Şimdi Ara

===MİLANO TEKNİK SERVİS MİLANO HAKKINDA HERŞEY==== (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
250
Cevap
3
Favori
43.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysates

    Hocam ben bu hafta sonu tekrar ayar yaptıracağım.
    Sormak istediğim, lpg otomatik ayar yaparken arabanın ECU sundan benzin değerlerini kopyalarken STFT (anlık yakıt düzeltme) değerlerni mi alır yoksa LTFT (uzun süreli yakıt düzeltme) değerlerini mi alır? Bunu niye soruyorum. Otomatik ayar esnasında eğer anlık değerleri kopyalıyorsa arabayı bir müdet benzinde kullanıp lamba söndükten sonra gitmenin çok bir anlamı yok. Eğer LTFT değerlerini alıyorsa lamba yanmadan ayar yaptırmak mantıklı.
    Ayrıca bu kablo ve milano yazılımı nasıl temin edebilirim? Şuan bende bunlar yok ve hafta sonu ayar yaptırmam gerek. İdeal olan zamanlama, basınç vs. (özellikle dikkat edilmesi gereken değerler) değerlerini bana verebilir misiniz? En azından usta ayar yaparken eğer çok fazla farklar olursa müdahale edeyim. Çünkü ustaların ezberlediği bir kaç değer var onlarla oynayıp duruyorlar ayar yaparken. Ve detay değerleri bilmediğinden öyle kalıyor. Benim usta da labanın sönmesi için akü bağlantılarını sökmüştü ama milanoda böyle bir çözümün olmadığını ben bile biliyordum.
    Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.


    Lpg otomatik ayar yaparken benzin ecusunda mevcut değerleri kullanır. anlık değerler ile alakası olmaz.Anlık değerler ile yapacak olsa ayarı zaten arıza ışığı yanma problemi diye bir şey olmaz. Ayar yapmadan önce yok bir depo yok şukadar değilde her aracın kendi karakteristiğine göre benzinde ayarlarının yapılması gerekir.
    Mesela mitsubishi,Proton grubu araçlarda ecu sıfırlandıktan sonra araç çalıştırılır 10 dk. rolantide çalıştırılarak benzin enjeksiyon ve ateşleme haritası oluşturulur. vs..
    İdeal basınc yukarda yazmıştık 1.00-1.20 bar.
    Sıralı sistem araçlarda yukarda ki tabloda olduğu gibi mult degeri 0-15 arası olmalı.
    Offset olayı kullanılan enj.ün kalitesi ve kullanılan nozulun çapına göre değişiklik arzeder.(burda dikkat edilecek nokta benzine alıp enj. süresine bakıp lpg ye alarak enj. süresinde en az değişikliğin olmasıdır.Yani lpg ye aldığınızda benzin enj. süresini mümkünse değişmemeli(ideal ayar))
    Milano programını gönderebilirim. Eğer elektronikten anlarsanız yapımında yardımcı olurum.Elektronik bilginiz yok ise almanız gerekir.
    Yardımcı olabildiysem bahtiyarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 10 Nisan 2012; 0:45:54 >




  • Bilgiler iöin çok teşekkür ederim.
    LPG ayar esnasında anlık değerlere takılmaz demiştiniz. Peki aklıma takılan bir soru daha o zaman ayara başlarken ilk etapta araç benzine geçiyor? Anlık değerleri kayıt edip ona göre de lpg haritasını çıkarmak için değil mi? Yoksa benzine geçmeye gerek olmadan hali hazırda kayıtlı olan değerleri direk kopyalayamaz mı?
    İkinci olarak milano programını gönderebilirseniz çok sevinirim. yavuzselimates@hotmail.com. Hafta sonuna kadar program üzerinde simulasyon yapıp ayar esnasında ustaya müdahale etmek istiyorum.
    Bir önceki sorum ile ilgili olarak, yol bilgisayarı benzine göre ayar yapar ama fazla göstermesinin nedeni lpg de performans düşüklüğünden daha fazla yakıt göndermesi dolayısıyla da ortalama yakıt değerinin artması değil midir?
  • Hiç kullanmaz demek istemedim.Başta benzine sadece anlık geçiyor. 2300 devire ulaşınca direk geçiyor lpgye.Bu geçişin nedeni benzinde aracın sorunlu olup olmadığını kontrol etmekte olabilir tamamen şahsi düşüncemdir.
    Mesela ecuyu resetledikten sonra direk ayar yaparsanız arac feleğini şaşırıyor.
    Araç lpg de çalışırken tamamen benzine göre çalışır.Ayar yapıldıktan sonra lpg ye göre çalışmıyor.
    Ayar dediğimiz olay sadece ve sadece lpg ecusunun benzin ecusunu taklid etmesini sağlamak.
    O yüzdendir ki lambda sensörü bağlantısı lpg kitlerinde sadece bilgi alma, takip amaçlı görselleştirmeden ibarettir.
    Lambda sensörünü okumadan kit nasıl anlık değerleri değerlendirecek hıı:)

    Yol bilgisayarının lpg de fazla göstermesinin tek nedeni şudur:
    Fabrika verilerine ve standartlara göre montaj yapılmadığı için gaz pedalına 1 cm lik basışta lpg ve benzinde aynı enerji elde edilemez.
    Lpg de daha fazla basmak gerekir.
    Enj. süresi gaz pedalına basma oranına göre uzar ya da kısalır.
    Yol bilgisayarıda gaz pedalna basma oranına göre hesaplama yapar.(kelebek konuk sensörü)
    Lpg de aynı enerjiyi almak için daha fazla basmak gerektiğinden yakıt fazla gözükür.
    Standartlara uygun montajta veriler aynı olabilir. Bir başka ifade ile yol bilgisayarında yakıt verileriniz lpg ve benzinde ne kadar yakın ise o kadar iyi:)
    enejksiyon süreleriyle aynı şeyi demek istedim bunlar bağlantılı yani:)

    akşam programı göndereceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

     ===MİLANO TEKNİK SERVİS MİLANO HAKKINDA HERŞEY====

    Kme kullanım klavuzundan.
    Çevirecek kadar ingilizcem yok.
    Fakat mult yanılmıyorsam enjeksiyon süresini ayarlıyor.
    offset te (atıyorum)enjeksiyon zamanı(aralık)
    offset düştükçebenzin enj.ile lpg enj. leri arasında ki ms zaman farkı daralır.
    Offset ne kadar dusuk o kadar ıyı.
    İşte burda matrix devreye gırıyor:)
    Sıralı sistemlerde onerilen mult degeri 0-15 arası
    offset kullanılan enjektöre gore değişiyor.
    Tg: time gas = enjeksiyon(püskürtme) süresi

    Yukarıda Mult ve Offset i anlatan sayfanın çevirisi şöyle olmalı:

    Mult parametresi Tg değerini yüzde değerler cinsinden değiştirir. Bunu da eğrideki eğim oranını değiştirmek suretiyle yapar. Motor tiplerine göre tavsiye edilen değerler:

    Sıralı sistem . 0-15

    Motor yüksek devirlerde (6000 rpm) benzin enjeksiyonu da devreye giriyorsa nozzlar büyütülmeli ve böyle bir duruma karşın Mult parametresi düşük tutulursa karışma önlenir.

    Offset parametresi de Tg değerini milisaniye cinsinden değiştirir. Offset gaz enjektörünün hızına bağlıdır.

    Anladığım kadarıyla Mult ve Offset aynı işi yapıyor. Offset daha ince ayarlar için geçerli. Yaptığınız ayar eğimi değiştiremeyecek kadar ufak. Ama Mult daha geniş aralıklı ayarlar için. Daha iyi anlayabilmek için sizdeki KME kullanım klavuzunu bana gönderebilirseniz daha iyi anlayıp çevirme şansım olabilir.
    Mesela Mult yüzde cinsinden Tg yi değiştirir diyor. Neyin yüzdesi Tp ile Tg arasında bir yüzde mi? (Tg: gaz püskürtme, Tp: benzin püskürtme sürsi)
    Eğer benim bu tezim doğru ise usta otomatik ayardan sonra Mult ile hiç oynamayacak. Sadece Ofset ile oynayacak. DOĞRUMUDUR?

    Yalnız bu sayfada enjektörlerin zenginleştirilmesi için değerler de mevcut. Onları ne zaman ve nasıl kullanıyoruz?




  • ben klavuzu size göndereyim tamamından daha iyi sonuç elde ederiz.
    tg injector opening time(lpg)
    tb " "" "" (benzin)

    ofset olayını daha önce demiştim enjektörün hızıyla alakalı.
    enjektörlerınız ne kadar hızlı ise o kadar makbul ve o kadar benzınle uyumlu çalışır, benzin degerlerini tutturur.
    mult enjektörün açık kaldığı zamanın % desinden gaz enjektörlerinin açık kalma süresini ayarlıyor diye anlıyorum..
    uzatmayayım gönderiyorum fakat sizden bana elzem olan yerleri tercume sözu alayım.
    Ya da şöyle söyleyeyım bu hassas ayar sayfalarını ve önemlı gordugun noktaları burdan paylaşırsan memnun olurum.
    Klavuzda çat pat anladığım kadarıyla o zenginleştirmeler en son çare diyor.
    Eğer her yol denenırde ayar tutturulamaz ise o ayarları değiştirin diyor.
    İşlevi mult ile aynı sayılır. Enjektörün açık kalma süresini ayarlıyor. Bir farkla manual olarak.
    Programın kullanımı konusunda yardımcı olurum.

    Edit: atlamışım ekleyeyım.
    Usta senın mult ile oynayacak ve hatta onun 0-15 arası olacağından da haberi yok.
    Oynayacak çünkü yapılan montaj standartlara uymadığı için oto ayarda mult 0-15 arasında kuvvetle muhtemel olmayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 27 Temmuz 2010; 23:46:02 >




  • ikisinide gönderdim.
  • okeydir.teşekkür ettim.
    tercüme konusunda elimden geleni yaparım. Bilgi paylaşımına devam...
  • Merhaba arkadaşlar, görüyorum ki epey yol katetmişsiniz.
  • Klavuzun tercümesiyle daha da fazla yol alacağımız kesin.
    Bilgi paylaştıkça güzel oluyor.

    @ysates
    kabloyu "mscsi" adlı arkadaştan uygun fiyata temin edebilirsin.
    Kablo yaptığım zaman çok yardımı oldu bana.
    Tekrar tşk. ediyorum.
  • Rica ederim, yardımcı olabildiysem ne mutlu bana
  • Serdar Bey'in bana da kablo ve ayar konusunda çok yardımı olmuştu,dürüst ve yardımsever bir arkadaş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack33

    Serdar Bey'in bana da kablo ve ayar konusunda çok yardımı olmuştu,dürüst ve yardımsever bir arkadaş.






  • merhaba lar bu konuda yorumlar ve ustalar artmış,benim bu aralar büyük şikayetlerim var,araçla giderken hafif yokuş olsa 2 vites düşüyorum,ilk kalkışlarda benzinde tay gibi olan araba,35 beygir su motoru var gibi hem tekliyor hemde çok ağır ivmeleniyor,gaza ne zaman yüklensem sürekli yanan motor arıza lambası yanıp sönmeye başlıyor.ve işin kötü yanı muğla civarında ayar yapabilen tek yer fethiye de ki servis eğer o da küsüp bırakmadıysa...acayip canım sıkılıyor ve benzinde kullanıyorum artık,iyice bozuldu alet lanet olsun............
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack33

    Arkadaşlar benim kitin ayarları şu şekilde:
    http://img841.imageshack.us/i/22578609.png/
    http://img818.imageshack.us/i/15272929.png/
    http://img268.imageshack.us/i/adszjf.png/
    http://img16.imageshack.us/img16/4648/49586384.png



    Rölanti neden yüksek? Süreler yakın ama yinede gaz basıncını biraz daha arttırabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgunozyilmaz

    merhaba lar bu konuda yorumlar ve ustalar artmış,benim bu aralar büyük şikayetlerim var,araçla giderken hafif yokuş olsa 2 vites düşüyorum,ilk kalkışlarda benzinde tay gibi olan araba,35 beygir su motoru var gibi hem tekliyor hemde çok ağır ivmeleniyor,gaza ne zaman yüklensem sürekli yanan motor arıza lambası yanıp sönmeye başlıyor.ve işin kötü yanı muğla civarında ayar yapabilen tek yer fethiye de ki servis eğer o da küsüp bırakmadıysa...acayip canım sıkılıyor ve benzinde kullanıyorum artık,iyice bozuldu alet lanet olsun............



    Motor arıza lambanızın neden yandığına baktırmak lazım. Görünen eksik yanma olabilir.




  • buji,buji kablosu ve bobin değiştirsem problem geçermi acaba
  • Benzinde de yanıyor mu lamba?
  • EVET BENZİNDE DE YANIYOR 20 KM KADAR BENZİN LE KULLANDIM AMA NAFİLE
  • Arıza tespit cihazı olan bir yerden arıza kodunu öğrenebilirseniz daha sağlıklı yardımcı olabiliriz. İyi günler dilerim
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.