Şimdi Ara

motorum yağ yakmıyor ama duman atıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
27.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracım 2004 model clio dizel şu anda 70.000 km civarı aracımda yağ çubuğunu sürekli kontrol ederim yağ yakma namına bişey yok , ama motoru stop ettiğimde yağ kapağını açtığımda bir miktar duman çıkıyor , aracın çekişi iyi yakıt tüketimi normal ama yağ kapağını açınca çıkan duman sinir ediyor beni sizce motor isteme zamanımı geliyor yoksa ileride açacağı bir sorunun habercisimi ?



  • motoru stop ettiğinizde ve yağ kapağını açtığınızda hazneden çıkan duman uzun süre devam etmiyor ise normaldir..sonuçta ortada bir sorun yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    motoru stop ettiğinizde ve yağ kapağını açtığınızda hazneden çıkan duman uzun süre devam etmiyor ise normaldir..sonuçta ortada bir sorun yok..
    uzun süre devam etmiyor hocam kapağı açtığım anda çıkıyor 1-3 saniye ondan sonra kesiliyor , bu bütün arabalarda böylemidir ? hiç çıkmaması gerekmezmi ? motordan duman çıkınca ömrünün azaldığını motor istediğini filan okumuştumda kafama takıldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    uzun süre devam etmiyor hocam kapağı açtığım anda çıkıyor 1-3 saniye ondan sonra kesiliyor , bu bütün arabalarda böylemidir ? hiç çıkmaması gerekmezmi ? motordan duman çıkınca ömrünün azaldığını motor istediğini filan okumuştumda kafama takıldı

    Alıntıları Göster
    motor çalıştığı sürece motor soğutma suyu ısındığı gibi yağ da ısınır ve motoru durdurduktan sonra hemen kapağı açıyorsanız buhar çıkması normaldir..ayrıca orjinal km deyse ve başka bir sıkıntı yoksa 70.000 km deki dizel bir renault motorunun sizin sıkıntıya düştüğünüz bir durum yaratması mümkün değildir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    motor çalıştığı sürece motor soğutma suyu ısındığı gibi yağ da ısınır ve motoru durdurduktan sonra hemen kapağı açıyorsanız buhar çıkması normaldir..ayrıca orjinal km deyse ve başka bir sıkıntı yoksa 70.000 km deki dizel bir renault motorunun sizin sıkıntıya düştüğünüz bir durum yaratması mümkün değildir...

    Alıntıları Göster
    aracım orjinal km de , ama bazı yerlerde özellikle galericiler renault motorunun çabuk bittiğini 100,000 i devirmeyeceğini filan söylüyorlar bende motor yağ kapağından kısa süreli duman çıkınca tereddüt ettim işin gerçeği geçenlerde renault servisine gittim onlarda galericiler benzinli araba satamayınca yalanlarla milleti kandırıyorlar demişlerdi, kim haklı kim haksız bilmiyorum ama aracımı çok seviyorum ve daha uzun süreler binmeye niyetim var çünkü aracımdan daha ekonomik vede performanslı araba yok şu anda piyasada,,,
    işçiliği ve kaporta biraz kötü o kadar, marka fanatiği kesinlikle değilim ama devir ekonomi devri beni düşünen aracı bende düşünürüm inşallah motoru sıkıntı yaratmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 15 Eylül 2007; 7:42:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    aracım orjinal km de , ama bazı yerlerde özellikle galericiler renault motorunun çabuk bittiğini 100,000 i devirmeyeceğini filan söylüyorlar bende motor yağ kapağından kısa süreli duman çıkınca tereddüt ettim işin gerçeği geçenlerde renault servisine gittim onlarda galericiler benzinli araba satamayınca yalanlarla milleti kandırıyorlar demişlerdi, kim haklı kim haksız bilmiyorum ama aracımı çok seviyorum ve daha uzun süreler binmeye niyetim var çünkü aracımdan daha ekonomik vede performanslı araba yok şu anda piyasada,,,
    işçiliği ve kaporta biraz kötü o kadar, marka fanatiği kesinlikle değilim ama devir ekonomi devri beni düşünen aracı bende düşünürüm inşallah motoru sıkıntı yaratmaz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    aracım orjinal km de , ama bazı yerlerde özellikle galericiler renault motorunun çabuk bittiğini 100,000 i devirmeyeceğini filan söylüyorlar bende motor yağ kapağından kısa süreli duman çıkınca tereddüt ettim işin gerçeği geçenlerde renault servisine gittim onlarda galericiler benzinli araba satamayınca yalanlarla milleti kandırıyorlar demişlerdi, kim haklı kim haksız bilmiyorum ama aracımı çok seviyorum ve daha uzun süreler binmeye niyetim var çünkü aracımdan daha ekonomik vede performanslı araba yok şu anda piyasada,,,
    işçiliği ve kaporta biraz kötü o kadar, marka fanatiği kesinlikle değilim ama devir ekonomi devri beni düşünen aracı bende düşünürüm inşallah motoru sıkıntı yaratmaz

    reno nun 1.8 olan clio rsi ve europa 1.8 olan benzinli modellerinin motor ömürlerinin çok kısa olduğunu duymuştum,hatta clio rsi nin bizzat şahit olmuşumdur 97 senesinde sıfır alınmıştı sene 2001 de ve 150 bin kmye geldiğinde 1000 km de 1 litre yağ yakıyordu,daha sonra araştırdığımda bu modellerde 200 bin km yapanı duymadım,hatta 110 binde motor yaptıranı bile duyduk,tabi bu araçların seri ve devirli kullanıldığını düşünürsek 200 bini görmemesi normal olabilir.ben renonun motorlarının kuvvetli ancak kısa ömürlü olduğuna inanırım.
    saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagleanddog

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    aracım orjinal km de , ama bazı yerlerde özellikle galericiler renault motorunun çabuk bittiğini 100,000 i devirmeyeceğini filan söylüyorlar bende motor yağ kapağından kısa süreli duman çıkınca tereddüt ettim işin gerçeği geçenlerde renault servisine gittim onlarda galericiler benzinli araba satamayınca yalanlarla milleti kandırıyorlar demişlerdi, kim haklı kim haksız bilmiyorum ama aracımı çok seviyorum ve daha uzun süreler binmeye niyetim var çünkü aracımdan daha ekonomik vede performanslı araba yok şu anda piyasada,,,
    işçiliği ve kaporta biraz kötü o kadar, marka fanatiği kesinlikle değilim ama devir ekonomi devri beni düşünen aracı bende düşünürüm inşallah motoru sıkıntı yaratmaz

    reno nun 1.8 olan clio rsi ve europa 1.8 olan benzinli modellerinin motor ömürlerinin çok kısa olduğunu duymuştum,hatta clio rsi nin bizzat şahit olmuşumdur 97 senesinde sıfır alınmıştı sene 2001 de ve 150 bin kmye geldiğinde 1000 km de 1 litre yağ yakıyordu,daha sonra araştırdığımda bu modellerde 200 bin km yapanı duymadım,hatta 110 binde motor yaptıranı bile duyduk,tabi bu araçların seri ve devirli kullanıldığını düşünürsek 200 bini görmemesi normal olabilir.ben renonun motorlarının kuvvetli ancak kısa ömürlü olduğuna inanırım.
    saygılar

    Alıntıları Göster
    bu bence son derece duygusal bir yaklaşım.bu araçlar adı üzerinde binek araçlar ve 150 bin km de standart binek otomobillerin motor bitirmesi imkan dahilinde değil..binek araçlarında aşırı zorlamalarda 20 bin km de de motor bitirmek mümkündür ama bunun için özel çaba gerekir..sonuçta motor hacmi ne olursa olsun binek otomobillerde 100-150 bin km civarlarında normal kullanımlarda motor bitirmek mümkün değildir..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor yağ atıyor
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    bu bence son derece duygusal bir yaklaşım.bu araçlar adı üzerinde binek araçlar ve 150 bin km de standart binek otomobillerin motor bitirmesi imkan dahilinde değil..binek araçlarında aşırı zorlamalarda 20 bin km de de motor bitirmek mümkündür ama bunun için özel çaba gerekir..sonuçta motor hacmi ne olursa olsun binek otomobillerde 100-150 bin km civarlarında normal kullanımlarda motor bitirmek mümkün değildir..

    Alıntıları Göster
    evet 160 binde 110bg clio rsi nin motoru bitti ve aracı sadec iki kişi kullandık kesinliklede hor kullanmadık tabiki devirli kullandık ama bu arasıra 5000 devir olmuştur maksimum,isteyen araştırsın bu clio rsi nin 250 bin km göreni yok.en azından biz görmedik duymadık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagleanddog

    evet 160 binde 110bg clio rsi nin motoru bitti ve aracı sadec iki kişi kullandık kesinliklede hor kullanmadık tabiki devirli kullandık ama bu arasıra 5000 devir olmuştur maksimum,isteyen araştırsın bu clio rsi nin 250 bin km göreni yok.en azından biz görmedik duymadık.

    Alıntıları Göster
    renonun Benzinli motorlarının da ömrü az yani ? ilginç ? peki motor bittiği nerden anlaşılıyor ? yani siz nasıl anladınız ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    renonun Benzinli motorlarının da ömrü az yani ? ilginç ? peki motor bittiği nerden anlaşılıyor ? yani siz nasıl anladınız ??

    Alıntıları Göster
    duman atma ile ilgili


    aslında duman atmanın tek sebebi yağ yakma değildir. yakıt deposundan enjektör veya karbüratöre kadar olan YAKIT GÜZERGAHI nda eğer bir şekilde kurum oluşmuşsa buda duman yapar. çaresi alkol içermeyen bir yakıt katkısıdır. sık kullanılmasınıda tavsiye edemeyeceğim. ama böylesi mide ağrılarına son verebilir

    iyi forumlar

    alieser




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alieser

    duman atma ile ilgili


    aslında duman atmanın tek sebebi yağ yakma değildir. yakıt deposundan enjektör veya karbüratöre kadar olan YAKIT GÜZERGAHI nda eğer bir şekilde kurum oluşmuşsa buda duman yapar. çaresi alkol içermeyen bir yakıt katkısıdır. sık kullanılmasınıda tavsiye edemeyeceğim. ama böylesi mide ağrılarına son verebilir

    iyi forumlar

    alieser

    Alıntıları Göster
    BU GÜN TESTE GÖTÜRDÜM ARACIMI 2004 MODEL CLIO SYSMBOL DCI ÖNCE SERVİSTE TEST EDİLDİ HERŞEY NORMAL MOTOR 10 NUMARA DENİLDİ , DUMAN OLAYINI SORDUM 2007 MODEL CLİO III GETİRDİLER 13000 KM DE ONDADA MOTORU STOP EDİP KAPAĞI YAĞ KAPAĞINI AÇINCA 1-2 SANİYE DUMAN ÇIKTI NEYSE ONDAN SONRA İÇİM RAHATLADI
    MOTORUN DUMAN ATMASI TESTİ İSE ŞÖYLE OLUYORMUŞ MOTOR ÇALIŞIRKEN YAĞ ÇUBUĞU ÇEKİLİR GRİ VEYA SİYAH DUMAN VARSA VEYA SON GÜNLERDE ÇEKİŞTEN DÜŞMÜŞSE YADA YAĞ EKSİLTİYORSA O ARABAYA YAVAŞ YAVAŞ YOL VERMENİN YADA REKTEFİYE ZAMANI GELMİŞTİR ( SERVİS SÖYLEDİ )

    MALUM DİZEL ARABALARLA YENİ YENİ TANIŞIYORUZ TEREDDÜTLERİMİZ ÇOK AMA FAZLACA BUNLARLA İLGİLİ AÇIKLAYICI BİLGİLERE PEK RASTLAYAMIYORUZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 22 Eylül 2007; 3:15:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    BU GÜN TESTE GÖTÜRDÜM ARACIMI 2004 MODEL CLIO SYSMBOL DCI ÖNCE SERVİSTE TEST EDİLDİ HERŞEY NORMAL MOTOR 10 NUMARA DENİLDİ , DUMAN OLAYINI SORDUM 2007 MODEL CLİO III GETİRDİLER 13000 KM DE ONDADA MOTORU STOP EDİP KAPAĞI YAĞ KAPAĞINI AÇINCA 1-2 SANİYE DUMAN ÇIKTI NEYSE ONDAN SONRA İÇİM RAHATLADI
    MOTORUN DUMAN ATMASI TESTİ İSE ŞÖYLE OLUYORMUŞ MOTOR ÇALIŞIRKEN YAĞ ÇUBUĞU ÇEKİLİR GRİ VEYA SİYAH DUMAN VARSA VEYA SON GÜNLERDE ÇEKİŞTEN DÜŞMÜŞSE YADA YAĞ EKSİLTİYORSA O ARABAYA YAVAŞ YAVAŞ YOL VERMENİN YADA REKTEFİYE ZAMANI GELMİŞTİR ( SERVİS SÖYLEDİ )

    MALUM DİZEL ARABALARLA YENİ YENİ TANIŞIYORUZ TEREDDÜTLERİMİZ ÇOK AMA FAZLACA BUNLARLA İLGİLİ AÇIKLAYICI BİLGİLERE PEK RASTLAYAMIYORUZ

    Alıntıları Göster
    eczane - eve gidin ilaç almanıza gerek yok . nane limon kaynatın derse...
    itfaiye - kovayla söndürürsünüz siz o yangını , bizim gelmemeize gerek yok hadi hadi derse
    o zaman serviste rektefiyeye gerek yok diyebilir.

    arkadaşlar- saygı duymakla beraber siz servistekileri ombudsman mı sanıyorsunuz ? servisteki bir ustanın bilgi ve deneyimi benden fazla olsaydı ben buralara bir kelime bile yazmazdım. aralarında kendilerini geliştiren var ama belki bir kaçıdır. çoğunluğu ustacı metodla bir öncekinin öğrettiğiyle. hepsi demiyorum bakın. kendini iyi yetiştiren arkadaşlarla karşılaştım. ya artık insanlar arabadan hiç anlamıyor, ustanın bilgisi ona deniz derya geliyor. yada ..


    neyse..kızdım yine. keseyimde bitsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    renonun Benzinli motorlarının da ömrü az yani ? ilginç ? peki motor bittiği nerden anlaşılıyor ? yani siz nasıl anladınız ??

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    renonun Benzinli motorlarının da ömrü az yani ? ilginç ? peki motor bittiği nerden anlaşılıyor ? yani siz nasıl anladınız ??

    ciddi biçimde yağ yakmaya başlamıştı ve eski performansından eser yoktu,uzun yolda 200 km yi görüyordu ama
    çok yağ yakıyordu motor yaptırdık ama ilk senelerdeki orjinal yırtıcılığı yoktu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagleanddog

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    renonun Benzinli motorlarının da ömrü az yani ? ilginç ? peki motor bittiği nerden anlaşılıyor ? yani siz nasıl anladınız ??

    ciddi biçimde yağ yakmaya başlamıştı ve eski performansından eser yoktu,uzun yolda 200 km yi görüyordu ama
    çok yağ yakıyordu motor yaptırdık ama ilk senelerdeki orjinal yırtıcılığı yoktu.

    Alıntıları Göster
    kompresyon ölçümüde motor hakkında bilgi verebilir. hemde ölçmesi çok kolay.

    satın alacağınız arabalar veya arabanızın şu anki durumu için tavsiye ederim

    alieser




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alieser

    kompresyon ölçümüde motor hakkında bilgi verebilir. hemde ölçmesi çok kolay.

    satın alacağınız arabalar veya arabanızın şu anki durumu için tavsiye ederim

    alieser

    Alıntıları Göster
    bu komp testi nerelerde yapılır ? kim yapar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    bu komp testi nerelerde yapılır ? kim yapar ?

    Alıntıları Göster
    merhaba
    kompresyon testi motorun gözlerinin (silindir) ne kadar vurduğunu ölçer. yani her silindirin ne kadar basınç oluşturabildiğini veya motorun ne kadar güç üretebildiğini. hırdavatçılarda 35 ytl civarında satılan saat benzeri bir basınç ölçer vardır. bujileri çıkarıp bujinin çıktığı yere bu kompresörmetrenin plastik ucu bastırılıp tam gaz marşa basılır (motor sicakken ) her göz ayrı ayrı ölçülür. mesela değerler 18-16-19-17 dir. (sonra Motor Silk çalkalanır. motor yağına ilave edilir. 20 km dolaşılıp aynı yere gelinir. tekrar bujiler çıkarılıp kompresyonlar ölçüldüğünde sonuç şaşırtıcıdır. 21-21-21-21)

    sanayilerde tüm motor tamircileri rektefiyeciler ölçer. onlar bu işlemi hangi silindirin bozuk olduğunu anlamada kullanır. yaklaşık tüm işlem 20 dakika sürer.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    bu komp testi nerelerde yapılır ? kim yapar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alieser

    merhaba
    kompresyon testi motorun gözlerinin (silindir) ne kadar vurduğunu ölçer. yani her silindirin ne kadar basınç oluşturabildiğini veya motorun ne kadar güç üretebildiğini. hırdavatçılarda 35 ytl civarında satılan saat benzeri bir basınç ölçer vardır. bujileri çıkarıp bujinin çıktığı yere bu kompresörmetrenin plastik ucu bastırılıp tam gaz marşa basılır (motor sicakken ) her göz ayrı ayrı ölçülür. mesela değerler 18-16-19-17 dir. (sonra Motor Silk çalkalanır. motor yağına ilave edilir. 20 km dolaşılıp aynı yere gelinir. tekrar bujiler çıkarılıp kompresyonlar ölçüldüğünde sonuç şaşırtıcıdır. 21-21-21-21)

    sanayilerde tüm motor tamircileri rektefiyeciler ölçer. onlar bu işlemi hangi silindirin bozuk olduğunu anlamada kullanır. yaklaşık tüm işlem 20 dakika sürer.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    bu komp testi nerelerde yapılır ? kim yapar ?


    Alıntıları Göster
    benim araba dizel bu arada motor silklemi yapılır bu kompresyon testi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mendel50

    benim araba dizel bu arada motor silklemi yapılır bu kompresyon testi ?

    Alıntıları Göster
    kompresyon testi kompresyon ölçme saati ile yapılır. bir nevi basınçölçer diyeciliriz. hırdavatçılarda 35 ytl civarında. ama almanıza gerek yok , bütün rektefiyecilerde vardır. dizelin ölçümü benzinliye göre biraz daha fazla zaman alır. 45 dk gibi. motor silk i konunun arasına sıkıştırma sebebim en ucuz kompresyon arttırma yöntemidir. karaman il özel idaresi ( eski adıyla köy hizmetleri) motor silk e teşekkür yazısında ürün uygulandıktan 40 dakika sonra tekrar kompresyon ölçtüklerinde %18 artmış olduğunu tespit etmiş. raporu bende var. tarayıp siteye atarım.www.anadestek.com


    iyi forumlar


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    benim araba dizel bu arada motor silklemi yapılır bu kompresyon testi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alieser

    kompresyon testi kompresyon ölçme saati ile yapılır. bir nevi basınçölçer diyeciliriz. hırdavatçılarda 35 ytl civarında. ama almanıza gerek yok , bütün rektefiyecilerde vardır. dizelin ölçümü benzinliye göre biraz daha fazla zaman alır. 45 dk gibi. motor silk i konunun arasına sıkıştırma sebebim en ucuz kompresyon arttırma yöntemidir. karaman il özel idaresi ( eski adıyla köy hizmetleri) motor silk e teşekkür yazısında ürün uygulandıktan 40 dakika sonra tekrar kompresyon ölçtüklerinde %18 artmış olduğunu tespit etmiş. raporu bende var. tarayıp siteye atarım.www.anadestek.com


    iyi forumlar


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    benim araba dizel bu arada motor silklemi yapılır bu kompresyon testi ?


    Alıntıları Göster
    Sn Ali Eser herkes buji sökme takım taklavat kullanma konusunda deneyimli değildir bizler gibi. Bazı işleri üstadlarına bırakalım. Onlar baksın. Nasıl forumda yazmayla bir doktorun yerine ameliyat yapamaz veya bir igne vuramazsak buda onun gibi.

    Yeni nesil araçlar biliyorsunuz çok hassas bir kablo bile yerinden çıksa baş ağrıtıyor.

    Sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 34_gurcangurel

    Sn Ali Eser herkes buji sökme takım taklavat kullanma konusunda deneyimli değildir bizler gibi. Bazı işleri üstadlarına bırakalım. Onlar baksın. Nasıl forumda yazmayla bir doktorun yerine ameliyat yapamaz veya bir igne vuramazsak buda onun gibi.

    Yeni nesil araçlar biliyorsunuz çok hassas bir kablo bile yerinden çıksa baş ağrıtıyor.

    Sevgiler.

    Alıntıları Göster
    elbette,






    quote:

    Orjinalden alıntı: 34_gurcangurel

    Sn Ali Eser herkes buji sökme takım taklavat kullanma konusunda deneyimli değildir bizler gibi. Bazı işleri üstadlarına bırakalım. Onlar baksın. Nasıl forumda yazmayla bir doktorun yerine ameliyat yapamaz veya bir igne vuramazsak buda onun gibi.

    Yeni nesil araçlar biliyorsunuz çok hassas bir kablo bile yerinden çıksa baş ağrıtıyor.

    Sevgiler.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.