Şimdi Ara

Modem değerleri, maksimum hız ve port sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi günler arkadaşlar, Netspeed VDSL kullanmaktayım. ADSL'den geçerken sorgulama yaptığımda ve bana aktarılan bilgide hattımın 68 Mbps'e kadar desteklediği bilgisi verilmişti. Sorgulama yaptığımda hala aynı bilgi yazıyor. Dolaba mesafem 196 metre ama hat zayıflaması download'da 23.9 upload'da 0 gözüküyor.

    Ama modem üzerinde maksimum alabileceğim değer 42.5 Mbps olarak gözükmekte ve ayrıca SNR değerim sürekli dalgalanmakta. Genelde 11 civarında (bu haftada bir yapılan bakımlar öncesi 9-10'du hatta) ama her modem sayfasını yenilediğimde 8 küsür, 9 küsür ve 10 küsür gibi farklı farklı değerler gözükmekte. Normalde sabit olması lazım diye biliyorum ama bir an bile sabit durmuyor.

    Üstüne upload hızım dün yapılan son bakım öncesi hızlar 6 Mbps iken bana en fazla 3.4 falan gelmekteydi hatta ilk VDSL bağlandığında upload değerim 2 Mbps idi. Bakımlar falan derken 3 Mbps'ye çıktı. Forumda bakıyorum milletin upload maksimum değerleri 40 50 civarlarında bana en fazla upload 4 küsür Mbps verilebilir yazıyor. Upload SNR değerim düne kadar 8 civarındaydı, dün dediğim bakım sonrası 11'e çıktı ve stabil 3070 değerini görebildim sonunda.

    Bina içi kablolarımı değiştireli 1 yıl olmadı, ankastreden modeme kadar eksiz tek kablo direk bağlanıyorum. Oturduğum yer merkezi bir yer.

    Normalde şu an download 35 sıkıntısız kullanıyorum, upload sorunum da çözüldü.

    Benim soruma gelecek olursak, sizce bu sorunlar kötü portla mı alakalı yoksa gerçekten altyapı mı kötü? 196 metreden 100 Mbps alanlar var bu sorunların nedeni ne? Hazır port var yazıyorken değerlerden şikayetçi olup port değişikliği talep etsem mi sizce yoksa çalışan şeyden de olmamak mı lazım? Eğer gerçekten değerler normalde iyiyse 3-4 aya 75'lik pakete geçebilirim çünkü.

    Edit: Bir gün sonra upload SNR değeri tekrar 7'ye çakıldı. Modemi eğer kapatıp açarsam 2.7'ye düşecek hızım.

    Modem değerleri:
    Modem değerleri, maksimum hız ve port sorunu

    Netspeed altyapı sorgusu:
    Modem değerleri, maksimum hız ve port sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atınki -- 3 Ağustos 2020; 15:59:40 >







  • Up
  • Arıza kaydı bırak incelesinler.
  • Merhaba. Arıza kaydı bırakın ölçüm yapılsın hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Biraz geç dönüş yaptım kusura bakmayın.

    Arıza kaydı için Netspeed'i aradığımda çok saçma bir diyalog geçti aramızda. Altyapı sorgumda 68 aldığımı ve bana söylenenin de bu olduğunu söyledim ama modemde 40 küsür gözüktüğünden bahsettim.

    Aldığım cevap kablonuzun kapasitesi o kadarmış oldu

    Kablomu yeni yenilediğimi hiç ek olmadığını söylememe rağmen bana hala bastıra bastıra ekleri kontrol edin, kablo kapasiteniz 40 olarak cevap verdiler. Sözümü keserek üste çıkmak için dediklerimi dinlemeden bağıra bağıra kablo kapasiteniz 40, ankastreden kontrol edin hat değerleriniz normal bir şey yapamayız olaarak cevap verdiler. Forumda bir kişide daha aynı durumu görünce kabullendim üstelemedim. Belki daha sonra Türk Telekom'un 50'lik paketine geçiş yaparım sorunu çözebilmek için.

    Ama forumdaki hat zayıflama konusunda baktığımda sanırım beni uzak aha dolabına bağlamışlar. 196 metre ile 23.9 db çok fazla geldi.




  • atınki kullanıcısına yanıt
    Uzağa bağlama gibi bi durum olamaz o işler öyle kolay değil bilgisiz birine denk gelmişsiniz.
  • AMC A kullanıcısına yanıt
    Netspeed'in teknik desteği şans işi galiba hocam. Belki boş bir vaktimde tekrar arayabilirim ama şimdilik kabullendim durumu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • atınki kullanıcısına yanıt
    Ben o yüzden direk sağlayıcının kendinden hizmet alınmasından yanayım.
  • AMC A kullanıcısına yanıt
    Çok doğru söylüyorsunuz. Zaten forumdaki herkes diğer ISS'lere ya kötü port gibi yada başka herhangi sorunlar yaşatarak hizmet vermekte olduğunu söylemekte. Kendi müşterisine gül gibi bakmaktalar. Yılbaşına kadar Netspeed sonra Türk Telekom'a geçerim büyük ihtimalle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atınki -- 3 Ağustos 2020; 15:57:44 >
  • atınki kullanıcısına yanıt
    Merhaba.
    Başka birisi ile görüşün derim çok tuhaf bir cevap almışsınız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.