v.s. herşey yazılı ama kompresor motorlu mercedeslerdeki o kompresor nasıl çalışır bi aydılatırsınız sevinirim.
2000 model ve civarında ( 2000-2004) bir C 200 k almayı düşünüyorum ama bu kompresor nedir nasıl çalısır kronik arızası varmıdır bakımı nasıl yapılır ömrü nedir v.s gibi bilgileri verebilecek arkadaşlardan cvp bekliyorum.
iyi akşamlar...
gaza sonuna kadar basın sonra biraz daha güçlü bir şekilde basın tık diye biraz daha basılır gaz pedalına ve araba fırlar ;)
Kompressor adı verilen sistem Mercedesin yıllar önce motorlarına uygulamaya başladığı süper-şarjlı turbodur. Kasik turbodan farkı rolantiden başlayarak her devirde basınç üretmesidir.
quote:
Orijinalden alıntı: elalembialem_
arkadaşlar 2 saattir nette araştırıyorum net ve düzgün bir bilgi bulamadım
turbo şarj
süper şarj
v.s. herşey yazılı ama kompresor motorlu mercedeslerdeki o kompresor nasıl çalışır bi aydılatırsınız sevinirim.
2000 model ve civarında ( 2000-2004) bir C 200 k almayı düşünüyorum ama bu kompresor nedir nasıl çalısır kronik arızası varmıdır bakımı nasıl yapılır ömrü nedir v.s gibi bilgileri verebilecek arkadaşlardan cvp bekliyorum.
iyi akşamlar...
Dostum kafanın karışması normal, Mercedes eskiden motorlarında supercharger kullanıyordu ve kompressor ismini veriyordu. Yeni motorlarında ise turbocharger kullanıyor ve yine kompressor ismini veriyor, kafalar karışıyor haliyle. Ben sana izah etmeye çalışayım;
Supercharger ve turbocharger, her ikisi de temelde aynı işi yapar; Bir türbin içerisinde havayı sıkıştırarak yanma odasına basınçlı hava gönderir. Turbocharger adı verilen sistemde türbin motorun egzos gazı ile çevrilir, supercharger'da ise türbin motorun krank mili tarafından çevrilir. Aradaki temel fark budur. Birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Bazılarını sayarsak;
Turbocharger sıcak egzos gazı ile döndüğü için turbodaki sıcaklık 800 santigrat derecelere kadar çıkar, bu nedenle de ürettiği basınçlı hava da aşırı ısınır. Bu nedenle turbocharger'lı sistemlerde basınçlı havayı soğutmak için intercooler kullanmak gerekir. Supercharger'da ise üretilen basınçlı hava fazla ısınmadığı için genelde ayrıca intercooler kullanımına gerek kalmaz. Öbür taraftan turbocharger bir nevi kayıp enerji olan egzos gazı basıncını kullandığı için motora ek bir yük getirmez, supercharger ise motorun bizzat kendi enerjisi ile türbin çevirdiği için motora parazitik bir yük bindirir.
Falan filan, daha yazayım mı? Tam olarak merak ettiğin birşey varsa lütfen sor.
quote:
Orijinalden alıntı: fcalakol
quote:
Orijinalden alıntı: elalembialem_
arkadaşlar 2 saattir nette araştırıyorum net ve düzgün bir bilgi bulamadım
turbo şarj
süper şarj
v.s. herşey yazılı ama kompresor motorlu mercedeslerdeki o kompresor nasıl çalışır bi aydılatırsınız sevinirim.
2000 model ve civarında ( 2000-2004) bir C 200 k almayı düşünüyorum ama bu kompresor nedir nasıl çalısır kronik arızası varmıdır bakımı nasıl yapılır ömrü nedir v.s gibi bilgileri verebilecek arkadaşlardan cvp bekliyorum.
iyi akşamlar...
Dostum kafanın karışması normal, Mercedes eskiden motorlarında supercharger kullanıyordu ve kompressor ismini veriyordu. Yeni motorlarında ise turbocharger kullanıyor ve yine kompressor ismini veriyor, kafalar karışıyor haliyle. Ben sana izah etmeye çalışayım;
Supercharger ve turbocharger, her ikisi de temelde aynı işi yapar; Bir türbin içerisinde havayı sıkıştırarak yanma odasına basınçlı hava gönderir. Turbocharger adı verilen sistemde türbin motorun egzos gazı ile çevrilir, supercharger'da ise türbin motorun krank mili tarafından çevrilir. Aradaki temel fark budur. Birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Bazılarını sayarsak;
Turbocharger sıcak egzos gazı ile döndüğü için turbodaki sıcaklık 800 santigrat derecelere kadar çıkar, bu nedenle de ürettiği basınçlı hava da aşırı ısınır. Bu nedenle turbocharger'lı sistemlerde basınçlı havayı soğutmak için intercooler kullanmak gerekir. Supercharger'da ise üretilen basınçlı hava fazla ısınmadığı için genelde ayrıca intercooler kullanımına gerek kalmaz. Öbür taraftan turbocharger bir nevi kayıp enerji olan egzos gazı basıncını kullandığı için motora ek bir yük getirmez, supercharger ise motorun bizzat kendi enerjisi ile türbin çevirdiği için motora parazitik bir yük bindirir.
Falan filan, daha yazayım mı? Tam olarak merak ettiğin birşey varsa lütfen sor.
sayın fcalakol hocam sende olmasan kim cevaplayacak benim sorularımı :)
temelde süperşarj ve turbo şarj nasıl çalısır biliyorum
benim merak ettiğim şey mercedes teki kompresor denen olay da bunlardan birimi yoksa bunların dısında bir sistemmi kullanılıyor onu merak ediyorum aslında
temelde süperşarj ve turbo şarj nasıl çalısır biliyorum
benim merak ettiğim şey mercedes teki kompresor denen olay da bunlardan birimi yoksa bunların dısında bir sistemmi kullanılıyor onu merak ediyorum aslında
Farklı bir sistem değil dostum, 2000 yılına kadar W202, 2000-2007 arası W203 model numaraları. 2004'de makyajlanmış ama model numarası değişmemiş. Senin baktığın W203 C200K'daki M271 kodlu motor ve supercharger ile besleniyor.
temelde süperşarj ve turbo şarj nasıl çalısır biliyorum
benim merak ettiğim şey mercedes teki kompresor denen olay da bunlardan birimi yoksa bunların dısında bir sistemmi kullanılıyor onu merak ediyorum aslında
Farklı bir sistem değil dostum, 2000 yılına kadar W202, 2000-2007 arası W203 model numaraları. 2004'de makyajlanmış ama model numarası değişmemiş. Senin baktığın W203 C200K'daki M271 kodlu motor ve supercharger ile besleniyor.
peki üstad süper şarj ve turbo şarj hangisi daha uzun ömürlüdür
bir başka bakış açısı ile hangi motor daha verimlidir..
temelde süperşarj ve turbo şarj nasıl çalısır biliyorum
benim merak ettiğim şey mercedes teki kompresor denen olay da bunlardan birimi yoksa bunların dısında bir sistemmi kullanılıyor onu merak ediyorum aslında
Farklı bir sistem değil dostum, 2000 yılına kadar W202, 2000-2007 arası W203 model numaraları. 2004'de makyajlanmış ama model numarası değişmemiş. Senin baktığın W203 C200K'daki M271 kodlu motor ve supercharger ile besleniyor.
peki üstad süper şarj ve turbo şarj hangisi daha uzun ömürlüdür
bir başka bakış açısı ile hangi motor daha verimlidir..
Dostum turbocharger motordaki kayıp enerjiyi kullandığı için daha verimlidir, supercharger ise turbocharger kadar yüksek ısılara maruz kalmadığı için daha uzun ömürlüdür. Bir de supercharger'da turbolarda olan "turbo lag" denen olay olmaz, daha yumuşak bir tork eğrisi sunar.
Supercharger'ın motora sonradan eklenmesi de turbocharger'a göre çok daha kolaydır. Mesela forumda sık sık "şu arabaya nasıl turbo takarız?" diye sorarlar, niye kimsenin aklına supercharger gelmez diye düşünürüm.
temelde süperşarj ve turbo şarj nasıl çalısır biliyorum
benim merak ettiğim şey mercedes teki kompresor denen olay da bunlardan birimi yoksa bunların dısında bir sistemmi kullanılıyor onu merak ediyorum aslında
Farklı bir sistem değil dostum, 2000 yılına kadar W202, 2000-2007 arası W203 model numaraları. 2004'de makyajlanmış ama model numarası değişmemiş. Senin baktığın W203 C200K'daki M271 kodlu motor ve supercharger ile besleniyor.
peki üstad süper şarj ve turbo şarj hangisi daha uzun ömürlüdür
bir başka bakış açısı ile hangi motor daha verimlidir..
Dostum turbocharger motordaki kayıp enerjiyi kullandığı için daha verimlidir, supercharger ise turbocharger kadar yüksek ısılara maruz kalmadığı için daha uzun ömürlüdür. Bir de supercharger'da turbolarda olan "turbo lag" denen olay olmaz, daha yumuşak bir tork eğrisi sunar.
Supercharger'ın motora sonradan eklenmesi de turbocharger'a göre çok daha kolaydır. Mesela forumda sık sık "şu arabaya nasıl turbo takarız?" diye sorarlar, niye kimsenin aklına supercharger gelmez diye düşünürüm.
Hocam açıklamalarınız için teşekkür etmek istedim gayet pratik ve basit bi şeklide izah etmişsiniz kafamdaki bi kaç soru cevaplandı sayenizde
Turbo olsun supercharger olsun genel olarak kompresör mantığı ile çalıştığı için mercedes kompresör adını kullanıyor.Adam mantığa bakıyor caf caf peşinde değil.
discovery channel de yayınlanan tamirat tadilat programında bu kompresör nedir nedeğildir herşeyi öğrendim bence kompresör turbo şarja göre daha iyi
http://www.dailymotion.com/video/xqmh6y_turbo-sarj-unitesi-animasyon_videogames#.UcrVdOudZjR eklediğim animasyondanda anlaşıldığı kadarıyla da, turbo-charge sistem, silindirlerden çıkan tam yakılamamış yakıt ve egzos gazı karışımını emdikten sonra tekrar silindirlere basınçlı gönderilerek performans ve ekonomiklik açısından daha verimli yakım elde edilmesini sağlar.
http://www.youtube.com/watch?v=6zKjp_OZN34 bu animasyonda da anlatılmak istenen, super-charge sitemin yada mercedes firmasının kullandığı isim olarak kompressor sistem çalışma mantığı, motor ilk çalıştığı andan itibaren dışarıdan gelen ilk hava ile birlikte motor a basınçlı gönderilen havanın silindirlere daha kuvvetli bir yakım sağlar.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme