Şimdi Ara

Mercedes CLC 160 Test - inceleme.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
33.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Mercedes CLC 160 Test - inceleme.


     Mercedes CLC 160 Test - inceleme.


    W203 kod ismiyle projelendirilen CLC Serisi geçtiğimiz yılın başında lanse edildi. Alman üretici belki de ilk kez moda haftasında bir otomobili için ‘hoş geldin’ partisi gerçekleştirdi. Berlin’de gözler önüne çıkan CLC’nin göreviyse kolay değil: 2001 yılında yollara çıkan selefinin 320 binlik satış adedini geçebilmek.

    Mercedes kurmayları ürün portföyündeki otomobillere harflerden oluşan kısaltmalar kullanıyor: CLC de bunlardan birisi… CLC’nin açılımı: C-Class Sport Coupé. Bundan da anlaşılacağı gibi bu otomobil C Serisi ailesine ait bir otomobil. Otomobil genç kullanıcılar hedef alarak tasarlanmış.

    TASARIMIYLA FARK YARATIYOR

    Aracın tasarımı öncüsü ile büyük benzerlikler taşıyor. Bunun yanı sıra teknolojik açıdan her iki araç arasında önemli farklılıklar bulunuyor. Tam 1100 parçasının yenilenmiş olması bunu zaten kanıtlıyor. Hemen ilk tanışmamız ardından sahip olduğumuz izlenimleri sizlere sunalım…

    CLC keskin hatları, kaslı görünümü ve sportif detaylarıyla iddialı bir tasarım sunuyor. Ön bölümü C Serisi’nden ayırt edebilmek mümkün değil. İlk göze çarpan geniş havalandırma ızgarası üzerindeki büyük Mercedes logosu. Bunun yanı sıra bolca krom ve metal görünümlü parçalar bulunuyor. Yandan bakıldığındaysa CLC’yi selefinden ayırt edebilmek mümkün değil. C sütununa doğru küçülen camlar, 17 inçlik jantlar ve uzun motor kaputu sportif yapıyı destekliyor. Arkadaşsa, devasal stop gurubu, yüksek bagaj kaputu üzerine ilave edilen spoyler ve bolca kullanılan krom kaplı malzemeler sonrasında sıra dışı bir tasarıma kavuşmuş.

    CLC’nin iç mekanı spor bir otomobilden bekleneni fazlasıyla veriyor. Üç kollu direksiyon, krom pedal seti, kokpit üzerinde kullanılan metal aksesuarlar bu hissi yaratan unsurlar. Ergonomik bir yapıya sahip kokpit bir önceki seriyle hemen hemen aynı. Gösterge panosu, yol bilgisayarı gibi detaylar yenilenirken, kalorifer ızgaraları ve far açma tuş takımı gibi butonlar eskisiyle aynı kalmış.

    İç mekan yüksek konfor sunarken, sessiz bir sürüş sunması en önemli avantajı olsa gerek. Bunun yanı sıra arka koltuklara geçiş oldukça kolay. Fakat bu bölümde yer alacak yolcular için kısıtlı bir konfor sunulduğunu belirtmemiz gerekiyor.

    Yola çıktığımız anda direksiyonun tepkilerinde fazlasıyla iyileştirme bulunduğunu hissettik. Küçük ön cam ve yere yakın oturma pozisyonu alışılması gereken detaylar. Aynalar görüş açısından kusursuz. Arka görüşle ilgili net sıkıntılar olduğuysa tartışılmaz. Yüksek bagaj kapağı nedeniyle problem yaşanabilir. Bir önceki seride bu bölümde cam bir ünite bulunuyordu.

    DAHA GÜÇLÜ OLABİLİRDİ

    CLC’nin kaputunun altında Türk tüketicisi için yeni sayılacak 1.6 litrelik benzinli motor görev yapıyor. Hemen belirtmeliyiz ki bu motor adeta Türkiye’de uygulanan vergi sistemi için yaratılmış. 1.6 litrelik motor serisiyle birlikte Türkiye’deki Mercedes sahibi sayısı patladı. Gel gelelim ağırlığı 1.5 tona yaklaşan bir otomobil için ne kadar ideal oldukları tartışılır. Keza otomobilin tepkileri, şanzımanın da katkısıyla sınırlı. Çevik bir CLC direksiyonun da oturmak istiyorsanız lütfen daha büyük hacimli versiyonları tercih edin. Geçtiğimiz haftalarda testini gerçekleştirmiş olduğumuz C180 K BlueEFFICIENCY’de kullanılan benzer hacimli motor bu otomobil için daha iyi bir seçim olurdu. 11 saniyenin biraz üzerinde elde ettiğimiz 0-100 km/s performansı düşüncelerimizi daha iyi anlatıyor olsa gerek. Bunun yanı sıra son süratine ulaşması, yakıt tüketimi kabul edilebilir düzeyde…

    CLC’nin güvenlik donanım seviyesini anlatmaya gerek olmasa… ESP, ABS, fren destek sistemi, Direct Control yürüyen aksam, patinaj önleme sistemi gibi elektronik yardımlar standart. Özellikle ESP’nin bu otomobil için ne kadar önemli olduğunu sistemi kapattığınız anda anlıyorsunuz. Otomobil hızla girilen virajlarda tatlı tatlı arka bölümünü bırakıyor. Biraz daha zorlamanız halinde spin kaçınılmaz hale geliyor. Bu nedenle sadece usta ellerin ESP’yi devre dışı bırakmasını öneriyoruz. CLC’nin fren sistemi oldukça başarılı. Gerek dozlaması, gerekse duruş mesafesiyle sürücüsüne güven veriyor.


     Mercedes CLC 160 Test - inceleme.


    Ayrıntılı fotoğraflar için ; http://galeri.arabam.com/Pages/Gallery/GalleryDetail.aspx?Gallery=2601&Photo=2







  • Neden 156 Ps değilde 129 Ps bu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Neden 156 Ps değilde 129 Ps bu?


    Yakıt tüketimi olarak diyecem , o kasaya ne kadar doğru olur bilemiyecem o yüzden en iyisi susmak
  • Yav ben acaba atmosferik mi diye dedim. Tulu Bey'e sordum arabam.com dan kompressor varmış.

    Niye 156 değil de 129 hp gerçekten ilginç.
  • güzel arabaymış ama o kasaya o motor yakışmamış..
  • araçta kompresör mü var yoksa turbo mu var? 1.6 motordan 220 nm yi nasıl çıkartmış?
  • bmw e92 kasada ti model üretemedi mercedes üretmiş güzel de olmuş
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kkvan

    Yav ben acaba atmosferik mi diye dedim. Tulu Bey'e sordum arabam.com dan kompressor varmış.

    Niye 156 değil de 129 hp gerçekten ilginç.

    ????


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    araçta kompresör mü var yoksa turbo mu var? 1.6 motordan 220 nm yi nasıl çıkartmış?

    ?????

    Bilgisi olan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 17 Temmuz 2009; 15:27:45 >
  • Araç sanki Arafta kalmış gibi..İçi eski kasa dışı yeni kasa..Ne oldum ben abi der gibi bakıyor

    Ama en nihayetinde o da bir Mercedes ve her şeye rağmen kalitesi ortada Param olsa düşünürüm gerçekten
  • Vergi avantajının olması iyi.
  • ARaçta kompressor var turbo değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Neden 156 Ps değilde 129 Ps bu?


    kompressorlü değil de ondan
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Neden 156 Ps değilde 129 Ps bu?


    kompressorlü değil de ondan

    E 220 Nm Tork?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orjinalden alıntı: Warrıor Sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Neden 156 Ps değilde 129 Ps bu?


    kompressorlü değil de ondan

    E 220 Nm Tork?


    arap saçına döndü
  • dizel değilmi bu ..


    edit: ekleme


    resimdeki göstergeye bakarak yazdım .. benzinliymiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi connectgücü -- 17 Temmuz 2009; 18:35:07 >
  • yok be abi dizel olsa tork tavana vurur 300 den aşağı almaz merso. 5000 devirde max güç veren dizel mi olur bence kompresör var mersonun turboyla pek işi olmaz çünkü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impress -- 17 Temmuz 2009; 18:37:00 >
  • Benzinli.
  • ya verilen bilgi yanlış bu araç 156 beygir ya da blueefiiciency degil düz 1.6 motor koymuslar dicem ama mercedes öle bir sey yapmaz gibime geliyor ilginc cidden...

    edit:

    * Silindir sayısı : 4
    * Hacim : 1597 cc
    * Güç : 95(129)/5000 PS/dev/dk
    * Tork : 220 / 2500-3500 Nm/dev/dk
    * 0-100 km/saat hızlanma : 11,5s
    * Maksimum hız : 209 km/saat
    * Yakıt tüketimi : 10,5-10,9/5,8-6,2/7,5-7,9 lt/100 km
    (Şehir içi/Şehir dışı/Ortalama)
    * Bagaj kapasitesi : 310 lt
    * Boş Ağırlık : 1490 kg

    doğruymuş veriler cok ilginç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uselessness -- 17 Temmuz 2009; 18:57:22 >
  • Zannedersem bu arabadaki motor C'deki 1.6 motorun performans kısılmış hali.
  • clc 160'ı motor'u sebebi ile eleştirenleri anlamıyorum.
    başka forumlarda okudum.
    rezalet , çok hantal , gitmiyo , durmuyo vs...
    eleştiriler...

    soruyorum clc'in bir tek 160 seçeneği mi var ?
    daha güçlü bir sürü farklı motor seçeneği var clc'nin...
    herkes kendi ihtiyaç ve beğenisine göre motor hacmini seçer.
    bence 160 seçeneği çok iyi olmuş. atak ve seri bir araba isteyen başka motor seçeneklerini değerlendirir. bu beklentisi olmayan ama konfor arayanlar 160 modelini seçer.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.