Şimdi Ara

Renault Megane 2 Marş Basmama ve Sürekli Stop Etme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
33.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.
    Mutlaka benim gibi bu sorunla karşılaşmış olan arkadaşlar vardır. Onların yardımlarını veya ustaların yardımlarını bekliyorum.

    2004 model renault megane 2 dynamic aracım var. Aracın 60.000 bakımını yaptıralı 1 yıl oldu. Aracım şu anda 71.000 de. Arabama binip anneme gittim. 3-4 saat kadar oturdum. Sonra eve gitmek için arabaya binip kontağa bastığımda aracın marş bastığını fakat arabanın çalışmadığını gördüm. Belkide yapılmaması gerekeni yapıp aracı vurdurdum. Ondan sonra sorun düzeldi zannettim fakat aracın; motor soğukken ilk çalıştırdığımda eğer gaza basmassam 5-7 sn sonra stop ettiğini gördüm. Motor ısındıktan sonra böyle bir sorunum yok. Servise götürdüğümde aracın lpg li olduğunu söylediler ve size yardımcı olamayız dediler. Başka bir ustaya gittiğimde aracı bilgisayara bağladı ve hata olarak Eksantrik Mil Kaptörü hatası verdi. 110 TL ye bu parçayı değiştirdim. 2 gün sorun olmadı ama sonra tekrar aynı hata sürekli stop etmeye başladı. Konuyu biraz araştırdım eksantrik kasnağından kaynaklanır diyorlar.Bunuda ilk çalıştırdığında araçtan farklı bir ses çıkar oradan anlarsın diyorlar. Sadece motor soğuk olduğunda çalışırken stop etme sorunu var ama motor ısınınca herhangi bir sorun yok yani dedikleri o ses benim aracımda yok. Sonra servise gittim (aracı götüremedim tabii) konuştum, sanayide ki diğer ustalarada sordum ama kesin bir cevap yok ama şıklar şunlar.

    1- Ref. No : 8200413185 (Değişen No: 8200413185 ) ELEKTROVANA 393 TL + KDV
    2- Ref. No : 7701478505 Eksantrik Dişlisi (Eksantrik Kayış Kasnağı) 350 TL + KDV Bunu değiştirince eksantrik kayışını felan hepsini değiştirmem gerekiyormuş onları toplarsak fiyat 900 TL felan ediyor.
    3- Volan sensörünün değişmesi fiyatı hakkında henüz bir fikrim yok.

    Evet arkadaşlar sorunum böyle. Yapılacak belki 100 belki 400 belkide 1000-1400 arası tamamen kararsızım veya arabayı satıp FİAT FİORİNO TRACKİNG mi alsam :) Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ediyorum.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault Megane 2 Marş Basmama ve Sürekli Stop Etme Sorunu

    Renault Megane 2 araçlarında marş basmama ve sürekli stop etme sorunu, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu arızaların bazı belirtileri ve olası nedenleri şunlardır:

    • Elektrovana Arızası: Elektrovana, yakıt pompasına yakıt akışını kontrol eden bir parçadır. Arızalı bir elektrovana, yakıt akışını engelleyerek marş basmamayı veya sürekli stop etmeyi tetikleyebilir.
    • Krank Sensörü Arızası: Krank sensörü, motorun krank milinin dönüşünü algılayan bir sensördür. Arızalı bir krank sensörü, motor kontrol ünitesine yanlış sinyaller göndererek marş basmamayı veya sürekli stop etmeyi neden olabilir.
    • Açı Kaydırıcı Arızası: Açı kaydırıcı, eksantrik mili ve krank mili arasındaki açıyı algılayan bir sensördür. Arızalı bir açı kaydırıcı, motor kontrol ünitesinin ateşleme ve yakıt enjeksiyonunu doğru şekilde zamanlamasına engel olabilir, bu da marş basmama veya sürekli stop etmeye neden olabilir.
    • Eksantrik Sensörü Arızası: Eksantrik sensörü, eksantrik milinin konumunu algılayan bir sensördür. Arızalı bir eksantrik sensörü, motor kontrol ünitesinin valf zamanlamasını doğru şekilde kontrol etmesine engel olabilir, bu da marş basmama veya sürekli stop etmeye yol açabilir.

    Elektrovana Arızası Nasıl Anlaşılır:

    • Kontak anahtarı çevirildiğinde yakıt pompasından gelen uğultu sesi duyulmaz.
    • Motor çalıştırılmaya çalışıldığında marş motoru çalışır ancak motor ateş almaz.
    • Motor stop ettikten sonra tekrar çalıştırılmaya çalışıldığında uzun süre marş basar.

    Elektrovana arızası tespit edilirse, arızalı elektrovananın değiştirilmesi sorunu çözecektir.

    Diğer sensör arızaları için de benzer belirtiler görülebilir ve arızalı sensörlerin değiştirilmesi gerekir. Sensör arızalarını doğru bir şekilde teşhis etmek için bir oto elektrikçisine başvurulması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • lpg ayarlarınız bozuk büyük ihtimalle zengin karışımda yandığından benzin ecu yakıtını kısyor ,haliyla ilk çalıştırma benzinle olduğundan soğuk motor zor çalışıyor sıcak motorda problem olmuyor,teşhisim bu yönde ,lpg cinize gidip ayarlarınızı düzelttirmeniz lazım
  • böyle bir sorunu bende yaşamıştım ama manyetik kaptörü değişince düzelmişti benim araç benzinli bence sizin aracın sorunu lpg den kaynaklı
  • Benim aracım megan scenic.2 ve lpgli ayni sorunları yasadim scenic başlığı altında msjlarim var 2 kaptoru değiştirdim sorun kalmadı ankaradaysan msj at yönlendireyim
  • triger kayışının kopması durumunda başınıza açabileceği masrafları tekrar düşünün ve bir daha aracınızı vurdurma denilen tabirle çalıştırmayın derim sorun hakkında fikrim yok megané I kullanıyorum başıma gelmedi duymadım da etraftan. inşallah ekonomik şekilde çözülür
  • benim de başımdan buna benzer bir olay geldi.debriyajdayken veya boştayken stop ediyordu.kaptör denilen küçük bir parça var onu değiştirdiler sorun bitti.anladığım kadarıyla o kaptörü değiştirtmişsiniz.lpg servisine bir gösterin isterseniz.eğer araçtan kaynaklanan bir sorun olsa bilgisayara bağlandığında göstermesi lazım.1000 tl az para değil.
  • aynı sorun benim arabam da vardı şöyle ki ; araba devirde iken ayağım gazda iken sorun yok rolantide bırakınca arabanın devri düşüyor ve stop ediyordu. ışıkta durduğumda ayağımı gazdan çektiğimde rolantide kalmıyordu. sanayi ye ustaya götürdüm. motorun üstünde kelebek denen bir yer var orayı demizledim dedi. daha sonra deponun içerisine temizleyici madde imiş ondan göktü ve 70 l aldı. araç bu sorunu bazen yapıyor du bazende yapmıyordu. neyse tekrar aynı şekilde stop etti ve tekrar götürdüm bu sefer manyetik kaptör, egazantrik mil kaptörü, manyetik tutucu kablo kiti ve ateşleme bobini değiştirdiler serviste. toplam 350 tl bayıldım.
  • BEN DE AYNI SORUNU YAŞIYORUM BU GÜN ÖZEL SERVİSE GİİTİM VANU DİŞLİSİ VE ONA AİT ŞU AN ADINI HATIRLAMADIĞIM ELEKTRONİK AYARLAYICI DEĞİŞECEKMİŞ BENZİNLİ ARAÇLARDA HEP OLURMUŞ
  • Cem yılmaz ın dediği '' aaaaaynen .kaynımda da var .aaynen ...fıtık ,fıtııık, ''

    megan2 serisi baştan sona sorunlu 6 yıl kullandım .artık birileri meg2 ile ilgili bişeyler yazdığında şaşırmıyorum ,hayretler içerisinde kalmıyorum yada sorun neden olmuş diye düşünmüyorum ..

    Bu tür sorunu olanlar ...benden tavsiye kaptörle ilgili başlayan sorunlar silsilesi başladı mı ki bu 60 000 ile 90 000 km arasında başlar (benzinlilerde)
    aracı elden çıkarma vakti gelmiş demektir..
  • Bir süredir bendede marş basıyor fakat araba çalışmıyordu. Periyodik bakım zamanı yaklaştığından ve forumlarda sorunun mazot filtresinin contasının hava kaçağı yapması gibi bir durumdan olabileceği ihtimaliyle mazot filtresini degistirttim. Fakat sorun hallolmadı. Bunun üzerine kam mili ( egzantrik mili) sensörü (kaptörü) degistirdik ve sorun geçti. Dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Bu tarz parçalar araçtan sökülüp takılınca yeni parçanın sağlıklı çalışması için cihazı bsayara baglayıp önceki arızalı parçanın hata uyarısını silmek gerekiyormuş. Yoksa parça sağlam olsada ayni hata devam ediyormus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tnakreslorav

    Bir süredir bendede marş basıyor fakat araba çalışmıyordu. Periyodik bakım zamanı yaklaştığından ve forumlarda sorunun mazot filtresinin contasının hava kaçağı yapması gibi bir durumdan olabileceği ihtimaliyle mazot filtresini degistirttim. Fakat sorun hallolmadı. Bunun üzerine kam mili ( egzantrik mili) sensörü (kaptörü) degistirdik ve sorun geçti. Dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Bu tarz parçalar araçtan sökülüp takılınca yeni parçanın sağlıklı çalışması için cihazı bsayara baglayıp önceki arızalı parçanın hata uyarısını silmek gerekiyormuş. Yoksa parça sağlam olsada ayni hata devam ediyormus.

    Aynı arıza benim aracımda da oldu.. İstanbuldaysanız Anadolu yakasında önerebileceğiniz özel servis var mı?.. Aracım 2007 model.. Dolayısıyla garanti dışı..

    İyi forumlar, kazasız günler..




  • KİRJACH 2002 K kullanıcısına yanıt
    Hocam Ankaradayım ben. Ben yetkili serviste yaptırdım. Yanılmıyorsam 110.-TL civarı parça 50._TL civarı işçilik almışlardı. Ve bu parçaların orijinal diye satılan yan sanayisi çok. Bu tarz bir sıkıntı içinde 150 tl civarı bir para çok değil diye düşünüyorum. İyi günler.
  • bende de aynı sıkıntı var hocam 2004 model megane 2 dinamic, motoru her çalıştırmamda özellikle sabahları bazen cok geç 3 4 marşta çalışıyor ayağımı gazdan çeker çekmez stop ediyor.bazende gaz yemiyor gibi baygın baygın oluyor motor sonra birden canavar gibi oluyor.acaba sorun nedir yardım edebilirmisiniz.ben forma yeni katıldım engin bilgilerinizden yararlanalım.sağolun:)
  • doktormegane D kullanıcısına yanıt
    Hocam bende ayağımı gazdan çekince stop etme gibi bir sıkıntı yoktu. Sadece marş basmıyodu 3-4 kere çalışıncada sorunsuz gidiyordu. Sizinkinin sıkıntısı farklı olabilir. Bence yetkili servise bir gösterin derim. Sorun ne baksınlar yaptırmak zorunda değilsiniz sonuçta. Tespitte bulunurlar.
  • valla bilemedim abi napsam servisin durumu malum. acaba egzantirik konum sensöründen olabilirmi
  • Manyetik kaptör....
    60 lira kadar fiyatı var. Yeni ürünlerde soket farkı var. Montajı uğraştırabilir

    yalnız sürekli stop etmenin bununla alakası olmaz. bu parçadan dolayı çalışan araba stop etmez. ilk marşta sıkıntı yaşatır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akilonya -- 6 Şubat 2014; 14:26:35 >
  • Arkadaslar bnm sorunum arac tek marsta calisiyor fakat ayagimi gazdan cektigim anda stoo ediyor isininca arada yine aynisini yapiyor arac rolentide durmuyor ltfn yardim megane 2 dnmk arc

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzer Bir durum
    Aracım 2004 1.5 DCI alternatör kayısı siyirmasi sonrasında 3. 4. Hatta 5. Marsda çalışma bazende hiç çalışmama sorunu oluştu defalarca egzantrik ve Krank mili sensörü denedim sonuç aynı ve en sonunda egzantrik kasnağı kaması (kasnağın içinde çok küçük bir çentik) kırılmış sente kaymış 159 TL parça fiyatı ile sorun giderildi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.