|
Bildirim
|
İngilizce bilmiyorsanız İngilizce bölüm okumayın! Yabancı dilde eğitim bir yabancı dil eğitim yöntemi değildir. Öncelikli amaç mühendislik eğitimi almaktır, yabancı dil değil!
Mühendislikte en temel öncül İngilizcedir yazan olmuş. %100 İngilizce eğitim olmazsa olmaz diyen olmuş. El insaf! Bu kadar da abartılmaz. Mühendislikte en temel öncül matematiktir! Bu sözleri söyleyenler yüksek ihtimalle iş hayatı için söylüyor. Ama yine de karıştırıyorlar. Kişi mühendislik mi yapacak profesyonel tercümanlık mı? Etmeyin. Daha önce yazdıklarımı tekrar yazmaya uğraşmak istemiyorum. Başka bir konuya yazdığım cevabı buraya da kopyalıyorum. Teknoloji fakültesi, mühendislik fakültesi tartışmalarına girmek istemiyorum. Yalnızca yabancı dil eğitimi ve yabancı dilde eğitim hakkında birkaç şey yazacağım. Sayın kutahyali4343 öyle bir anlatmış ki, gören de Türkiye'de yabancı dille eğitim yapan kurumlardan çıkan herkes C2 düzeyinde İngilizce biliyor sanacak. 1- Yabancı dilde eğitim ile yabancı dil eğitimi farklı şeylerdir. Yabacı dilde eğitim bir yabancı dil öğrenme/öğretme yöntemi değildir. 2- Yabancı dil bilmeyen bir öğrencinin, dil öğrenmek için yabancı dille eğitim yapılan bir yeri tercih etmesi yanlıştır. Çünkü yabancı dil bilmeden yabancı dille eğitim yapılamaz. İngilizce'yi yeterince bilmeyen bir öğrenci derslerin İngilizce olduğu bir bölüme gittiğinde anlama seviyesi düşecektir. Yalnızca ders esnasında değil ders çalışırken de yabancı dil bu öğrenciyi yavaşlatacaktır. İnsan en hızlı anadilinde okur. En iyi anladığı dil anadilidir. Yabancı dil yüzünden öğrencinin yaşayacağı yavaşlık öğrenciyi dersten bile soğutabilir. Öğrenciler yeri gelir anadilinde bile bazı konuları anlamakta zorluk çeker. Yabancı bir dilde ise durumun vahimliğini anlatmaya gerek bile yok. Öğrencilerin, yabancı dille işlenen derslerde daha düşük soru sorma eğilimi; anadili kadar iyi anlamadığı için derse ilgisizliği, motivasyon kaybı gibi gerçekler de göz ardı edilmemelidir. Şu soru ile bu maddeyi kısaca özetleyebiliriz. Birincil hedef mühendislik eğitimi almak mı? Yoksa yabancı dil öğrenmek mi? Eğer birincil hedef mühendislik eğitimi almaksa yabancı dille eğitim uğruna mühendislik eğitiminin niteliğinden ödün verilmesi yanlıştır. Yabancı dil bir amaç değil araçtır. 3- İkinci maddeye şöyle bir itirazda bulunulabilir: "Yeterlik sınavını geçemeyenler hazırlık okuyor. Orada yabancı dil öğreniyorlar." Bu itiraz da yanlıştır. En azından üniversitelerin birçoğu için yanlıştır. 2016-2017 öğretim yılında ben de Gazi'de hazırlık okudum. Öğrenci, hazırlıkta verilenlerle yetiniyorsa/yetindiyse dersleri iyi anlayabilecek kadar İngilizce öğrenmiyor. Üniversitenin sınavlardan istediği puanlar ve CEFR karşılıkları şöyle. YDS 60 - B1 TOEFL IBT 72 - B2 PTE 55 - B2(B1+'da diyebiliriz. Zira PTE'de B2' 51-79 aralığında. B2 ortalama değeri ise 59 olarak verilmiş.) Kısmen İngilizce bölümlerin hazırlığında kullanılan son kitabın seviyesi ise B1+(Speakout Intermediate) Okulun hedefi için B1+ dememizde sanırım bir sakınca yok. Hatta B1 diyelim. Önemli değil. British Council'in 2016 başında yayınladığı rapora göre de hazırlık eğitimi sonunda en azından B1+(bazı bölümler için B2) seviyesine ulaşılması öneriliyor. Yine aynı raporda hazırlık sınıfının yalnızca %100 İngilizce bölümler için olması gerektiği önerilmiş.[1] Şimdi gelelim Gazi öğrencilerine. Hazırlıkta geçme notu 60. Yıl sonunda finalle beraber ortalaması 60 olanlar hazırlığı geçiyor. Eğer Gazi B1 hedefinde samimi ise eğitimini ona göre verdiğini iddia ediyorsa 60'la geçen bir öğrencinin en az B1 seviyesinde olması gerekir. Oysa Gazi'nin hazırlığında okul ortalaması ~90 olan bir öğrencinin YDS puanı ~50. Yukarıda da belirtildiği gibi YDS'de 60'ın karşılığı B1. Bu öğrenci YDS'den 50 değil 60 alsa dahi yine de hedefe ulaşılamamıştır. Çünkü hedef, okul ortalaması 60 olan birinin YDS'den en az 60(B1) almasıydı. Yalnızca bir öğrenci üzerinden verilen örnek yeterli olmayabilir. Biraz daha açayım. Kısmen İngilizce(%30) bölümlerin hazırlığında ~900 kişi vardı. Bunların ~600'ünün yıl ortalaması 75+ olmadığı için final sınavına girdiler. 3'te 2sinin ortalaması 75'ten aşağı. Sizin yukarıda bölüme değindiniz gibi hazırlık da öğrenciyi zorlamıyor. Siz de öğrencilerin yabancı dil hususunda bireysel çalışma yapmayacağını okulun zorlaması gerektiğini belirtmiştiniz: Eğer üniversiteye gelmiş öğrencilerin hâlâ birileri tarafından iteklenmesi gerektiğini düşünüyorsanız maalesef hazırlıkta da böyle bir şey yok. Müfredat deseniz o da yeterli değil. Üniversiteye gelmiş öğrencilerin de öğrenmek için hâlâ birileri tarafından iteklenmesi bence yanlış. 18+ yaşındaki bir birey öğrenmek için birilerinin zorlamasına ihtiyaç duymamalı. 4- Eğitim dili İngilizce olmayınca mesleki İngilizce öğrenilmez diye bir şey mi var? Aksine mesleki İngilizce'yi öğrenmek daha kolay. Teknoloji fakültesi tartışmasına girmek istemiyorum. Ama teknoloji fakültesinin dersleri arasında da Teknik İngilizce 1-2 var. Sırf teknik konuların İngilizcelerini öğrenmek için bütün dersleri İngilizce görmeye gerek yok. Teknik İngilizce konusuna girmişken bir şeyden daha bahsetmek gerek. Matematik dersinde öğretilebilen yabancı dil birikimi (örneğin sözcük sayısı), doğrudan yabancı dil dersinde öğretilenle karşılaştırılamaz. Alan derslerinde kullanılan İngilizce sınırlıdır. 5- %100 İngilizce bölümlerde okuyanların İngilizceyi başarılı bir şekilde öğrendiklerine dair elinizde bir istatistik, bir araştırma sonucu var mı? Bu kanıya nereden ulaştınız? Türkiye'deki öğretim görevlilerinin İngilizce seviyeleri ortada. ODTÜ'de bile şöyle bir öğretmene[2] rastlanabiliyor (Öğretmenin İngilizce seviyesinden bahsediyorum, alanında uzaman biri olabilir. Kendisi hakkında bilgim yok.) Yine British Council'in yaptığı çalışma ortada. Ortaöğretimden gelen öğrencilerin seviyesi belli. Hazırlıkta ulaştıkları düzey belli. Bunlara ek olarak yüksek puan almış öğrenciler de bile anadilini kullanma becerisi zayıf kalmış öğrenciler olabiliyor. (Anadilini iyi bilmeyen yabancı bir dili de iyi öğrenemez.)Bu koşullarda yabancı dille eğitim sayesinde öğrencilerin başarılı bir şekilde İngilizce öğrendiğini iddia etmek çok güç. Anadolu liselerinde yabancı dille eğitim yapıldığı sıralarda bu konu sürekli gündeme gelirken şu anda pek gündeme gelmiyor. Bundan dolayı olsa gerek yakın zamanda yapılmış bir çalışma bulamadım. Ancak 2003 yılında yapılan bir çalışma ve sonucu[3] şöyle: [1]: sayfa 119https://www.britishcouncil.org.tr/sites/default/files/20160211_english_he_baseline_study_final_tr.pdf [2]:https://www.youtube.com/watch?v=L159UCju678 [3]: Türkiye'de ortaöğretimde yabancı dille eğitim uygulamasının tarihsel süreci (1955-2004), sayfa 99. tez.yok.gov.tr'den 227327 nolu tez'e ulaşabilirsiniz. Selamlar https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=128009060 Bakınız, ben yabancı dil öğrenmeyin, yabancı dil gereksizdir diye bir şey demiyorum. Öğrenin hatta öğrenebiliyorsanız birden fazla yabancı dil öğrenin. Ama yabancı dilde eğitimi de bu kadar gözünüzde büyütmeyin. |
Kesinlikle katılıyorum. İnsanlar "ingilizce" diye tutturmalarından dolayı amaçlarını şaşırıyorlar. İngilizce kesinlikle öğrenilmeli hele ki bu globalleşen dünya şartlarında bir şart. Ama ingilizce bilmeyen, arası olmayanın gidip ingilizce bölüm okuyarak kendisini harab etmesine gerek yok.
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|