Şimdi Ara

MERCEDES C 180 K ## 1. 6 ## BAYİLERDE (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
206
Cevap
0
Favori
112.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aynen usta, git 50000 euro bayıl, kafan tavana değsin, git onun yerine 10 daha ver temiz bir e class al, kesinlikle güzel makine. s- class a zaten lafım yok onun sıfırına da gücüm yetmez gerek de yok zaten, makam arabası. ama c - classtan, ona ve bir çok markanın modellerine ülkemizde verilen resmen hava paralarından, insanlarımızın boşa giden kazançlarından şikayetçiyim.

    mesela yeni nesil araçlarda hala 1.6 lt . 100- 105 hp arası motorları nerden baksan 1400 kg lik araçlara hem de 5 ileri vites olarak koyanlardan da şikayetçiyim. bunu birçok firma yapıyor sırf giriş modellerinin fiyatı düşük olsun diye... yapsana şunu yeni nesil motorlarla en azından 6 ileri de kasayı rahat taşısın da vatandaşın da gönlü rahat olsun. sunsana bunu vatandaşa bak nasıl gidiyor arabalar şıkır şıkır.

    her yönden soyuluyoruz birader, bir benzinle vergiyle iş bitse yine razı insanlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bianconera

    Bana göre Mercedes'in alınası 2 aracı var fiyatını hakeden gerçekten sahibine prestij kazandıran onlar da malumunuz olduğu üzere S-Class ve E-Class.(Sözüm CL,CLS,SL'den dışarı tabi)
    C-Class bana göre segmentindeki araçlara göre fazladan 15-20 bin lira verilip alınacak bir araba değil.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: bianconera

    Bana göre Mercedes'in alınası 2 aracı var fiyatını hakeden gerçekten sahibine prestij kazandıran onlar da malumunuz olduğu üzere S-Class ve E-Class.(Sözüm CL,CLS,SL'den dışarı tabi)
    C-Class bana göre segmentindeki araçlara göre fazladan 15-20 bin lira verilip alınacak bir araba değil.


    +1
  • quote:

    ALMANYADAKİ SATILAN OTOLARIN FİYATLARI:

    MERCEDES C 180 K 1.6 LT 156 HP :31.802 EUROhttp://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/catalogue_prices.html Download Preisliste C-Klasse Limousine (PDF, 1.372 KB)

    BMW 3 SERİSİ 2.0 LT 143 HP :28.400 EUROhttp://www.bmw.de/de/de/newvehicles/3series/sedan/2008/introduction.html Preisliste BMW 3er Limousine.
    (PDF, 1 MB)


    AUDİ A 4 1.8 LT 120 HP :26.100 EUROhttp://www.audi.de/etc/medialib/ngw/product/pdf/price_lists.Par.0003.File.pdf/2009-02-05-preisliste-a4-s4-allroad-final-online.pdf

    OPEL İNSİGNİA 1.6 LT 180 HP :32.305 EUROhttp://www.opel.de/res/download/pdf/0I_69_price.pdf

    VOLVO S60 2.0 LT 180 HP :31.700http://www.volvocars.com/de/All-Cars-MY09/Volvo-S60/Pages/techSpec.aspx


    PASSAT CC 1.8 LT 160 HP:30.300 EUROhttp://www.volkswagen.de/etc/medialib/vwcms/virtualmaster/de/Models/passat/passat/media.Par.0071.File.pdf/technik-preise_passat.pdf

    PASSAT 1.4 LT 122 HP:29.475 EUROhttp://www.volkswagen.de/etc/medialib/vwcms/virtualmaster/de/Models/passat/passat/media.Par.0071.File.pdf/technik-preise_passat.pdf


    TÜRKİYEDEKİ SATILAN OTOLARIN FİYATLARI:
    MERCEDES C 180 K 1.6 LT 156 HP :42000 EURO
    BMW 3 SERİSİ 2.0 LT 143 HP :43420 EURO
    AUDİ A 4 1.8 LT 120 HP :36.884 EURO
    OPEL İNSİGNİA 1.6 LT 180 HP :55.400 TÜRK LİRASI OLAĞAN ÜSTÜ MANTIKLI FİYAT ALMANYADAKİ FİYATI İSE :32.305 EURO
    VOLVO S60 2.0 LT 180 HP : 37512 EURO MANTIKLI FİYAT ALMANYADAKİ FİYATI İSE :31.700 EURO
    PASSAT CC 1.8 LT 160 HP:44500 EURO
    PASSAT 1.4 LT 122 HP:58250 TÜRK LİRASI


    demogoji yapmıyorum, verdiğiniz bilgilerin yarısı yanlıştı, ben de normal olarak düzeltme gereği duydum,

    ne yazık ki verdiğiniz bilgiler hala yanlış;

    1- passat, doğrusu yani türkiyede 58250 ytl olan 1.4 tsi comfortline passat'ın almanyadaki fiyatı 25950 euro.

    2- burada 55400 tl olan insignia edition donanımlı, almanyada 32305 euro olan insignia 1.6 t 180 hp cosmo, EDİTİON DONANIMLI OLAN 29905 EURO.

    3- türkiyede satılmayan 3.18 in fiyatını nasıl bulduğunuzu merak etsem dahi, eğer satılıyor olsaydı da o civarda olurdu, o yüzden itiraz etmeyeceğim.


    emeğiniz için yine de sağolun, teşekkür ederim.

    söylediğiniz gibi insignia'nın almanya-türkiye fiyatları arasında hakikaten anormal bir fark var, tabii eğer hakikaten 55 bin tl den satılıyor ise!

    çünkü dikkatimi çeken şöyle bir şey var, almanyada aynı donanım paketindeki 115 hplik insignia ile 180 hplik insigniia arasında 4200 euro fark varken, burada aralarında sadece 5150 tl fark var, bu bana mümkün gibi gelmiyor, 180 hp lik insignia'nın henüz satılmadığı da düşünülürse bu fiyatların doğruluğundan şüpheliyim.




  • sayın 19can84 bu düşünce ile gidersen oto acenteleri fiyatları daha çok şişirir çünkü bu forumları herkez görüyor ve değerlendiriyor! Ama sizde o oto firmalarından birinde çalışıyorsanız orasını bilemem, sürekli adamların ekmeğine kaymak sürüyorsunuz şüpelenmeye başladım.
    sayın 19can84 insanların kafasını karıştırıp konuyu dağıtıyorsun ozaman kısa ve öz cevap vereceğim herkez dikkatlice okusun;
    ALMANYA SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 30,300 EURO
    TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 94,500 TL

    ALMANYA SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 32,305 EURO
    TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 62,900 TL

    SONUÇ: TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 94,500 TL
    SONUÇ: TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 62,900 TL

    94,500 TL - 62,900 TL = 31600 TL FARK
  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    sayın 19can84 bu düşünce ile gidersen oto acenteleri fiyatları daha çok şişirir çünkü bu forumları herkez görüyor ve değerlendiriyor! Ama sizde o oto firmalarından birinde çalışıyorsanız orasını bilemem, sürekli adamların ekmeğine kaymak sürüyorsunuz şüpelenmeye başladım.
    sayın 19can84 insanların kafasını karıştırıp konuyu dağıtıyorsun ozaman kısa ve öz cevap vereceğim herkez dikkatlice okusun;
    ALMANYA SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 30,300 EURO
    TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 94,500 TL

    ALMANYA SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 32,305 EURO
    TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 62,900 TL

    SONUÇ: TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 94,500 TL
    SONUÇ: TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 62,900 TL

    94,500 TL - 62,900 TL = 31600 TL FARK



    Sabah sabah ben mi hata yapıyorum bilemiyorum,ama sizin hesabınız yanlış,şöyle ki;

    Hesaplamanız düz mantık.ÖTV'yi hesaba katmamışsınız.

    Opel'den alınan ÖTV %37
    Passat CC'den alınan ÖTV %60


    Insignia 1.6,Passat CC 1.8 motor

    Bu yüzden aralarında ciddi fiyat farkı oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deserthawk -- 1 Mart 2009; 11:10:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    sayın 19can84 bu düşünce ile gidersen oto acenteleri fiyatları daha çok şişirir çünkü bu forumları herkez görüyor ve değerlendiriyor! Ama sizde o oto firmalarından birinde çalışıyorsanız orasını bilemem, sürekli adamların ekmeğine kaymak sürüyorsunuz şüpelenmeye başladım.
    sayın 19can84 insanların kafasını karıştırıp konuyu dağıtıyorsun ozaman kısa ve öz cevap vereceğim herkez dikkatlice okusun;
    ALMANYA SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 30,300 EURO
    TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 94,500 TL

    ALMANYA SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 32,305 EURO
    TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 62,900 TL

    SONUÇ: TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: PASSAT CC 160 HP: 94,500 TL
    SONUÇ: TÜRKİYE SATIŞ FİYATI: OPEL İNSİGNİA COSMO 180 HP: 62,900 TL

    94,500 TL - 62,900 TL = 31600 TL FARK



    verdiğiniz bilgilerle ne demek istediğinizi anlıyorum ve kısmen de olsa haklı olduğunuzu kabul ediyorum.

    bir fikir beyan edilirken bilinçli veya bilinçsiz olarak yapılan en küçük bir yanlış bilgilendirme, konuyla direkt olarak ilintili olmasa dahi ortaya konan fikrin tüm itibarını azaltır.

    yaptığım uyariların amacı bunun olmasını engellemek.

    tüm acentalar burayı izliyor, eğer burada bir kamuoyu oluşturursak bu zinciri kırarız önermenizi ise ne yazık ki çocuksu bir iyimserlik olarak görüyorum...




  • Vereceğim paranın tam karşılığını alamayacağımı bilmeme rağmen bir otomobil için ayırdığım 42.000Euro param olsaydı tereddütsüz C 180 alırdım.

    Her ülkenin şartları kendi çerçevesinde değerlendirilmeli.Hiç kimse koşullandırılarak veya zorla araç almıyor.Bazıları için otomobil seçimi için ana kriter fiyat/performanstır bazıları içinse prestij.(Yurtdışında Mercedes için prestij kelimesinin geçerli olmaması Türkiyedeki gerçeği değiştirmez).Yada bazıları için bir markaya yada modele duyulan özel ilgi bile otomobil seçiminde en önemli unsur olabilir.Ve bundada son derece haklılar.
  • sayın 19can84 çocuksu diyorsanız ozaman afiş yada pankart yapın daha olmadı küçük broşür bastırın arabaların sileceklerine kıstırın daha ne yapayım elimden gelen budur.
    Hem olay sadece burası değilki herkez sizin benim gibi duyarlı olursa tüketiciler bilinçlenir ve heryere yayılır. Bence mümkün olmayan birşey değil.
    Konumuzla ilgisi yok ama resimdeki caravellenin türkiye değeri 40000 euro almanya değeri ise 50000 euro neden çünkü almanya % 19 vergi koyuyor türkiye minibüslere % 10 vergi koyuyor bunuda biliyormusunuz?
    Eğer otomobillere uygulanan verginin aynısı caravelleyede uygulansın ozaman fiyatı ne oluyor biliyormusunuz 80000 euro oluyor.
    Yani 62000 euro verseniz türkiyede full bir carevelle alırsınız triptonik v.s full ve en az 60000 tl parada cebinize kalır saygılar.

     MERCEDES C 180 K  ##  1. 6  ##  BAYİLERDE




  • quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    sayın 19can84 çocuksu diyorsanız ozaman afiş yada pankart yapın daha olmadı küçük broşür bastırın arabaların sileceklerine kıstırın daha ne yapayım elimden gelen budur.
    Hem olay sadece burası değilki herkez sizin benim gibi duyarlı olursa tüketiciler bilinçlenir ve heryere yayılır. Bence mümkün olmayan birşey değil.
    Konumuzla ilgisi yok ama resimdeki caravellenin türkiye değeri 40000 euro almanya değeri ise 50000 euro neden çünkü almanya % 19 vergi koyuyor türkiye minibüslere % 10 vergi koyuyor bunuda biliyormusunuz?
    Eğer otomobillere uygulanan verginin aynısı caravelleyede uygulansın ozaman fiyatı ne oluyor biliyormusunuz 80000 euro oluyor.
    Yani 62000 euro verseniz türkiyede full bir carevelle alırsınız triptonik v.s full ve en az 60000 tl parada cebinize kalır saygılar.



    bu konuda da yeteri kadar bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuşsunuz.

    konuyla ilgisi yok ise, verdiğiniz örneğin manasını sorgulamaka vakit harcamayacağım,

    Almanya'da tüm vasıtalara %19 VAT uygulanır, Türkiye'de ise %18 kdv + %10 ötv toplamda %29.8 vergi uygulanır, Türkiye'de eğer söylediğiniz gibi daha ucuz ise -ki önceki postlarda verdiğiniz verilerdeki hatalar bana verdiğiniz bilgilere fazlaca güvenmemem gerektiğini sölüyor-, bu vw'nin türkiye şartlarını göz önüne alarak fiyatlarını daha uygun tuttuğunu gösteriyor.

    yani konunun başından beri öne sürdüğünüz savı kendi elinizle çürütmüş oldunuz, tebrikler.




  • sayın 19can84 haklısınız galiba ama devlet az vergi alıyor vw fazla şişiremez fiyatı uyansada önemli değil malum kriz ortamı.
    Ama yinede haklısınız hata yaptım kendi kazdığım kuyuya düştüm farkında olmadan. saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekocan

    Opel insignia süper bir araç bende kararımı değiştirdim. Gittim inceledim. Gerçekten burada millet kötüledi arabayı ama ,inceledikten sonra fikriniz değişecek bu mercedes takıntısı türkiyede var. Ben opel insignia almaya karar verdim yani çok söze gerek yok adamlar kur ucuzken stok paralarını ödemiş arabayı satışa sunmuşlar bence çok geç olmadan sizlerde gidin opele bir bakın derim. mercedes c 180 k donanım pahalı dar araba içime sinmedi yani e serisinede gücüm yetmedi hatta bu opel ,mercedes e serisinden daha geniş ve donanım süper navigasyon v.s herşey full 62000 tl gibi fiyat verdiler süper bence. saygılar


    Yok artık.Insignia'nın bu kadar geniş olduğunu düşünüyorsanız Passat'a binmemişsiniz demektir.

    Donanımına lafım yok.Navigasyon güzel bir olay.


    insigna hiçde buyuk deil..İç mekan cok kucuk..Passat cok daha iyi bu konuda..E serisiyle karsılastırılamaz..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: arielloo

    hala konuşuyorsun, daha ne olduğundan haberin yok.

    1.6 fsi passat veya jetta ile 2.0 tdi 140 hp a6 performans olarak aynıdır, çünkü bu hem araç hastaları tarafından kanıtlanmıştır, hem de bizzat spontane bir otoban kapışmasıyla kanıtlanmıştır, biraz araştırırsan dediğim şeye bakarsın zaten bulursun dediğim şeyleri de buldukların pek işine gelmez çünkü hala bir çok arkadaş gibi sorduklarıma cevap veremedin. senin her tarafından bilgi fışkırıyor , o kadar ki araştırıp , o kadar riske girip test ettiğimiz şeyleri bile o bilgilerin örtüyor. a6 2.0 tdi 140 hp deki performasın 1.6 fsi ile aynı oluşunun birinci sebebi araçlardaki kilo farkıdır, ki birçok SUV araçta da aynı common rail motor kullanılıyor günümüzde fakat kilolu yapıları nedeniyle ağır kalıyorlar. bizim gibi işin hastaları , evet riskli ama bunları test ediyoruz naapalım. hala da söylediklerimin arkasındayım, ge-çe-me-di işte sebebi de bu.
    zaten bunu bir defa mantık olarak gördüğünde anlarsın da sende o kafa nerdeee.... senin gibisiyle boşuna çene yoruyorum.



    @arielloo

    Yanlış anlama, seninle hiç bir kişisel problemim yok. Zaten fazla aktif olan bir üye de değilsin.

    Ama seninle girdiğim şu diyalogtan sonra aracının performansı (konfor, yol tutuş, sessizlik vs bunları tartışmıyorum, sadece performans) ile ilgili söylediklerine güvenmemi asla bekleme.

    Diyaloğu ve linki ekliyorum.

    1.
    quote:

    Orjinalden alıntı: arielloo

    arkadaşlar bu sabah tem bomboştu, ümraniye tepeüstünden bostancı sapağına kadar seyrek trafikte gaza bir yükleneyim dedim, yahu araba yarım gazla 210 u görüyor ve araçta ablam abim ve eşim vardı, dedim ki 210 la gidiyoruz, nasıl yani deyip hepsi birden ibreye konsantre oldular, o kadar habersiz ve kayıtsızlar o süratle gittiğimizden, abim sanki 50-60la gidiyormuşuz gibi geldi dedi, güldüm içimden. tam o sırada araba çıktı önüme ve gazdan kesmek zorunda kaldım, az daha yol müsait olsa, neler yapacaktı kimbilir. araç özellikle 160a kadar yavaş yavaş, sonrasında ise jet gibi hızlanıyor. hele o süratte yol tutuşu ve sessizlik... kaymak gibi...

    2007 1.6 fsi comfortline - fırtına grisi


    2.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik

    160 km hıza kadar yavaş, ardından jet gibi hızlanan 1.6 motorlu araba nasıl oluyor acaba gerçekten çok merak ettim.

    Aracınızda aşırı besleme yok değil mi?


    3.
    quote:

    Orjinalden alıntı: arielloo

    yok dostum ne chipli, ne de aşırı beslemeli, ben de şaştım bu işe.

    160 a kadar gıdım gıdım hızlandı, hatta 140a gelene dek 100-140 arası baya bi merasim yaptı, 160 dan 210 a çıkışı da biraz daha yüklendim gaza, arabada turbo varmışçasına 5-6 saniye içerisinde 200 ü geçti ve 210u gördü. bu 160-210 ara hızlanmasını ben 1.4 tsi daki 100-160 arası hızlanmasına benzettim biraz. galiba aerodinamikle ve motorun o anki durumuyla doğru orantılı birşey olsa gerek, çünkü otomatik viteslerde hani ani hızlanmalarda vitesi d3 e getirirsin de motor o anda çift açar ya, aynen o hissi yaşadım diyebilirim ve çok da keyif aldım. ben 1.4 tsi alamadım diye biraz buruktum ancak bu sabahtan sonra keyfim yerine geldi. son hızda bu araç baya baya bir güçlü.


    Link:http://forum.donanimhaber.com/m_9277191/mpage_96/key_//tm.htm#23643666



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 1 Mart 2009; 20:33:14 >




  • A6 ile Passat arasında yaklaşık 200 kg ağırlık farkı var.
    A6 140 hp Passat Fsi 115hp
    5 kişi artı bagajlı bir Passat aynı koşullarda yüklü olmayan bir A6 ağırlık açısından farksız olur.
    Aynı ağırlıktaki iki kütleden birini 115 hp diğerini 140 hp çekiyor. Bu durumda çok istisnai durumlar (Bakımsız gücünden yoksun A6, lastik havaları yerinde olmayan kış lastikli bir A6, sürücüsünün kullanmayı bilmediği bir A6, sürücüsünün bir Passat'ın kendisi ile yarıştığından habersiz 200km/h civarından hızını sabitlemiş giden bir A6 vs... ) haricinde Passat'ın yarışı alması mümkün değil.
    Bunun dışında Fsi Passat herkes tarafından bilinen bir araç. 5 saniyede 160'tan 210'a değil 160'tan 180'e çıkabilmesine bile ihtimal vermiyorum.
  • @supremum

    Dediklerine benim itirazım yok, ama iddia eden arkadaş çok kesin konuşuyor.

    Hoş, açık konuşayım ben inanmıyorum. Sağlıklı şartlar altında hiç bir stock FSI'nın bu değerlere ulaşması mümkün değil.

    Şu var: uzun süre önce Onno Usta'ya sorulan bir soruyu ve cevabını okumuştum. Şöyle ki, adamın arabasının max hızı 160 km. Adam uzun yolda 180 km'ye dayamış ibreyi. Ama sonradan hız-yol-zaman denklemini hesaplamış ve aracın gösterdiği hız doğruymuş. Adam da Onno Usta'ya bu iş nasıl olur diye soruyordu.

    Onno Usta da büyük olasılıkla aracın bir süreliğine zengin besleme yaptığını, bu yüzden max hızının üzerine çıktığı söylemişti adama. Ama bu da normal değil, anormal bir durumdur.
  • passat fsi 1348 kg

    a6 2.0 dizel 1500 kg

    passat'da 5 kişi +ağzına kadar dolu olduğunu biliyoruz bu da yaklaşık 450kg civarı yapar, audi sahibi eğer aracının çatısına kat çıkmadıysa en kötü ihtimal onun aracında da 500 kg yük vardır. a6 2.0 tdi'ın 170 hplik versiyonuda var ama en kötü ihtimalle 140 hp olabilir

    kısaca toplamda;

    passat 1348+450=1800 kg/115 hp=15.65kg/hp

    a6 1500+500kg=2000kg/140 hp= 14,28kg/hp

    yani olayı a6 açısından en kötümser senaryoyla bile gözden geçirsek ve a6 nın turbo dizel olmasını- maximum gücünü çok daha düşük devirde üretmesini gözardı etsek bile, aralarında a6 lehine yüzde 10 güç farkı var.
  • bu aracı bu motorla almak bence hata. premium araç alırken paraya kıyıp hakkını verecek motorla almalı insan.
  • polemik hafızanda pek kuvvetli helal olsun


    atıyosunuz bari destekli atın.zaten araba 1400 kg civarında motoruda genelde c sınıfı araçlarda kullanılan 1600cc 115 hp .bu araba nasıl olurda yarım gazla 210 yapar.üstelikte içinde 4 kişi varken!!!!

    bu adam düm düz yolda dip gaz anca 200 yapıyor





  • Şekocan aynı mesajı bana da yazmış, "demagoji yapma" diye

    Arkadaşlar, konu yeni mi diye bakmadım fakat 1.6 litre motorlu C 180 K modeli NİSAN 2008'den bu yana var, yaklaşık 10 aydır üretiliyor. Ülkemize mi yeni geldi acaba? Ayrıca Wikipedia'nın Alman sitesinde bu motorun "tamamen Türkiye'ye özel/Türkiye'nin vergi politikası gözönüne alınarak" geliştirildiğine dair en ufak bir bilgi yok.

     MERCEDES C 180 K  ##  1. 6  ##  BAYİLERDE


     MERCEDES C 180 K  ##  1. 6  ##  BAYİLERDE




  • @arielloo

    FSI motorun düz yolda 210 km/h hıza hissettirmeden çıkabilmesi çok çok zor.Hele ki yarım gaz ile bence imkansız.Fakat aracımla henüz 140 km/hızı geçmediğimi belirteyim,sadece fikrim bu,belki de ulaşılabilecek bir hızdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    "tamamen Türkiye'ye özel/Türkiye'nin vergi politikası gözönüne alınarak" geliştirildiğine dair en ufak bir bilgi yok.





    o tamamiyle asparagas zaten

    güya mercedes türkiye 5000 tane satarız demiş de mercedes ondan sonra kabul etmiş 1600 motor üretmeye.

    c class 2008 yılında dünya çapında 291700 adet satmış,

    291 bin araç içinde ilave 3000 araç ne önem teşkil edecek de onun için motor geliştirme maliyetine katlanmış olsunlar.

    Asıl sebebp , sanırım 2010 itibariyle AB üreticilere sattıkları otomobillerin, toplam emisyon miktarını sınırlayıcı bir uygulama kararı almış olması, o yüzden de üreticiler özellikle çok satan nispeten küçük modellerinin emisyonlarını minimize etmeye çalışıyor.

    kimi bunu down-sizing ile kimi ise start-stop ve enerji geri kazanımı yollarıyla yapma yolunu seçiyor.

    örneğin

    bmw 1.18 143 hp şehiriçi 7.8 litre şehriçi tüketim değeri sağlamış

    volvo s80 ve v70 1.6 d üretmeye başladı

    s40 1.6d ye start-stop sistemi ekleyerek 4.0 ortalama tüketim 104gr/km co2 değeri yakalamış (10 sene öncesine kadar 3L otomobil olabilir mi diye tartışılıyordu bugun gelinen noktaya bakın)

    porsche'nin cayenne'e dizel motor koyup tükürdüğünü yalamak zorunda kalmasının sebebi de bu.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.