Şimdi Ara

Motor yağı ölçümü hataları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
45.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar motor yağı seviyesini hatalı ölçtüğümü düşünüyorum.

    Bu sabah komşumla evin önünde karşılaştık. Arabasını çalıştırdı, 1-2 dk.sonra istop etti ve yağı ölçtü. Ben ise hep motor soğukken, yani hiç arabayı çalıştırmadan ölçüyordum şimdiye kadar. Şimdi kafam karıştı.

    Biri bu işin teknik yönünü açıklayabilir mi? Hangisi doğru, neden soğukken ya da sıcakken ölçmeliyiz? Eğer sıcakken ölçmek doğru ise 1-2 dk. çalıştırmak yeterli mi yoksa belli bir mesafe gitmek gerekiyor mu?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Yağı Ölçümü Hataları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

    Motor yağının seviyesini doğru şekilde ölçmek, aracınızın düzgün çalışması için çok önemlidir. Ancak bazı yaygın hatalar, yanlış yağ ölçümüne ve potansiyel motor hasarına yol açabilir.

    Yağ Çubuğu Yanlış Gösteriyor

    Yağ çubuğunun doğru okuyabilmesi için temiz olması gerekir. Kirli bir yağ çubuğu yanlış yağ seviyesi gösterebilir. Yağ çubuğunu temiz bir bezle sildiğinizden ve ardından tekrar taktığınızdan emin olun.

    Yağ Çubuğunda Yağ Yok

    Yağ çubuğunda hiç yağ yoksa aracınızın yağı bitmiş demektir. Hemen motor yağına ekleme yapmanız ve yağ seviyesinin "min" ve "max" işaretleri arasında olduğundan emin olmanız gerekir.

    Motor Sıcakken Yağ Kontrolü

    Motor yağını her zaman motor çalıştıktan sonra ve sıcakken kontrol etmelisiniz. Soğuk motorlarda yağ daha kalındır, bu nedenle doğru yağ seviyesini okuyamayabilirsiniz. Motoru 5-10 dakika çalıştırdıktan sonra kapatın ve 10 dakika bekleyin. Bu, yağın kartere geri akmasına zaman verecektir.

    Yağ Çubuğu Min-Max Arası

    Yağ çubuğunda "min" ve "max" işaretleri bulunur. Yağ seviyesi her zaman bu işaretler arasında olmalıdır. Yağ seviyesi "min" işaretinin altındaysa, motor yağına ekleme yapmanız gerekir.

    Arabanın Yağına Ne Zaman Bakılır?

    Motor yağını düzenli olarak kontrol etmelisiniz, özellikle de uzun yolculuklara çıkmadan önce. Ayda bir veya aracınızın kullanım kılavuzunda önerilen sıklıkta yağınızı kontrol etmeniz önerilir.

    Motor Sıcakken Yağ Eklenir Mi?

    Motor sıcakken motor yağına ekleme yapmamalısınız. Yağ genleşeceğinden, motor sıcakken yaptığınız ekleme sonucunda yağ seviyesi çok yüksek olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • motor yağının sıcak ölçülmesi gerektiğini ilk kez sizden duyuyorum.benim bildiğim araç stop edildikten en az 5-10 dk sonra düz bir zeminde ölçüm yapılmalıdır.bunun nedeni motor içerisindeki yağın karterde birikerek yağ çubuğunda tüm yağ seviyesini görmemizi sağlamasıdır.
    sıcak ya da soğuk ölçülmesinin genleşme ile ilgisi olabilir.bunu bilen arkadaşlar varsa açıklayacaklardır, ben de meraklandım şimdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: popcorn41

    motor yağının sıcak ölçülmesi gerektiğini ilk kez sizden duyuyorum.benim bildiğim araç stop edildikten en az 5-10 dk sonra düz bir zeminde ölçüm yapılmalıdır.bunun nedeni motor içerisindeki yağın karterde birikerek yağ çubuğunda tüm yağ seviyesini görmemizi sağlamasıdır.
    sıcak ya da soğuk ölçülmesinin genleşme ile ilgisi olabilir.bunu bilen arkadaşlar varsa açıklayacaklardır, ben de meraklandım şimdi.

    Sıcak ölçülmesi gerekiyor mu ben de bilmiyorum arkadaşım, ben soğukken ölçüyordum hep.

    Araç stop edildikten 5-10 dk.sonra da yine motor sıcak olmuyor mu? Motor sıcak-soğuk derken tam olarak kastedilen nedir onu da anlamış değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: notocord

    quote:

    Orijinalden alıntı: popcorn41

    motor yağının sıcak ölçülmesi gerektiğini ilk kez sizden duyuyorum.benim bildiğim araç stop edildikten en az 5-10 dk sonra düz bir zeminde ölçüm yapılmalıdır.bunun nedeni motor içerisindeki yağın karterde birikerek yağ çubuğunda tüm yağ seviyesini görmemizi sağlamasıdır.
    sıcak ya da soğuk ölçülmesinin genleşme ile ilgisi olabilir.bunu bilen arkadaşlar varsa açıklayacaklardır, ben de meraklandım şimdi.

    Sıcak ölçülmesi gerekiyor mu ben de bilmiyorum arkadaşım, ben soğukken ölçüyordum hep.

    Araç stop edildikten 5-10 dk.sonra da yine motor sıcak olmuyor mu? Motor sıcak-soğuk derken tam olarak kastedilen nedir onu da anlamış değilim.

    Alıntıları Göster
    Soğukken ölçülür,motor çalıştırılıp,kapatılıp ölçüm yapılması,yanlış.Yağ pompası karterdeki yağı motora dağıtacağından ölçüm hatalıdır.Soğumuş motordaki yağ süzüleceği için ölçüm sonucu daha verimli olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: notocord

    quote:

    Orijinalden alıntı: popcorn41

    motor yağının sıcak ölçülmesi gerektiğini ilk kez sizden duyuyorum.benim bildiğim araç stop edildikten en az 5-10 dk sonra düz bir zeminde ölçüm yapılmalıdır.bunun nedeni motor içerisindeki yağın karterde birikerek yağ çubuğunda tüm yağ seviyesini görmemizi sağlamasıdır.
    sıcak ya da soğuk ölçülmesinin genleşme ile ilgisi olabilir.bunu bilen arkadaşlar varsa açıklayacaklardır, ben de meraklandım şimdi.

    Sıcak ölçülmesi gerekiyor mu ben de bilmiyorum arkadaşım, ben soğukken ölçüyordum hep.

    Araç stop edildikten 5-10 dk.sonra da yine motor sıcak olmuyor mu? Motor sıcak-soğuk derken tam olarak kastedilen nedir onu da anlamış değilim.

    Alıntıları Göster
    motor soğukken veya stop edildikten 10-15dk sonra (yağların kartere tam olarak süzülmesi için) düz bir zeminde yağ çubuğu çekilir, üstübü ile silinir, yerine takılır ve tekrar çekilir. seviye min-max arasında olmalıdır. min-max yazmıyorsa alt ve üst çizgi arasında olmalıdır. 1600cc hacimli motorlarda genel olarak min-max arasındaki yağ miktarı 1 lt dir.
    not: sanayide bazı işini bilmez düz mantık ustalarımız 4lt lik bidonun tamamını boşaltırlar, yağın tam olarak kartere süzülmesini beklemeden hemen çubuğu çekip yağ seviyesine bakarlar ve tamam derler. ertesi sabah aracınızın yanına gidip yağ çubuğunu çekip seviyeye baktığınızda üst çizginin yani maximum üzerinde olduğunu görürsünüz. aklınızda olsun.




  • Aracımda çubuğun iki tarafında ayrı ayrı iki taksimatlandırma var. Bir taraf motor sıcakken, bir taraf soğukken kullanılıyor.

    Sıcak olanın çizgileri daha yüksek seviyede.
  • bmw e90 kasalarda yağ çubuğu yok. buna ne demeli. dijital bilgi ekranından motor sıcakken çalışırken ve hareket halinde bakılıyor yağ seviyesine.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    bmw e90 kasalarda yağ çubuğu yok. buna ne demeli. dijital bilgi ekranından motor sıcakken çalışırken ve hareket halinde bakılıyor yağ seviyesine.
    Hala net birşey yok.Kimi arkadaş çalıştıktan 5 dk sonra, kimi 10 dk, kimi de 15 demiş.
    Şimdi yağ kartere kaç dk süzülür asıl bu problemi çözmemiz lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    Hala net birşey yok.Kimi arkadaş çalıştıktan 5 dk sonra, kimi 10 dk, kimi de 15 demiş.
    Şimdi yağ kartere kaç dk süzülür asıl bu problemi çözmemiz lazım.


    Garanti olsun diyorsan , arabayı stop et , zeminin düz olmasına dikkat et , Yarım saat bekle , sonra ölç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG

    quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    Hala net birşey yok.Kimi arkadaş çalıştıktan 5 dk sonra, kimi 10 dk, kimi de 15 demiş.
    Şimdi yağ kartere kaç dk süzülür asıl bu problemi çözmemiz lazım.


    Garanti olsun diyorsan , arabayı stop et , zeminin düz olmasına dikkat et , Yarım saat bekle , sonra ölç

    Alıntıları Göster
    Zeminin düz olması amenna bunda herkes aynı fikirde
    Yalnız motor durumu hakkında herkes farklı birşey söylüyor. Mesela siz de yarım saat demişsiniz.
    Motorun çalışma zorunluluğu neden ? Buna anlam veremiyorum.
    Amaç yağ kartere tam süzüldükten sonra ölçmekse neden çalıştırıyorum arabayı akşam düz bi yere park ederim.
    Sabah kalkar ölçerim doğru sonuca ulaşırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evo_41 -- 14 Mart 2015; 1:54:02 >




  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    çalışma zorunluluğu yok zaten , ben yoldan geldiğinizi farz ederek yazdım , dediğiniz gibi sabah kalkınca ölçün daha iyi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG

    çalışma zorunluluğu yok zaten , ben yoldan geldiğinizi farz ederek yazdım , dediğiniz gibi sabah kalkınca ölçün daha iyi...
    Arkadaşlar şunuda eklemek istiyorum.Yağ çubuğunu çektiniz ve yağ 2 çizgi arasında koyuyken çizginin yukarılarına doğru silik şekilde epeyi yukarılarda olduğunu görebilirsiniz bu sizin içinizde şüphe oluşturabilir acaba fazla mı yağ koydum diye.

    Bunun olmaması için yağ çubuğunu ilk çektiğinizde temiz bir peçete ile güzelce yağdan arındırıp tekrar daldırın öyle çekin bu sayede doğru ölçüm yapmış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KNTLG

    çalışma zorunluluğu yok zaten , ben yoldan geldiğinizi farz ederek yazdım , dediğiniz gibi sabah kalkınca ölçün daha iyi...

    Eyvallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Arkadaşlar şunuda eklemek istiyorum.Yağ çubuğunu çektiniz ve yağ 2 çizgi arasında koyuyken çizginin yukarılarına doğru silik şekilde epeyi yukarılarda olduğunu görebilirsiniz bu sizin içinizde şüphe oluşturabilir acaba fazla mı yağ koydum diye.

    Bunun olmaması için yağ çubuğunu ilk çektiğinizde temiz bir peçete ile güzelce yağdan arındırıp tekrar daldırın öyle çekin bu sayede doğru ölçüm yapmış olursunuz.



    Vallahi ben 2 defa değil 5 defa temizleyip tekrar bakıyorum :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evo_41

    quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Arkadaşlar şunuda eklemek istiyorum.Yağ çubuğunu çektiniz ve yağ 2 çizgi arasında koyuyken çizginin yukarılarına doğru silik şekilde epeyi yukarılarda olduğunu görebilirsiniz bu sizin içinizde şüphe oluşturabilir acaba fazla mı yağ koydum diye.

    Bunun olmaması için yağ çubuğunu ilk çektiğinizde temiz bir peçete ile güzelce yağdan arındırıp tekrar daldırın öyle çekin bu sayede doğru ölçüm yapmış olursunuz.



    Vallahi ben 2 defa değil 5 defa temizleyip tekrar bakıyorum :)

    Alıntıları Göster
    Motor yağı düz zeminde araç en az 10 dk çalışmamış halde iken ölçülür ve iki çizgi arasında olması yeterlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Motor yağı düz zeminde araç en az 10 dk çalışmamış halde iken ölçülür ve iki çizgi arasında olması yeterlidir.

    Özgür bey benim 0w 40 olayini ve yag eksiltme olayini biliyorsun.Şimdi iyice kafam karıştı eskiden stop ettikten 5 dk bekleyip olcuyordum. Yarının altında gösteriyor du.Araç 15 saat felan yattı az önce ölçtüm max da.
    Sırf yağ eksiltiyor diye sıp atış vereyim dedim.1 litre pahalıya geliyor diye l 4 litre siparis verecektim bi tane daha bulunsun diye 2 adet verdim 8 litre new life 195 tl yatsın artık kenarda
    Şimdi benim motor daki yag yeterli mi eksiltme yok mu ?




  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    Problem yok demektir yağ kartere iyice süzüldüğünde max gösteriyosa yağ koyma sakın. motor soğumaya başlarken genelde yağ ölcümü yapılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Problem yok demektir yağ kartere iyice süzüldüğünde max gösteriyosa yağ koyma sakın. motor soğumaya başlarken genelde yağ ölcümü yapılır.
    Aracı düz zeminde bırakın, tamamen süzüldüğüne emin olmak için yaklaşık 30 dakika bekleyin. Çubuğu çekin, silin. Tekrar yerine takın ve çekin. Zaten çizgilerden anlarsınız hangi seviyede olduğunu. Bu kadar abartmayın yahu böyle şeyleri.
  • evo_41 kullanıcısına yanıt
    Bu beyana göre yok.
  • O zman kontağı kapattıktan sonra 5-10 dk bekleyip olcmek yanlış bir sonuç veriyor.
    Çünkü o şekilde ölcünce 300 - 500 ml az gösteriyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.