Bu seferki konuğumuz 96 model W140 kasa kodlu '96 model Mercedes-Benz S500. Araç şu anki sahibi tarafından keyif amaçlı olarak İstanbul'dan alınarak getirildi. Henüz 86000km'de olan bu güzel araç, bir kaç talihsiz uygulama sonucunda oldukça yıpranmış bir boya ile bize geldi. Yeni sahibi araca çok önem verdiğinden ve koleksiyon amacı ile aldığından, olabilecek en iyi düzeltme ve bakım uygulamalarının yanında koruma olarakta en üst seviye de bir ürün istediğinden Opti-Coat 2.0 Seramik Kaplama uygulaması yaptık..
Araç İstanbul'dan geldikten sonra ufak tefek kaporta ve boya işleri için sanayide bir kaç gün geçirdi. Daha sonrasında sahibi tarafından bize teslim edildi ve yaklaşık 10 gün sürecek zorlu bir maratona başlamış olduk..
Araç boyut olarak neredeyse standart iki hb araç boyutunda yüzey alanına sahip olduğundan işlemler de bir o kadar yorucu ve uzun oldu.
Aracı teslim aldıktan sonra detaylı inceleme yapıp, yüzey üzerindeki kusurları ve düzeltilmesi gereken yerleri not aldım. Ardından ilk iş olarak Sensei APC kullanarak aracı kaba kirlerinden arındırdım.. Ön yıkamanın ardından, tekrar Sensei APC ile Foam Lance kullanarak aracı köpükleyip, çift kova ve Adam's Wash Pad kullarak aracı yıkadım..
Basınçlı sıcak su ile aracı duruladıktan sonra, Sensei APC ve çeşitli detay fırçaları kullanarak, tüm bağlantı aralıklarını ve tüm trimleri temizledim.
Adam's davlumbaz fırçası ve Meguiar's Superdegreaser ile davlumbaz içlerini detaylı şekilde temizledik.
Son olarakta jant ve lastikleri temizleyip temizlik işlemlerini bitirdim..
Chemical Guys Wooly Mammoth ve Uber Blue kurulama havlusu kullanarak aracı iyi kurulayıp içeri aldık.
Aracın içi de genel olarak pek temizlik görmemiş. Deri döşemeler ve tavan döşemesi oldukça kirliydi.
Aracın boya durumu aşırı kötü değildi ancak yine de bol miktarda kılcal çizik, hare ve RDS vardı. Bunların dışında iki arka çamurlu sonradan boyanmış ama yapılan işçilikler pek iç açıcı olmadığından o panellerdeki boya hatalarını düzeltmek için fazladan yarım gün uğraşmam gerekti..
Kasap boyacı arkadaş, kalın fırça ile kaputtaki taş izlerine rötuş yapmış ama hiç yapmasa daha iyi görünürmüş sanırım.. Yapılan işçilik rezalet olduğundan, tüm rötuşları selülozik tiner ile silip sıfırdan tekrar 2'şer kat olarak rötuş boyası ile doldurdum.
Boyacı tarafından rötuşların yapılmış hali..
Rötuşları sildikten sonra alttan çıkan taş izleri. Nokta kadar taş izini kocaman fırça ile doldurmaya çalışan boyacı yüzünden kaput berbat görünüyordu. Sildikten sonra çok daha iyi göründü :)
Eski rötuşları temizledikten sonra, tüm taş izlerini tek tek ikişer kat doldurarak düzelttim. Sırf kaputtaki taş izlerini doldurmak için bile 6 saat kadar uğraşmam gerekti. Sanırım 300'den fazla taş izine rötuş yapmışımdır :rolleyes:
Yapılan rötuşlar kururken aracın geri kalanını Adam's kil ile kalıntılardan arındırdık.
Kil yaptıktan sonra diğer panellerdeki taş izleri ve rötuş gerektiren kısımlara rötuş yapıp kötü görüntüsünün gitmesini sağladım.
Ben aracın dışı ile uğraşırken Gökhan'da aracın içinin detaylı temizliğine başladı. İlk iş olarak tavan aydınlatmalarının içlerini temizleyerek daha iyi aydınlatma ve daha temiz görünüm elde ettik.
Sadece tavan döşemesinden çıkan kir :)
Koray'da cam fitillerinin iç kısımlarını temizledi..
Aracın iç temizliği devam ederken polen filtresini söküp klima dezenfeksiyonu için Berner'in klima dezenfeksiyon köpüğünü kullandık. Köpük işlemleri bittikten sonra, aracın içerisindeki kalan kokuyu gidermek için de Berner koku bombası patlatıp, iç havalandırmayı 10dk çalıştıdık.
Boya düzeltme işlemlerine başlamadan önce güneş altında boyayı tekrar inceledim.
Diamond Cut alaşım jantlar, yılların verdiği yıpranma ile oldukça matlaşmıştı ve parlaklıklarını kaybetmişlerdi. Göker sağolsun, jantlarla baya uğraştı. Meguiar's Hot Rims Mag & Aluminium Polish ile yüzeydeki oksidasyonu ve matlaşmayı düzeltip, Meguiar's All Metal Polysh ile parlattı..
Boya düzeltme işlemlerine başlamadan önce boya kalınlıklarını ölçtüm. Ancak durum hiç iç açıcı değildi. Daha önce yapılan uygulamalar yüzünden vernik katmanı oldukça fazla incelmişti. Kaputta bazı noktalarda 55 mikron civarına kadar düşüyordu toplam boya kalınlığı.. Bu sebepten RDS'leri kendi hallerine bırakıp, kılcal çiziklere odaklandım.
Plastik pakolarda kullanılan yıkama kimyasallarının etkisiyle oluşmuş akıntılar vardı.
50/50
Öncesi
Sonrası
Pakolardan sonra sağ arka çamurluğa geçtim. Boyacının azizliğine uğramış olan paneli kusursuz hale getirmek için oldukça fazla uğraşmam gerekti. 1500-2000-2500-3000 grit zımparalar kullanarak boyayı tamamen düzelttim.
Sağ arka çamurluktan sonra sol arka çamurluktaki boya hatalarını da düzelttim.
Scholl Consepts S3 Gold ve Yeşil Polishing pad kullanarak tüm boyalı kısımları düzelttikten sonra, Scholl S30+ ve Scholl Sarı polishing pad ile parlatma işlemlerini bitirdim. Tüm polisaj işlemleri bittikten sonra, aracı tekrar dışarı alıp Sensei APC ile yıkayıp polisaj kalıntılarının tamamen temizlenmesini sağladık. Yıkama ve kurulama işlemlerinin ardından Nanolex Paint Cleaner ile tüm boyalı kısımları 2 defa silip polisaj yağları vs. kalıntılardan tamamen arındırdım.
Daha sonra Opti-Coat 2.0 Seramik Kaplama uygulamasını bitirip aracı yaklaşık 20 saat kadar bekletip ilk aşama kürleşmesini tamamladığından emin olduktan sonra aracı teslim etmeye hazır hale getirdik. Lastiklere Würth lastik köpüğü sıkıp işlemleri tamamladık ve aracı sahibine teslim ettik.
Elinize sağlık bir de iç kısmın fotoğrafını görmem mümkün mü acaba ?
quote:
Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)
Elinize sağlık bir de iç kısmın fotoğrafını görmem mümkün mü acaba ?
nedense bu yıkamacılar fotograf çekerken ilk fotograflar dışarda son fotograflar milyarlarca ışıgın altında çekiyorlar. allahtan siz öyle yapmamışsınız.
quote:
Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)
Elinize sağlık bir de iç kısmın fotoğrafını görmem mümkün mü acaba ?
Elinize sağlık don atlet gezen s500 sayenizde takım elbise giymiş favorim s600 olsada bu araçta fena değil :)
Bu arada ufak tefek harelenmeler ve ufak çizikler için elle uygulamalı önerebileceğiniz kaliteli bir ürün var mı ?
quote:
Orijinalden alıntı: extrem_015
Elinize sağlık don atlet gezen s500 sayenizde takım elbise giymiş favorim s600 olsada bu araçta fena değil :)
Bu arada ufak tefek harelenmeler ve ufak çizikler için elle uygulamalı önerebileceğiniz kaliteli bir ürün var mı ?
Alıntıları Göster
Elinize sağlıkk.
quote:
Orijinalden alıntı: extrem_015
Elinize sağlık don atlet gezen s500 sayenizde takım elbise giymiş favorim s600 olsada bu araçta fena değil :)
Bu arada ufak tefek harelenmeler ve ufak çizikler için elle uygulamalı önerebileceğiniz kaliteli bir ürün var mı ?
Alıntıları Göster
Tek kelimeyle mükemmel çalışma. Tebrikler..
quote:
Orijinalden alıntı: burglar08
Tek kelimeyle mükemmel çalışma. Tebrikler..
Alıntıları Göster
@alaattin(bjk) Teşekkürler ancak en son durumda iç kısmın fotoğraflarını çekmeyi unutmuşuz malesef :(
@extrem_015 Teşekkkürler. Ufak harelenmeler için AutoGLYM Radiant Wax veya SRP kullanabilirsiniz..
@jjuuddaass Teşekkürler. Bizde önemli olan işlemin mükemmelliği olduğundan, fotoğraflarda dahi olsa kimseyi kandıracak şekilde bir sunum yapmıyoruz. Fotoğrafları da çekerken öncesi ve sonrası hep aynı koşullarda çekerek en ideal karşılaştırmayı hedefliyoruz..
@GöKHaN 35@burglar08 Teşekkür ederiz.
Bu islem icin ne ucret aldiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: tahsin053
Bu islem icin ne ucret aldiniz.
Resimleri bile çok güzel çekmişsiniz çok iyi olmuş. Elinize sağlık.
quote:
Orijinalden alıntı: Dark Knıght
Resimleri bile çok güzel çekmişsiniz çok iyi olmuş. Elinize sağlık.
Alıntıları Göster
@Tech-
Teşekkürler..
@tahsin053 Ücret bilgisini buradan paylaşamıyorum ancak araca özel bir uygulama olduğundan alınan ücrette araca özel oluyor.
Uygulamalarınızı yakından takip ediyorum ve güzel de işler cıkarıyorsuniz gercekten. En sonunda istanbul dan gelicez bizde fiyatlara göre :)
quote:
Orijinalden alıntı: K.B.R.O
Uygulamalarınızı yakından takip ediyorum ve güzel de işler cıkarıyorsuniz gercekten. En sonunda istanbul dan gelicez bizde fiyatlara göre :)
Arabanın temizliği ayrı bir özveri, konuya bu kadar uğraşmak ayrı bir özveri
Elinize sağlık.
quote:
Orijinalden alıntı: YazıYorum
Arabanın temizliği ayrı bir özveri, konuya bu kadar uğraşmak ayrı bir özveri
Elinize sağlık.
Alıntıları Göster
hocam yakın bir arkadaşım için fikir olması adına soruyorum ücreti özelden mesaj atabilirsiniz, işçiliğiniz çok güzel bu arada uyuyan kralı uyandırmışsınız deyimi yerindeyse..
quote:
Orijinalden alıntı: tniaskrad
hocam yakın bir arkadaşım için fikir olması adına soruyorum ücreti özelden mesaj atabilirsiniz, işçiliğiniz çok güzel bu arada uyuyan kralı uyandırmışsınız deyimi yerindeyse..
Alıntıları Göster
çok iyi.
quote:
Orijinalden alıntı: tniaskrad
hocam yakın bir arkadaşım için fikir olması adına soruyorum ücreti özelden mesaj atabilirsiniz, işçiliğiniz çok güzel bu arada uyuyan kralı uyandırmışsınız deyimi yerindeyse..
Alıntıları Göster
quote:
Orijinalden alıntı: 355GTS
çok iyi.
Alıntıları Göster
Çok iyi maşallah epeyce bir emek harcanmış.
quote:
Orijinalden alıntı: bgs0
Çok iyi maşallah epeyce bir emek harcanmış.
Alıntıları Göster
Elinize sağlık her türlü çalışmanızı çok beğenerek takip ediyorum kısmetse yaza bende getirmeyi düşünüyorum :)
quote:
Orijinalden alıntı: humerus06
Elinize sağlık her türlü çalışmanızı çok beğenerek takip ediyorum kısmetse yaza bende getirmeyi düşünüyorum :)
Alıntıları Göster
Yapıcı bir eleştiri - tavsiye vermek isterim, lütfen yanlış anlamayın
Gördüğüm kadarı ile rotary makine ile çalışıyorsunuz, dolayısı ile hologramsız bir çalışma olup olmadığını DİREK güneş ışığında kontrol etmelisiniz. Hiçbir suni ışık güneş ışığının yerini tutmuyor.
Zira çektiğiniz fotoğraflarda bu hologramları görmek olanaksız. Kılcal çizikleri giderilmiş bir çalışma gölgede aşırı temiz görünüp bizi yanıltabiliyor.
Ayrıca yıkama esnasında gerçekten kusursuz iş yapılmak isteniyorsa, mutlaka Grit Guard denilen sistemi kullanmak gerekiyor.
Bunu olay nasıl olsa polisaj yapılacak mantığıyla ihmal ediliyor, ama mutlaka alışkanlık haline getirilmeli.
İyi Günler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrebozkurt800 -- 27 Şubat 2014; 9:45:44 >
quote:
Orijinalden alıntı: emrebozkurt800
Yapıcı bir eleştiri - tavsiye vermek isterim, lütfen yanlış anlamayın
Gördüğüm kadarı ile rotary makine ile çalışıyorsunuz, dolayısı ile hologramsız bir çalışma olup olmadığını DİREK güneş ışığında kontrol etmelisiniz. Hiçbir suni ışık güneş ışığının yerini tutmuyor.
Zira çektiğiniz fotoğraflarda bu hologramları görmek olanaksız. Kılcal çizikleri giderilmiş bir çalışma gölgede aşırı temiz görünüp bizi yanıltabiliyor.
Ayrıca yıkama esnasında gerçekten kusursuz iş yapılmak isteniyorsa, mutlaka Grit Guard denilen sistemi kullanmak gerekiyor.
Bunu olay nasıl olsa polisaj yapılacak mantığıyla ihmal ediliyor, ama mutlaka alışkanlık haline getirilmeli.
İyi Günler
Alıntıları Göster
500 serisi paylaşıp aklımı karıştırmayın :)
Elinize sağlık. Hem temizlik süper olmuş hem de anlatım.