Şimdi Ara

Megane BVA kullananlar.....

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
1
Favori
39.300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BVA vites kullanan arkadaşlar yaşadıkları sorunları yazabilirler mi acaba?

    Kırmızı ışıkta veya yoğun trafikte N veya P ye alıyor musunuz yoksa D de mi kullanıyorsunuz?
    D ile N arasında yakıt tüketimi farkediyor mu?
    Karda özellikle inişlerde N de kullanın diyorlar, doğru mu?
    N de gitmek sorun çıkartıyor mu?
    Motoru sabah ilk çalıştırdığınızda (dCi lerde) hemen hareket etmek motora zarar verir mi?

    teşekkürler...



  • renault otomatik vitesleri oldukça sorunludur. vites geçişlerini özellikle düşük viteslerde zıplatarak geçirir. 4 ileri proaktif bir şanzımandır. muhtelif masraflı sorunlar çıkartır. ikinci eli çok kötüdür, tutulmaz ve satılması zordur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: unsal28

    BVA vites kullanan arkadaşlar yaşadıkları sorunları yazabilirler mi acaba?

    Kırmızı ışıkta veya yoğun trafikte N veya P ye alıyor musunuz yoksa D de mi kullanıyorsunuz?
    D ile N arasında yakıt tüketimi farkediyor mu?
    Karda özellikle inişlerde N de kullanın diyorlar, doğru mu?
    N de gitmek sorun çıkartıyor mu?
    Motoru sabah ilk çalıştırdığınızda (dCi lerde) hemen hareket etmek motora zarar verir mi?

    teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 6 Mayıs 2008; 18:16:07 >
  • Megane II 1.6 BVA kullanıyorum,

    1-Vites geçişleri sarsıntılı ve geçişlerde bazen kararsız kalabiliyor,

    2-dört ileri şanzıman olduğundan, uzun yolda yüksek hızlarda çok yakıyor ( 150-160Km ile ortalama 15-16lt yakıyor ),

    3-şehir içi dur kalk trafikte 11-13lt arası yakıyor (mübarek 2000 motor sanki),

    4-genelde D'de kullanıyorum, mecbur kalmadıkça P'ye almıyorum.

    Saygılar.
  • Bence easytronik viteslere göre sarsıntısız vites geçişleri var. Sürekli D konumunda kullandığımdan P veya N konumuna alındığında yakıt farkedermi bilmiyorum. Fakat doğruluğundan emin olmamakla beraber dur kalklarda N veya P'ye almak şanzımana zarar verebilir diye duymuştum.
    yokuşlarda inerken N ye almak vitesi boşa almak demektir. Onun yerine manuel moda alıp sabit vitesle inmek daha mantıklı olacaktır sanırım.
  • BVA'dan bahsettiğine emi,n misin?
    Yarı otomatiklere (astra, punto, corolla, hatta jetta) göre son derece sarsıntısız ve hızlı vites geçişleri. Sürüş keyfi de diğerlerinden çok daha güzel (hepsi ile deneme sürüşü yaptım.)
    Viteslere zıplatarak ta geçmiyor.

    Bir de ne tür sorunla karşılaştığını yazarsan sevinirim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    renault otomatik vitesleri oldukça sorunludur. vites geçişlerini özellikle düşük viteslerde zıplatarak geçirir. 4 ileri proaktif bir şanzımandır. muhtelif masraflı sorunlar çıkartır. ikinci eli çok kötüdür, tutulmaz ve satılması zordur.



  • Benzin tüketimi yüksek galiba.
    1.5 dCİ kullanıyorum. Bir depo ile 6.0 lt/100 km. yakıt tüketimi var. Bence normal değerlerde.
    Yoğun trafikte 8-8.5 lt ye kadar çıkıyor ama trafikten çıkınca ortalama düşüyor hemen.
    Beklerken "P" ye alıyorum ama nedenini bilmiyorum. Hem frene basmıyorum hem de motor daha sessiz çalışıyor gibi geliyor bana.
    Hafif eğimli bir yolda inişte 160-170 km de 3 lt. civarı tüketim, çıkışta ise 120-130 km arası hızda 8 lt. gibi anlık tüketim değeri (Ankara havaalanı yolunda Hürriyet in oralarda...)
    Bir de bende hiç sarsıntı olmuyor vites geçişlerinde... Acaba zamanla mı oluyor, yeni aldığında da var mıydı?
    Saygılar..

    quote:

    Orjinalden alıntı: xoxhead

    Megane II 1.6 BVA kullanıyorum,

    1-Vites geçişleri sarsıntılı ve geçişlerde bazen kararsız kalabiliyor,

    2-dört ileri şanzıman olduğundan, uzun yolda yüksek hızlarda çok yakıyor ( 150-160Km ile ortalama 15-16lt yakıyor ),

    3-şehir içi dur kalk trafikte 11-13lt arası yakıyor (mübarek 2000 motor sanki),

    4-genelde D'de kullanıyorum, mecbur kalmadıkça P'ye almıyorum.

    Saygılar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: unsal28

    Benzin tüketimi yüksek galiba.
    1.5 dCİ kullanıyorum. Bir depo ile 6.0 lt/100 km. yakıt tüketimi var. Bence normal değerlerde.
    Yoğun trafikte 8-8.5 lt ye kadar çıkıyor ama trafikten çıkınca ortalama düşüyor hemen.
    Beklerken "P" ye alıyorum ama nedenini bilmiyorum. Hem frene basmıyorum hem de motor daha sessiz çalışıyor gibi geliyor bana.
    Hafif eğimli bir yolda inişte 160-170 km de 3 lt. civarı tüketim, çıkışta ise 120-130 km arası hızda 8 lt. gibi anlık tüketim değeri (Ankara havaalanı yolunda Hürriyet in oralarda...)
    Bir de bende hiç sarsıntı olmuyor vites geçişlerinde... Acaba zamanla mı oluyor, yeni aldığında da var mıydı?
    Saygılar..




    Evet, yakıt tüketimi 1.6 bir araç için yüksek.Zaten satma sebebim, sık servis ziyaretleri ve dikkatli+sakin kullanıma rağmen yakıt tüketimi olacak.

    Kullanım açısından Opel,Toyota,Fiat'ın şanzımanından daha konforludur.Ama Honda Civic gibi de değil maalesef.

    Vites geçişlerinde sarsıntı hadisesini arabayı aldığım ilk zamanlar yaşamadım.Son bir senedir olmaya başladı.Genelde 1-2,2-1 arası oluyor.Bazen ilk çalıştırmadan sonra 1'den 2'ye geçerken bocalıyor, hoplatıyor.Gazı kökleyince topluyor.Serviste bilgisayara bağladılar,ustayla test sürüşüne çıktık, normal, sorun yok dediler ( garanti süresince çoğu probleme dedikleri gibi ).

    Genellikle 1 dakikayı geçen beklemelerde P'ye alıyorum.Ayrıca P'ye aldığınızda ayağınızı frenden çekmeden önce el frenini çekerseniz şanzımana az yük bindirirsiniz ( servis tavsiyesi )

    Aracınız az yakıyormuş, umarım bir sorun yaşamadan uzun yıllar binersiniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault Laguna Rxt mi Rxe mi ???
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Teşekkürler. :)
  • benim bildiğim otomatik şanzımanlı arabalarda araba parkedilir vites d veya r konumundayken el freni çekilir ondan sonra park konumuna getirilir. kullanım kitapçığını ayrıntılı olarak okuyun isterseniz servisler her zaman tam bilgili olmuyor veya eski sistemleri hala aynıymış gibi anlatıyorlar
  • yaw hocam megane dedinmı sorun yazılır bu kuraldır dh de bilmiomusun ama unsal olmadıkısmet olması o sorunları görmek çok şükür ama olsun hepinizinde canı saolsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: unsal28

    BVA'dan bahsettiğine emi,n misin?
    Yarı otomatiklere (astra, punto, corolla, hatta jetta) göre son derece sarsıntısız ve hızlı vites geçişleri. Sürüş keyfi de diğerlerinden çok daha güzel (hepsi ile deneme sürüşü yaptım.)
    Viteslere zıplatarak ta geçmiyor.

    Bir de ne tür sorunla karşılaştığını yazarsan sevinirim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    renault otomatik vitesleri oldukça sorunludur. vites geçişlerini özellikle düşük viteslerde zıplatarak geçirir. 4 ileri proaktif bir şanzımandır. muhtelif masraflı sorunlar çıkartır. ikinci eli çok kötüdür, tutulmaz ve satılması zordur.









  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    renault otomatik vitesleri oldukça sorunludur. vites geçişlerini özellikle düşük viteslerde zıplatarak geçirir. 4 ileri proaktif bir şanzımandır. muhtelif masraflı sorunlar çıkartır. ikinci eli çok kötüdür, tutulmaz ve satılması zordur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: unsal28

    BVA vites kullanan arkadaşlar yaşadıkları sorunları yazabilirler mi acaba?

    Kırmızı ışıkta veya yoğun trafikte N veya P ye alıyor musunuz yoksa D de mi kullanıyorsunuz?
    D ile N arasında yakıt tüketimi farkediyor mu?
    Karda özellikle inişlerde N de kullanın diyorlar, doğru mu?
    N de gitmek sorun çıkartıyor mu?
    Motoru sabah ilk çalıştırdığınızda (dCi lerde) hemen hareket etmek motora zarar verir mi?

    teşekkürler...




    8 yıldır Cliomda BVA şanzıman kullanıyorum, tık demedi daha...Ayrıca vites geçişlerini hissetmiyorsun bile, görenler şaşırıyor.




  • Valla haklısın da, çok şükür hiç bir sorunum yok benim:)))))

    Bir ara düz asfalt olmayan yollarda ön göğüsten gelen hafif tıkırıtılara takmıştım, önceki hafta 3 gün aynı yolda 2008 Jetta (3.000 km de) kullandım, daha fazla ses duyunca artık o tıkırtıları duymadığımı farkettim:))))))))))))))))

    c segmentindeki araçların totalde birbirlerine üstünlüğü yok bence. hepsinin kendine has + ve - leri var. Artık böyle bakıyorum olaya.

    120 HP otomatik Bravo çıkınca belki takas ederim :))))))

    quote:

    Orjinalden alıntı: |_-0zZie-_|

    yaw hocam megane dedinmı sorun yazılır bu kuraldır dh de bilmiomusun ama unsal olmadıkısmet olması o sorunları görmek çok şükür ama olsun hepinizinde canı saolsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: unsal28

    BVA'dan bahsettiğine emi,n misin?
    Yarı otomatiklere (astra, punto, corolla, hatta jetta) göre son derece sarsıntısız ve hızlı vites geçişleri. Sürüş keyfi de diğerlerinden çok daha güzel (hepsi ile deneme sürüşü yaptım.)
    Viteslere zıplatarak ta geçmiyor.

    Bir de ne tür sorunla karşılaştığını yazarsan sevinirim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    renault otomatik vitesleri oldukça sorunludur. vites geçişlerini özellikle düşük viteslerde zıplatarak geçirir. 4 ileri proaktif bir şanzımandır. muhtelif masraflı sorunlar çıkartır. ikinci eli çok kötüdür, tutulmaz ve satılması zordur.











  • N de gitmeyi ben de onaylamıyoum. Hiç boşta kullanmayı sevmem aracı.

    Demek istediğim kar üzerinde inişte N ye almak daha mantıklı gibi sanki. Kaymaması için yani.
    Düz viteste 3 veya 2 ile inerken fren kullanırsan araba olduğu viteste yavaşlar.
    Otomatikte ise manuele alsan bile bir alt vitese geçip hızlanmaya çalışıyor.
    Bir kaç kez başıma geldi, oradan böyle bir mantık çıkardım.
    Sizde deneyiminizi paylaşırsanız faydalı olur takip eden arkadaşlara...



    quote:

    Orjinalden alıntı: sapsig

    Bence easytronik viteslere göre sarsıntısız vites geçişleri var. Sürekli D konumunda kullandığımdan P veya N konumuna alındığında yakıt farkedermi bilmiyorum. Fakat doğruluğundan emin olmamakla beraber dur kalklarda N veya P'ye almak şanzımana zarar verebilir diye duymuştum.
    yokuşlarda inerken N ye almak vitesi boşa almak demektir. Onun yerine manuel moda alıp sabit vitesle inmek daha mantıklı olacaktır sanırım.








  • tam otomatik şanzımana N ile aracı hareket ettirirseniz şanzıman yağsız çalışacağından sisteme zarar verir.

  • ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 9 Mayıs 2008; 19:25:00 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: unsal28

    Valla haklısın da, çok şükür hiç bir sorunum yok benim:)))))

    Bir ara düz asfalt olmayan yollarda ön göğüsten gelen hafif tıkırıtılara takmıştım, önceki hafta 3 gün aynı yolda 2008 Jetta (3.000 km de) kullandım, daha fazla ses duyunca artık o tıkırtıları duymadığımı farkettim:))))))))))))))))

    c segmentindeki araçların totalde birbirlerine üstünlüğü yok bence. hepsinin kendine has + ve - leri var. Artık böyle bakıyorum olaya.

    120 HP otomatik Bravo çıkınca belki takas ederim :))))))

    quote:

    Orjinalden alıntı: |_-0zZie-_|

    yaw hocam megane dedinmı sorun yazılır bu kuraldır dh de bilmiomusun ama unsal olmadıkısmet olması o sorunları görmek çok şükür ama olsun hepinizinde canı saolsun
    quote:

    Orjinalden alıntı: unsal28

    BVA'dan bahsettiğine emi,n misin?
    Yarı otomatiklere (astra, punto, corolla, hatta jetta) göre son derece sarsıntısız ve hızlı vites geçişleri. Sürüş keyfi de diğerlerinden çok daha güzel (hepsi ile deneme sürüşü yaptım.)
    Viteslere zıplatarak ta geçmiyor.

    Bir de ne tür sorunla karşılaştığını yazarsan sevinirim...

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    renault otomatik vitesleri oldukça sorunludur. vites geçişlerini özellikle düşük viteslerde zıplatarak geçirir. 4 ileri proaktif bir şanzımandır. muhtelif masraflı sorunlar çıkartır. ikinci eli çok kötüdür, tutulmaz ve satılması zordur.




    C segmentindeki araçların birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları olduğu bence de doğru yaklaşım.
    Ancak vites problemleri konusunda jetta nın sarsıntılı vites geçişlerinden bahsetmişsiniz, DSG şanzımnı mı kastettiniz?
    Muhtemelen değildir çünkü DSG şu an Bentley continental GT dahi kullanılan güç kesintisini neredeyse hiç yaşatmayan, manuel kullanımdan bile hızlı vites değiştiren son derece gelişmiş bir şanzıman sistemidir.

    selamlar








  • Karda özellikte inişte kızaklamaması için ne yapıyorsunuz peki?
    kar lastiği dışında yani :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

  • http://img254.imageshack.us/my.php?image=meganexn7.jpg

    Böyle bir karda yani :)[simage][/simage]http://img254.imageshack.us/my.php?image=meganexn7.jpg
  • uzun senelerdir otomatik vitesli arac kullaniyorum, benim olmasada jeep'lerden corsalara kadar.

    simdi yine otomatik aldim. oldukca memnunum, otomatik vitesin kendi yagina vs. dikkat edince sorun olmuyor.

    eskiden megane I vardi, o da proaktif vitesliydi, ancak spor ve kis modu vardi, tiptronik kullanamiyordun. simdikinin en buyuk eksikligi spor modunun olmamasi bence.

    proaktifin en buyuk ozelligi cok dik yokuslardan bile inerken gaza basmiyorsan vitesi buyutmemesi, boylece frene basmadan inebiliyorsun, sanki vitesli gibi.

    biraz cok yakiyor evet, ama bence buna deger.

    tiptroniklerde (otomatik debrayajli olanlarda) N'ye almakta fayda var veya frene sonuna kadar basmak gerekiyor sıkışık trafikte. aksi halde balatalar isiniyor ve sorun cikiyor.
  • Otomaitk şanzıman ile çok önemli bir bilgi ;

    Halk arasında yıllardır süregelen yanlış bir bilgi hakimdir...Kırmızıda durunca N'ye alınız..

    Aslında almamak gerekiyor.Çünkü otomatik şanzımanlar %100 yağ içinde çalışırlar.Yani siz durunca N ye veya P ye almadığınızda YAĞ İÇERİSİNDE HERHANGİ BİR SÜRTÜNME VE AŞINMA OLMAZ.

    Tam tersini yaptığınızda ; yani kısa süreli duraklamalarda N ye alıp , kırmızı yandığı gibi D ye atıp kalkış yaptığınızda şanzıman dişlileri işte o zaman aşınır.Bunun nedeni ise ;

    Otomatik şanzımanlarda , vitesi boşa alınca (N) şanzımandaki mavcut yağın şanzımanın alt kısmına geçmesi ve dişlilerin yağın dışında kalmasıdır..Böyle olunca da hemen kalkış yaptığınız için dişliler aşınır..

    Araba vitesdeyken , frene hafif bastığınızda gelen ''GURRRRRR'' sesi sizi yanıltmasın , yağ içinde asla aşınma olmaz

    Otomatik şanzımanlar bu zihniyetle icat edildi zaten


    Bu gerçeği , BMW de çalışan bir mühendis arkadaşımızdan öğrenmiştik




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.