Şimdi Ara

Megane 3 1.5 dCi, EDC şanzıman rektefiyeli balata değişimi sorunsalı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
2
Favori
1.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,


    2011 model Megane III, 1.5 dCi, otomatik şanzımanın balata değişim vakti geldi. Tabi fiyatlar çok yüksek, sadece parça için 7.000 TL isteniyor.

    Bu da beni farklı çözümlere yöneltti ki; 1-2 yerde "çıkma" (50.000 km altında olduğunu beyan ediyorlar) şanzıman buldum ve fiyatları 3.500 TL + 1.000 TL işçilik bandında.


    Yalnız gittiğim bir oto-sanayide, "benzinli" araçlara ait EDC şanzıman balatasının (muhtemelen bu da çıkma) rektefiye edilerek dizel araçlara uyumlu hale getirildiğini gösterdi. Gittiğim yerde nereden baksan 20 adet benzinli araç şanzımanı işlem görmüş ya da görmekteydi. Basit olarak detay vermek gerekirse, kişi bana uyumlu olmayan dişliyi değiştirdiklerini gösterdi.


    Bu şanzımanın da maliyetinin 1.750 TL + 1.000 TL işçilik olduğunu söyledi ki bu da beni tahmin ettiğiniz soruya itiyor;


    "Bu iş mantıklı mı, yapılır mı, avantaj ve dezavantajarı neler?"


    Şimdiden sabırla okuyan ve cevap veren herkese teşekkürler.


    Edit: İmla




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aulkem -- 15 Haziran 2021; 17:12:55 >







  • Baskı balatayı mı çıkma taktırcaksınız? Bana hiç mantıklı gelmedi heryeri sökecekler zaten 100.000 km de yüksek işçilik fiyatıyla yapılan bi parçayı çıkmayla değiştirmek bana mantıklı gelmezdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    Dostum mantıken haklısın ama matematiksel olarak biri 2.750 TL, biri 8.000 TL. Kim ister yoksa sıfır parça yerine başka bir şey takmayı

  • Aman hocam yapmayın der, köşeme çekilirim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aulkem

    Dostum mantıken haklısın ama matematiksel olarak biri 2.750 TL, biri 8.000 TL. Kim ister yoksa sıfır parça yerine başka bir şey takmayı

    Matematiksel olarak zarardasın hocam


    1. seçenek 7000+1000 tl ile 100.000km yol gidiceksin
    2. seçenek 100.000 km yapman için 2 kere değiştirmen gerekiyor ( baskı balatanın 50.000 de olduğunu varsayıyorum ve adamın yalan söyleme ihtimalide var ) (3500+1000)x2=9000tl
    3. seçenek evet karlısın ama dişli değiştirme felan bilmiyorum riskli geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazılanı okuyunca kafam çorba gibi allak-pullak oldu.

    bende 2015 manuel vites 1.5dci megane 3 kullanıcısıyım, bu aracın seceresini biliyorum. ayrıca kabaca otomatik şanziman tiplerini ve çalışma sistemlerini de biliyorum. bunların hepsini bi araya getirince çorba olmaya başlıyor. megane 3 özelinde dönemine ve motora göre 3 farklı tip otomatik şanziman kullanıldı

    - EDC = çift kavrama (sadece dizel motorlar için)
    - CVT = 2012 sonrası sadece benzinli modeller için
    - BVA = 2012 öncesi sadece benzinli modeller için

    şimdi bu üç şanzımanında çalışma sistemi ve yapısı birbirinden farklı, sadece ortak adı şanzıman ancak detayda apayrı dünyalar.

    EDC yani çift fiziksel kavrama balatasi bulunan bir şanzımana nasıl oluyorda sadece benzinli modellerde olan BVA (tam otomatik) "tork konvertorlü şanzımanın kavrama ünitesi" takilabiliyor?

    yine aynı soru CVT içinde geçerli, onunda kavrama sistemi tork konvertorlü sistemdir. içinde dönen yağ ile karşılıklı plakaların hareketi ile kavrama yapan sistemi nasıl çift kavrama sisteme aktarmayı düşünüyor ustanız?

    herkes burda paraya/maliyete takılmış ancak şuan daha büyük soru işareti olarak; ya siz söylenen şeyi çok farklı anladınız, yada usta güzel bir şehir efsanesi yaymış sanayide. megane 3 - Fluence olarak benzinli motorda EDC çift kavrama olmadı hiçbir zaman.

    @Konu Sahibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 15 Haziran 2021; 20:13:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O kadar var mıymış baskı balata fiyatı epey yüksekmiş. M/m şanzıman corolla aldım onlarda yüksek mi böyle?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tekrar merhaba,


    Fikirleriniz için teşekkür ederim ve okuduklarımdan sonra bir düzeltme yapma ihtiyacı doğdu. Haklı olarak @suatcagdas durumun teknik imkansızlıklarını anlatınca, ben de benzinli araçlarda farklık tip şanzımanın kullanıldığını öğrenince bugün yeniden söz konusu yere telefon açtım. Adam kibarca bilgi veren kişinin çok işin ehli olmadığını anlatıp durumu şöyle özetledi;


    • Rektifiye değil revizyon gören kavramalar mevcut,
    • Bunlar balatası bitmiş durumda olan kavramaya, "sıfır" balataların takılmasıyla revizyon görenler,
    • Elbette ki balataların sıfır olduğu bilgisi (ya da orijinal olduğu bilgisi) kişinin beyanından ibaret,
    • Balata ve kondisyon bakımından riskler baki ancak en azından şu bilgilerden sonra daha öngörülebilir


    Güncel fiyatlar ise şu şekilde;

    • Çıkma ancak sıfır (nasıl oluyor ben de anlamıyorum), yurt dışından geldiği beyan edilen kavramalar : 3.000 TL,
    • Yukarıda anlatılan şekilde balatası değişenler (aslında yine benim kavrama setimi kullanıyor, sadece balata değişiyor): 2.500 TL
    • Çıkma araçtan, kişinin "%25 oranında kullanılmış" olarak ifade ettikleri ise 1.750 TL


    ve her biri için +1.000 TL işçilik isteniyor.


    Konu başlığı ile verilen ilk ve yanlış bilgilendirme için affınıza sığınıyorum  





  • Arkadaş balata ihtiyacın varsa, LUK marka tam set akmaya bak fiyat yüksek gelebilir ama bir 150-200 bin km arkana bakmazsın, https://www.otoerdem.com/renault-otomatik-edc-debriyaj-seti-302057266r-urun-120286.html çatallar ve bilya dahil, revizyonlu ve çıkma ürün önermem, kafana yinede takılırsa oto kenan bu işin uzmanı google da aratıp araştırabilirsiniz.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.