Şimdi Ara

Motor contası yandı. Tamir ne kadar sürer

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
119.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dublo araba var...

    Motor contası yandı... Tamire verdik...


    Belli lmaz dediler. Yapım süresi için...

    Sizce ortalama ne kadardır tamir süresi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Contası Yandı: Tamir Süresi ve Maliyeti

    Motor contası yanması, aracın performansını önemli ölçüde etkileyebilecek ciddi bir sorundur. Yanık bir conta, silindirler ve soğutma sistemi arasında sızıntılara neden olarak güç kaybı, aşırı ısınma ve diğer sorunlara yol açabilir.

    Yanık conta tamiri süresi, hasarın derecesine ve aracın modeline bağlı olarak değişebilir. Genellikle, "silindir kapak contası değişimi" olarak bilinen işlem uygulanır.

    Silindir kapak contası değişimi tipik olarak aşağıdaki adımları içerir:

    • Motorun sökülmesi
    • Silindir kapağının çıkarılması
    • Eski contanın çıkarılması
    • Yeni contanın takılması
    • Motorun yeniden monte edilmesi

    Bu işlem, yetenekli bir tamirci tarafından yapıldığında genellikle birkaç saat ila birkaç gün sürebilir.

    Maliyet

    Silindir kapak contası değişimi maliyeti de hasarın derecesine ve aracın modeline göre değişir. Ortalama olarak, bu onarımın maliyeti aşağıdaki aralıklarda olabilir:

    • 2023 itibariyle: 500 TL - 2.000 TL

    Ne Olur?

    Yanık bir conta onarılmazsa, daha ciddi motor hasarlarına yol açabilir. Aracın aşırı ısınması, motorun tutuklaması ve hatta tamamen arızalanması gibi sorunlar yaşanabilir. Bu nedenle, yanık conta belirtileri fark edildiğinde (örneğin, aşırı duman, güç kaybı, soğutma sıvısı sızıntısı), en kısa sürede bir tamirciye başvurulması önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tamirhanenin iş yoğunluğuna göre değişmekle berabe en az 3-4 saat En fazla bir işgünü içerisinde çıkması gerekir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yeakin -- 5 Kasım 2007; 15:53:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    Tamirhanenin iş yoğunluğuna göre değişmekle berabe en az 3-4 saat En fazla bir işgünü içerisinde çıkması gerekir...
    Silindir kapağının taşlanması gerekeceği için süre bence biraz daha uzun olabilir. Tamirhaneler genellikle silindir kapaklarını başka atölyelere veriyorlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Silindir kapağının taşlanması gerekeceği için süre bence biraz daha uzun olabilir. Tamirhaneler genellikle silindir kapaklarını başka atölyelere veriyorlar...

    Alıntıları Göster
    gecmiş olsun kardeşim. çok fazla kalmaz bence. sıra senin araca geldiğinde max 1 gün ugrasılır.
    bu arada nasıl yandı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mizra

    gecmiş olsun kardeşim. çok fazla kalmaz bence. sıra senin araca geldiğinde max 1 gün ugrasılır.
    bu arada nasıl yandı ?

    Alıntıları Göster
    conta yandı derken üst kapak contası mı yandı yoksa silindir contası mı yandı?
    eğer silindir contası yandıysa üst kapak açılacak,blok filan sökülecek;o yüzden işlem yarım gün sürer en iyi ihtimal.
    bu arada eğer silindir contası yandıysa muhakkak arabaya hararet yaptırmışsınızdır ondan yanmıştır yoksa böyle birşey olmaz normalde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    conta yandı derken üst kapak contası mı yandı yoksa silindir contası mı yandı?
    eğer silindir contası yandıysa üst kapak açılacak,blok filan sökülecek;o yüzden işlem yarım gün sürer en iyi ihtimal.
    bu arada eğer silindir contası yandıysa muhakkak arabaya hararet yaptırmışsınızdır ondan yanmıştır yoksa böyle birşey olmaz normalde.


    Alıntıları Göster
    peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: prop

    peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...

    Alıntıları Göster
    kaç para utuyor böyle bir işlem?

    Neredeyse yarı tektifiye bu ya silindir kapağı taşlanacak filan, açıllacak üfff
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prop

    peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...

    Alıntıları Göster
    KAPAK TAŞLANACAK. (TAŞLAMADAN DA OLABİLİR.) YENİ CONTA YERİNE TAKILIP, TORKUNA UYGUN OLARAK SIKILACAK, SUBAP AYARI YAPILIP ÜST KAPAK KAPATILACAK, SENTE AYARI YAPILACAK, MOTOR YAĞI, SOĞUTMA SIVISI KOYULACAK... VE MARŞ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: prop

    peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    KAPAK TAŞLANACAK. (TAŞLAMADAN DA OLABİLİR.) YENİ CONTA YERİNE TAKILIP, TORKUNA UYGUN OLARAK SIKILACAK, SUBAP AYARI YAPILIP ÜST KAPAK KAPATILACAK, SENTE AYARI YAPILACAK, MOTOR YAĞI, SOĞUTMA SIVISI KOYULACAK... VE MARŞ...

    quote:

    Orjinalden alıntı: prop

    peki üst kapak contası yandıysa neişlem yapılır bilyomusunuz şu an bu sorunu cevabına gerçekten çok ihtiyacım var...


    Alıntıları Göster
    alah alahçatlamaz'mı ya bende şaşırdım şimdi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    kaç para utuyor böyle bir işlem?

    Neredeyse yarı tektifiye bu ya silindir kapağı taşlanacak filan, açıllacak üfff

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    kaç para utuyor böyle bir işlem?

    Neredeyse yarı tektifiye bu ya silindir kapağı taşlanacak filan, açıllacak üfff




    dobLoLarın kompLe motor 3.000.YTL tutyor....kapakta nerden baksan 250-350 YTL arası değişir....!!!!!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fdd24

    quote:

    Orjinalden alıntı: hasanmerto

    kaç para utuyor böyle bir işlem?

    Neredeyse yarı tektifiye bu ya silindir kapağı taşlanacak filan, açıllacak üfff




    dobLoLarın kompLe motor 3.000.YTL tutyor....kapakta nerden baksan 250-350 YTL arası değişir....!!!!!!!

    Alıntıları Göster
    sadece conta ise 2 saatte hallolur ..

    geçmiş olsun bende mazdada cok cektım o conta olayını durmadan hararet durmada nhararet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eeerdinc

    sadece conta ise 2 saatte hallolur ..

    geçmiş olsun bende mazdada cok cektım o conta olayını durmadan hararet durmada nhararet

    Alıntıları Göster
    bahsettiğiniz üst kapak contası ise fazla sürmez.Roverci arkadaşımız bahsettiği taşlama işi için bir komşuya vereceklerdir işi bu ne kadar zaman alırsa artık.Bu işlemin gereklşi olup olmadığı ise contanın bloga nasıl kaynadığı ile alakalı bir durumdur.Isı karşısında conta eriyerek yüzeylerden birine veya ikisine yapışıp kaynıyor bunu sökmek için taşlıyorlar.Yoksa sıfır contayı sıksanız ve tekrar açarsanız bu işleme gerek yoktur.Özetile üst conta değişimi motor için minor bir işçilik olarak kabul edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    bahsettiğiniz üst kapak contası ise fazla sürmez.Roverci arkadaşımız bahsettiği taşlama işi için bir komşuya vereceklerdir işi bu ne kadar zaman alırsa artık.Bu işlemin gereklşi olup olmadığı ise contanın bloga nasıl kaynadığı ile alakalı bir durumdur.Isı karşısında conta eriyerek yüzeylerden birine veya ikisine yapışıp kaynıyor bunu sökmek için taşlıyorlar.Yoksa sıfır contayı sıksanız ve tekrar açarsanız bu işleme gerek yoktur.Özetile üst conta değişimi motor için minor bir işçilik olarak kabul edilir.

    Alıntıları Göster
    işçilik fiyatları ne kadar tutar tahminen bendede mazda var bendekide yandı ya




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eeerdinc

    işçilik fiyatları ne kadar tutar tahminen bendede mazda var bendekide yandı ya

    Alıntıları Göster
    üst conta için işçilik birşey tutmaz. Altı üstü birkaç civata sokülüp takılacak ve torklama yapılcak ki, zaten motor ustalarının işi budur.ama bazısı olayı sanki çok önemli bir problem olmuşçasına abartarak yüksek para kazanma yolunu açık tutmak istiyorlar.mesleğini falan sorarak bu adam ne kazanıyor diye baştan pazarlık yapanları hiç sevmem. Bu yüzden baştan sıkı kıran kırana pazarlık yapın ve ne çıkarsa bahtımıza dersen arabanda 30 tane problem çıktığını iddaaa edebiliyorlar.Bu konuda dürüst tamirci olayı herhalde 1950-60 larda kaldı.

    olayın teknik boyutu üst kapak sökülmesi yanmış contanın kazınarak temizlenmesi kapak taşlama ile düzgün kaymak gibi yüzey oluşturulması ve contanın yeniden torklanarak takılmasından ibarettir.Konu dışına çıkmalarına izin vermezseniz işcilik maliyeti en fazla 50 -75 ytl civarını geçmemesi lazım.bana kalsa 10 lira taşlama 10 lira söküp takma bu işin racanudur ama biraz kar payı da koymak lazım.Her zaman motor kapak contası isteyen araç çıkmayacağı için buldularmı fırsatı kaçırmıyorlar.

    birde sık rastlanan bir pazarlama tekniği olarak , seni kaçırmamak için düşük para söyleyip kapak açılınca sana gösterip , şu parça da bitmiş ,şu da problemli diyerek konsantrasyonunuzu bozmaya çaba sarfedenler olabilecektir.Belki kendilerince haklıdırlar ama her şieyin pazarlığı baştan yapılmalıdır.Bana en çok ne masraf çıkar min ne çıkar. bunu pazarlağını baştan yaparsanız.Sonra problemli bir durumlar kaşılaşırsanız ''olmadı usta sen bizim baştan pazarlık işini bozuyorsun '' diyebilme şansınız var.Bu konuda piyasada sözlerinin eri olan iyi ustalar da bulabilmek mümkündür.

    Ama herşey gibi kıymetli ustayı ve ustalığı bulunca anlamak , değerini vermek de bu işin erbatlarından birisidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    üst conta için işçilik birşey tutmaz. Altı üstü birkaç civata sokülüp takılacak ve torklama yapılcak ki, zaten motor ustalarının işi budur.ama bazısı olayı sanki çok önemli bir problem olmuşçasına abartarak yüksek para kazanma yolunu açık tutmak istiyorlar.mesleğini falan sorarak bu adam ne kazanıyor diye baştan pazarlık yapanları hiç sevmem. Bu yüzden baştan sıkı kıran kırana pazarlık yapın ve ne çıkarsa bahtımıza dersen arabanda 30 tane problem çıktığını iddaaa edebiliyorlar.Bu konuda dürüst tamirci olayı herhalde 1950-60 larda kaldı.

    olayın teknik boyutu üst kapak sökülmesi yanmış contanın kazınarak temizlenmesi kapak taşlama ile düzgün kaymak gibi yüzey oluşturulması ve contanın yeniden torklanarak takılmasından ibarettir.Konu dışına çıkmalarına izin vermezseniz işcilik maliyeti en fazla 50 -75 ytl civarını geçmemesi lazım.bana kalsa 10 lira taşlama 10 lira söküp takma bu işin racanudur ama biraz kar payı da koymak lazım.Her zaman motor kapak contası isteyen araç çıkmayacağı için buldularmı fırsatı kaçırmıyorlar.

    birde sık rastlanan bir pazarlama tekniği olarak , seni kaçırmamak için düşük para söyleyip kapak açılınca sana gösterip , şu parça da bitmiş ,şu da problemli diyerek konsantrasyonunuzu bozmaya çaba sarfedenler olabilecektir.Belki kendilerince haklıdırlar ama her şieyin pazarlığı baştan yapılmalıdır.Bana en çok ne masraf çıkar min ne çıkar. bunu pazarlağını baştan yaparsanız.Sonra problemli bir durumlar kaşılaşırsanız ''olmadı usta sen bizim baştan pazarlık işini bozuyorsun '' diyebilme şansınız var.Bu konuda piyasada sözlerinin eri olan iyi ustalar da bulabilmek mümkündür.

    Ama herşey gibi kıymetli ustayı ve ustalığı bulunca anlamak , değerini vermek de bu işin erbatlarından birisidir.

    Alıntıları Göster
    Bu contanın yandığını nasıl anlıyoruz acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plasmon

    Bu contanın yandığını nasıl anlıyoruz acaba?

    Alıntıları Göster
    araç hararet yapma eğiliminde oluyor.En tipik belirtisidir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: plasmon

    Bu contanın yandığını nasıl anlıyoruz acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    araç hararet yapma eğiliminde oluyor.En tipik belirtisidir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: plasmon

    Bu contanın yandığını nasıl anlıyoruz acaba?


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende doğan var yeni kasa conta yandı kullandım biraz kapakta ezilince araba çalışmadı suyu yağa karıştırmış anlaşılma şeklide arabanı çalıştırdığında el fren
    çek egzozun sesini bi dinle zaten gariplik olduğu direk belli oluyo 1.5 gün sürer dedi usta yağı suyu antifirizi cartı curtu toplamda 200 istedi bu tofaş için doblo için ne tutar tahmin edin :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rxalibaba

    arkadaşlar bende doğan var yeni kasa conta yandı kullandım biraz kapakta ezilince araba çalışmadı suyu yağa karıştırmış anlaşılma şeklide arabanı çalıştırdığında el fren
    çek egzozun sesini bi dinle zaten gariplik olduğu direk belli oluyo 1.5 gün sürer dedi usta yağı suyu antifirizi cartı curtu toplamda 200 istedi bu tofaş için doblo için ne tutar tahmin edin :D

    Alıntıları Göster
    90 model kartalın üst kapak contası degişti bir çok yerden fiyat aldım ankara-iskitlerde ustalar bunlar biri 200 TL dedi biri 175 dedi. Tam vazgeçtim shellin arkasındaki oto özdemirin orda birine sordum 30 TL ye yaparım dedi eywallah dedik 4 TL tiner 5 TL conta 20 TL'de işçilik verdik 29 TL ye hallettik :)) bu iş anladıgım kadarıyla tutturabildigine yani :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gecekondu_3rdi

    90 model kartalın üst kapak contası degişti bir çok yerden fiyat aldım ankara-iskitlerde ustalar bunlar biri 200 TL dedi biri 175 dedi. Tam vazgeçtim shellin arkasındaki oto özdemirin orda birine sordum 30 TL ye yaparım dedi eywallah dedik 4 TL tiner 5 TL conta 20 TL'de işçilik verdik 29 TL ye hallettik :)) bu iş anladıgım kadarıyla tutturabildigine yani :))

    sızınkıne farklı bır ıslem uygulamıslar heralde 10tane cıvata sokup bı mantar conta takmak 200 olamaz bır ustanın 200 dedıgınıde dıyerı 30a yapmaz 200 dıyenlerın tesbıtı sılındır kapagı sızın deyıstırdıgınız ust kapak contası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nazır -- 2 Mart 2010; 3:42:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    üst conta için işçilik birşey tutmaz. Altı üstü birkaç civata sokülüp takılacak ve torklama yapılcak ki, zaten motor ustalarının işi budur.ama bazısı olayı sanki çok önemli bir problem olmuşçasına abartarak yüksek para kazanma yolunu açık tutmak istiyorlar.mesleğini falan sorarak bu adam ne kazanıyor diye baştan pazarlık yapanları hiç sevmem. Bu yüzden baştan sıkı kıran kırana pazarlık yapın ve ne çıkarsa bahtımıza dersen arabanda 30 tane problem çıktığını iddaaa edebiliyorlar.Bu konuda dürüst tamirci olayı herhalde 1950-60 larda kaldı.

    olayın teknik boyutu üst kapak sökülmesi yanmış contanın kazınarak temizlenmesi kapak taşlama ile düzgün kaymak gibi yüzey oluşturulması ve contanın yeniden torklanarak takılmasından ibarettir.Konu dışına çıkmalarına izin vermezseniz işcilik maliyeti en fazla 50 -75 ytl civarını geçmemesi lazım.bana kalsa 10 lira taşlama 10 lira söküp takma bu işin racanudur ama biraz kar payı da koymak lazım.Her zaman motor kapak contası isteyen araç çıkmayacağı için buldularmı fırsatı kaçırmıyorlar.

    birde sık rastlanan bir pazarlama tekniği olarak , seni kaçırmamak için düşük para söyleyip kapak açılınca sana gösterip , şu parça da bitmiş ,şu da problemli diyerek konsantrasyonunuzu bozmaya çaba sarfedenler olabilecektir.Belki kendilerince haklıdırlar ama her şieyin pazarlığı baştan yapılmalıdır.Bana en çok ne masraf çıkar min ne çıkar. bunu pazarlağını baştan yaparsanız.Sonra problemli bir durumlar kaşılaşırsanız ''olmadı usta sen bizim baştan pazarlık işini bozuyorsun '' diyebilme şansınız var.Bu konuda piyasada sözlerinin eri olan iyi ustalar da bulabilmek mümkündür.

    Ama herşey gibi kıymetli ustayı ve ustalığı bulunca anlamak , değerini vermek de bu işin erbatlarından birisidir.


    Maalesef bahsettiginiz rakamlarda yapacak ustalari bulmak hayal bizim icin. Sanayide taslamaya en az 100TL, iscilige de 250TL istiyorlar, trigeri, kayisi, yagi vs. 750TL'yi rahat buluyor bu islem...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.