murat bey bakıyorumda L200 den inmez olun:)) bağımlılık yaptı galiba:)
bende 4x2 modunda 140-150 ortalama ile 24.5 krş yaktırmıştım. ben itiraf ediyorum bağımlı oldum başka araç hiç tad vermiyor
quote:
Orjinalden alıntı: caramurat
L200 lerde aracın yakıt tüketiminin düşük olmasının yanında 100 km üzerin de devir saati redline'da gezinmiyor. 170 le giderken devir saati sadece 3400-3500 civarında seyrediyor. 200 km hıza çıkınca 4.000 deviri birazcık geçiyor fakat yinede redline alanına girmeden bu hıza ulaşılabiliyor. perşembe günü yaptığım şehir dışı gezisinde 750 km yol katettim ve ortalama hızım 150-160 civarı yakıt tüketimim L200 4x4 AT araç ve 4x4 super select kullanımı için 291 kuruş
L200'ün tadı hiçbir araçta yok. Hafta sonu beykoz akbaba köyünde aktivitemiz vardı ve dönüşte trafik felaket. asvaltın kenarında orman ve çok güzel bir parkur, zaman geçirmek için hemen araziye giriş ve 2 saat arazide engel tanımadan doyumsuz bir arazi performansı. L200 Pajerodan aldığı birçok özelliği ve sınıfının en iyisi olan yaklaşma, karın ve ayrılma açıları ile de arazide takılmadan çok güzel saatler geçirmemizi sağlıyor. Rize'li hemşerilerimin yaptığı gibi çok amaçlı da kullanılabiliyor, yeni kasada yapanı göremedik ama eski kasadan bir görüntü
2006 Lancer 1.6 AT Zavoli LPG kitli aracım şehir içi 9 litreden fazla tüketmiyor artık çünkü çok sakin kullanıyorum.son uzun yol denemem de 120-150 arası gittiğim 230 km lik yol boyunca 100 km de 8.3 lt gaz tüketti.inşallah daha da düşer tüketimim tek korkum bazen aracı devirli kullanıyorum fena şekilde çok problem çıkarmaz inşallah ilerde.şuan 53.000 km deyim bir problem yok çok şükür hatta sanki motora yarıyo bile bazen devirli kullanmak ama göreceğiz
Merhaba,
2001 Carisma Avance (Sıralı LPG)
Şehiriçi ekonomik kullanım 16,0 Krş / Lt Şehiriçi normal kullanım 18,5 Krş / Lt
Şehirler arası ekonomik kullanım 13,0 Krş / Lt
Selametle...
2009 lancer invite MT aracın km si 5600 Güzergah:Buldan- sarıgöl-alaşehir-salihli-turgutlu-bornava-buca-hatay.(dönüş aynı güzergah) 406 km yol.Buldan-izmir arası toplam tüketim:85tl 85/406=0.209kr.(209 000 lira) benzin litre fiyatı:3.380tl
YeniL200 ile ağır arazide, büyük bir bölümde 4LL, geri kalanıda 4HL vitesi , çok azda 4H pozisyonunda kullandım. sonuç 15.2lt/100km
çok yakmış işte ranger olsa daha az yakardı
quote:
Orijinalden alıntı: lokosit
YeniL200 ile ağır arazide, büyük bir bölümde 4LL, geri kalanıda 4HL vitesi , çok azda 4H pozisyonunda kullandım. sonuç 15.2lt/100km
Çoğu binek performanslı kullanımda yakıyor bu yakıtı.(Senin canavarda dizel motor var o ayrı)
quote:
Orijinalden alıntı: immortalkaan
çok yakmış işte ranger olsa daha az yakardı
Doğru valla Birde Rangeri çekeceğimden tüketimim Rangerden daha az olurdu Onun için Rangerleri geziye götürmüyoruz
ne baarıyon leee bii kerem diff lock bile yok, tandırın ne işi var arazide
LPG'de, sistemin yeni takılması (ortalama ilk 3 depo çok yakarmış), kışın benzin tüketimine etkisi (ayara göre aracın Lpg'ye geçmesi için motor suyu ısısının 35 C olması gerekiyor) ve kısa mesafe yolculuktan dolayı (benzin tüketimi ortalamayı artırıyor) şu an 16 kr/km. Yaz gelince uzun yollar başlayınca oldukça düşeceğe benziyor.
quote:
Orijinalden alıntı: bariscevik
LPG'de, sistemin yeni takılması (ortalama ilk 3 depo çok yakarmış), kışın benzin tüketimine etkisi (ayara göre aracın Lpg'ye geçmesi için motor suyu ısısının 35 C olması gerekiyor) ve kısa mesafe yolculuktan dolayı (benzin tüketimi ortalamayı artırıyor) şu an 16 kr/km. Yaz gelince uzun yollar başlayınca oldukça düşeceğe benziyor.
Valla stepne kısmına giren deposu olsa.. ve fiyatı da 700-800 civarı olsa LPG değil de bi LPI sistem taktırmak isterdim. ama nafile.. biri demişti de fiyatı 3000TL'mi neymiş..
abbbovvv deyip, sırasıyla şu smile'ları koyasım geldiydi..
Bu kendim için
Bu da Temsa için
Bu da benzin fiyatlarını böyle tavan taptıranlara geliyore..
Bu arada ben 1 depo ile full şehir içi 600km'nin altına düşecek gibi değilim.. Hergün tokatlarsak.. 500 de olabiler tabe..
quote:
Orijinalden alıntı: synthesizer
quote:
Orijinalden alıntı: bariscevik
LPG'de, sistemin yeni takılması (ortalama ilk 3 depo çok yakarmış), kışın benzin tüketimine etkisi (ayara göre aracın Lpg'ye geçmesi için motor suyu ısısının 35 C olması gerekiyor) ve kısa mesafe yolculuktan dolayı (benzin tüketimi ortalamayı artırıyor) şu an 16 kr/km. Yaz gelince uzun yollar başlayınca oldukça düşeceğe benziyor.
Valla stepne kısmına giren deposu olsa.. ve fiyatı da 700-800 civarı olsa LPG değil de bi LPI sistem taktırmak isterdim. ama nafile.. biri demişti de fiyatı 3000TL'mi neymiş..
abbbovvv deyip, sırasıyla şu smile'ları koyasım geldiydi..
Bu kendim için
Bu da Temsa için
Bu da benzin fiyatlarını böyle tavan taptıranlara geliyore..
Bu arada ben 1 depo ile full şehir içi 600km'nin altına düşecek gibi değilim.. Hergün tokatlarsak.. 500 de olabiler tabe..
Simit depo ve 700-800 TL fiyatı bekleyene kadar şimdiki fiyattan LPI sistemin parasını benzine veriyoruz. Ben aracımı 39.000 Km LPGsiz kullandım ve ortalama 8.000 TL benzine para vermişim.Aracım baştan LPG'li olsaydı vereceğim para 5.000 TL civarında olacaktı yani pahalı dediğin LPI sistemini bile 3,5 yılda amorti etmiş olacaktım. Tabi bu sistem o zamanlar yoktu. Ama garanti bitince LPG taktırmak en mantıklısı geliyor bana, takılan sisteme ve kullanıma göre 10.000 - 20.000 km de verilen para amorti edilebiliyor.
Mesela, 100 km'de 7 litre benzin tüketen araç 10.000 km'de 700 lt benzin tüketir, bu da 3,36 TL'den ortalama 2.350 TL yapar. Aynı araç LPG nin ortalama %20 daha fazla tüketildiğini hesaba katarsak, 100 km'de 8,4 litre LPG tüketir, bu da 10.000 km'de 840 Litre LPG eder. 1,66 TL'den (Ankara Aygaz) 1.400 TL tutar, + motor ısınınca tüketilen benzine de çok değişken olmasına karşın 1.000 TL dersek toplamda 1.500 TL gibi bir para eder. Yani, 10.000 Km'de 2350-1500=850 TL (ortalama) tasarruf yaparız. 12.000 Km de taktırdığım Atikeri amorti etmiş olurum.
ben sıfır aldım lancerı ınvıte modelı,ama benzın cok yakıyor,servıstekıler bana ılk 7000 km ye kadar yakar sonra duser dedı,aracım 3600 km de ve 10 lt cıvarı yakıyor ama yol tutus muhtesem ıc dızayn genıs,sadece malzemeler ıyı ıscılık gormemıs
quote:
Orijinalden alıntı: bogactarkan
ben sıfır aldım lancerı ınvıte modelı,ama benzın cok yakıyor,servıstekıler bana ılk 7000 km ye kadar yakar sonra duser dedı,aracım 3600 km de ve 10 lt cıvarı yakıyor ama yol tutus muhtesem ıc dızayn genıs,sadece malzemeler ıyı ıscılık gormemıs
Kardeş ben aracı 2400 km de aldım otomatik olmasına rağmen sadece 1 depoda 10 litre üzeri ortalama gördüm. onun dışında 8,5 litreyi hiç geçmedim. sanırım aracı biraz hızlı kullanıyorsun. ya da hep çok kısa mesafelerde (10 km civarı) ve şehir içi kullanıyorsun. hiç biri değil ise bir problem olabilir diyeceğim artık.
devamlı gozum yol bılgısayarında ortalama yakıta bakıyorum,ılk acılısta 40-50 lt cıvarı baslıyor sonra yasvas yavas 11 lt cıvarı felan dusuyor,yokuslarda 12 lt ye kadar cıkıyor,ve bu aracta cok fazla hız yapmadım ınanın,cok sakın gıtsem bıle 8,5 lt nın altına dusmedı,olmazsa baktırmayı dusunuyorum,kış şartlarındanmıdır artık anlamadım,ama ılk aldıgımda 100 lıralık benzınle280 km sehır ıcı yol yaptım,hatta sanayıde bı baskalancercı vardı oda bana aracın 30 kurus yaktıgını solemıstı ve bu yuksek bı rakam benımkı gıbı,zaten bu arac sehır ıcı bır depoda 700 km yı gecemez tahmınım,sımdılık sorunu bı sevdıgım abımın buldugu yakıt tasarruf cıhazıyla cozdum,sehır ıcı cıhazla 5,5-6 lt arası,sehırler arasında ıse 100 km hız ıle 4,7 cıvarı yakıyor
bu nasıl bir cihaz ben de istiyorum..
cidden o tasarruz aleti nasıl oluyor da o kadar etkiliyor. merak ettim. eski anadol kamyonet varken kıstırırdık az yaksın diye o geldi aklıma