25 yıl önce Mercedes A Serisi Dünyaya tanıtıldı Başlangıçta iki gösteri arabası var: 1993 ve 1994'te Vision A 93 ve buna dayalı A çalışması, halkı Mercedes-Benz'in marka için yeni bir araç segmentine girdiği yeni araç konseptiyle tanıştırıyor. S-Serisi ve E-Serisi'nin altında, her iki konsept otomobil de doğrudan A-Serisi'ne (model serisi 168) çıkıyor. 1997'de sunuldu ve 2005'e kadar üretildi. Bu dönemde 1,1 milyondan fazla alıcı bu Mercedes-Benz'i seçti. Yıldızlı marka 1997 yılındaki sunumu ile başarılı bir gelenek de kurmaktadır. Bunun nedeni, 177 model serisinin mevcut A-Serisi'nin şimdiden kompakt binek otomobilin dördüncü nesli olmasıdır. İlk A-Serisi, 1990'ların sonundaki model girişiminin önemli bir kahramanıdır. O zamandan beri marka, bu pazar segmentinde defalarca standartlar belirledi ve B-Serisi, CLA, GLA ve GLB gibi aynı teknik platformda eşit derecede başarılı modeller aracılığıyla bunu önemli ölçüde açtı. Onlarca yıldır Mercedes-Benz binek otomobilleri lüks sınıfa ve yönetici sınıfına aitti. Bu, 1982'de markanın portföyünü aşağı doğru genişlettiği kompakt bir sedan olan 190/190 E'nin (W 201) piyasaya sürülmesiyle değişti. Birkaç yıl sonra, marka 1996'dan itibaren yeni ürünlerle ürün girişimini başlattı: SLK Roadster (model serisi 170), A-Serisi, M-Serisi SUV (model serisi 163) ve coupé ve cabriolet olarak CLK (her iki model serisi de 208) ilk kez sahneye çıkıyor. Buna paralel olarak Mercedes-Benz, C-Serisi, E-Serisi, S-Serisi, CL Coupé, SL ve G-Serisi model serilerini kendi döngülerinde yeniliyor. Sonuç olarak, marka piyasada her zamankinden daha geniş ve daha çekici. Vision A 93 konsept otomobilinin ilk versiyonları 1991'den itibaren geliştirildi. Eylül 1993'te Frankfurt am Main'deki Uluslararası Motor Show'da (IAA) bir sansasyon yarattı. A-Serisi'nin Cenevre Otomobil Fuarı'nda (6-16 Mart 1997) dünya prömiyerine kadar bazı değişiklikler olacak olsa da, olağanüstü temel konsept şimdiden fark ediliyor. Toplam uzunluk sadece 3.350 milimetre ve bu, dört koltuklu bir şehir otomobili ile eşdeğerdir. 1994'te A çalışması, üretim araca yakın bir tasarım gösterdi. Buna C sütununa doğru eğimli kemer çizgisi de dahildir. Uzunluk, Vision A 93'e kıyasla 225 milimetre artar ve şimdi 3.575 milimetredir. Mercedes-Benz E-Serisi seviyesinde güvenlik A-Serisi yalnızca önden çekişli ilk seri üretim Mercedes-Benz binek otomobili değil, aynı zamanda pazar segmentinde pasif güvenlik açısından standartları belirliyor: benzersiz bir sandviç konsepti, daha önce bilinmeyen bir güvenlik düzeyine yol açıyor bu araç sınıfında. Motor, şanzıman ve akslar araç tabanının önünde ve altında bulunur. Akü, egzoz sistemi ve yakıt deposu, uzunlamasına ve enine kirişlerden oluşan patentli (patent DE 44 44 00 132 C1) düz hat bileşimine güvenli bir şekilde yerleştirilmiştir. Sandviç yapısı ayrıca yolculara önden ve yandan çarpmalarda yüksek düzeyde koruma sağlar. Önden şiddetli bir darbe durumunda, açılı olarak monte edilen motor şanzıman ünitesi yolcu bölmesinin altına kayar. Ekim 1997'de üretimin başlamasından kısa bir süre sonra bir kargaşa izledi: İsveç'te standartlaştırılmamış bir sürüş testi (“geyik testi”) sırasında bir A-Serisi devrildi. Mercedes-Benz, model serisindeki tüm araçları standart olarak Elektronik Denge Sistemi ESP ® ve Otomatik Fren Yardımı BAS ile donatarak yanıt verir. Buna ek olarak, 175/65 R 15 orijinal boyutu yerine gövde ve lastiklerin alçaltılmasıyla tamamlanan daha sıkı bir yay/amortisör düzeni vardır. Teslim edilen 18.000 aracın tamamı ücretsiz olarak dönüştürülür. ESP® ile, BAS, ön kapılardaki hava yastıkları ve yan darbe hava yastıkları, emniyet kemeri gergileri ve kemer kuvveti sınırlayıcıları ile A-Serisi, segmentindeki diğer tüm araçlardan daha iyi donanımlıdır ve bu aktif güvenlik sistemlerinin endüstri çapında yaygınlaşmasının önünü açar, özellikle küçük araçlarda. Değişken oda konsepti Çift kat nedeniyle, A-Serisi'nin yolcuları nispeten yüksek oturuyor. Bu, içeri girmeyi kolaylaştırır. Arka koltuk sırası hareket ettirilebilir veya çıkarılabilir. İsteğe bağlı bir ekstra olarak, yolcu koltuğu birkaç kolay adımda çıkarılabilir. Toplam 72 farklı oturma düzeni mümkündür. Düz bir yükleme alanı zemini ve alçak bir yükleme eşiği ile birleştirilmiş geniş bir bagaj kapısı, bir minivan karakterine sahip bu A-Serisinin yüklenmesini ve boşaltılmasını kolaylaştırır. Popüler ekstra: Olağandışı geniş latalı sürgülü tavan. Büyük bir Mercedes-Benz serisinde ilk kez ön kısım ve bagaj kapağı plastikten yapılmıştır. Araç ağırlığı sadece 1.000 kilogramdır. 2001 yılında Cenevre'de sunulan A-Serisi, 170 milimetre uzatılan dingil mesafesi ile daha da fazla iç alan sunuyor. Sıfırdan yeni benzinli ve dizel motorlar Sandviç prensibi, yeni nesil dört silindirli motorların tasarımını gerektirir. İlk olarak M 166 model serisinin iki benzinli motoru A 140 ve A 160 modellerinde sunulacak. OM 668 model serisi dizel motorları 1998 kadar erken bir tarihte izledi. Sırasıyla 4,5 ve 4,9 litre yakıt tüketimiyle (NEDC toplam tüketimi), A 160 CDI ve A 170 CDI dizel modelleri özellikle ekonomiktir. Bu turbo dizel motorlar, Mercedes-Benz tarafından Bosch ile birlikte geliştirilen common-rail teknolojisini ilk kullananlar arasındadır. Wuppertal'daki ”Öko-Trend” enstitüsü, A 160 CDI'yi “Almanya'nın en çevre dostu arabası” olarak ödüllendiriyor. Dört motorun güç spektrumu başlangıçta 44 kW (60 hp) ile 75 kW (102 hp) arasında değişiyor. 1999'da 82 kW (125 hp) A 190 en güçlü A-Serisi oldu, 103 kW (140 hp) A 210 EVOLUTION ve 2002 yılında AMG elemanları model serisinde en üst sıralarda yer aldı. 0'dan 100 km/s'ye 8,2 saniyede koşan 203 km/s azami hız. Sandviç zemine yerleştirilmiş sodyum nikel klorür pillere sahip A-Serisi'nin elektrikli versiyonu seri üretime hazır değil. Formula 1 görünüm ve model güncellemesi 1 Kasım 1998'de, Mika Häkkinen ve McLaren-Mercedes takımı, Juan-Manuel Fangio'nun 1955'te efsanevi Silver Arrow W 196 R ile şampiyonluğunu kazanmasından bu yana ilk Mercedes-Benz Formula 1 Dünya Şampiyonası'nı kazandı. sürücüler Dünya Şampiyonası. Mercedes-Benz, Kasım 1998'de Essen Motor Show'da A-Serisi'nin iki özel çeşidini sunar: Häkkinen edition ve Coulthard edition. İki Formula 1 sürücüsünün başlangıç numaraları da dahil olmak üzere yarış arabalarının renk şemasına göre, bu özellikle göz alıcı A-Serisi'nden 125 adet üretildi. 2001'de, kapsamlı bir model güncellemesi, çok daha az muhteşem olsa da, daha çarpıcıydı. Mühendisler ve tasarımcılar 980 bileşeni uyarlar ve A-Serisini diğer şeylerin yanı sıra dördüncü nesil bir ESP ® ve daha da güçlü bir hidrolik fren asistanı ile donatır. Halk, Mercedes-Benz A-Serisi'ni iyi kabul ediyor. 1997'den 2001 model güncellemesine kadar, ilk nesil 550.000 adet satıldı. 168 model serisi 2003 yılında milyon sınırını geçti. Rastatt ve 2005 yılına kadar Juiz de Fora fabrikalarında üretildi. İkinci nesil (169 model serisi) ile değiştirilene kadar toplam 1.159.321 araç üretildi. Bu 2004 yılında sunuldu, aynı zamanda sandviç konseptine dayanıyor ve satış milyoneri oluyor. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim