olduça zordur, bir sürü şey sökmen gerekiyor tecrübeli değilsen yapamazsın zaten.

    Alıntıları Göster
    klasık renault atesleme sorunu usta cagırcaksın mecbur hemen yaparlar zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canerkoc

    klasık renault atesleme sorunu usta cagırcaksın mecbur hemen yaparlar zaten

    Alıntıları Göster
    sakın böyle bişey yapma en ufak şeyde hasar görüyo zaten sorun çıkar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @dministrator

    sakın böyle bişey yapma en ufak şeyde hasar görüyo zaten sorun çıkar

    Alıntıları Göster
    arkadasım manyetık tutucunun soketını bır salla araban calısır oyle zor bır problem degıl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzazgin

    arkadasım manyetık tutucunun soketını bır salla araban calısır oyle zor bır problem degıl

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bugün renault serviste çalışmış ve sonra kendi dükkanını açmış bir oto elektrikçisini getirttim ve oda arabayı çalıştıramadı. servisten i arkadaşıyla görüştü ve yarın arabayı bilgisayara bağlayıp bakıcaklar. bu arada marş yapmaktan aküde boşaldı. bu sorunu yaşayanlarla görüştüm ve sorunun büyük olasılıkla kaptör soketi denen bir aletten kaynaklandığıı söylediler. nemli ortamda okstlenme yapıyormuş. temizlenerek düzelebilir olmaı değiştireceksin dediler. volan okuyucuyla birlikte 150 ytl ye gelirmiş. bakalım yarın bidaha deneyelim olmadı reno yardımı çağıracaz mecbur




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.