Şimdi Ara

Mercedes, Almanya'da 95 km/s hıza kadar otonom sürüş için onay aldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mercedes, Almanya'da 95 km/s hıza kadar otonom sürüş için onay aldı
    Mercedes-Benz'in belirli koşullar altında 95 km/s hıza kadar otonom sürüş sunan "Drive Pilot" sistemini güncelledi ve Alman Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi'nden onay aldı. Böylelikle Drive Pilot, en yüksek süratte sertifika alan seviye 3 sistem olmayı başardı.



    Yola konsantre olma zorunluluğu ortadan kalkıyor



    Bu sertifikayla beraber, Drive Pilot etkinleştirildiğinde sürücüler belirli koşullar altında otoyollarda 95 km/s hızla seyahat ederken yola konsantre olmak zorunda kalmayacak. Bugüne kadar Drive Pilot ile donatılmış araçlar 60 km/s hıza kadar otonom hareket edebiliyordu.



    Sistem şu anda, isteğe bağlı olarak iki lüks sedan otomobil serisinde (S sınıfı ve EQS) 5950 eurodan başlayan fiyatlarla sunuluyor. Mercedes, halihazırda Drive Pilot ile donatılmış araçların ücretsiz olarak güncelleneceğini açıkladı.



    Ayrıca Bkz.Tesla’nın yeni araçlarında büyük sorunlar yaşanıyor: İşte detaylar



     



    Mercedes güncellenmiş Drive Pilot sisteminin yedekli tasarımıyla son derece güvenli olduğunu söylüyor. Sistemin entegre edildiği araçlarda, elektrik, direksiyon ve frenleme gibi önemli işlevlerin yedeklerinin olduğu belirtiliyor. Sistem, kameralar, radarlar, ultrasonik sensörler ve LiDAR gibi 35'ten fazla sensörden oluşuyor. Ayrıca ayrıntılı bir dijital harita ile birlikte özel bir konumlandırma sistemi, Drive Pilot'un aracın hangi otoyol şeridinde gittiğini tam olarak bilmesine olanak tanıyor.



    Turkuaz aydınlatmayla diğer insanları uyaracak



    Mercedes, Almanya'da 95 km/s hıza kadar otonom sürüş için onay aldı
    Mercedes'in otonom sürüş sistemi ayrıca, aracın otonom olarak gittiğinin dışarından anlaşılması için turkuaz renkli aydınlatmaya sahip. Böylece diğer kişilerin, araç içerisinde kitap oluyan ya da film izleyen bir sürücü gördüklerinde endişeye kapılmamaları hedefleniyor. Ayrıca trafik polislerinin de durumu anlamalarına olanak tanıyor.



    Otonom sürüş sistemleri 0 ve 5 arasında numaralandırılıyor. Seviye 5, sürücüye gereksinimin olmadığı tamamen otonom sürüş olarak adlandırılıyor. Seviye 3 ise yarı otonom sürüş olarak isimlendiriliyor ve sürücünün kontrolü her an ele almak için hazır olmasını gerektiriyor.



     




    Kaynak:https://media.mercedes-benz.com/article/1b23ed3c-8fba-46af-ad6b-5d4d9804d4da







  • Almanlar yazılım işini Amerikalılar kadar hızlı ve etkin olarak beceremez. Beceremedikleri için de elektrikli işinde çuvallıyorlar. Almanların bir yazılım geliştirmesi asırlar sürüyor çünkü Avrupada çalışma iklimi ve mentalitesi yazılım geliştirmeye uygun değil. Alman yazılımcılar çok fazla toplantı yapmaktan, çok fazla geri besleme vermekten ve inisiyatif yoksunluğundan asla zamanında terminlere bağlı kod üretemezler. Bu yüzden VW modelleri habire erteleniyor çünkü VW yanlış bir iş yaparak kendi yazılım firmasında Alman yazılımcıları ve Alman yöneticileri çalıştırıyor. Mekanik mühendisliğinde çok iyiler ama yazılım işinin doğası ve dinamiklari farklı. BMW de o yüzden geri kalıyor elektrikli işinde. MB tahminimce AB dışı bir yazılım firmasıyla işbirliği yapıyor, yoksa onlar da beceremezdi.

    Teslanın elektronik donanım otonom sistemler mühendiside zaten Mercedes-Benz in mühendisiydi.


    Sensörler dahil herşey Mercedes-Benz den alındı, geliştirildi yazılım konusunda daha iyi yerlere getirildi.


    Hatırlanırsa iflastan kurtaranda Mercedes Benz oldu ve ilk Model S lerde silecek kollarından cam açma


    butonlarına kadar Daimler Benz malzemeleri kullanıldı.


    https://x.com/eozpeynirci/status/1659785857132294144



  • sürünün kitap okuması....


    ve bizim trafikte yorumsuz.

  • Teslanın elektronik donanım otonom sistemler mühendiside zaten Mercedes-Benz in mühendisiydi.


    Sensörler dahil herşey Mercedes-Benz den alındı, geliştirildi yazılım konusunda daha iyi yerlere getirildi.


    Hatırlanırsa iflastan kurtaranda Mercedes Benz oldu ve ilk Model S lerde silecek kollarından cam açma


    butonlarına kadar Daimler Benz malzemeleri kullanıldı.


    https://x.com/eozpeynirci/status/1659785857132294144



    Mercedes, Almanya'da 95 km/s hıza kadar otonom sürüş için onay aldı




  • Almanlar yazılım işini Amerikalılar kadar hızlı ve etkin olarak beceremez. Beceremedikleri için de elektrikli işinde çuvallıyorlar. Almanların bir yazılım geliştirmesi asırlar sürüyor çünkü Avrupada çalışma iklimi ve mentalitesi yazılım geliştirmeye uygun değil. Alman yazılımcılar çok fazla toplantı yapmaktan, çok fazla geri besleme vermekten ve inisiyatif yoksunluğundan asla zamanında terminlere bağlı kod üretemezler. Bu yüzden VW modelleri habire erteleniyor çünkü VW yanlış bir iş yaparak kendi yazılım firmasında Alman yazılımcıları ve Alman yöneticileri çalıştırıyor. Mekanik mühendisliğinde çok iyiler ama yazılım işinin doğası ve dinamiklari farklı. BMW de o yüzden geri kalıyor elektrikli işinde. MB tahminimce AB dışı bir yazılım firmasıyla işbirliği yapıyor, yoksa onlar da beceremezdi.

  • Edit: Evet, yanılmamışım. MB otonom sürüş için Nvidia ile ortak şirket kurmuş. MB'nin otonom sürüşünün arkasında da yine Amerikalılar var. NVidia olmasa MB ancak 5 yıl sonra otonom sürüş3'de bu düzeye gelebilirdi.


    Amerika yazılımda tüm dünyadan hayli önde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 18 Aralık 2024; 1:6:28 >
  • Turkuaz renkli aydınlatma olayı güzelmiş. Çin liler bunu beğendi.

  • Lidarsız bir araçta otonom kullanmam Mercedes 35 sensör ile beni kazandı.

    Tesla'da sadece kameraya güvenerek beni kaybetti.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.