Şimdi Ara

Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
221
Cevap
2
Favori
25.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:



    Ya sizin geometri bilginiz yok yada ben anlatamıyorum.

    6 derecelik yokuş nasıl bir yokuş haberiniz var mı? Tabi ona yokuş diyorsanız

    Şimdi size bir örnek göstereyim 20 dereceyi açıklamak için.

    45 derecelik açıyı yakalamak için monitörün bir köşesinden diğer köşesine bir çizgi çekin.

    20 derecelik açıyı yakalamak içinde 45 derecelik açıyla 0 derecelik açının tam ortasına getirin(bunuda yaparsınız heralde )

    Elinizi monitörün tam 20 derecenin geçtiği çizginin üstüne koyarsanız bahsettiğim yokuşu anlarsınız.

    6 derecelerde tabela asılması için TR nin boylu boyunca ovalarla kaplı olması lazım.

    C serisi gerçekten çok güçsüz ve çekişi zayıf bir motora sahip.. Parasını kesinlikle haketmeyen araç.(bana göre) O fiyata başka modelin en dolu ve güçlü aracını almak varken Mercedes'in alt sınıflarından C'yi almak bana göre saçmadır.Sırf Merso ya binmek için alacaksanız tabi para sizin. Gazın dibini göre göre gidin


    Monitör hesabı bence doğru olmayabilir. Kare ekranlarda olurda, Wide Screen'de 45 derece olmaz bence. Ama bence burada kavram karmaşası var. % ile derece tam olarak aynı şeyler değil diye biliyorum.

    Yani %6 eğim belkide daha yüksek bir dereceye denk geliyordur.

    Türkiye kara yollarındada bildiğim kadarıyla 20 derecelik yokuşlar var. Performans konusundada, bence C180K 1.6'nın performansı kötü değil. Yani 9.9 saniye 0-100 ve 223 km/s maksimum hız tatmin edici. ( Gerçi artık çıta çok yükseldi, Insignia 1.6 Turbo biraz daha iyi yürüyor mesela vs. ) Neticede 1.6 Lt motor. Ama tabiki 3.20d çok daha performanslı. Aslında C180'in eleştirilmesinin sebebi, arada o kadar Ötv farkı varken neden hala 40-50.000 Euro civarına satıldığı. Mercedes'te marka değeri olarak belli bir eşiğin altına inmek istemiyor belli ki, çünkü normal D sınıfı araçlara yaklaşıyor o zaman fiyatı.




  • BMW ve MERcedes araçları genelde uzunda çok ii gidiyor , arkadaşımda 2005 model 316i var , kısa mesafe kalkışta 160 a kadar nerdeyse dikiz aynasında küçülüp duruyor ama 100 le giderken otobanda bastığımızda çok fark atamıyorum hatta son hızda benim yanıma rahatlıkla geliyor , sonuç olarak merso c180 nin kalkıştan 120 a kadar beni yakalayabileceğini sanmıyorum ama son hızda beni geçiceğinden şüphem yok.......



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serty23 -- 25 Ocak 2011; 0:41:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    performansı çok kötü. 110 la giderken 20 derecelik yokuşta boğuldu. full dip gaz ile bile toparlanmadı. dün skoda superb tsi 125hp kullandım daha doyurucu performansı var. kesinlikle parasının arabası değil. zaten mercedes e serisi ile başlar

    saygılar

    20 derece... iyiymiş geçen de 45 derecelik yokuşa çıkıyordum araba 60'ta bayıldı

    6 derecelik yokuşlarda bile dikkat %10 tehlikeli çıkış tabelası koyuyorlarken sizin 20 derece yokuştan bahsetmeniz traji komik olmuş
     Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü?




    Ya sizin geometri bilginiz yok yada ben anlatamıyorum.

    6 derecelik yokuş nasıl bir yokuş haberiniz var mı? Tabi ona yokuş diyorsanız

    Şimdi size bir örnek göstereyim 20 dereceyi açıklamak için.

    45 derecelik açıyı yakalamak için monitörün bir köşesinden diğer köşesine bir çizgi çekin.

    20 derecelik açıyı yakalamak içinde 45 derecelik açıyla 0 derecelik açının tam ortasına getirin(bunuda yaparsınız heralde)

    Elinizi monitörün tam 20 derecenin geçtiği çizginin üstüne koyarsanız bahsettiğim yokuşu anlarsınız.

    6 derecelerde tabela asılması için TR nin boylu boyunca ovalarla kaplı olması lazım.

    C serisi gerçekten çok güçsüz ve çekişi zayıf bir motora sahip.. Parasını kesinlikle haketmeyen araç.(bana göre) O fiyata başka modelin en dolu ve güçlü aracını almak varken Mercedes'in alt sınıflarından C'yi almak bana göre saçmadır.Sırf Merso ya binmek için alacaksanız tabi para sizin. Gazın dibini göre göre gidin

    bence siz anlatamıyorsunuz çünkü hiçbirşey bilmiyorsunuz

    İTÜ İnşaat'tan yarın mezun olacağım inşallah bitirme tez sunumum var, karayolu mühendisliği dersi de aldım, yol projesi de yaptım desem size?

    maksimum karayolu eğimi %12'dir... (3. sınıf devlet yollarında) Bu yüzde 12 demek tanjantı 0,12 demek biliyor musunuz? Bu da 6,8 derece açıya denk gelir (trigonometri biliyor musunuz bilmiyorum) Barbaros Bulvarı'nın eğimi yüzde 8'dir mesela (4,6 derece)
    />


    Bu konuda daha fazla konuşmak istemiyorum, maksimum karayolu eğimi, karayolu geometrik standartları diye bir araştırın google'da derim... öğrenin gelin öyle konuşalım

    http://www.akademi.itu.edu.tr/topuzsa/DosyaGetir/52280/04_01.ppt
    bu da bizim karayolu asistanlarından Sabahat hoca'nın dersteki sunumlarından, maksimum boyuna eğim kısmını okuyun, geometri bilginiz varsa da gözle değil hesap makinesiyle trigonometri hesabı yaparsınız, kaç derece açı olduğunu bulursunuz

    gözleriyle açı ölçüp yorum yapabilme yeteneğinizi de tebrik etmek gerek, keşke biz de sizin mertebenize yükselebilsek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 25 Ocak 2011; 21:21:14 >




  • 156 beygir, ayrıca torkuda yüksek olan bir aracı boğmakta ayrı bir yetenek.
  • arkadan giden araç hava akımıyla yarışı kazanır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    performansı çok kötü. 110 la giderken 20 derecelik yokuşta boğuldu. full dip gaz ile bile toparlanmadı. dün skoda superb tsi 125hp kullandım daha doyurucu performansı var. kesinlikle parasının arabası değil. zaten mercedes e serisi ile başlar

    saygılar

    20 derece... iyiymiş geçen de 45 derecelik yokuşa çıkıyordum araba 60'ta bayıldı

    6 derecelik yokuşlarda bile dikkat %10 tehlikeli çıkış tabelası koyuyorlarken sizin 20 derece yokuştan bahsetmeniz traji komik olmuş
     Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü?




    Ya sizin geometri bilginiz yok yada ben anlatamıyorum.

    6 derecelik yokuş nasıl bir yokuş haberiniz var mı? Tabi ona yokuş diyorsanız

    Şimdi size bir örnek göstereyim 20 dereceyi açıklamak için.

    45 derecelik açıyı yakalamak için monitörün bir köşesinden diğer köşesine bir çizgi çekin.

    20 derecelik açıyı yakalamak içinde 45 derecelik açıyla 0 derecelik açının tam ortasına getirin(bunuda yaparsınız heralde)

    Elinizi monitörün tam 20 derecenin geçtiği çizginin üstüne koyarsanız bahsettiğim yokuşu anlarsınız.

    6 derecelerde tabela asılması için TR nin boylu boyunca ovalarla kaplı olması lazım.

    C serisi gerçekten çok güçsüz ve çekişi zayıf bir motora sahip.. Parasını kesinlikle haketmeyen araç.(bana göre) O fiyata başka modelin en dolu ve güçlü aracını almak varken Mercedes'in alt sınıflarından C'yi almak bana göre saçmadır.Sırf Merso ya binmek için alacaksanız tabi para sizin. Gazın dibini göre göre gidin

    bence siz anlatamıyorsunuz çünkü hiçbirşey bilmiyorsunuz

    İTÜ İnşaat'tan yarın mezun olacağım inşallah bitirme tez sunumum var, karayolu mühendisliği dersi de aldım, yol projesi de yaptım desem size?

    maksimum karayolu eğimi %12'dir... (3. sınıf devlet yollarında) Bu yüzde 12 demek tanjantı 0,12 demek biliyor musunuz? Bu da 6,8 derece açıya denk gelir (trigonometri biliyor musunuz bilmiyorum) Barbaros Bulvarı'nın eğimi yüzde 8'dir mesela (4,6 derece)
    />


    Bu konuda daha fazla konuşmak istemiyorum, maksimum karayolu eğimi, karayolu geometrik standartları diye bir araştırın google'da derim... öğrenin gelin öyle konuşalım

    http://www.akademi.itu.edu.tr/topuzsa/DosyaGetir/52280/04_01.ppt
    bu da bizim karayolu asistanlarından Sabahat hoca'nın dersteki sunumlarından, maksimum boyuna eğim kısmını okuyun, geometri bilginiz varsa da gözle değil hesap makinesiyle trigonometri hesabı yaparsınız, kaç derece açı olduğunu bulursunuz

    gözleriyle açı ölçüp yorum yapabilme yeteneğinizi de tebrik etmek gerek, keşke biz de sizin mertebenize yükselebilsek

    Adam haklı beyler...




  • Memleketin haline bak arkadaş vatandaş yolda Passat ile C180 ile yarışmaya çalışıyor ya. Bir de biz yanlıyoruz diye laf ederler.

    Açı konusunda ise bu forumda bin defa anlattım, 30-40 dereceye tırmananlar vardı hiç unutmam.
    Bu grafiği internet ortamında kaç defa paylaştım onu ise hiç hatırlamıyorum;

    Grad derece demek, % ikonunun yüzde anlamına geldiğini zaten biliyorsunuzdur diye tahmin ediyorum.

    Bir de şunları ekleyeyim hemencecik;
    Sağlıklı bir insanın kalp ritmi değişmeksizin stabil bir şekilde çıkabileceği maksimum eğim %10'dur. Grafiğimize bakarsak 5 dereceye eşit olduğunu görebiliriz.
    Araç konusunda ise, Unimog %100 eğim - 45 derece; G serisi %80 eğim - 36 derece üst limit örnekleridir.
    Reklamlar bitti.




  • "grad derece demek" kısmına takıldım ben, grafik doğru da grad yerine degree yazması gerekmez mi? 360 derece 400 grada denk gelir

    zaten bu konudaki mesele de maksimum karayolu eğimi/açısıydı, 6 derecelik yokuşa arkadaş yokuş demem diyor da gel bir de onu kamyon/tır şöförlerine sor

    ~Lion King~ arkadaş gelse de biraz geometri anlartsa şöyle bilgisayar ekranından falan 45'i buldun mu yarısı 20 eder işte, sonra 20'nin 2 katı 40 yapar ve bu da bir siyasi partinin 40. yılı olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 28 Ocak 2011; 16:10:15 >




  • Hocam almanca grafik malum.

    Monitör üzerinden geometri beni de bitirdi ayrıca, nasıl öğrenci bunlar hiç mi gönye yok evlerinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RqJnr -- 28 Ocak 2011; 16:21:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    "grad derece demek" kısmına takıldım ben, grafik doğru da grad yerine degree yazması gerekmez mi? 360 derece 400 grada denk gelir

    zaten bu konudaki mesele de maksimum karayolu eğimi/açısıydı, 6 derecelik yokuşa arkadaş yokuş demem diyor da gel bir de onu kamyon/tır şöförlerine sor

    ~Lion King~ arkadaş gelse de biraz geometri anlartsa şöyle bilgisayar ekranından falan 45'i buldun mu yarısı 20 eder işte, sonra 20'nin 2 katı 40 yapar ve bu da bir siyasi partinin 40. yılı olur



    />


    dedinki 6 derece yokuşlarda tabela koyarlar. önce bi tabloya bak bakalım 6 derece ne kadar dik bir yokuş. yokuş bile sayılmaz değilmi?? tamam kabul ettin

    bende dedimki 20 derece çok dik bir yokuş değil tabloya bak dik değil dimi? tmm onuda kabul ettin

    monitöründen ölç 20 dereceyi tablodan hizala... aynı oldu dimi

    iyi traşlar





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    "grad derece demek" kısmına takıldım ben, grafik doğru da grad yerine degree yazması gerekmez mi? 360 derece 400 grada denk gelir

    zaten bu konudaki mesele de maksimum karayolu eğimi/açısıydı, 6 derecelik yokuşa arkadaş yokuş demem diyor da gel bir de onu kamyon/tır şöförlerine sor

    ~Lion King~ arkadaş gelse de biraz geometri anlartsa şöyle bilgisayar ekranından falan 45'i buldun mu yarısı 20 eder işte, sonra 20'nin 2 katı 40 yapar ve bu da bir siyasi partinin 40. yılı olur



    />


    dedinki 6 derece yokuşlarda tabela koyarlar. önce bi tabloya bak bakalım 6 derece ne kadar dik bir yokuş. yokuş bile sayılmaz değilmi?? tamam kabul ettin

    bende dedimki 20 derece çok dik bir yokuş değil tabloya bak dik değil dimi? tmm onuda kabul ettin

    monitöründen ölç 20 dereceyi tablodan hizala... aynı oldu dimi

    iyi traşlar

    şakaysa hiç komik değil, değilse çok komik 20 derece yokuş evet çok dik değildir çünkü 20 derece yokuş yapan mühendisi taksim meydanında sallandırırlar, öyle bir yokuş da yoktur, orman yollarında bile maskimum eğim %26'dır özel donanımlı olmayan araçlar çıkamaz, 1. sınıf devlet yollarında (otoyollarda) maksimum eğim %6'dır...

    arkadaşım ben size diyorum ki;

    1) maksimum karayolu eğimi kaçtır önce onu öğrenin
    2) sonra eğim nedir onu öğrenin
    3) sonra da kaç derece açı olduğunu bulun...

    evet... size o çok dik gelen yokuşlar 6 derece falandır (o da maksimum)

    barabros bulvarı'nı biliyor musunuz? oranın eğimi %8'dir, 4,6 derece inanmıyorsanız bir gidin de ölçün bir zahmet

    6 derece olan yokuş, tehlikeli çıkış olarak adlandırılır, girişine de %10 çıkış diye uyarı levhası konur araba kullanmayı bilmeyenler araçları boğmasın diye...

    neyse ben bu konuyu biliyorum mesajlarımı okuyanlar da bildiğimi anlayacaklardır, inanıp inanmamak sizin elinizde, "karayolu mühendisliği" dersi aldım diyorum hala benimle bu konuda sürtüşüyorsunuz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 28 Ocak 2011; 18:11:59 >




  • Karayolu Mühendisliği - Nadir Yayla Hoca'nın kitabından bir sayfa... (tam boyut yükledim, lütfen yeni pencerede açarak okuyun)

     Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü?
  • bi ara da golfumle dizel araçları geçiyorum konusu vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    bence siz anlatamıyorsunuz çünkü hiçbirşey bilmiyorsunuz

    İTÜ İnşaat'tan yarın mezun olacağım inşallah bitirme tez sunumum var, karayolu mühendisliği dersi de aldım, yol projesi de yaptım desem size?

    maksimum karayolu eğimi %12'dir... (3. sınıf devlet yollarında) Bu yüzde 12 demek tanjantı 0,12 demek biliyor musunuz? Bu da 6,8 derece açıya denk gelir (trigonometri biliyor musunuz bilmiyorum) Barbaros Bulvarı'nın eğimi yüzde 8'dir mesela (4,6 derece)
    />


    Bu konuda daha fazla konuşmak istemiyorum, maksimum karayolu eğimi, karayolu geometrik standartları diye bir araştırın google'da derim... öğrenin gelin öyle konuşalım

    http://www.akademi.itu.edu.tr/topuzsa/DosyaGetir/52280/04_01.ppt
    bu da bizim karayolu asistanlarından Sabahat hoca'nın dersteki sunumlarından, maksimum boyuna eğim kısmını okuyun, geometri bilginiz varsa da gözle değil hesap makinesiyle trigonometri hesabı yaparsınız, kaç derece açı olduğunu bulursunuz

    gözleriyle açı ölçüp yorum yapabilme yeteneğinizi de tebrik etmek gerek, keşke biz de sizin mertebenize yükselebilsek


    Hiç hayatınızda Ankara Dikmen'de, İstanbul Beşiktaş'ta bulundunuz mu bilmiyorum ancak yokuş denilen şeyin neye tekabül ettiğini çok güzel görürsünüz. Türkiye'de en fazla %12 eğim var ve bu da tanjantı 0.12 olan açıya denk geliyor diyorsunuz, bu açı ise yaklaşık 7 derecedir. Ancak aşağıdaki habere bakarsanız 18 derecelik(ki tanjantı 0.32 yapar bu da yaklaşık %32 eğim demek sizin anlattığınıza göre) rampalar ülkemizde mevcut.

    http://www.bizimkocaeli.com/guncel/31498-olum-rampasina-nester-vurulacak.html

    Her halükarda %12 bilgisi yanlış ve haberde 18 derece üst limit diye veriliyor bu da %32(tan(18)=0.3249) eğim demek. Hadi bilgi karmaşası oldu diyelim, haberde bazı yerlerde 18 derece bir yerde yüzde 18 bilgisi geçiyor ama en azından %18 var elimizde ki bu da size göre ihlalin olduğunu inceleme yapan kişilere göre de üst limitin sizin bildiğinizden farklı olduğunu gösteriyor.

    Şahsi fikrim bir mühendis olarak kimi yokuşlarda dikiz aynasından sadece asfaltı görmüş biri olarak 20 derecelik yokuşlar ülkemizde çok da ütopik değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nashquil


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    bence siz anlatamıyorsunuz çünkü hiçbirşey bilmiyorsunuz

    İTÜ İnşaat'tan yarın mezun olacağım inşallah bitirme tez sunumum var, karayolu mühendisliği dersi de aldım, yol projesi de yaptım desem size?

    maksimum karayolu eğimi %12'dir... (3. sınıf devlet yollarında) Bu yüzde 12 demek tanjantı 0,12 demek biliyor musunuz? Bu da 6,8 derece açıya denk gelir (trigonometri biliyor musunuz bilmiyorum) Barbaros Bulvarı'nın eğimi yüzde 8'dir mesela (4,6 derece)
    />


    Bu konuda daha fazla konuşmak istemiyorum, maksimum karayolu eğimi, karayolu geometrik standartları diye bir araştırın google'da derim... öğrenin gelin öyle konuşalım

    http://www.akademi.itu.edu.tr/topuzsa/DosyaGetir/52280/04_01.ppt
    bu da bizim karayolu asistanlarından Sabahat hoca'nın dersteki sunumlarından, maksimum boyuna eğim kısmını okuyun, geometri bilginiz varsa da gözle değil hesap makinesiyle trigonometri hesabı yaparsınız, kaç derece açı olduğunu bulursunuz

    gözleriyle açı ölçüp yorum yapabilme yeteneğinizi de tebrik etmek gerek, keşke biz de sizin mertebenize yükselebilsek


    Hiç hayatınızda Ankara Dikmen'de, İstanbul Beşiktaş'ta bulundunuz mu bilmiyorum a

    Ancak yokuş denilen şeyin neye tekabül ettiğini çok güzel görürsünüz. Türkiye'de en fazla %12 eğim var ve bu da tanjantı 0.12 olan açıya denk geliyor diyorsunuz, bu açı ise yaklaşık 7 derecedir. Ancak aşağıdaki habere bakarsanız 18 derecelik(ki tanjantı 0.32 yapar bu da yaklaşık %32 eğim demek sizin anlattığınıza göre) rampalar ülkemizde mevcut.

    http://www.bizimkocaeli.com/guncel/31498-olum-rampasina-nester-vurulacak.html

    Her halükarda %12 bilgisi yanlış ve haberde 18 derece üst limit diye veriliyor bu da %32(tan(18)=0.3249) eğim demek. Hadi bilgi karmaşası oldu diyelim, haberde bazı yerlerde 18 derece bir yerde yüzde 18 bilgisi geçiyor ama en azından %18 var elimizde ki bu da size göre ihlalin olduğunu inceleme yapan kişilere göre de üst limitin sizin bildiğinizden farklı olduğunu gösteriyor.

    Şahsi fikrim bir mühendis olarak kimi yokuşlarda dikiz aynasından sadece asfaltı görmüş biri olarak 20 derecelik yokuşlar ülkemizde çok da ütopik değil.

    Ankara Dikmen'i, Konya Yolu'nu, Dikmen Caddesi'ni çok iyi biliyorum, Beşiktaş'ı da iyi bilirim, benim bahsettiğim ufak sokak araları değil, arkadaşın bahsettiği gibi 100 km/h süratle girilebilecek yollar, haberde 18 derece demişse yanlıştır, hatalıdır, çünkü yol eğimi açı ile ölçülmez, söylenmez... Yukarıda eklediğim resmi açın bakın karayolları'nın verdiği rakamlar orada ki orada maksimum eğimler ve diğer geometrik standartlar yer almakta...

    Cinnah Caddesi de yıllar önce ağır vasıta trafiğine kapatılmıştı, ben her türlü aracın girebileceği standart yollardan bahsediyorum, bu yollar tamamen standartlara aykırıdır, ayrıca bu şekilde tasarlanan yollar mecburiyetten bu şekilde yapılmışlardır...

    Mesela otoyollardaki katlı kavşaklarda, otoyol çıkışlarında, otoyoldan ayrılırken de "S" çizilir, bunun sebebi izin verilen maksimum eğim aşıldığından yolu uzatarak istenen değerin sağlanmasıdır...

    Örnek verdiğiniz yol zaten "ölüm yolu" olarak adlandırılmış, ağır vasıta trafiğine kapalı bir yoldur. Ne kadar sağlıklı bir örnek olduğu sizin takdirinize bırakıyorum

     Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 28 Ocak 2011; 22:09:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nashquil


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    bence siz anlatamıyorsunuz çünkü hiçbirşey bilmiyorsunuz

    İTÜ İnşaat'tan yarın mezun olacağım inşallah bitirme tez sunumum var, karayolu mühendisliği dersi de aldım, yol projesi de yaptım desem size?

    maksimum karayolu eğimi %12'dir... (3. sınıf devlet yollarında) Bu yüzde 12 demek tanjantı 0,12 demek biliyor musunuz? Bu da 6,8 derece açıya denk gelir (trigonometri biliyor musunuz bilmiyorum) Barbaros Bulvarı'nın eğimi yüzde 8'dir mesela (4,6 derece)
    />


    Bu konuda daha fazla konuşmak istemiyorum, maksimum karayolu eğimi, karayolu geometrik standartları diye bir araştırın google'da derim... öğrenin gelin öyle konuşalım

    http://www.akademi.itu.edu.tr/topuzsa/DosyaGetir/52280/04_01.ppt
    bu da bizim karayolu asistanlarından Sabahat hoca'nın dersteki sunumlarından, maksimum boyuna eğim kısmını okuyun, geometri bilginiz varsa da gözle değil hesap makinesiyle trigonometri hesabı yaparsınız, kaç derece açı olduğunu bulursunuz

    gözleriyle açı ölçüp yorum yapabilme yeteneğinizi de tebrik etmek gerek, keşke biz de sizin mertebenize yükselebilsek


    Hiç hayatınızda Ankara Dikmen'de, İstanbul Beşiktaş'ta bulundunuz mu bilmiyorum a

    Ancak yokuş denilen şeyin neye tekabül ettiğini çok güzel görürsünüz. Türkiye'de en fazla %12 eğim var ve bu da tanjantı 0.12 olan açıya denk geliyor diyorsunuz, bu açı ise yaklaşık 7 derecedir. Ancak aşağıdaki habere bakarsanız 18 derecelik(ki tanjantı 0.32 yapar bu da yaklaşık %32 eğim demek sizin anlattığınıza göre) rampalar ülkemizde mevcut.

    http://www.bizimkocaeli.com/guncel/31498-olum-rampasina-nester-vurulacak.html

    Her halükarda %12 bilgisi yanlış ve haberde 18 derece üst limit diye veriliyor bu da %32(tan(18)=0.3249) eğim demek. Hadi bilgi karmaşası oldu diyelim, haberde bazı yerlerde 18 derece bir yerde yüzde 18 bilgisi geçiyor ama en azından %18 var elimizde ki bu da size göre ihlalin olduğunu inceleme yapan kişilere göre de üst limitin sizin bildiğinizden farklı olduğunu gösteriyor.

    Şahsi fikrim bir mühendis olarak kimi yokuşlarda dikiz aynasından sadece asfaltı görmüş biri olarak 20 derecelik yokuşlar ülkemizde çok da ütopik değil.

    Ankara Dikmen'i, Konya Yolu'nu, Dikmen Caddesi'ni çok iyi biliyorum, Beşiktaş'ı da iyi bilirim, benim bahsettiğim ufak sokak araları değil, arkadaşın bahsettiği gibi 100 km/h süratle girilebilecek yollar, haberde 18 derece demişse yanlıştır, hatalıdır, çünkü yol eğimi açı ile ölçülmez, söylenmez... Yukarıda eklediğim resmi açın bakın karayolları'nın verdiği rakamlar orada ki orada maksimum eğimler ve diğer geometrik standartlar yer almakta...

    Cinnah Caddesi de yıllar önce ağır vasıta trafiğine kapatılmıştı, ben her türlü aracın girebileceği standart yollardan bahsediyorum, bu yollar tamamen standartlara aykırıdır, ayrıca bu şekilde tasarlanan yollar mecburiyetten bu şekilde yapılmışlardır...

    Mesela otoyollardaki katlı kavşaklarda, otoyol çıkışlarında, otoyoldan ayrılırken de "S" çizilir, bunun sebebi izin verilen maksimum eğim aşıldığından yolu uzatarak istenen değerin sağlanmasıdır...

    Örnek verdiğiniz yol zaten "ölüm yolu" olarak adlandırılmış, ağır vasıta trafiğine kapalı bir yoldur. Ne kadar sağlıklı bir örnek olduğu sizin takdirinize bırakıyorum

     Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü?

    Lütfen çark etmeyiniz. İlk tartışmamızdan bu yana uzlaşamadığımız nokta 100km/h ile o yokuşa çıkabilmek değil, TR yollarında 20 derecelik yolların olup olmadığıydı. Ne kadar kaynak sunsanda yetersiz. Bende arkadaşla birlikte Ankara'da doğup büyüdüm. Arkadaşa Yenimahalle Şentepe desem yokuşları size anlatır. Eğer Antalyada yada İzmir de yaşıyorsanız bilmiyorum ama TR de ne yokuşlar var ne yokuşlar.. 20 dereceyle kalsa iyi.. Ben öyle yokuşlardan çıktım dikiz aynasından baktığımda yolu göremiyordum.. Israr etmenin alemi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nashquil


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    bence siz anlatamıyorsunuz çünkü hiçbirşey bilmiyorsunuz

    İTÜ İnşaat'tan yarın mezun olacağım inşallah bitirme tez sunumum var, karayolu mühendisliği dersi de aldım, yol projesi de yaptım desem size?

    maksimum karayolu eğimi %12'dir... (3. sınıf devlet yollarında) Bu yüzde 12 demek tanjantı 0,12 demek biliyor musunuz? Bu da 6,8 derece açıya denk gelir (trigonometri biliyor musunuz bilmiyorum) Barbaros Bulvarı'nın eğimi yüzde 8'dir mesela (4,6 derece)
    />


    Bu konuda daha fazla konuşmak istemiyorum, maksimum karayolu eğimi, karayolu geometrik standartları diye bir araştırın google'da derim... öğrenin gelin öyle konuşalım

    http://www.akademi.itu.edu.tr/topuzsa/DosyaGetir/52280/04_01.ppt
    bu da bizim karayolu asistanlarından Sabahat hoca'nın dersteki sunumlarından, maksimum boyuna eğim kısmını okuyun, geometri bilginiz varsa da gözle değil hesap makinesiyle trigonometri hesabı yaparsınız, kaç derece açı olduğunu bulursunuz

    gözleriyle açı ölçüp yorum yapabilme yeteneğinizi de tebrik etmek gerek, keşke biz de sizin mertebenize yükselebilsek


    Hiç hayatınızda Ankara Dikmen'de, İstanbul Beşiktaş'ta bulundunuz mu bilmiyorum a

    Ancak yokuş denilen şeyin neye tekabül ettiğini çok güzel görürsünüz. Türkiye'de en fazla %12 eğim var ve bu da tanjantı 0.12 olan açıya denk geliyor diyorsunuz, bu açı ise yaklaşık 7 derecedir. Ancak aşağıdaki habere bakarsanız 18 derecelik(ki tanjantı 0.32 yapar bu da yaklaşık %32 eğim demek sizin anlattığınıza göre) rampalar ülkemizde mevcut.

    http://www.bizimkocaeli.com/guncel/31498-olum-rampasina-nester-vurulacak.html

    Her halükarda %12 bilgisi yanlış ve haberde 18 derece üst limit diye veriliyor bu da %32(tan(18)=0.3249) eğim demek. Hadi bilgi karmaşası oldu diyelim, haberde bazı yerlerde 18 derece bir yerde yüzde 18 bilgisi geçiyor ama en azından %18 var elimizde ki bu da size göre ihlalin olduğunu inceleme yapan kişilere göre de üst limitin sizin bildiğinizden farklı olduğunu gösteriyor.

    Şahsi fikrim bir mühendis olarak kimi yokuşlarda dikiz aynasından sadece asfaltı görmüş biri olarak 20 derecelik yokuşlar ülkemizde çok da ütopik değil.

    Ankara Dikmen'i, Konya Yolu'nu, Dikmen Caddesi'ni çok iyi biliyorum, Beşiktaş'ı da iyi bilirim, benim bahsettiğim ufak sokak araları değil, arkadaşın bahsettiği gibi 100 km/h süratle girilebilecek yollar, haberde 18 derece demişse yanlıştır, hatalıdır, çünkü yol eğimi açı ile ölçülmez, söylenmez... Yukarıda eklediğim resmi açın bakın karayolları'nın verdiği rakamlar orada ki orada maksimum eğimler ve diğer geometrik standartlar yer almakta...

    Cinnah Caddesi de yıllar önce ağır vasıta trafiğine kapatılmıştı, ben her türlü aracın girebileceği standart yollardan bahsediyorum, bu yollar tamamen standartlara aykırıdır, ayrıca bu şekilde tasarlanan yollar mecburiyetten bu şekilde yapılmışlardır...

    Mesela otoyollardaki katlı kavşaklarda, otoyol çıkışlarında, otoyoldan ayrılırken de "S" çizilir, bunun sebebi izin verilen maksimum eğim aşıldığından yolu uzatarak istenen değerin sağlanmasıdır...

    Örnek verdiğiniz yol zaten "ölüm yolu" olarak adlandırılmış, ağır vasıta trafiğine kapalı bir yoldur. Ne kadar sağlıklı bir örnek olduğu sizin takdirinize bırakıyorum

     Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü?

    Lütfen çark etmeyiniz. İlk tartışmamızdan bu yana uzlaşamadığımız nokta 100km/h ile o yokuşa çıkabilmek değil, TR yollarında 20 derecelik yolların olup olmadığıydı. Ne kadar kaynak sunsanda yetersiz. Bende arkadaşla birlikte Ankara'da doğup büyüdüm. Arkadaşa Yenimahalle Şentepe desem yokuşları size anlatır. Eğer Antalyada yada İzmir de yaşıyorsanız bilmiyorum ama TR de ne yokuşlar var ne yokuşlar.. 20 dereceyle kalsa iyi.. Ben öyle yokuşlardan çıktım dikiz aynasından baktığımda yolu göremiyordum.. Israr etmenin alemi yok.

    20 derecelik yokuş yoktur! çark ettiğim falan yok getirin gösterin hadi buyrun... Türkiye'nin en düz şehrinde yaşıyorum bu arada

    Siz 20 derecelik bir yokuşta çıkış yönünde aracınızı ne kaldırabilirsiniz, pati çeker, iniş yönünde de, ne de durdurabilirsiniz, kayar gidersiniz, siz gözünüzle açı ölçmeye devam edin, hayatınızda başarılar, adamlar %18 eğimlik yola ölüm rampası demişler (10,2 derece) siz kalkmış 20 derecelik yokuşta şu hızla girdim araba bayıldı diyorsunuz ve hala mantıklı şeyler söylüyormuş gibi bunu savunuyorsunuz, az önce babama sordum 30 derece vardır dedi, göz yanılması olduğundan bahsediyorum, size hep dik geliyor yokuşlar, ben şehirlerarası devlet yollarında maksimum eğim %8, otoyollarda %6 diyorum (maksimum!!!) siz kalkıp onlara yokuş demem ben diyorsunuz

    5800 cep telefonum var, içinde açı ölçer de var, su terazisi de var, siz de edinin de gördüğünüz yollar bir ölçün bence, ya da bir su terazisi bir iletki ile ölçün, resimdeki 2 tabloyu, yazanlar bir inceleyin, bu rakamları ben söylemiyorum, karayollarının kabul ettiği Amerika AASHTO (American Association of State Highway and Transportation Officials)'ın seneler önce belirlediği standartlar bunlar, kusura bakmayın beyler bu işler boş laflarla olmuyor malesef kanıtınız ,belgeniz varsa buyrun getirin... yok ben bir açı gördüm en az 45 derece diyenleri de gördük bu forumda, 20 dereceye çok dik değil diyenleri de... gelecekte de göreceğiz, ben sadece hatalı bilenler düzeltsin istiyorum, derste bunu ilk öğrendiğimde nasıl yani diyerek ben de sordum hocaya o da barbaros bulvarı'nı örnek vermişti, barbaros bulvarı eğimini google'da arayıp bulabilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 28 Ocak 2011; 22:48:49 >




  • ~Lion King~'in de söylediği gibi anlatmaya çalıştığım şey yönetmeliğin farklı olduğu değil, ülkemizde böyle yolların var olduğu idi. Dikmen Caddesi'ni bildiğiniz için anlatıyorum, Cevizlidere sapağını geçtikten sonra yaklaşık 700 metre ileride sol tarafta öyle bir yokuş var ki 50 ile o yokuşa girmeye kalkarsanız motor tavana geçer, düz duvardan farkı sıva yerine asfalt atmışlar. Aynı şekilde Konya Yolu'na gelmeden son ışıklardan sola dönüp otobüs hareket amirliğinin olduğu yolda oldukça dik ve o yokuşa gelene kadar 100km hıza çok rahat çıkılır.

    Konunun özüne dönersek, Ümitköy'den gelip Mesa önünden Eskişehir Yolu'na bağlanan sapaktan itibaren aracı biraz sıkıştırayım dedim, yaklaşık 2-2.5km'lik mesafede denedim, araç 1.6 motorlu bir araç için gayet tatmin edecek şekilde 0-100, 100-140 hızlanması gerçekleştirdi, ama ondan sonra hızlanması yavaşladı ve en fazla 201 veya 202 gibi bir hıza çıktı, yaklaşık 20 saniye son hızda gittim ama hız 199-201 arasında düşüp yükseldi sadece. Sonuç olarak 1.6 motordan çok da performans beklememek lazım, 156 beygir diyip aracı fazla büyütüyorsunuz belki ama o 156 beygirlik gücü kaç devirde ne kadarlık bir aralıkta veriyor ona da dikkat etmek lazım. Sonuçta ara hızlanmaları 1.6 bir araç için standartın gerisinde değil ama daha yüksek kg/bg oranı olan arabalarla sadece yıldızı yeter diye kapıştırmaya kalkarsanız sıkıntıya düşersiniz. Yüksek sürüş keyfi isteyen adam zaten gidip 1.6 araç almaz.(RX-8 derseniz kalbinizi kırarım)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nashquil


    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    bence siz anlatamıyorsunuz çünkü hiçbirşey bilmiyorsunuz

    İTÜ İnşaat'tan yarın mezun olacağım inşallah bitirme tez sunumum var, karayolu mühendisliği dersi de aldım, yol projesi de yaptım desem size?

    maksimum karayolu eğimi %12'dir... (3. sınıf devlet yollarında) Bu yüzde 12 demek tanjantı 0,12 demek biliyor musunuz? Bu da 6,8 derece açıya denk gelir (trigonometri biliyor musunuz bilmiyorum) Barbaros Bulvarı'nın eğimi yüzde 8'dir mesela (4,6 derece)
    />


    Bu konuda daha fazla konuşmak istemiyorum, maksimum karayolu eğimi, karayolu geometrik standartları diye bir araştırın google'da derim... öğrenin gelin öyle konuşalım

    http://www.akademi.itu.edu.tr/topuzsa/DosyaGetir/52280/04_01.ppt
    bu da bizim karayolu asistanlarından Sabahat hoca'nın dersteki sunumlarından, maksimum boyuna eğim kısmını okuyun, geometri bilginiz varsa da gözle değil hesap makinesiyle trigonometri hesabı yaparsınız, kaç derece açı olduğunu bulursunuz

    gözleriyle açı ölçüp yorum yapabilme yeteneğinizi de tebrik etmek gerek, keşke biz de sizin mertebenize yükselebilsek


    Hiç hayatınızda Ankara Dikmen'de, İstanbul Beşiktaş'ta bulundunuz mu bilmiyorum a

    Ancak yokuş denilen şeyin neye tekabül ettiğini çok güzel görürsünüz. Türkiye'de en fazla %12 eğim var ve bu da tanjantı 0.12 olan açıya denk geliyor diyorsunuz, bu açı ise yaklaşık 7 derecedir. Ancak aşağıdaki habere bakarsanız 18 derecelik(ki tanjantı 0.32 yapar bu da yaklaşık %32 eğim demek sizin anlattığınıza göre) rampalar ülkemizde mevcut.

    http://www.bizimkocaeli.com/guncel/31498-olum-rampasina-nester-vurulacak.html

    Her halükarda %12 bilgisi yanlış ve haberde 18 derece üst limit diye veriliyor bu da %32(tan(18)=0.3249) eğim demek. Hadi bilgi karmaşası oldu diyelim, haberde bazı yerlerde 18 derece bir yerde yüzde 18 bilgisi geçiyor ama en azından %18 var elimizde ki bu da size göre ihlalin olduğunu inceleme yapan kişilere göre de üst limitin sizin bildiğinizden farklı olduğunu gösteriyor.

    Şahsi fikrim bir mühendis olarak kimi yokuşlarda dikiz aynasından sadece asfaltı görmüş biri olarak 20 derecelik yokuşlar ülkemizde çok da ütopik değil.

    Ankara Dikmen'i, Konya Yolu'nu, Dikmen Caddesi'ni çok iyi biliyorum, Beşiktaş'ı da iyi bilirim, benim bahsettiğim ufak sokak araları değil, arkadaşın bahsettiği gibi 100 km/h süratle girilebilecek yollar, haberde 18 derece demişse yanlıştır, hatalıdır, çünkü yol eğimi açı ile ölçülmez, söylenmez... Yukarıda eklediğim resmi açın bakın karayolları'nın verdiği rakamlar orada ki orada maksimum eğimler ve diğer geometrik standartlar yer almakta...

    Cinnah Caddesi de yıllar önce ağır vasıta trafiğine kapatılmıştı, ben her türlü aracın girebileceği standart yollardan bahsediyorum, bu yollar tamamen standartlara aykırıdır, ayrıca bu şekilde tasarlanan yollar mecburiyetten bu şekilde yapılmışlardır...

    Mesela otoyollardaki katlı kavşaklarda, otoyol çıkışlarında, otoyoldan ayrılırken de "S" çizilir, bunun sebebi izin verilen maksimum eğim aşıldığından yolu uzatarak istenen değerin sağlanmasıdır...

    Örnek verdiğiniz yol zaten "ölüm yolu" olarak adlandırılmış, ağır vasıta trafiğine kapalı bir yoldur. Ne kadar sağlıklı bir örnek olduğu sizin takdirinize bırakıyorum

     Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü?

    Lütfen çark etmeyiniz. İlk tartışmamızdan bu yana uzlaşamadığımız nokta 100km/h ile o yokuşa çıkabilmek değil, TR yollarında 20 derecelik yolların olup olmadığıydı. Ne kadar kaynak sunsanda yetersiz. Bende arkadaşla birlikte Ankara'da doğup büyüdüm. Arkadaşa Yenimahalle Şentepe desem yokuşları size anlatır. Eğer Antalyada yada İzmir de yaşıyorsanız bilmiyorum ama TR de ne yokuşlar var ne yokuşlar.. 20 dereceyle kalsa iyi.. Ben öyle yokuşlardan çıktım dikiz aynasından baktığımda yolu göremiyordum.. Israr etmenin alemi yok.

    20 derecelik yokuş yoktur! çark ettiğim falan yok getirin gösterin hadi buyrun... Türkiye'nin en düz şehrinde yaşıyorum bu arada

    Siz 20 derecelik bir yokuşta çıkış yönünde aracınızı ne kaldırabilirsiniz, pati çeker, iniş yönünde de, ne de durdurabilirsiniz, kayar gidersiniz, siz gözünüzle açı ölçmeye devam edin, hayatınızda başarılar, adamlar %18 eğimlik yola ölüm rampası demişler (10,2 derece) siz kalkmış 20 derecelik yokuşta şu hızla girdim araba bayıldı diyorsunuz ve hala mantıklı şeyler söylüyormuş gibi bunu savunuyorsunuz, az önce babama sordum 30 derece vardır dedi, göz yanılması olduğundan bahsediyorum, size hep dik geliyor yokuşlar, ben şehirlerarası devlet yollarında maksimum eğim %8, otoyollarda %6 diyorum (maksimum!!!) siz kalkıp onlara yokuş demem ben diyorsunuz

    5800 cep telefonum var, içinde açı ölçer de var, su terazisi de var, siz de edinin de gördüğünüz yollar bir ölçün bence, ya da bir su terazisi bir iletki ile ölçün, resimdeki 2 tabloyu, yazanlar bir inceleyin, bu rakamları ben söylemiyorum, karayollarının kabul ettiği Amerika AASHTO (American Association of State Highway and Transportation Officials)'ın seneler önce belirlediği standartlar bunlar, kusura bakmayın beyler bu işler boş laflarla olmuyor malesef kanıtınız ,belgeniz varsa buyrun getirin... yok ben bir açı gördüm en az 45 derece diyenleri de gördük bu forumda, 20 dereceye çok dik değil diyenleri de... gelecekte de göreceğiz, ben sadece hatalı bilenler düzeltsin istiyorum, derste bunu ilk öğrendiğimde nasıl yani diyerek ben de sordum hocaya o da barbaros bulvarı'nı örnek vermişti, barbaros bulvarı eğimini google'da arayıp bulabilirsiniz

    Aslında katılıyorum sana kardeşim haklı olabilirsin çünkü biz dediğin gibi gözle ölçüm yapıyoruz ne kadar doğru olabilir. Sen bu işi okumuşsun bir de Amerikada onaylanmışsa bana da sana teşekkür etmek düşüyor düşünceni savunduğun için :) yalnız aklımda cebecinin oralarda bi dik yokuş var caminin biraz yukarısına denk düşüyor bilen bilir..araba 1.viteste gaza bastığımda pati ye düşmüştü o 20 derece olmasa bile belki yakındır çünkü gerçekten o yokuştan çıkarken çok tırsıyorum. Doğan şahin gibi arabalar o yokuşta durduğu anda araç bi daha kalkmıyor patiye kalıyor ve geri geri gidiyor. Ben 20 derecelik yokuşun çok yüksek bir yokuş olduğunu kabul ediyorum ve öyle bi yokuşun olmadıgını da kabul edebilirim çünkü TR de çok az vardır o diklikte yokuşlar.

    Size bir sorum olacak atakule ye giden yokuşun derecesi tahmini kaçtır? (merakımdan soruyorum)


    Yazdıklarımı toparlarsam haklı olduğuna karar verdim :)




  • ya arkadaşlar yok değil, hatalı tasarımlar dolu, ama şehir merkezlerinde yapılmak zorunda kalınıyor malesef

    mesela bir örnek vereyim, istinye park'ın önündeki altgeçit ilk yapıldığında alt geçidin çıkışına hızlı giren belediye otobüslerinin önü asfalta vuruyordu, bir anda alçalıyor, arabayla hızlı girenin yüreği hopluyordu, bu şekildeki hatalı tasarımları da görüyoruz derste ama şehir merkezlerinde bazen başka alternatif kalmıyor, o alt geçidin de o şekilde yapılmasının sebepleri yine geometrik standartlar, işte aşağıda minimum bilmem kaç metre düzlük olacak içeride dönüş varsa bu mesafe daha da uzuyor, ankara'da ne yokuşlar var, gerçekten insan arabayla gitmeye korkuyor...

    cinnah caddesi'nden bahsediyorsunuz sanırım oranın eğimini bilmiyorum ama internetten araştırdığım kadarıyla %9,5'muş (5,42 derece yapıyor)
    kaynak:http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=95348&start=40

    inanması gerçekten çok zor, ben de dersi alana kadar 30 derecelik yokuş var derdim ama öyle değilmiş

    @Nashquil;
    kardeş bahsettiğin hareket amirliği yoluna dönmeden düz devam et, eski canerler yeni kiler marketin üstünde teyzem oturur, özellikle dikmen caddesi'nin sağındaki solundaki sokakların eğimi baş döndürür ama bunlar zaten kısa mesafelerdir, uzun mesafeli yollarda buna müsade edilmez, ilk gidişimde o yolların eğimini ölçeceğim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 29 Ocak 2011; 1:04:44 >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.