Şimdi Ara

Motor Yağ Kapağında Köpürme (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
95
Cevap
0
Favori
7.002
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Hocam aracınızın marka modeli motoru nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iCrush

    Hocam aracınızın marka modeli motoru nedir
    Vw polo 1.4 motor benzinli 2008 model

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VW motorlarının bazılarında karter havalandırması yetersiz kalıyor. VW bu konuyla ilgili bir Teknik Servis Bülteni (TSB) yayınladı ve bazı standartları güncellemişti. Ama şimdi numara numara hatırlamıyorum. Motora uygun VW'nin son tavsiyesi olan spesifikasyondaki yağı koyarsanız azalır.

    * * *

    Karterde biraz su birikir. Gece soğuk motor yüzeyindeki yoğunlaşmadan dolayı, ve sekmanlar sızan bir kısım egzoz gazından dolayı kartere su girer. Yağın ideal çalışma sıcaklığı ~80°C'ye ulaşması 20 dk / 20 km alır. Böylece karterdeki yoğunlaşmış nem dışarı atılabilir. Bu nem sonraki nitratlı egzoz gazlarıyla nitrik aside dönüşür. Nitrik asit tekrar yağla reaksiyona girip vernik türü bir polimeri, parçalarda görünen kolay temizlenmeyen sarı katmanı oluşturur. Kısa mesafeler, zengin karışımda ve/veya soğuk kullanmak bu bakımdan motor için zordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Yılda bir ideal yılı biraz geçsede bişey olmaz arkadaş 2 yıl önce katkı vardı koyulmuş demiş 2 yılda bir yağ değişimi yapıyorum dememiş

    Alıntıları Göster
    km dolmazsa senesinde değişmelidir.
    arkadaş katkı koyuldumu sorusuna
    quote:

    Önceki yağ değişiminde koyulmuş 2 yıl önce yani
    demiş sen ne anladın.?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wehrmacht -- 22 Eylül 2019; 1:19:4 >
  • 3 sayfa kimse açıklayamamış. soğutma sıvısı yağa karıştığı için olur o. bende capuccino yapan kahve makinası var, süt köpürtme nasıl çalışıyor biliyor musun? küçük bir delikten sütün içine su buharı vererek. senin motorun içinde oluşan küçük bir delikten bir yağın içine yüksek sıcaklıktaki soğutma sıvısı geliyor, o yüzden de yağ köpükleşiyor; bu kadar basit.
  • Arkadaşın yağında böyle bir soeun yok sadece yağ koyma kapağında tahin kıvamında madde oluyor.
    Bunu Karbon 12 hocam gayet güzel açıklamış.

    "Karterde biraz su birikir. Gece soğuk motor yüzeyindeki yoğunlaşmadan dolayı, ve sekmanlar sızan bir kısım egzoz gazından dolayı kartere su girer. Yağın ideal çalışma sıcaklığı ~80°C'ye ulaşması 20 dk / 20 km alır. Böylece karterdeki yoğunlaşmış nem dışarı atılabilir. Bu nem sonraki nitratlı egzoz gazlarıyla nitrik aside dönüşür. Nitrik asit tekrar yağla reaksiyona girip vernik türü bir polimeri, parçalarda görünen kolay temizlenmeyen sarı katmanı oluşturur. Kısa mesafeler, zengin karışımda ve/veya soğuk kullanmak bu bakımdan motor için zordur."

    Sizin dediğiniz genelde tam tersi olur. conta yakmış araçlarda soğutma suyuna ince bir kısımdan yağ girer ve aynı tahin kıvamında soğutma sistemine karışır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Hocam kullanma kılavuzunu bulamadım fakat Castrol, motul ve mobil'in sitesinden baktığımda hepsi 5w30 uyumlu yazıyor.
    Tavsiyem mobil 1 ESP 5w30 veya Motul x-clean fe 5w30 kullanmanız.
    Yağ değişiminde liqui moly engine flush kullanarak motorun içi de temizlenmiş olur daha rahat çalışır motor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam o motorlar çelik conta. Kolay kolay birşey olmaz.
    İçin rahat olsun.

    Mayonezleşme olmaması için araca binince 20dk kadar binmek gerek.
    (motorun optimal ısıya ulaşması için)

    Uzun yolda oluşmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero01 -- 22 Eylül 2019; 12:39:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zero01 kullanıcısına yanıt
    Kapak cevresindeki köpürmeyi temizleyip ufak bir uzun yol sonrası yeniden kontrol et, köpük varsa kesin soğutma sıvısı yağa karışıyordur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iCrush

    Hocam kullanma kılavuzunu bulamadım fakat Castrol, motul ve mobil'in sitesinden baktığımda hepsi 5w30 uyumlu yazıyor.
    Tavsiyem mobil 1 ESP 5w30 veya Motul x-clean fe 5w30 kullanmanız.
    Yağ değişiminde liqui moly engine flush kullanarak motorun içi de temizlenmiş olur daha rahat çalışır motor
    Motor iç temizleyicilerin zararlı olduğu söyleniyor bu doğru mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero01

    Hocam o motorlar çelik conta. Kolay kolay birşey olmaz.
    İçin rahat olsun.

    Mayonezleşme olmaması için araca binince 20dk kadar binmek gerek.
    (motorun optimal ısıya ulaşması için)

    Uzun yolda oluşmaz.
    Yani 20 dakika boyunca aracı kullanmam mı gerekiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Hocam açtığınız konulardan ve sorduğunuz sorulardan anladığım kadarıyla çok pimpiriklisiniz.
    Özellikle bu tür sıkıntılar pimpirikli insanların başına geliyor. Ben her 0 aldığım araca yaparım bu işlemleri iş yerindeki birçok araca yaptım motor daha rahat çalışmaya başladı. Hatta bir tanesinde engine flush olmadığı için mazot ile yaptım oda olumlu sonuç verdi.

    Zararlı derken genelde forumdakiler yapı çözücü bir madde olduğu için koyduktan sonra temizleyici yağın motor içinde çok Azda olsa kalıcağı sonra yeni koyulan yağın özelliğini bozacağını söylerler.
    Bunun içinde 1 kerede temizleyicili yağı boşalttıktan sonra durulamak için ucuz yağ alıp boşaltılmasını tavsiye ederler.
    Bunu yöntemide yaptım ben pek değişen birşey olmadı.
    Hatta ucuz yağ kalın olduğu için yarım saat motor içinden akıp gitmedi. ama 5w30 temizleyiciyle birlikte 10 dk da boşalmıştı.
    Ama temizleyiciyi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Hocam araç kısa mesafede terleme yapıyor. İdeal süre km 20dk/20km

    Kapağı temizle. Uzun yol yap ve tekrardan fotosunu at.

    Conta yansa:
    Tekleme yapar
    Beyaz duman atar
    Su eksiltir
    Su kabında yağ olur...vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gerçekten conta yaksa öyle olmaz mayonez gibi olur , kısa mesafedendir o ,zaten kapak altında olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iCrush

    Hocam açtığınız konulardan ve sorduğunuz sorulardan anladığım kadarıyla çok pimpiriklisiniz.
    Özellikle bu tür sıkıntılar pimpirikli insanların başına geliyor. Ben her 0 aldığım araca yaparım bu işlemleri iş yerindeki birçok araca yaptım motor daha rahat çalışmaya başladı. Hatta bir tanesinde engine flush olmadığı için mazot ile yaptım oda olumlu sonuç verdi.

    Zararlı derken genelde forumdakiler yapı çözücü bir madde olduğu için koyduktan sonra temizleyici yağın motor içinde çok Azda olsa kalıcağı sonra yeni koyulan yağın özelliğini bozacağını söylerler.
    Bunun içinde 1 kerede temizleyicili yağı boşalttıktan sonra durulamak için ucuz yağ alıp boşaltılmasını tavsiye ederler.
    Bunu yöntemide yaptım ben pek değişen birşey olmadı.
    Hatta ucuz yağ kalın olduğu için yarım saat motor içinden akıp gitmedi. ama 5w30 temizleyiciyle birlikte 10 dk da boşalmıştı.
    Ama temizleyiciyi tavsiye ederim.
    Hocam aracımda bide subap sesi gibi bi ses var temizleyici işe yarar mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Matheas kullanıcısına yanıt
    Ne desem yanlış olur hocam
    Şuanda kullandığınız kalın yağ temizleyici ve ince yağ ile artabilme ihtimali de var kesilme ihtimali de var.
    Liqui moly'in lifter katkısı var kullanıcıları memnun derdinize deva olacağını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Köpük nedeni yağa su karışmasıdır, intercooler patlamış olabilir ( araç dizelse )
  • Matheas kullanıcısına yanıt
    kısa mesafe kullanımlarda köpüklenme yapar, bende de oluyordu. Sorun edecek bir durum yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    km dolmazsa senesinde değişmelidir.
    arkadaş katkı koyuldumu sorusuna
    quote:

    Önceki yağ değişiminde koyulmuş 2 yıl önce yani
    demiş sen ne anladın.?

    Alıntıları Göster
    Yağın vizkozitesine göre değişir o tam sentetik yağ dayanıklı yağdır senin dediğin yarı sentetik yağlar yılda bir değişmelidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Literaryy

    Yağın vizkozitesine göre değişir o tam sentetik yağ dayanıklı yağdır senin dediğin yarı sentetik yağlar yılda bir değişmelidir

    Alıntıları Göster
    hayır 1980 model ohc motorlar 10/40 sentetik motor yağı kullanır hem yağ bidonunda hem arabanın klavuzunda yazar bana vahy inmedi buralardan okuyup öğrendim
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.