Şimdi Ara

===MİLANO TEKNİK SERVİS MİLANO HAKKINDA HERŞEY==== (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
3
Favori
43.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracımda arızalı herhangi bir eleman yok.
    Bahsettiğim gibi enjektörlerden dolayı yakıyor ışığı benzine aldığımda enjektörler düzelince sönüyor.
    Lambda sensörünün kablosu kopmuştu ışık devamlı yanmaya başlamıştı. kabloyu bağlayınca ışık sönmemişti mesela.
    Genelde lpg ustaları aracı bilmem şu kadar benzinde kullan diye tavsiye ediyorlar o yüzden söyledim ben onu.
  • Arkadaşlar ben de milano taktıralı 8-9 ay oldu. 2 ay arıza lambasıyla gezdim, 5 defa ayara gittim. Her defasında lamba tekrar yandı, sonra internetten Faruk usta sağolsun "Benzinde kullan öyle git." dedi. 200 km sonra benzinde ışık sönünce gittim ustaya ve ışık o gün bugündür yanmıyor.Ama sorunlar bitmedi tabi;önce motor ilk çalışmada boğulmaya başladı; baktım enjektörler stop ettiğimde bile maaşallah gazı vermeye devam ediyor.Enjektörler değişti o sorun halloldu, bu sefer de motor ilk çalıştırmada geç çalışmaya başladı,uzun uğraşlardan sonra regülatörün değişmesiyle ilk çalıştırmadaki güçlük de halloldu.Tabi bu süreçte sağolsun Faruk ustaya sorarak benim ustaları yönlendirmem sorunun çözülmesinde etkili oldu.Sonrasında ayar kablosu temin ettim ve sanırım şans eseri öyle bir ayar yaptım ki eskiden sürekli en az 1.20 civarı olan benzinle gaz ms farkları 0.70'e düştü(yanlış anlattıysam affola).




  • @jack33
    Benim benzin ve gaz enj. zaman farkı 2.50 den aşağı düşmüyor.
    kaç mm nozzile takıldı aracınıza,aracınız kaç beygir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 21 Temmuz 2010; 13:52:36 >
  • O kadar fark olur mu ki?Acaba ben mi yanlış okuma yapıyorum,örneğin benim benzin enjeksiyon değeri 2.81 ise gaz enjeksiyon değeri 3.40 falan oluyor.Araç 1.4 corsa 90 beygir.Nozul çapından tam emin değilim ama usta takarken orjinal nozulleri ince uçlu matkapla biraz genişletti.Sanırım 1.8 civarı bir şeyler olmuştur.Yalnız programın önerdiği çap 2.3 mm ama ben aldırmıyorum tabi çünkü bana göre çok büyük.Bu enjeksiyon değerleri farkı regülatör değişmeden önce 1.20 ms civarıydı regülatör değişince biraz arabayı benzinde kullanıp kendim otomatik ayar yaptım ve bu değerleri yakaladım.
    Şimdiki düşüncem ise araba hareket halindeyken bir ayar yapsam acaba nasıl olur??
  • Bugün tekrar ayar yaptım
    fark:2ms. ben 1.8 nozzile un küçük geldiğini bariz hissediyorum.
    Milanonun yükte yani hareket halinde ayar desteği yok. Bu daha gelişmiş yazılımı kullanan Kme de var.
    Ben denedim sonuç alamadım.
    Denersenizde mevcut ayarlarınızı kaydedip ondan sonra yapmayı deneyin. olmazsa dosyadan tekrar eski ayarları yuklersınız.
  • Yukarıda matrix enjektörler ile söylediklerinize aynen katılıyorum çünkü enjektörler değişmesine rağmen benim araç ilk çalıştırmada 3-4 sn yığılıp kalıyor. Yani sanırım motor stop ettikten sonra enjektörler bir miktar kaçırıyor.Keşke o zaman matrixin daha iyi olduğunu bilseydim!!
  • Bu bahsettiğiniz kaçırma var ise şayet enjektör tamir takımlarını değiştirerek bu sorunu halledebilirsiniz.
    Matrix enj. daha çok ms. açılıp kapanma hızından dolayı iyi. Ölü zamanı çok çok az.
    Matriz kullanmak şu demek öz türkçeyle benzin enj. zamanına en yakın zamanlamayı tutturmak demek.
    Benzin enj. ile Lpg enj. arasında ki zaman (ms)farkı ne kadar az olursa aracın çalışma sistemine o kadar uygun ve o kadar iyi demektir.
    Sizin zamanlama bu bağlamda iyi gözüküyor. 0.70ms hiç görmediğim bir rakam benim.
    Birde regulatör değişiminde düzeldi dediğiniz olay yeni takılan regulatorun basınc degeri fazla olailir. Regulatör basıncıyla oynayarakta enj süreleri değiştirilebilir ama değme..
    ideal basınc 1.20-1.30 bar
  • Eski regülatörün basıncı 0.90 bar civarındaydı,yenisi ise ideal basınçlarda yani 1.23 civarında.
    Yeni regülatör takılınca usta yeni ayara gerek görmedi ama ben basınç değişeceği için kendim ilk defa otomatik ayar yaptım.Umarım doğru yapmışımdır;çünkü ayarı 2500 devire sabitleyip araba gazda iken ayarı başlattım.Eğer yanlış görmediysem araba bir ara benzine gitti geldi.
    Enjektör tamir takımları enjektörün kalın bölgesi mi acaba?Fiyatı ne olaki?
  • tahmınım doğru dusukmuş eskı basınc.
    Ayara başla deyince benzine geçer 2500 devire gelince gaza geçer ondan sonrası zaten malumunuz.
    Kit garantili ise taktırdıgınız yere değiştirin. Fiyatları konusunda malumatım yok.
    Fakat sahibindende 40 liraya enjektör satan vardı.Üreticiymiş adam.
    Enjektörleride değiştirebilirsiniz o açıdan söyledim.

    Edit:
    Kalın bölgesi değil.içerden açılıp kapanan kısımda ki conta ya da lastik diyelim.
    Yazıları acele yazdığım için yazım kurallarına ve düzene dikkat edemıyorum affola:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 22 Temmuz 2010; 17:51:18 >
  • İlgilendiğin için çok sağol.
  • Karşılıklı fikir alışverişinde bulunduk ben tşk. ediyorum.
    Son olarak resimde ki mult ve offset degerlerin nedir paylaşırsan sevinirim.
     ===MİLANO TEKNİK SERVİS MİLANO HAKKINDA HERŞEY====
  • Galiba mult 6, offset 0'dı ama emin değilim pazartesi resmini çeker gönderirim.
    Bunlar ne acaba?Buradaki diğer sayısal değerleri de açıklayabilirsen memnun olurum.
  •  ===MİLANO TEKNİK SERVİS MİLANO HAKKINDA HERŞEY====

    Kme kullanım klavuzundan.
    Çevirecek kadar ingilizcem yok.
    Fakat mult yanılmıyorsam enjeksiyon süresini ayarlıyor.
    offset te (atıyorum)enjeksiyon zamanı(aralık)
    offset düştükçebenzin enj.ile lpg enj. leri arasında ki ms zaman farkı daralır.
    Offset ne kadar dusuk o kadar ıyı.
    İşte burda matrix devreye gırıyor:)
    Sıralı sistemlerde onerilen mult degeri 0-15 arası
    offset kullanılan enjektöre gore değişiyor.
    Tg: time gas = enjeksiyon(püskürtme) süresi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 24 Temmuz 2010; 10:44:11 >




  • 2 yıl olacak milano lpg takılalı yakıt ekonomısı cok ıyı, arıza lambası ılk gunden berı yanmakta takmıyorum, sadece zaman zaman durduk yerde benzıne gecıyor yada sevıye gostergesı full olmasına ragmen 1 den 4 e kadar sırayla bır ınıyor bır cıkıyor, bır defa ısı sensörü kablosu kopmuştu zor tespit ettiler, kabloların eklemleri çok berbat kopma riski yüksek, ben yinede başka marka alın derim, kullanıyorum ama tedirgi olarak kullanıyorum
  • Isı sensörü arızasının tespit edilmesi zor değil.
    Zaten diagnoz bölümünde böyle bir durumda yazıyor. "Sensör bağlantısı kesik diye"
    Kıyaslayacak olursak
    Yazılım olarak atikerden(fast) iyi malzemeler aynı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Isı sensörü arızasının tespit edilmesi zor değil.
    Zaten diagnoz bölümünde böyle bir durumda yazıyor. "Sensör bağlantısı kesik diye"
    Kıyaslayacak olursak
    Yazılım olarak atikerden(fast) iyi malzemeler aynı...

    bu birazda yetenek ile alakalı takan servis, 2006 aracımı hararet yaptırdıgımı, akuyu söktüğümü vs iddia etti, hata kodu bulamayınca en son lpg de çalışırken elimi sensör kablosuna değdirince tesadüfen buldu, bende tahmini dokunmuştum ama tuttu
  • Aküyü sökme muhabbeti olunca söylemeden geçmeyeyim.
    Milano lpg kitinde aküyü söksenizde ayarlar sıfırlanmaz,arıza kodları silinmez.
    Usta ya bilmiyor bunları ya da ayak yaptı size. Ustanın acemiliğine denk gelmişsiniz:)
    Atikerde durum aynı değil. Atikerde akü sökülünce Ecu sıfırlanır.
    Benim başıma da geldi. arada bir arabayı çalıştırdığımda benzine geçmiyordu. Taktırdığım elemana söyledim. Eleman hiç pc ye falan bağlamadan enjektör ısı sensörunu koparıp attı yenisini taktı durum düzeldi.
    Birazda tecrübe diyelim.
  • Hocam ben bu hafta sonu tekrar ayar yaptıracağım.
    Sormak istediğim, lpg otomatik ayar yaparken arabanın ECU sundan benzin değerlerini kopyalarken STFT (anlık yakıt düzeltme) değerlerni mi alır yoksa LTFT (uzun süreli yakıt düzeltme) değerlerini mi alır? Bunu niye soruyorum. Otomatik ayar esnasında eğer anlık değerleri kopyalıyorsa arabayı bir müdet benzinde kullanıp lamba söndükten sonra gitmenin çok bir anlamı yok. Eğer LTFT değerlerini alıyorsa lamba yanmadan ayar yaptırmak mantıklı.
    Ayrıca bu kablo ve milano yazılımı nasıl temin edebilirim? Şuan bende bunlar yok ve hafta sonu ayar yaptırmam gerek. İdeal olan zamanlama, basınç vs. (özellikle dikkat edilmesi gereken değerler) değerlerini bana verebilir misiniz? En azından usta ayar yaparken eğer çok fazla farklar olursa müdahale edeyim. Çünkü ustaların ezberlediği bir kaç değer var onlarla oynayıp duruyorlar ayar yaparken. Ve detay değerleri bilmediğinden öyle kalıyor. Benim usta da labanın sönmesi için akü bağlantılarını sökmüştü ama milanoda böyle bir çözümün olmadığını ben bile biliyordum.
    Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Bu bahsettiğiniz kaçırma var ise şayet enjektör tamir takımlarını değiştirerek bu sorunu halledebilirsiniz.
    Matrix enj. daha çok ms. açılıp kapanma hızından dolayı iyi. Ölü zamanı çok çok az.
    Matriz kullanmak şu demek öz türkçeyle benzin enj. zamanına en yakın zamanlamayı tutturmak demek.
    Benzin enj. ile Lpg enj. arasında ki zaman (ms)farkı ne kadar az olursa aracın çalışma sistemine o kadar uygun ve o kadar iyi demektir.
    Sizin zamanlama bu bağlamda iyi gözüküyor. 0.70ms hiç görmediğim bir rakam benim.
    Birde regulatör değişiminde düzeldi dediğiniz olay yeni takılan regulatorun basınc degeri fazla olailir. Regulatör basıncıyla oynayarakta enj süreleri değiştirilebilir ama değme..
    ideal basınc 1.20-1.30 bar

    Burada bit tezatlık yok mu? Benzin enj. ile Lpg enj. arasındaki zamanlama farkı ne kadar az ise o kadar iyi çalışır. Benzin ile LPG arasında ortaya çıkan enerji miktarı aynı olmadığından LPG her zaman biraz daha fazla harcanması gerekmiyor mu? Bu da demektir ki LPG enj. süresi her zaman fazla olmalı. Zaten yol bilgisayarlarında görünen ortalama yakıt tüketimi benzin ile LPG durumunda farklıdır. Mesela benim arabada benzin ile kullandığım zaman ortalama yakıt kullanım değeri 8.5 LPG ile 10 oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysates


    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Bu bahsettiğiniz kaçırma var ise şayet enjektör tamir takımlarını değiştirerek bu sorunu halledebilirsiniz.
    Matrix enj. daha çok ms. açılıp kapanma hızından dolayı iyi. Ölü zamanı çok çok az.
    Matriz kullanmak şu demek öz türkçeyle benzin enj. zamanına en yakın zamanlamayı tutturmak demek.
    Benzin enj. ile Lpg enj. arasında ki zaman (ms)farkı ne kadar az olursa aracın çalışma sistemine o kadar uygun ve o kadar iyi demektir.
    Sizin zamanlama bu bağlamda iyi gözüküyor. 0.70ms hiç görmediğim bir rakam benim.
    Birde regulatör değişiminde düzeldi dediğiniz olay yeni takılan regulatorun basınc degeri fazla olailir. Regulatör basıncıyla oynayarakta enj süreleri değiştirilebilir ama değme..
    ideal basınc 1.20-1.30 bar

    Burada bit tezatlık yok mu? Benzin enj. ile Lpg enj. arasındaki zamanlama farkı ne kadar az ise o kadar iyi çalışır. Benzin ile LPG arasında ortaya çıkan enerji miktarı aynı olmadığından LPG her zaman biraz daha fazla harcanması gerekmiyor mu? Bu da demektir ki LPG enj. süresi her zaman fazla olmalı. Zaten yol bilgisayarlarında görünen ortalama yakıt tüketimi benzin ile LPG durumunda farklıdır. Mesela benim arabada benzin ile kullandığım zaman ortalama yakıt kullanım değeri 8.5 LPG ile 10 oluyor.


    Tezat yok. Lpg enjektörünün kalitesi daha iyi yakıt kontrolü demektir.
    Lpg enjektörlerinin ucuna takılan nozullar fabrika verilerinde eşit zamanda benzine eşit enerji verecek şekilde hesaplanır.
    yani atıyorum benzin enj. 2ms de 10 gr benzin püskürtüyor diyelim.Lpg enjektörüde aynı zamanda aynı yakıtı püskürtüyor diyemeyiz.
    Bizim lpg ustaları nozulları küçülterek lpg enj. lerinin enjeksiyor süresini uzatırlar.
    İşte bu yüzdendir ki arada ki zaman farkı ne kadar az ise aracın çalışma sisteminin sağlığı açısından o kadar iyidir.
    Bu aynı zamanda şu demektir en uygun nozul takılmıştır enj. uçlarına. küçük takılırsa ve lpg enjektörleri kalitesiz olursa bu fark iyice büyür.
    Yol bilgisayarı lpg de çalışırken hesaplamalarını yine benzine göre yapar.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.