Şimdi Ara

Motoru Hararet Yapmış Krankı Değişmiş Araba Alınır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir tane 2005 150 binde 1.4 dizel fiesta var daha önce aracın hararet yaptığını ve motorun krankına kadar yenilendiğini söylüyor. Uyum problemi vs gibi şeyler olabilir mi ? Bu araç motor teste % 90 ççıksa bile alınır mı ? Sonrada birşeyler olması mümkün mü ?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: crzystyle

    adam yeni yaptırmış zaten gelecekteki ne gibi masraf çıkarır sorun o benim için masraf çıkarmaması gerekmez mi ? kaporta temiz
    Şerefli usta tarafından yapılmış ise gözü kapalı alınır. Şerefsiz usta tarafından yapılmış ise, koşarak kaçılır. Bu bağlamda aracı yapan ustaya gidip konuşmak gerekir. Sanayide saygın bir abi ise, adı yeterlidir.

    Kurcalanmış motor, oynanmış krank falan gibi tabirler, anlamsız pimpirikliler içindir. Motor çok basit bir mekanizmadır. Muamma, çözülmesi güç arızalar çıkaran motorlar 30 yılda bir elin parmağını geçmez. Motor bozulabilir, düzgün tamir edilirse bir o kadar daha kullanılır. Edilmezse erken cortlar. O yüzden bütün mesele, motora kimin dokunduğudur. "Bir kere ayarı kaçıp, bir daha düzen tutmayan motor" şehir efsanesidir mesela. Kesin sorunlu bir parça değişimi pahalı diye atlanıyordur, o sorunlu parça sebebi ile motoru başka yerleri arızalanıyordur... Neticede bir otomobil motorunda, hele ki bizim bindiğimiz arabaların motorunda muamma bir mesele yoktur. En tespiti zor meseleler elektronik arızalarıdır. O bile çocuk oyuncağı şimdi.

    O yüzden tek faktör var abi. Şerefli usta. Şerefli usta yalap şap iş yapmaz mı? Kendisine öyle yapılması söylenirse öyle yapar. Ama şerefli ustaya gidip abi bu araba nasıl diye sormaya gidersen ve yalap şap iş yapmışsa "süpper araba bee! 300.000 götürür!" falan demez. Derdini, potansiyel belasını anlatır. O yüzden araç böyle bir ustanın elinden çıkmamışsa, kendi riskin diyorum. Fiesta gibi çok kolay bulunan bir arabada değmez. Ancak usta güvenilir ise, gayet de değer.
  • Aslina uygun olarak kaliteli iscilikle yapildiysa fiyati da uygun olursa alinir. Yok normal fiyatsa motoru kurcalanmis diye almam ben olsam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motorun ellendiğini motora bakan usta anlayabilir mi acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crzystyle

    Bu motorun ellendiğini motora bakan usta anlayabilir mi acaba

    Motorun ic kisminda duzeltme oldugu icin anlasilmaz. Aslina bakarsan dedigim gibi. Duzgun yapildiysa sorun olmaz. Ancak psikolojik olarak almak istemem ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alınır da fiyatının uygun olması lazım gelecekteki masraflari hesaplattirip piyasa değerinden düsürün. Eğer motor sağlam yapıldıysa o zaman bingo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence ortadan ikiye bolunmus araba bile alinir. Yeterki kaynak isciligi iyi olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • batkent B kullanıcısına yanıt
    adam yeni yaptırmış zaten gelecekteki ne gibi masraf çıkarır sorun o benim için masraf çıkarmaması gerekmez mi ? kaporta temiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şerefli usta tarafından yapılmış ise gözü kapalı alınır. Şerefsiz usta tarafından yapılmış ise, koşarak kaçılır. Bu bağlamda aracı yapan ustaya gidip konuşmak gerekir. Sanayide saygın bir abi ise, adı yeterlidir.

    Kurcalanmış motor, oynanmış krank falan gibi tabirler, anlamsız pimpirikliler içindir. Motor çok basit bir mekanizmadır. Muamma, çözülmesi güç arızalar çıkaran motorlar 30 yılda bir elin parmağını geçmez. Motor bozulabilir, düzgün tamir edilirse bir o kadar daha kullanılır. Edilmezse erken cortlar. O yüzden bütün mesele, motora kimin dokunduğudur. "Bir kere ayarı kaçıp, bir daha düzen tutmayan motor" şehir efsanesidir mesela. Kesin sorunlu bir parça değişimi pahalı diye atlanıyordur, o sorunlu parça sebebi ile motoru başka yerleri arızalanıyordur... Neticede bir otomobil motorunda, hele ki bizim bindiğimiz arabaların motorunda muamma bir mesele yoktur. En tespiti zor meseleler elektronik arızalarıdır. O bile çocuk oyuncağı şimdi.

    O yüzden tek faktör var abi. Şerefli usta. Şerefli usta yalap şap iş yapmaz mı? Kendisine öyle yapılması söylenirse öyle yapar. Ama şerefli ustaya gidip abi bu araba nasıl diye sormaya gidersen ve yalap şap iş yapmışsa "süpper araba bee! 300.000 götürür!" falan demez. Derdini, potansiyel belasını anlatır. O yüzden araç böyle bir ustanın elinden çıkmamışsa, kendi riskin diyorum. Fiesta gibi çok kolay bulunan bir arabada değmez. Ancak usta güvenilir ise, gayet de değer.




  • Bir diğer bakış açısıyla, öye bir hararet yapmış ki kranka kadar bozmuş :)

    Bu motorun eklektrik soketlerinden, motora yakın sensör ve elektroniklerinden sorunlar çıkabilir ilerde.
  • Korkulu rüya göreceğine uyanik kal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor yapılalı henüz 2000 km olmuşsa ben çekinirim açıkçası. Ha motor yapılmış üstüne 40 bin km binilmişse daha rahat alırım.
  • Daha büyük sınıf, özel bir araç olsa alınır inceletilir bakılır alınır ama o sınıf o model araca ben yaklaşmam. Malum popülasyon acımadan biniyor o sınıflara...
    %90 çıkıyorsa zaten alınmaz :) rektefiye dediğimiz motor yapılmış deniyorsa 2005 de olsa öyle düşük çıkmamalı motor.
  • İyi yapılmışsa alınır hocam. Bir kaç sene önce conta yakan 10-15bin liralık bir aracimi hiç bir masraftan kaçmayarak 3bin lira harcayarak en iyi ustaya yaptırdım. Usta bir sorun çıkarsa 2-3bin km içinde çıkar dedi, çıkmazsa yıllarca binersin dedi. Çıkmadı ve dediği gibi hem yakıt düştü, hem performans arttı. Yani iyi yapılmışsa, ellenmemis aractan bile iyi olabilir ama usta işin hilesine kactiysa basın agriyabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crzystyle

    adam yeni yaptırmış zaten gelecekteki ne gibi masraf çıkarır sorun o benim için masraf çıkarmaması gerekmez mi ? kaporta temiz

    hocam şimdi motor tam yapılmamıştır tekrardan üst kapak açtırır. Devirdaim enjektörler sağlam değidlir arıza verir. Klimada sıkıntı vardır arıza verir. Siz aracın motor dışnıdaki diğer aksamlarını da düşünün. Burdan bir şey söylemek yanlış olur. 140bin çok km değil fakat doğru ve düzgün ise
  • demeseydi normal diye alırdın ve ya kim olsa alırdı nereden bileceksin krankına kadar yenilendiğini. krankına kadar yenilenen arabaya demekki yatak sardırmışlar ki değişmiş. neyse her şey testte çıkar fiyatı nasıl.
  • nuri37781 N kullanıcısına yanıt
    Hocam haklısın. kendi söylediği yoksa anlamak mümkün değil. fiyat 1.5-2 bin uygun sayılır. 23 istiyor:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crzystyle -- 12 Ağustos 2015; 0:05:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crzystyle

    Hocam haklısın. kendi söylediği yoksa anlamak mümkün değil. fiyat 1.5-2 bin uygun sayılır. 23 istiyor:)

    bu modele karşı sempatin mi var? illaki alacaksan motoru oynanmamış bulursun başka bu işlerde acele etmeye gere yok hocam. ama bu aracı almak istiyorsan normal motoruna dokunulmamış modelin çalışmasını dinle ve alacağın arabanın kini dinle bi anormallik var mı bak zaten daha sonrada motorcuya servise ekspertize sokarsın. düzgün de yapılmış olabilir motor bakmadan bilinmez. motor değilde başka bi çözemediği sorunda olabilir bu yüzden 2 bin uyguna bırakıyordur. bu seneryoları çürütmek için iyice baktırmak lazım yada tamamen vazgeçmelisin :D
  • nuri37781 N kullanıcısına yanıt
    Hocam sempatim yokta. 23-24 bütcem var. O fiyata alınabilcek daha iyi bir araba yok diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.