Şimdi Ara

Motor devri yükseldiğinde akü şarj lambasının yanması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar ben aranıza yeni katıldım ve katılır katılmaz da bir sorunumu iletmek istiyorum.

    1997 Opel Vectra 2.0 CD otomatik aracım var. Geçen gün arabamı abime verdim. Akşam döndüğünde aracın 120 km hızı geçtikten sonra akü şarj lambasının yandığını söyledi. Bunun üzerine arabayı boşta çalıştırıp gaz verdim. Bazen 2000 bazen de 2500 deviri geçtikten sonra akü şarj lambasının yandığını gördüm. Abime göre bu araba için 80'lik akü gerekiyormuş fakat bunda 60'lık akü varmış. Bu nedenle bunu yapıyormuş. Ama daha önce de aynı akü vardı böyle bir şey yapmıyordu. Hem çalışırken fazla güç gerektirecek herhangi bir şey de açık değildi. Yardım edebilirseniz gerçekten çok sevinirim.



  • Alternatörü gösterin elektrikçiye çok büyük bi sorun olcağanı tahmin etmiyorum bence aküden değil.
  • Anlattıklarınıza göre aküde sorun görünmüyor.

    Üstte arkadaşın da belirttiği gibi alternatörü, özellikle de kömürlerini ve bilyalarını bi kontrol ettirin. Hatta en azından söktürüp bakımını yaptırın.

    Kolay gelsin...
  • kömürlere bi baktırın, kayış gevşemiş de olabilir. uzaktan teshis koymak biraz zor oluyor
  • Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler. Ben bugün anlayabilir miyim diye bir baktım. Galiba kayış gevşemiş ve değişmesi gerekiyor. Neresi olduğunu bilmiyorum ama devir yükseldiğinda dönerken yerinden çıkacakmış gibi titreyen bi kayış var. Anlamıyorum işte böyle ama ilginiz için çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: levanten

    Verdiğiniz cevaplar için çok teşekkürler. Ben bugün anlayabilir miyim diye bir baktım. Galiba kayış gevşemiş ve değişmesi gerekiyor. Neresi olduğunu bilmiyorum ama devir yükseldiğinda dönerken yerinden çıkacakmış gibi titreyen bi kayış var. Anlamıyorum işte böyle ama ilginiz için çok teşekkür ederim.


    Alternatör kayışı zaten ucuzdur. 10 liraya alın bi kayış. Taktırın bi elektrikçiye. Muhtemelen gevşek kayıştandır sorun. Eğer düzelmezse alternatöre baktırırsınız.

    Kolay gelsin...
  • evet şarj dinamosu olabilir.
  • sorun şarj dinamosundan kaynaklanıyor %99 . şarj dinamosundaki gerilim sınırlayıcı diyotlardan biri veya birkaçı yanmıştır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mndrs69

    sorun şarj dinamosundan kaynaklanıyor %99 . şarj dinamosundaki gerilim sınırlayıcı diyotlardan biri veya birkaçı yanmıştır.



    SANIRIM ARKADAŞ HAKLI YOKSA ARACINIZIN AKÜSÜ KISA SÜREDE TÜKENİP ÇALIŞMAZDI
  • Sonunda bugün götürüp bi baktırdım. Bir arkadaşımın tanıdığı bir elektrikçiye gittik. Ben bu işlerden pek anlamam. Böyle şeyleri de tanıdık vasıtasıyla buluyorum. Alternatörden iki tane bilye değiştirdi, bir de konjektör isimli bir parça Bilyeler 15 YTL'ymiş, konjektöre de 35 YTL dedi. Az önce baktım internette fiyatına 12,77 YTL'ymiş. Ama adamcağızın suçu da olmayabilir. Belki o gerçekten 35 YTL'ye almış olabilir. Elinde bir tane çıkma olup da onu takma ihtimalini hiç düşünmek bile istemiyorum. Bir de motor kulağına baktırdık aynı yerde. Adam arabayı çalıştırır çalıştırmaz sağ motor kulağının arızalı olduğunu söyledi. Ne kadar tutar dedim. Parça fiyatının 100-150 YTL olduğunu söyledi. İnternette baktım yine 15 YTL yazıyor. Zaten kauçuk bir parça. internet çıktı çıkalı bu konular can sıkıyor. İnsan alenen kazık yediğinin farkına varıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi levanten -- 27 Temmuz 2008; 0:04:06 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: levanten

    Sonunda bugün götürüp bi baktırdım. Bir arkadaşımın tanıdığı bir elektrikçiye gittik. Ben bu işlerden pek anlamam. Böyle şeyleri de tanıdık vasıtasıyla buluyorum. Alternatörden iki tane bilye değiştirdi, bir de konjektör isimli bir parça Bilyeler 15 YTL'ymiş, konjektöre de 35 YTL dedi. Az önce baktım internette fiyatına 12,77 YTL'ymiş. Ama adamcağızın suçu da olmayabilir. Belki o gerçekten 35 YTL'ye almış olabilir. Elinde bir tane çıkma olup da onu takma ihtimalini hiç düşünmek bile istemiyorum. Bir de motor kulağına baktırdık aynı yerde. Adam arabayı çalıştırır çalıştırmaz sağ motor kulağının arızalı olduğunu söyledi. Ne kadar tutar dedim. Parça fiyatının 100-150 YTL olduğunu söyledi. İnternette baktım yine 15 YTL yazıyor. Zaten kauçuk bir parça. internet çıktı çıkalı bu konular can sıkıyor. İnsan alenen kazık yediğinin farkına varıyor.


    açmışken rulmanıda değiştirivermiş. ama arızalı ama değil. en azından yenilenmiş oldu. arızanın giderilmesi sevindirici. tamirciye iş düştüğünde birkaç yere sormadan işlem yaptırmamak lazım. veya ilk başta meşhur soruyu sormak "ne kadar tutar" . bu soruyu iş sonunda "borcumuz ne kadar " diye sorarsanız kazığın boyutunu usta belirler ve gıkımızda çıkamaz.




  • komik bir şey söyleyeyim benim düldül ani frende şarj lambasını bir yakıp söndürüyor. Geçen bir vesileyle gittiğimde sigortalarına filan baktırdım, bir şey yok. normal bir şey de bana mı tuhaf geldi acaba?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: palio98

    komik bir şey söyleyeyim benim düldül ani frende şarj lambasını bir yakıp söndürüyor. Geçen bir vesileyle gittiğimde sigortalarına filan baktırdım, bir şey yok. normal bir şey de bana mı tuhaf geldi acaba?


    Aynı şey benim temprada da oluyor.
    Boş viteste ve rölantide iken sert firen yaparsanız , hidrolik pompası , motor devri düşük olduğu için yeterince beslenemez. Çok küçük bir an için motor devri düşüşe geçer ve stop etme eğilimi gösterir , ama kendisini toparlayabilir de... İkaz lambaları bu yüzden yanıp söner.
  • bendeki olay boştayken değil, 60-70 ile giderken bir kasis görüp aniden frene asılma gibi bir durumda ve sadece şarj göstergesi çok kısa yanıp sönüyor. ben farkettiğimde hangi lamba yandı onu bile anlamamıştım. sonradan dikkat ettim.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.