< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Motor suyu donması



-
-
Muhtemelen su donacaktır. Hortumları veya radyatörü patlatabilir, motor bloğunu çatlatabilir.
Antifriz koymamakta direnecekseniz saat başı/ 2 saatte bir çalıştırın arabayı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Antifriz koyacaksam tamamen değişmesi lazım galiba motor suyunun. Öyle olunca da yine paslar va tıkayıp çatlatma durumu varmış sanırım hocam. Hiç detaylı sormadım. Saat başı çalıştırma işi kurtar mı diyorsun geceyi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
antifirize geçmek en sağlıklısı ama uzun süredir kullanılmıyorsa bir yerleri patlatacak uzun yolda rezil eder yukarıdaki arkadaşın dediği gibi 1 2 saatte bir çalıştırmak donmasını önler yoksa kesinlikle donacaktır su. Yolun acelesi yoksa antifirize geçilip kaçaklar onarılıp sonra gitmek. en sağlıklısı olacaktır
-
Teşekkür ederim arkadaşlar yorumlarınız için
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Antifirizi olan Araba kiralayip gidin. Ugrasmayin .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dağ başında rezil olursunuz. Mavi antifriz konulabilir. Öncelikle geri dönüşüm hortumu sökülüp 20-30 litre su basılıp tesisat temizlenir. Daha sonra mavi antifriz konur. Mavi koyulma sebebi tesisattaki zayıflıklar. 1 hafta boyunca şehir içinde suyunu kontrol ede ede kullanırsın. Bagajında da 1 litre mavi antifriz bulundurursun. Eksilince ustaya götürür hata yaptığı parçayı veya hortumu değiştirirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hiç antifriz yüzü görmemiş soğutma sistemin antifriz konulduğunda problemlere yol açar...
-
Antifriz sadece kış mevsiminde kullanılmaz, sürekli bulunması gerek, suyun geçtiği tüm parçaları küf kaplar ve sonunda çürür, motorun içi dahil, ileride ciddi masraflar kaçınılmaz olur, şahsen ikinci el araç alıcak olsam ilk bakıcağım yer motor kaputunu açıp motor suyu genleşme kabı olur, suyun rengi her şeyi açıklar,
-
hiç heyecan arama..
-
Suyun donma derecesi sıfır derece. -10 diyorsun, donmayı bırak, su taş olur.
-
Hiç antifriz konmamış motor -10 derecede sürekli çalışsa bile donmaz mı?
Donmasa bile sarsıntılı çalışır motoru zorlar diye tahmin ediyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Amaç suyun 0 derece noktasına gelmemesini sağlamak sanırım. Fakat şöyle ki her ne kadar sıcak su, soğuk sudan hızlı donuyor. Mpemba etkisi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeoJeLy -- 10 Şubat 2025; 9:55:36 > -
aracınızı kapalı yerde park etmek de belki bi çözüm olabilir
-
Merhaba.Niye antifreensiz araç kullanıyorsunuz.Bu atık sadece donma için kullanılmıyorki.Tüm sistemin sağlığını korumakta.Silindir kapak contasının çürümesini dahi engellemekte.Koyarsanız ki koymanız gerek antifreezi,bari en başından sorun çıksın sonradan çıkacağına.
-
Tabii kişiden kişiye değişir ama ben olsam gece suyu tahliyeden boşaltır sabah tekrar koyardım.
-
Araçta soğutma sıvısı olarak sadece su kullandığınız için zaten bir şekilde soğutma sistenmi büyük patlaklar verecek.
En önemlisi motor kolayca hararet yapabilir. Bunun sonucunda motor açılıp rektefiyeye gider. Bunların dışında
Suyun buhar basıncı ile radyatör hortumları patlar. Radyatör tıkanır hatta su ile kolayca çürüyecektir. Kalorifer radyatörü de öyle. Motor blok tapaları su kullanıldığı için çürümüş olabilir. Devirdaim vs.. daha uzar gider.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hiç bir çareniz yoksa gece arabayı sık sık çalıştırmaktan başka bir seçenek yok ki bu durum da bile risk taşıyor.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X