Şimdi Ara

motora oksijen vermek ve soğutmak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
6.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar öncellikle arkadaşlar;
    Çok uzun konu tabi yıllardır çeşitli yöntemleri yapılıyordur.Nos turbo vs gibi;
    Şimdi 4 zamanlı araçlarda motor içine havayı alıyor ve yakıt hava karışımı yaparak yakıtı mekanik enerjiye çeviriyor yakarak veya patlarak.Bildiğimiz üzere yanma odacıklarına giden yakıtın hepsi tam olarka yakılamıyor ve bir miktar yakıt yakılamadan egzos manifoldu yoluyla atılıyor.
    Benim sorum biz bu odacıklara saf oksijen verdiğimizde yanma oranı artacakmıdır?Yani daha çok verim alacağız demekmidir?Peki bu verim alırken oluşan ısıyı nasıl düşürebilirz ne türlü bir soğutma sistemi kullanarak düşürebiliriz.
    NOS ve Turbo gibi sistemlerin ayrıntısını tam olarak bilmiyorum sadece nosta oksijen ve azotun ayrışığı ve oksijenin yanmayı artırdığı azorun içeriyi soğuttuğunu okudum ama emin değilim bilgilerimdende.Bİlen arkadaşlardan ayrıntılarını yazmalarını rica ediyorum
    Şİmdi sorduğum soru daha önce milyonlarca kişinin aklına gelmiştir çok basit bir sorudur yada çok sıradan bir sorudur bunda şüphe yok.Ancak önemli bir nokta oksijen elde etme olayıdır.Sanırım saf oksijeni elde etmek zor ve masraflı bir iş.
    Bir hocamla beraber uzun zamandır deneyler yapıyoruz saf oksijen elde etme ile ilgili.Son dönemde yüksek başarı yakaladık.Yaptığımız metod ile çok kısa zamanda yüksek miktarlarda oksijen elde etmek mümkün olacak.Bu nedenden ötürü elde ettiğimiz bu oksijeni araçlarda nasıl değerlendirebilirz onun arayışı içine girmiş bulunuyorum birde ezelden beri oksijeni direk hava girişinden versek nasıl olur diyede düşünmüşümdür[8D
    Değerli arkadaşlar yaptığımız deneylerle ilgili ayrıntı veremeyeceğim bilhare bir konu açıp ne yaptığımızı anlatacağım çokta basit bir iş zaten ama bu merakımı giderirseniz çok sevineceğim.
    İYi forumlar herkese







  • Öncelikle kolay gelsin. Oksijeni bir deneyde kullanmadan önce dikkatli olmanızı öneririm. Tatsız sonuçları olabilir... Patlama beklenmedik derecede kuvvetli olabilir...
  • en basit oksijen retme yöntemi elektrolizdir.Çıkan gaz safa oldukça yakındır .Bunu kullanabilirsiniz.

    NOS olaylarında yanma ısısı aşırı artığı için sadece saniyeler mertebesinden fazla kullanılmaz , anında silindiri elinize alırsınız bu yüzden güölü atmosferik ve soğutma sistemi elden geçirilmiş araçlarda saniye bazında kullanılır ve sanırım otomatik olarak kesiliyor.bu yüzden saf oksijen devamlı kullnılmak isteniyorsa nozzle sistemi roket itmeli motorlar için uygundur.Zaten bu sistem roketlerde çok sık olarak kullanılır.Çünküğ bıorada oluşan ısı arkadaki eksozdan büyük bir basınçla atılmaktadır ve ısı motor veya itiş sistemi diyelim , içinde kalmamaktadır.

    Oksijen miktarı ve yüzdesi klasik motorlarda yüzsesel olarak değişimi o kadar önemlidir ki , küçücük bir oran değişmesi bile ya performas artışı veya azalması olarak hemen hissedilir.Hesap kitabı çok ama çok iyi yapmak zaruridir.En azından aracınızın deniz seviyesi perfromansı ile dağlardaki perfromansını kıyaslayabilirseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız.Saf oksijen verilen motor sadece çıldırır diyebilirim.Bunun sonucunda motorunuzun intihar etmek olasılığı çok yüksektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Nisan 2008; 16:00:07 >




  • selamlar tekrar
    sevgili vezir bey;elde ettiğimiz oksijen elkrolizden daha kolay ve çevreye verdiği inanılmaz önemle ödüle bile layık görülebilir daha labaratuarda testlerimiz devam ediyor ileriki zamnalarda sonuçlarını paylaşacağım belki tv degörürsünüz
    Bu saf oksijeni motoro verirse çıldıracağı bariz sanırım ancak dediğiniz gibi oluşan ısıyı nasıl engelleyebileceğiz?Kullanacağımız daha kalın yağlar yada ne bilim azot gibi bir soğutucu ile soğutmak mümkün olacakmı bu da kesin değil.Azotunda pahalı olduğunu düşünürsek bir manası kalmayacak yaptığımız işin.
    Peki motorda kendi yapacağımız oynamalarla yüksek sıcaklıklara dayanıklı hale getirebilirmiyiz gerçi söylediğim bu şeyler hep masraf ama ....
    Sonuçta bu oksijeni kullanmak bir nebze olsun yakıt tasaruffu amaçlamak .
    Birde makine mühendisliği bölümüne gidip bir kaç test yapacağım bakalım yakıtın saf oksijenle yanmasında nasıl sıcaklık açığa çıkacak...
    Bir de Vezir Bey saf oksijenle çalışan motorlar varmı roketler dışında?ne iblim modifiye edilmiş araçlar veya daha değişik araçlar gibi?




  • cok fazla anlamam ama ters bir sey soylersem cahilligime verin sadece duydugum seylerle bir sey soleyecegim
    simdi oksijen elde edecegiz elektroliz yontemi ile bunu yapmaistik zamanin da okullarda
    su yu ayristirip hidrojen ve oksijen cikiyor buraya kadar dogru sanirim

    zaten ugrasiyoruz oksijen i ayiriyoruz peki geride kalan hidrojeni ne yapiyoruz yakit olarak hidrojeni yakici olarakta oksijini kullanma uzerinde dursan daha iyi gibi geliyor bana yani suyla calisan araba
    bir cok firma ugrasiyor zaten

    burkselde auto salon 2008 de bmw nin vardi ama tam inceleyemedim ama hidrojen motoru falan yaziyordu

    yani hazir ayristirmisken hidrojeni kullanalim

    bu arada nos sisteminde benim bildigim nitrijen gazi kullaniliyor bu gaz da sivi halde tutuluyor sividan gaza gecerkende etrafini cok sogutuyor bu da aracin hava girisine verildiginde sabirim yanlis olabilir -270°c lerde bir sogukluk buda iceri giren havayi sogutarak hacmini oldukca dusuruyor buda iceriye normalin cok ustunde bir hava girisi sagliyor ve korkuncbir yanma oluyor benim bildigim bu

    yanlis varsa duzeltin lutfen




  • yug ,

    aradığın soruların cevapları en güzel şekilde anlatan bir link koyuyorum.Burada oksijen miktarı ve güç karşılaştırmasını ayrıca neden oksijen yerine nitrojen kullnıldığını çok basit ve güzellikte anlatmış .Motor için gereken oksijen miktarın o kadar fazla ki bunu depolayacak yerin olması zro .Ama bu kadar büyük miktarları üretebilecek bir zihni sinir projen varsa , öğrenmek isteriz.



    http://auto.howstuffworks.com/oxygen-engine.htm


    quote:

    Orjinalden alıntı: yug2980

    selamlar tekrar
    sevgili vezir bey;elde ettiğimiz oksijen elkrolizden daha kolay ve çevreye verdiği inanılmaz önemle ödüle bile layık görülebilir daha labaratuarda testlerimiz devam ediyor ileriki zamnalarda sonuçlarını paylaşacağım belki tv degörürsünüz
    Bu saf oksijeni motoro verirse çıldıracağı bariz sanırım ancak dediğiniz gibi oluşan ısıyı nasıl engelleyebileceğiz?Kullanacağımız daha kalın yağlar yada ne bilim azot gibi bir soğutucu ile soğutmak mümkün olacakmı bu da kesin değil.Azotunda pahalı olduğunu düşünürsek bir manası kalmayacak yaptığımız işin.
    Peki motorda kendi yapacağımız oynamalarla yüksek sıcaklıklara dayanıklı hale getirebilirmiyiz gerçi söylediğim bu şeyler hep masraf ama ....
    Sonuçta bu oksijeni kullanmak bir nebze olsun yakıt tasaruffu amaçlamak .
    Birde makine mühendisliği bölümüne gidip bir kaç test yapacağım bakalım yakıtın saf oksijenle yanmasında nasıl sıcaklık açığa çıkacak...
    Bir de Vezir Bey saf oksijenle çalışan motorlar varmı roketler dışında?ne iblim modifiye edilmiş araçlar veya daha değişik araçlar gibi?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 28 Nisan 2008; 15:05:00 >




  • @vezir arkadaşım,
    Verdiğin link gerçekten güzel, tebrik etmek istiyorum.
    Bir makine mühendisi olarak kolay kavradım ; ancak anlayamayan arkadaşlara da kısaca izah etmek isterim :

    Dünyamızda , Atmosferdeki oksijen oranı sadece % 21 dir. Bu da alınan havanın sadece % 21 lik bölümü yanma reaksiyonuna giriyor demektir. Ayrıca bu oksijen miktarının , belirli bir seviyede (1/14 yada 14/1 gibi birşeydi) yakıt yakma kapasitesi vardır. Eğer pistonlara gereğinden daha daha fazla yakıt verirseniz , içerdeki oksijen , yakabildiği kadarını yakar , geri kalan benzin yanmaz.

    Eğer motor pistonlarına hava yerine % 100 Oksijen verirseniz , bu durumda aynı pisyonlar içinde , hava ile kıyasla , yaklaşık 5 kat daha fazla yakıt yakabilirsiniz demektir. ( çünkü 100/21 yaklaşık olarak 5 kata denk gelir).
    Böyle bir yanma olayı da , hem pisyon kuvvetinin , hem motor gücünün , hem de ortaya çıkan ısının 5 kat artması sonucunu doğurur.




  • vezir ;tekrar tekrar teşekkür etmek istiyorum verdiğin teknik bilgiler olsun alakan olsun.
    Oksijeni elde etme yöntemimiz aslında yeni bir şey değil ama bu yöntemle elde eden görmedim belkide bizim yöntemimizde gerekli katalizör maddeyi zor elde edileceğiniz zannediyorlar..
    Ayrıntılarını mutlaka vereceğim foruma yazmasam bile özelden mesaj atacağım ama düzenekleri daha netleştiremedik kullnacağımız maddeleri saflaştırma konusunda bira sıkıntı var yakın zamanda aşılacak gibi tabi zamanımız el verdiği müddetçe....
  • yug projelerini bekliyorum.belki de güezel birşey bulunur.Ticari olarak piyasaya sürülmedikçe ben her zaman kişisel çabaları desteklerim.Ticari satış için başka bir sürü parametre vardır.Bunlar için kural hatası yapan o kadar aklı kıt usta benzeri kişi var ki , bunlara cevap bile yazmıyorum artık.Millet çevreye vereceği fayda zarar dengesini bırakmış ,ne kadar kişiyi tokatlarız onun hesabı içinde. İşin aslı ortaya çıkınca da türk müteşebbisleri destekleyelim ,türk falan gibi şeylerin altına kendilerini gizlemeye çalışıyorlar.Bilim olmadan ne keşif olur ne de olaganüstü bir ürün. Her şeyin başı teorik olarak olayın çalışması ve sistemin artı ve eksileridir.
    teorik olarak çalışmayacak şeyler pratikte asla çalışmaz veya verimsiz olur.Çünkü pratikte öngörülemeyen onlarca yan faktör olayın büyüsünü bozar.Bunun için önce teori sonra pratik diyorum.Ama nedense başta ülkemizde bir çok kişi bir şey yaptım diyor ama daha teorisinde temel hatalar var.Bunlara en çok ben üzülüyorum , emekleri hep boşa gidip ,şevklerini kaybediyorlar.neyse ülkemin manzaraları işte.




  • şimdi arkadaşım dediğin yöntemi bende uzun zamandır düşünüyorum ama bi girişmde bulunmadım.şimdi tübitak ta okudum yeni saf oksijen elde etme yöntemleri gerçekleştiriyorlarmış bunu da kopresöre benzeyen bir makine ile yapacaklarmış. bu düşündüğümüz yöntem küçük hacimli motorlarda değilde daha büyük motorlarda kullanılabilir örneğin gemi , tren, gaz türbünü vb. makinelerde yani daha büyük hacimli ve daha çok yakıt tüketen ve de kullanacağın saf oksijen elde etme yönteminide monte edebiliceğin sistemler olabilir. bide saf oksijenle olan yanmanın yüksek olacağı için şimdi kullanılan motorlarda kullanman zor olacaktır.onun için buna dayanıklı malzemelerden ısıya daha çok mukavim bir makina üretimi söz konusu olacaktır.belki malkiyeti arttıracaktır ama kullanım süresine bakılacak olursa yakıt tüketiminde elde edilecek tasarruf ve verimde kazanılan güç buna değebilir tabi ki bunlar maddi destek ve bir mühendislik veya bilim kurumunun yardımı mutlaka gerekmektedir. bu fikir aslında çok basit bir fikir ama gerçek olmayacak kadar imkansız değil bence seniş tebrik ediyorum. KAZIM ÇEKİÇ.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yug2980

    vezir ;tekrar tekrar teşekkür etmek istiyorum verdiğin teknik bilgiler olsun alakan olsun.
    Oksijeni elde etme yöntemimiz aslında yeni bir şey değil ama bu yöntemle elde eden görmedim belkide bizim yöntemimizde gerekli katalizör maddeyi zor elde edileceğiniz zannediyorlar..
    Ayrıntılarını mutlaka vereceğim foruma yazmasam bile özelden mesaj atacağım ama düzenekleri daha netleştiremedik kullnacağımız maddeleri saflaştırma konusunda bira sıkıntı var yakın zamanda aşılacak gibi tabi zamanımız el verdiği müddetçe....



    Hocam oncelikle projenizi tebrik etmek isterim. Ancak buyuk, bilinmeyen ve devrim niteliginde bir projeyse gizli tutmanızda fayda var. Zira aselsan muhendislerinin basına gelen ucak kazasınıbiliyorsunuz. O yuzden gizli calısın. Allah korusun. Turk bilim adamlarına ihtiyacımız var.

    Sizin bahsettiginiz olaydan anladıgım sudur: Daha kaliteli havayla daha cok yakıt yakmak. Ancak bu su anda hemen hemen yapılıyor diyebilirim. Zira yeni otomobillerde artık petrol( Tam olarak bilmiyorum sadece tahmin) en yuksek verimde yakılıyordur. Spor arabalara baktıgımızda, 400 500 Km hızlara cıkılabilmekte ve 2.5 sn de falan 0-100 hızlanma olmaktadır. Bu da zaten fizik kurallarının neredeyse sonudur. Su yonden sonudur: İnsanın bu hızlara dahayabilmesi acısından. Bildiginiz uzere Volkswagen motorlarında artık TSİ diye bir olay var. Motora hemen her devirde basıncı soguk hava veriliyor. TSİ kısaca su sekilde calısıyor: Cift turbo dedikleri sistem. Ancak İki turbo yok. Bir adet Turbo bir adet de Kopmressor var. Yani motora 500-5000 devir arasında kaliteli hava veriliyor. bu da cok kucuk motorlarla cok buyuk guc ve hız elde etmeye neden oluyor. Ancak atladıgınız bir nokta var. O da benzinin yanabilme kapasitesi. Evet siz motora cok fazla oksijen verebilrsiniz ama benzinin de bir yanma miktarı var. yapılsa bile de soyle bir sorun olur. Cok kaliteli bir motor yapmak gerekli olacaktır. Dediginiz gibi cok yuksek sıcaklıklar meydana gelecektir. Hadi diyelim sogutmayı da sagladınız. Ama bu sefer de cok yuksek bir maliyet ortaya cıkacaktır. Ayrıca sogutma sistemindeki bir arıza aracı kullananın hayatına bile malolabilir. Ayrıca bu isi benzinle yapmak ekonomik olmayacaktır. Ama yine de bilim adına olduktan sonra her sey yapılmalıdır. Zira cenevrede adamlar var mı yok mu bunu bilmek icin milyon dolarlar harcıyorlar. Tekrar tebrikler




  • bu konuyu yeni okudum ilgili arkadaşlar konuyu tekrar okurlarsa devam edebiliriz.

    Bu motora saf oksijen olayını ben ciddi olarak düşünüyorum kendi yaptığım buggy var 1300cc reno 12 motoru kullandım bulunduğumuz bölgede yaylalara falan çıkıyoruz ve zirvelerde motor çekişi mükemmel düşüyor. yoktan drift yapan dağ çamur asfaltta gaz basan bi makina oluşturduk yaptık. ekonomik olsun diye lpg sistemli kullanıyoruz fakat aşırı rampalarda ve rakım yüksek yerlerde performans yetersiz kesiliyor.

    yaptığımız aracı 5 ay gibi sürede test ettik yürür aksamı dayanıklık çeviklik güvenlik %100 olumlu olunca tekrar dağıtıp yeniden daha teknolojik ve ufak kusurlarını iyileştirip topluyoruz sanırım 1 ay gibi sürede bitecek ve saf oksijen denemelerinide yapacağım planım karbiratörden mikserle beslemek saf oksijen tüpüne limiter takıp elektrikli gaz kesici kullanıp konsülden isteğe bağlı açıp kapatılacak limitörden denemeler sonucu en verimli oksijen miktarı ayarlanıp rampalarda deniyeceğiz sonucu bakalım ne olacak.




  • Saf oksijeni, arac yakiti olarak kullanmaniz, PRATIK olarak cok mumkun degil. Saf oksijen normal havada daha fazla yipratici etkiye sahiptir. Aracin parcalarini cok cabuk bozacaktir. Olasi bir kacakta oksijen tanki havaya ucacaktir.

    Teorik faydaya gelince. Ideal hava yakit orani 14.7/1 dir. Saf oksijen kullanarak 100 bg veren bir motordan TEORIK olarak 500 bg alaniz mumkun olur.

    Ancak pratikte pek mumkun degil. Yinede eger ucuz ve kolay okjisen uretiyorsaniz, motora giren havaya bunu ekleyebilireniz. Aracin cekisi artar, daha kisik yakitla daha yuksek performans alabilirsiniz. kullanmaniz mumkun olabilir.
  • Ucuz ve hızlı oksijen üretebiliyorsanız sizi tebrik etmek isterim öncelikle.Ama aracta kullanma konusunda şunuda göz önünde bulundurun .Kimya ögrencisi degilim ama saf oksijen tek basına yanmaz diye biliyorum. Oksijenli kaynakta falan oksijenin yanında propan tüpüde konur. Propan kapatılırsa tiz bir patlama sesi duyulur.Siz oksijeni lpg ye veya sıvı yakıta ek olarak kullanabilirsiniz. Motora giden havaya düşük miktarda ekleyerek yapabilirsiniz bunu . Ama bence bi makina mühendisiyle ortaya cıkıcak ısıyı alınacak verimi falan heseaplayın. Kolay Gelsin.
  • başlık eski bir başlık çok pis hortlamış. başka bir konuda arama yaparken denk geldim ilgimi de çekti. sonucu da merak etmeme rağmen uzun süredir geri dönüş olmamış. ama çoğu kişinin bakış açısından farklı bir bakış açısı lazım sanırım.

    herkes olaya potansiyel 5 kat fazla güç üretmekten giriş yapmış. standart hava yakıt karışımına %21 oranında seyrelmiş oksijen yerine saf oksijen girmesinden bahsedilmiş. peki ya olayın başında karışım oranında değişim yapılacak olursa? atıyorum 1/14 yakıt hava karışımı yerine 1/3 karışım oranıyla (yaklaşık değer) Oksijen verilirse?


    quote:

    Orijinalden alıntı: mbahar92

    Ucuz ve hızlı oksijen üretebiliyorsanız sizi tebrik etmek isterim öncelikle.Ama aracta kullanma konusunda şunuda göz önünde bulundurun .Kimya ögrencisi degilim ama saf oksijen tek basına yanmaz diye biliyorum. Oksijenli kaynakta falan oksijenin yanında propan tüpüde konur. Propan kapatılırsa tiz bir patlama sesi duyulur.Siz oksijeni lpg ye veya sıvı yakıta ek olarak kullanabilirsiniz. Motora giden havaya düşük miktarda ekleyerek yapabilirsiniz bunu . Ama bence bi makina mühendisiyle ortaya cıkıcak ısıyı alınacak verimi falan heseaplayın. Kolay Gelsin.


    arkadaşım oksijen tek başına yanmaz demişsin de oksijen zaten yanmaz. oksijen yakar. yanıcı olan bir diğer madde ile tepkimeye girer ve onunla bileşik oluşturur. bu benzin, mazot, lpg, aseton, alkol, tiner, odun, yağ, kömür, kağıt ya da metbolizma için düşünülürse karbonhidrat, yağ vs... yanıcı olan başka şey yakıcı olan başka şey. konuyu açan arkadaşın da düşüncesi zaten yakıt olarak standart benzin, mazot veya lpg li araçta karışıma hava yerine oksijen vermek. yanan ne ise yanacak olan yine o.

    yaklaşımında doğru olan yön ise en başındaki oksijenin ucuz ve hızlı üretilmesi kısmı.




  • bu açılan konu çok önemli bir konu ve devamının getirilmesinde çok büyük fayda vardır

    suyun elektroliz deneyini bende yaptım küçük bir düzenekle ancak oksijenin ateşi içine çektiğini bilmediğim ve merakım nedeniyle çok feci bir patlama oldu ve haliyle cesaretimi biraz kırdı ses bombası gibi patladı
    şimdi benim düşüncemde şu, benzinli hızar motorunda ilk deneyimi yapmak içiin (örn) bu motor dakikada 1 metreküp hava tahliyesi yapmış olsa bu hava miktarına %2 oranında elektroliz yöntemi ile oksijen versek bu motorun blok petek blok olduğu için tazyikli hava komprasörü akuple etsek diyorum dıştan iyi soğutdu tamam peki piston zarar görürmü acaba bu konuda fikirlerinizi bekliyorum.

    bir başka konu ise kombi ve hermatik sobada, bildiğiniz gibi kombi gazın neredeyse yarısını yakmadan atıyor, aynı yöntemle elektroliz yöntemiyle kombinin yaptığı gaz ısrafını önlemek, tabii kombide tehlike çok değişik farklılık gösterir kazanın deilinip patlaması buhar fışkırması gibi, sanırım elektroliz düzeneğine verilecek olan dc akım'ın voltajını bir hamlede değil birkaç günde yapılmalı kanımca

    paylaştıkça çoğalan tek şey bilgi ise paylaşalım o zaman




  • Saf oksijen gazı üretmenin en iyi yolu hava ayrıştırma tesisidir.Yuksek saflıkta oksijen gazı ancak böyle elde edilbilir.Elektroliz yönteminde hidrojen gazı da açığa cıkacaktır.Bu sebebten sudan çıkan gaz oksijen ve hidrojen olacaktır burada en ufak ısı yada statik elektrik patlamalara sebeb olacaktır. Motorda oksijen zenginleştirilmesi ile pistonların erime söz kunusu olabilir.Motorların pistonları benzinile patlama ısısına göre ayarlanmıştır.Isı yükselirse pistonlar eriyecekir.Demir çelik ark ocakları bu prensiple prensiple çalışmaktadır.
    araçlarda yakıtsız mini elektroliz yöntemile sadece su ile araba var yada yakıt düşürme var.https://www.youtube.com/watch?v=JUz0J6tHuDw
  • Motora saf oksijen verilmesinin uygun koşullarda hiçbir zararı olmaz.Bugünkü turbo sistemindeki amaç budur zaten.yanma odalarına daha fazla oksijen basarak kaliteli yanma.Misal olarak siz bir yanma odasına bir saniyede bir cm küp oksijen vermeniz gerekirken 5 cm küp verirseniz belki olumsuz sonuçları olabilir.Buda muamma Çünkü oksijen tek başına yanmaz.yeterli yakıt gerekli .Bu tarz motorlarin ve sistemlerin uretilmemesinin ardında başka zorluklar olduğunu düşünüyorum.dolum üretim nakliye kar zarar arz talep Vs Vs.türbo ise sürekli istenen miktarda oksijeni motora bastığı için ver dolum sorunu olmadığından daha pratik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.