Şimdi Ara

Mesela elektrikli araba aldık. Uzun yolda ne yapacağız? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
4.439
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Valla bizim sitede bir arkadaş var beyaz fluencenin ze var. Evinden aşağı kablo çekmiş şarj ediyor arabayı her gün. Bagajin içine kabloyu bırakıp kapatıyor kapağı. Bir gün soracagim nasıl diye.

    Artık şu menzili 400 km yapsınlar da yayginlassin uzatmasinlar
    quote:

    Orijinalden alynty: bozak07

    Valla bizim sitede bir arkada? var beyaz fluencenin ze var. Evinden a?a?y kablo çekmi? ?arj ediyor arabayy her gün. Bagajin içine kabloyu byrakyp kapatyyor kapa?y. Bir gün soracagim nasyl diye.

    Artyk ?u menzili 400 km yapsynlar da yayginlassin uzatmasinlar

    Model S P90Dnin menzili 400kmnin üzerinde.
  • Az çok bu işin içindeyim kısaca bu güçteki motorlar için batarya üreten firma yok.Üretmesini geçtim batarya yönetim sistemini yapmak büyük sıkıntı.Çok büyük maliyetler ortaya çıkıyor.Örneğin motor 5-6 binse bataryası 12 bin tutuyor.1000 şarj sonra kapasitesinin en az %20'sini kaybediyor.Zaten batarya dediğiniz şey tek tek pillerden oluşur onu birleştirirsiniz.Pil teknolojisi gelişirse elektrikli araç için değil dünya için devrim olur.Ama sürekli aynı şeylerin etrafında dönüp duruluyor.Şu an en değerli pil lityum polimer.Belki bu gelişme başka maddelerin keşfiyle mümkün.Konuyu özetlersek kısa vadede elektrikli araç için büyük yenilikler olmayacak.Kapasite belli kilometreler aşağı yukarı belli.Bu işin en az 10-20 senesi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apocalypto33 -- 15 Nisan 2016; 23:26:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bagajda jenarator tasiyicajsin baktin dag basinda sarj azaldi calistir jenaratoru sarj etsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apocalypto33

    Az çok bu işin içindeyim kısaca bu güçteki motorlar için batarya üreten firma yok.Üretmesini geçtim batarya yönetim sistemini yapmak büyük sıkıntı.Çok büyük maliyetler ortaya çıkıyor.Örneğin motor 5-6 binse bataryası 12 bin tutuyor.1000 şarj sonra kapasitesinin en az %20'sini kaybediyor.Zaten batarya dediğiniz şey tek tek pillerden oluşur onu birleştirirsiniz.Pil teknolojisi gelişirse elektrikli araç için değil dünya için devrim olur.Ama sürekli aynı şeylerin etrafında dönüp duruluyor.Şu an en değerli pil lityum polimer.Belki bu gelişme başka maddelerin keşfiyle mümkün.Konuyu özetlersek kısa vadede elektrikli araç için büyük yenilikler olmayacak.Kapasite belli kilometreler aşağı yukarı belli.Bu işin en az 10-20 senesi var.

    100.000 km yapan bir Model S %4 menzil kaybına uğramıştı. Kabul edilebilir bir performans bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glukhovsky

    Uzun yol için kesinlikle uygun değiller. Model 3'ün 300km dedikleri menzili en iyi koşullarda öyle. Siz o arabaya 4 kişi binip, klimayi açıp, otoban hızında da giderseniz 200km yapsa iyi. 200km'de de hızlı sarj istasyonu olmayacağına göre..

    Model 3'ün 300km dedikleri menzil baz model için geçerli. Üst modellerde 500km civarı menzil olur. 200kmde bir şarj istasyonu niye olmasın?

    O kadar fark olmaz olsa olsa 400 olur. O da yine klima, dolu araç, dur-kalk, yüksek hız derken baya bi düşecektir.

    200km'de bile yeterli değil. Baz araç ucu ucuna mı yetişmeye çalışacak? Daha sık olmalı ve bu da suan mümkün değil.

    Ayrıca bu supercharge istasyonları şuan ücretsiz mi bilmiyorum ama ilerde güzel bir ücretinin olacağı kesin. Musk zeki adam. Uygun fiyattan aracını sat, yaygınlaştır, çoğunluğa hakim olunca da sarj ücretini koy. Kapitalizm budur.

    Yine de ne olursa olsun gelecek elektrikli araçlarda ama yine de bu şu an geçiş dönemindeyiz, hala yeterli değiller.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çeki demirine bağlanan bir römork. İçinde de 750 cc civarı bir jeneratör. Hatta bu aleti satın almak bile gerekli değil.
  • Zamanla fosil yakıtlar bitecek, elektriğe döneceğiz elbette, ancak bu işi şarjla falan kotaramayız bence. Her araca ufak çapta bir nükleer jeneratör koyup işi kökünden çözeceklerdir. 60 litrelik bir depoyu doldurup ücretini ödeyip yola çıkmak 10 dk sürüyor. 1000 km'nin de üsstünü görebiliyorsunuz. elektrikli araçların bugünkü şartlarıyla bunu yapmak çok zor, ya şarj eden cihazın gücünü artıracaksın bu da ciddi sorunlara (ısınma yangın verim kaybı vs) yol açacaktır.


    Bugün bir araca yetecek kadar enerji üretebilecek mobil nükller reaktörü çamaşır makinesi boyutuyla üretebilirler. Teknoloji ilerliyor, bunu geliştirip bagaja sığabilecek ölçütlere getire de bilirler. güncel pil teknolojileri ve şarj teknolojileriyle elektrikli araç işini çözmemizin olanağı yok. çare nükleer, back to the future'da mr fus,on vardı keşke gerçek olsa. adam bir muz kabuğu biraz soda koyup geleceğe gidiyordu be.

     Mesela  elektrikli araba aldık.  Uzun yolda ne yapacağız?




  • Elon amcamız 2020 ye kadar 1000 km menzili olan elektrikli araba yapacağını söylüyor şuanda super şarj istasyonlarında 75 dakikada %100 dolum yapıyor gelecekte oda 40 dakikaya bekide daha az süreye düşmüş olur şuanda uzun yolculuğa arabayla çıkmam uçakla giderim full şehir içinde kullanırım diyenler için elektrikli araçlar mantıklı
    edit : şimdi hatırladım israilli bir şirket şöyle bir yöntem bulmuştu arabanın altındaki boş pil çıkar dolu pili tak 5-10 dakikanı alıyordu yöntem
    bence ülkemizde olmayacak birşey fakat avrupa ve amerikada olabilecek bir yöntem var yolların altına elektriği kablosuz yayan cihazlardan koyacaksın arabayı yol boyunca şarj edecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2673E0F4 -- 16 Nisan 2016; 22:03:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glukhovsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glukhovsky

    Uzun yol için kesinlikle uygun değiller. Model 3'ün 300km dedikleri menzili en iyi koşullarda öyle. Siz o arabaya 4 kişi binip, klimayi açıp, otoban hızında da giderseniz 200km yapsa iyi. 200km'de de hızlı sarj istasyonu olmayacağına göre..

    Model 3'ün 300km dedikleri menzil baz model için geçerli. Üst modellerde 500km civarı menzil olur. 200kmde bir şarj istasyonu niye olmasın?

    O kadar fark olmaz olsa olsa 400 olur. O da yine klima, dolu araç, dur-kalk, yüksek hız derken baya bi düşecektir.

    200km'de bile yeterli değil. Baz araç ucu ucuna mı yetişmeye çalışacak? Daha sık olmalı ve bu da suan mümkün değil.

    Ayrıca bu supercharge istasyonları şuan ücretsiz mi bilmiyorum ama ilerde güzel bir ücretinin olacağı kesin. Musk zeki adam. Uygun fiyattan aracını sat, yaygınlaştır, çoğunluğa hakim olunca da sarj ücretini koy. Kapitalizm budur.

    Yine de ne olursa olsun gelecek elektrikli araçlarda ama yine de bu şu an geçiş dönemindeyiz, hala yeterli değiller.

    O kadar fark olur.

    200kmde bir şarj istasyonu yeterli veya yetersiz demedim. 200kmde bir şarj istasyonu olmayacağına göre demene karşılık niye olmasın, ne engel var dedim. Bu şu an mümkün mü bilmem ama şu anda Model S ile Amerika'yı dolaşmak mümkün.

    Mesela Model S için Tesla Superchargerlarda şarj ömür boyu ücretsiz. Dediğin gibi bir durum olsa bile kapitalizm sayesinde bir süre ücretsiz kullanmış olursun. Ayrıca elektrik ücreti benzin/dizel ücretine göre çok daha makul olacaktır.

    Her aracın kendisine göre bir eksiği olabiliyor. Fosil yakıtlı kimi araç da hala çok yetersiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glukhovsky


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Glukhovsky

    Uzun yol için kesinlikle uygun değiller. Model 3'ün 300km dedikleri menzili en iyi koşullarda öyle. Siz o arabaya 4 kişi binip, klimayi açıp, otoban hızında da giderseniz 200km yapsa iyi. 200km'de de hızlı sarj istasyonu olmayacağına göre..

    Model 3'ün 300km dedikleri menzil baz model için geçerli. Üst modellerde 500km civarı menzil olur. 200kmde bir şarj istasyonu niye olmasın?

    O kadar fark olmaz olsa olsa 400 olur. O da yine klima, dolu araç, dur-kalk, yüksek hız derken baya bi düşecektir.

    200km'de bile yeterli değil. Baz araç ucu ucuna mı yetişmeye çalışacak? Daha sık olmalı ve bu da suan mümkün değil.

    Ayrıca bu supercharge istasyonları şuan ücretsiz mi bilmiyorum ama ilerde güzel bir ücretinin olacağı kesin. Musk zeki adam. Uygun fiyattan aracını sat, yaygınlaştır, çoğunluğa hakim olunca da sarj ücretini koy. Kapitalizm budur.

    Yine de ne olursa olsun gelecek elektrikli araçlarda ama yine de bu şu an geçiş dönemindeyiz, hala yeterli değiller.

    O kadar fark olur.

    200kmde bir şarj istasyonu yeterli veya yetersiz demedim. 200kmde bir şarj istasyonu olmayacağına göre demene karşılık niye olmasın, ne engel var dedim. Bu şu an mümkün mü bilmem ama şu anda Model S ile Amerika'yı dolaşmak mümkün.

    Mesela Model S için Tesla Superchargerlarda şarj ömür boyu ücretsiz. Dediğin gibi bir durum olsa bile kapitalizm sayesinde bir süre ücretsiz kullanmış olursun. Ayrıca elektrik ücreti benzin/dizel ücretine göre çok daha makul olacaktır.

    Her aracın kendisine göre bir eksiği olabiliyor. Fosil yakıtlı kimi araç da hala çok yetersiz.

    Olmaz. Tesla S'in opsiyonların da bile 60mil fark oluyor en fazla ki, S üzerinde daha çok çalışılmış ve daha çok pil taşıma kapasitesine sahip bir araç.

    Model S için ücretsiz evet ama yarın bir gün Model S'e alternatif bir araç çıkacak. O süre içerisinde de Model S sahipleri batarya ömrünü tamamlayacak. Yeni batarya almaktansa satıp bir üst modeli almak daha mantıklı gelecek. Tıpkı yazıcı-kartuş olayı gibi.

    Bu batarya ömrü olayını da düşününce aman aman bir fark kalmıyor arada ama bir on yıl sonra çok daha farklı olacağı kesin.




  • Bagaja jeneratör koyacaksın hem elektrikli hem dizel dersin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlamıyorum daha hibritler adam akıllı gelişmeden...
  • K.B.R.O kullanıcısına yanıt
    Uyanın hocam 15 yıl geçmeden geldi :D

    @LanciaDeltacı sizide ileri görüşlülüğünüzden tebrik ederim hocam.
  • Yüzde yüz yerli zaten olamaz.
    O zamanla olacak birsey.
    Bilmiyorum bana ici bos geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cesur_0342 kullanıcısına yanıt
    Önemli olan fikri mülkiyet hakkı. İsterse %1 yerli olsun. Misal iphone kasa foxcon ekran samsung üretim çin ve kore ama iphone abd malı.

    Togg da istediği kadarı yerli olması fark etmez. Sahibi Togg ve Türkiye olsun yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence ilk etapta benzin-dizel motorlarla çıkmalıydı ondan sonrası için elektrikli çıkmalıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    Önemli olan fikri mülkiyet hakkı. İsterse %1 yerli olsun. Misal iphone kasa foxcon ekran samsung üretim çin ve kore ama iphone abd malı.

    Togg da istediği kadarı yerli olması fark etmez. Sahibi Togg ve Türkiye olsun yeterli.
    Aynen keske kalbimizden gecen her guzellik gercek olsa...
    Hepimiz vatanimizi seviyoruz.
    Ama sanki birileri cebini vatana degisiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • isterse uzay teknolojisi olsun.elektirikli araba asla ama asla almam.ne o öyle lunaparka arabası gibi tısss osuruk gibi giden araba mı olur.araba da motor sesi olucak arkadaş.ben biraz eski kafalıyım teknoloji onusunda.arabanın ruhuna aykırı .atmosforik motor arabadan asla vazgeçmem.
  • her şehirde hızlı şarj istasyonu olacaktır.
    sık kullanılan şehirlerarası yollarda benzinliklerde mola yerlerinde de...

    uzun yola çıkmak sorun olmaz.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.