Şimdi Ara

Motor açmak ne demek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
11.776
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bir arkadaşım bugün yeni aldıkları Golf arabalarının rodaj zamanında motoru açılsın diye otoyola çıkıp hız yaptıklarından bahsetti.Benim bildiğim kadarıyla rodaj döneminde böyle bir uygulama zararlı.Arkadaşıma bildiklerimi anlattım.O bana "hayır abi,motoru açmassan araba gitmez,çok yakar"dedi.Arkadaşlar motor açmak ne demek?Rodaj dönemi ortalama kaç km dir?Bizim araba alındığından beri "motor açmak" gibi bir uygulamaya tabi tutulmadı.Babamda,bende gayet normal süratlerde kullanırız.Araba şu anda 6 yaşında ve 83.500 km'de.



  • eski arabalarda öyleydi alınınca motor açılması için zorlanırdı ama yeni nesil arabalarda rodaj ve motor açma diye birşey yok diye biliyorum.
  • Sıfır km araçla yapılırsa çok zararlıdır kanımca, ben ilk 5.000 km kesinlikle yüksek devirde ve hızlı kullanmadım, devir 3.500'ü geçince motor titreme yapıyordu ve arabanın içi zıngır zıngır ediyordu.
    5.000 km sakin kullanımdan sonra aracı 1.000 km kadar da 4.000 devirden aşağı kullanmadım ve şuanda devir kesiciye kadar da zorlasam kesinlikle motordan çıt ses gelmiyor...

    İşte ben de o zaman anladım "motor açmak" kavramının ne olduğunu....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrackerTurk -- 9 Şubat 2010; 18:45:52 >
  • Peki motoru açmak için yapılan hız kac km?
  • motor açma = rodaj demek ama yeni nesil araçlarda pek gerektirmiyor böyle şeyler
  • 96 model aracıma sıfır motor yapıldı, acaba bunu kullanırken de üst hız sınırlarını zorlamalı mıyım? Ya da kaç km'ye kadar zorlamamalıyım? Henüz 300 km oldu yaptıralı...
  • Mekaniğin oldu her motorda rodaj vardır. Yani parçaların birbirine alışması. Tornadan çıkmış bir fren diskinde istediğiniz mesafede durabilir misiniz? Hayır. Ancak parçalar birbirine alıştıktan sonra istediğiniz zaman durabilirsiniz. Motorunda parça alışma süreci vardır. İlk 5000 10000 arası denir genelde. Bu KMlerde motoru zorlamayacaksın yormayacaksın. Redline yapmayacaksın. Ömründen yersin.

    Birde sağır oldu deyimi vardır. Mesela önceki sahibi hiç 4000 devirin üstüne çıkmamıştır motor alışmıştır artık 4000 altında çalışmaya. Mümkün olduğu kadar basıp duyuracaksın motoru. Sağırlığını gidereceksin. 4000 üstünü zorlayacaksın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    çok amaçlı otomobil ne demek?
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bende motoru doğru açılmayan bir arabanın ivmelenmesinin daha yavaş olduğunu duymuştum.Bilmem ne kadar doğru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgi@sayar

    96 model aracıma sıfır motor yapıldı, acaba bunu kullanırken de üst hız sınırlarını zorlamalı mıyım? Ya da kaç km'ye kadar zorlamamalıyım? Henüz 300 km oldu yaptıralı...


    Ustalardan cevap bekliyorum...
  • arkadaşlar bu rodaj olayını internette araştırın, bir çok kaynak var.

    ben kısaca yazayım:

    sanılanın aksine rodaj süresince motoru zorlamazsanız segmanlar tam alışmaz ve araç istenilen performansı veremez.
    zaten yeni bir motorda segman rodajı dışında başka bir rodaj yoktur. segmanlarda düşük devirde kullanılarak değil, yüksek devir kullanılıp dekomprasyona düşürülerek alıştırılır. ve bu alıştırma ilk km 'lerde olur, ve kaliteli tam sentetik motor yağı ile rodaj olmaz. rodaj yapmak istiyorsak, sıradan mineral yağ motora konur, motor çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra, her viteste tam gaz yapılıp ayak gazdan çekilip motor dekomprasyona düşürülür, yaklaşık 200 km sonrada yağ ve yağ filtresi değiştirilip tam sentetik yağa geçilir. tam sentetik yağın kullanılmamasının nedeni, silindir yüzeyinde anında film tabakası oluşturup segman oturmasına izin vermemesidir. bmw m serisi araçlar istenildiği takdirde fabrika çıkışından özel mineral rodaj yağıyla çıkmaktadır.

    kısacası, yapabiliyorsak araca dandik mineral ya koyup, tam gaz redline'a kadar çıkıyoruz ve ayağımızı gazdan çekiyoruz devir tekrar düşene kadar, 200-300km sonrada yağı kaliteli tam sentetik bir yağ ile değiştiriyoruz. önemli not: motor çalışma sıcaklığına ulaşmadan ASLA yüksek devir çevirmiyoruz ve rodajdan sonra motor yağını ve yağ filtresini değiştirmeyi ihmal etmiyoruz.




  • Biz sıfır aldığımızda (pert olan civici ) allah ne verdiyse basarak kullandık. Bu motorun içindeki parçaların birbirine olan uyumunu maksimum'a çıkardı. Honda servisi de bize aracı zorlayın demişti zaten
  • Çok farklı düşünceler var
  • Bir otomobil için en doğru bilgiler o otomobilin kullanma kılavuzunda yazanlardır.

    Otombili üreten firma, eğer manyak değilse, müşterisini kaybetmek istemez. Dolayısı ile otomobili satın alan kişinin, ufak arızalar hariç başının ağrımaması en önemli amaçlarıdır üreticilerin.

    Benim arabamın klavuzunda ilk 1000 km kesinlikle arabanın zorlanmaması gerektiği, ani kalkışlardan ve ani duruşlardan kaçınılması, motorun sabit devir ile uzun süre sürülmemesi bunun yerine zorlamamak kaydı ile geniş bir devir bandında arabanın sürülmesi gerektiği yazıyor.

    Dolayısı ile benim görüşüm bizim Mahmut Usta' nın önerileri yerine, arabayı yapan mühendis Hirohito (yada Takado , arabam japon çünkü) klavuza ne yazdıysa onu uygulamak.

    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Shepard -- 22 Şubat 2010; 23:19:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    arkadaşlar bu rodaj olayını internette araştırın, bir çok kaynak var.

    ben kısaca yazayım:

    sanılanın aksine rodaj süresince motoru zorlamazsanız segmanlar tam alışmaz ve araç istenilen performansı veremez.
    zaten yeni bir motorda segman rodajı dışında başka bir rodaj yoktur. segmanlarda düşük devirde kullanılarak değil, yüksek devir kullanılıp dekomprasyona düşürülerek alıştırılır. ve bu alıştırma ilk km 'lerde olur, ve kaliteli tam sentetik motor yağı ile rodaj olmaz. rodaj yapmak istiyorsak, sıradan mineral yağ motora konur, motor çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra, her viteste tam gaz yapılıp ayak gazdan çekilip motor dekomprasyona düşürülür, yaklaşık 200 km sonrada yağ ve yağ filtresi değiştirilip tam sentetik yağa geçilir. tam sentetik yağın kullanılmamasının nedeni, silindir yüzeyinde anında film tabakası oluşturup segman oturmasına izin vermemesidir. bmw m serisi araçlar istenildiği takdirde fabrika çıkışından özel mineral rodaj yağıyla çıkmaktadır.

    kısacası, yapabiliyorsak araca dandik mineral ya koyup, tam gaz redline'a kadar çıkıyoruz ve ayağımızı gazdan çekiyoruz devir tekrar düşene kadar, 200-300km sonrada yağı kaliteli tam sentetik bir yağ ile değiştiriyoruz. önemli not: motor çalışma sıcaklığına ulaşmadan ASLA yüksek devir çevirmiyoruz ve rodajdan sonra motor yağını ve yağ filtresini değiştirmeyi ihmal etmiyoruz.




    eline sağlık bu ifade daha teknik ve detaylı omuş sanılanın aksine yanlış bilinen gerçeklere de ışık tutmuş bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    arkadaşlar bu rodaj olayını internette araştırın, bir çok kaynak var.

    ben kısaca yazayım:

    sanılanın aksine rodaj süresince motoru zorlamazsanız segmanlar tam alışmaz ve araç istenilen performansı veremez.
    zaten yeni bir motorda segman rodajı dışında başka bir rodaj yoktur. segmanlarda düşük devirde kullanılarak değil, yüksek devir kullanılıp dekomprasyona düşürülerek alıştırılır. ve bu alıştırma ilk km 'lerde olur, ve kaliteli tam sentetik motor yağı ile rodaj olmaz. rodaj yapmak istiyorsak, sıradan mineral yağ motora konur, motor çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra, her viteste tam gaz yapılıp ayak gazdan çekilip motor dekomprasyona düşürülür, yaklaşık 200 km sonrada yağ ve yağ filtresi değiştirilip tam sentetik yağa geçilir. tam sentetik yağın kullanılmamasının nedeni, silindir yüzeyinde anında film tabakası oluşturup segman oturmasına izin vermemesidir. bmw m serisi araçlar istenildiği takdirde fabrika çıkışından özel mineral rodaj yağıyla çıkmaktadır.

    kısacası, yapabiliyorsak araca dandik mineral ya koyup, tam gaz redline'a kadar çıkıyoruz ve ayağımızı gazdan çekiyoruz devir tekrar düşene kadar, 200-300km sonrada yağı kaliteli tam sentetik bir yağ ile değiştiriyoruz. önemli not: motor çalışma sıcaklığına ulaşmadan ASLA yüksek devir çevirmiyoruz ve rodajdan sonra motor yağını ve yağ filtresini değiştirmeyi ihmal etmiyoruz.


    Bu ancak yüksek performans beklenen araçlarda, sadece ve sadece ilk bir iki yüz km boyunca yapılabilinir. Tam mineral yağ değil, sentetik bazlı mineral yağ, yani yarı sentetik yağ da kullanılabilinir. Tam mineral yağ koyup, segmanı oturtacağım diye krankı da oturtmayın sonra... Sonuçta bu yağ sadece segmanı yağlamıyor... Hele hele turbo araçlarda... Aman dikkat...

    Aracın orjinalinde zaten üstünde yarı sentetik yağ ile gelir. Siz en geç 1000km sonra bu yağı tam sentetik bir yağ ile değiştirin. Dekomprasyon için de sürekli dip gaz gitmenize veya redline'da devir çevirmenize gerek yok. Uzun bir yokuşu viteste inmek de pek ala dekomprasyondur. Hem de çok daha etkili olur.

    Rodajda dikkat edilecek yegane nokta sürekli sabit devirde gitmemektir. Sıfır aracı özellikle uzun yolda sabit devirde kullanmayın. Sürekli hızlanın, gazdan çekin, yavaşlayın, tekrar hızlanın.

    Rodaj sonunda da yağınızı ve filtrenizi değiştirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rice-R

    Biz sıfır aldığımızda (pert olan civici ) allah ne verdiyse basarak kullandık. Bu motorun içindeki parçaların birbirine olan uyumunu maksimum'a çıkardı. Honda servisi de bize aracı zorlayın demişti zaten






    zuhahah


    sanırım önemli konu motor ısınmasını beklmek günlük kullanımdada motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmamak bence motorun ömrünü uzatıyor.




  • bu konuyu aslında yetkili servislerdeki uzmanlara sormak gerekir.. çünkü herkes farklı şey söylüyor..


    mantıkende ben motor açma gibisinden şeylere inanmıyorum.. adamlar motor üretiyor ve gücünü hızını söylüyorlar.. artısını veya eksisini beklemek pek mantıklı değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue night

    bu konuyu aslında yetkili servislerdeki uzmanlara sormak gerekir.. çünkü herkes farklı şey söylüyor..



    Yetkili serviste ne gibi bir uzmanla karşılaşacağınızı umuyorsunuz? Motor teknisyeni mi? Yoksa servis formeni mi?
  • Bu ifadeleri yüzde yüz doğru kabul etmeyin. Aşağıda okuduklarınız tartışmalı bir yönteme aittir ve doğruluğu konusunda uzmanları arasında görüş birliği yoktur. Çoğunluk konvansiyonel yönteme sadık kalınması gerektiğini söylemektedir.

    www.mototuneusa.com
    Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power
    http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm


    Yukarıdaki site yıllar önce özellikle motosiklet modifikasyonu yapan bir dükkanın sitesiydi ve internete bu uygulamayı koydu. Oradan da yayılıp yaygınlık kazandı. Yeni bir site değildir, ben 4-5 yıl önce keşfetmiştim. Sonra araştırdım ve çoğu uzmanın bu yöntemi onaylamadığını gördüm. Yöntemin dayandığı mantık şu:

    Günümüzde motorlar (özellikle motosiklet motorları) eskiye nazaran çok daha ince honlama yüzeylerine sahipler. Bu, gelişmiş honlama teknikleri sayesinde mümkün oluyor. İlaveten, tüm motor parçaları eskiye göre çok daha düşük toleranslar dahilinde üretiliyorlar. Böyle olunca silindir yüzeyi ve segman sırtı arasındaki temas çok daha ince yüzey partikülleri üzerinden gerçekleşiyor. Dolayısı ile eski rodaj yöntemini terk edip yeni bir yöntemi uygulamak gerekiyor.

    Yöntemin dayandığı mantık kabaca bu.

    Buna karşı çıkan uzmanlar ise hiç bir honlama tekniğinin işini mikron düzeyinde yapan doğal rodajdan daha pürüzsüz yüzeyler üretemeyeceği yönünde görüş bildiriyorlar. Ben de bu görüşe katılıyorum. Fabrikalarda honlama teknikleri ne kadar gelişmiş olursa olsun, en pürüzsüz yüzeyler ve dolayısı ile en sıkı yüzey-yüzeye temas geometrisi hala klasik rodaj yöntemiyle elde edilmektedir. Bunu kanıtlamanın yolu dynodan geçer..

    Sentetik yağ yerine mineral yağ kullanmak ise kanımca bir göz boyamadan ibaret ve yöntemi uzman olmayan kullacılar nezdinde derinliği olan bir yöntemmiş havası vermek için yapılıyor.

    Zaten sitenin girişinde kendilerini korumak için kırmızı yazı ile "Warning:
    This is a very controversial topic !!" ifadesini koymuşlar. Amaç bu yöntemi kullanarak motoruna zarar veren birileri olursa, başlarına bela almamak, sizi uyarmıştık diyebilmek...

    Rodajın amacı segman sırtı ile silindir yüzeyi arasında maksimum sızdırmazlık sağlamak için bu iki yüzeyin kaba pürüzlerinin zorlamadan aşındırılarak birbirine tam oturmasını sağlamak, arada kalan boşlukları da zaten yağ filmi kapatacaktır büyük ölçüde. Yani rodajın amacı silindir ve segman arasında maksimum sızdırmazlık sağlamak. Bu yüzeyleri çıplak gözle incelerseniz size pürüzsüz gelir ama bir mikroskop altında, hele bir elektron mikroskopu altında inanılmaz pürüzlü yüzeylere sahip olduklarını görürsünüz. İşte bu pürüzlerin sivri uçlarının aşındırılarak daha az püzürzlü hale getirilmesi gerek.

    Sorun bu işi nasıl yapacağımız...

    Yukarıdaki siteye göre artık bu işi onların dediği gibi yeni motoru redline da 1-2 saat çalıştırırak yapmalıyız. Bu bir iddia, herkesçe paylaşılmıyor elbette...

    Çoğu uzmana ve fabrikalara göre ise motoru fazla zorlamadan bu işi yapmalıyız. Motoru zorlarsak eskisinden de pürüzlü yüzeyler elde etmemiz çok daha olası..

    Siz bu yüzeyleri birbirine uyum sağlayacak şekilde aşındırmazsanız, zorlarsanız yüzeylerden daha büyük parççaların kopmasına yol açabilirsiniz. Bu nedenle tartışmalı yöntemlere bel bağlamayın, aracınızın manuelinde yazana uyun.

    Günümüz motorları eskiye nazaran daha kısa ve daha esnek rodaj gerektiriyor ama hala gerektiriyor. Rodaj esnasında üretilen metal tozu da çok daha ince ve küçük partiküllerden oluşuyor bu nedenle çoğu durumda yağ değişimi dahi gerekmeyebiliyor.


    Peki rodaj kurallarına uymazsanız ne olur? Eski motorlarda %5-10 arası güç kaybediyorsanız yeni motorlarda %2-3 arası güç kaybedebilirsiniz, bir de mesela 10.000 yerine 9500-9800 km gibi yağ değişimine ihtiyaç duyabilirsiniz (ama tabii bunu farketmezsiniz).

    Peki, kulaktan dolma değil, doğru ve güvenilir rodajın esası nedir (0 araç alanların hemen hepsi manuellerine bakabilir):
    1. Azami motor devrinin %70-75'ini aşmayın*
    2. Uzun süre rolantide çalıştırmayın*
    3.Uzun süre hep aynı devirde yol almayın, motora değişen yükler uygulayın.
    4. Çok uzun ve dik eğimleri tırmanmaktan kaçının
    5. Motora aşırı yük bindirmeyin (yüksek vites-düşük hız, düşük devir-yüksek ağırlık vb.)*
    6-1000-1500 km arası rodaj yeterlidir, daha fazla uzatmayın.

    * aşırı ısı üreten durumlar. Aşırı ısı uygun rodajın düşmanıdır.

    İnternette her türlü bilgi var, hangisinin güvenilir olduğunu bilmek çoğu kez mümkün değil. İnternette yayınlandı diye her bilgiye gözü kapalı inanmayın derim, Tartışmalı olan pek çok şey mutlakmış, doğruymuş gibi sunulabiliyor...

    Ben size bu konuda oldukça güvenilir bir site önerebilirm. Konuyu grafiklerle de anlatmış, gayet açıklayıcı:



    Edit: Ekleme

    quote:

    Orijinalden alıntı: Magnat_HiFi

    arkadaşlar bu rodaj olayını internette araştırın, bir çok kaynak var.

    ben kısaca yazayım:

    sanılanın aksine rodaj süresince motoru zorlamazsanız segmanlar tam alışmaz ve araç istenilen performansı veremez.
    zaten yeni bir motorda segman rodajı dışında başka bir rodaj yoktur. segmanlarda düşük devirde kullanılarak değil, yüksek devir kullanılıp dekomprasyona düşürülerek alıştırılır. ve bu alıştırma ilk km 'lerde olur, ve kaliteli tam sentetik motor yağı ile rodaj olmaz. rodaj yapmak istiyorsak, sıradan mineral yağ motora konur, motor çalışma sıcaklığına ulaştıktan sonra, her viteste tam gaz yapılıp ayak gazdan çekilip motor dekomprasyona düşürülür, yaklaşık 200 km sonrada yağ ve yağ filtresi değiştirilip tam sentetik yağa geçilir. tam sentetik yağın kullanılmamasının nedeni, silindir yüzeyinde anında film tabakası oluşturup segman oturmasına izin vermemesidir. bmw m serisi araçlar istenildiği takdirde fabrika çıkışından özel mineral rodaj yağıyla çıkmaktadır.

    kısacası, yapabiliyorsak araca dandik mineral ya koyup, tam gaz redline'a kadar çıkıyoruz ve ayağımızı gazdan çekiyoruz devir tekrar düşene kadar, 200-300km sonrada yağı kaliteli tam sentetik bir yağ ile değiştiriyoruz. önemli not: motor çalışma sıcaklığına ulaşmadan ASLA yüksek devir çevirmiyoruz ve rodajdan sonra motor yağını ve yağ filtresini değiştirmeyi ihmal etmiyoruz.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 23 Şubat 2010; 16:58:58 >




  • Bu fikre katılmıyorum. Kişisel anekdotlar norm olamaz, kanıt yerine geçmez. verdiğin örnek subjektif bir örnek. Söylediğinin işe yaradığını kanıtlayabilmek için birbirinin aynı 4 veya 6 adet 0 aracı alıp üçünü senin yöntemle, diğer üçünü de fabrikanın rodaj kuralları dahilinde kullandıktan sonra dynoya çıkarıp ölçmek gerek. Ancak o zaman önerinin doğruluğu üzerine yorum yapılabilir. Yaptığın şekilde silindir sızdırması nedeniyle bir kaç beygir kaybetmiş ıolabilirsin ve bunu bilmenin hiç bir yolu yok, kullanımla anlayabileceğin bir kayıp değil.

    Öte yandan tüm sıfır araçlar zaten rodaj gereksinimi yüzünden ilk alındıklarında maksimum güçlerini veremezler. yeni araçlar bu yüzden daha çok benzin tüketirler. Dolayısıyla kötü rodajda da iyi rodajda da aracın sıfır haline nazaran bir düzelme vardır ama iyi rodajda bu düzelme daha fazladır.

    Yani 2008'de bunu yapmayıp kurala uysaydın ne olacağını bilme imkanını kaçırdığın için yönteminin olası kötü sonuçlarını asla anlayamazsın çünkü karşılaştırma imkanın yok.

    Ayrıca araçtan araca rodaj gereksinimi farklıdır, krom silindirler daha çok rodaj gerektirirken nikasil silindirler çok daha az rodaj gerektirirler. Dolayısıyla her araba için aynı kural geçerli değildir.

    "Ben böyle yaptım, oldu" yöntemi, ben şu kocakarı ilacını kullandım, bel fıtığıma iyi geldi" yönteminden farksızdır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    yıl 2008; araç 0 km alınmıştır, depoda 50 km gidecek benzin var......20 km yol sonunda benzinciye ulaşılıp depo fullenir.......sonra otobanda allah ne verdiyse 300 km kadar çökülür.....araç şuan 2 yaşında olmasına rağmen hiç bir sorunu yok.(aksine son hızda 0 km haline göre; daha yüksek hıza çıkıyor son 1.5 yıldır.) burdan yeni nesillerde rodajın hikaye olduğunu anlıyoruz......

    ´´0 km alın; çökün, motora can verin´´




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.