Şimdi Ara

Neden hala düz vites araba üretiliyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
5.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • wicked sick W kullanıcısına yanıt
    Senin televizyon kımandası ve vitesi bir tutan zekana cevap verdiğime şükret sen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    Yukardaki bütün arkadaşlar otomatik zannediyor manuel arabaları

    Otomatiğin masrafı yoktur,ömrü de yoktur (zf,eat)


    Çift kavramalar ise özün de manueldir,robotiktir herşeye gebedir.


    Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların ne olduğunu biliyoruz, kendi aracımda da zaten tork konvertörlü şanzıman var ama sınırsız ömrü olduğunu ve sıfır masrafı olduğunu iddia eden yalan söyler, ZF'si de EAT'ı da GTronic'i de aynı. Hiç masrafı olmasa 50-60binde bir değişen şanzıman yağı var.

    Günümüzde otomobillerin üretiminde en önemli etken maliyet, tam otomatik kaliteli şanzımanlar pahalı olduğu sürece manuel yaygın olmaya devam eder.

    Manuelin yağını değiştirmiyorsan oda senin hatan olsun diablo. yağ masraf mı? sarf malzemesi manuel araçlar 10 yıl içerisinde tamamen kalkar diyorum ben. Tabi türkiyede manuel linea satılmaya devam eder o ayrı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çünkü Manuel vites araç kullanmak keyiftir.
  • Manuelin keyfi ayrıdır. Ama her manuel araç da keyif için alınmaz.



    Hele de ticari amaçla kullanacaksanız veya şirket aracı olacaksa mümkünse en az sorun çıkartacak, en az masraflı, en vaz aracı alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alt sınıf markalar üretiyor

    bir BMW bayisine Audi bayisine gidip "Bana manuel lazım gardaş otomatik kızlar biner" dersen sana gülerler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: Diablo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    Yukardaki bütün arkadaşlar otomatik zannediyor manuel arabaları

    Otomatiğin masrafı yoktur,ömrü de yoktur (zf,eat)


    Çift kavramalar ise özün de manueldir,robotiktir herşeye gebedir.


    Tork konvertörlü tam otomatik şanzımanların ne olduğunu biliyoruz, kendi aracımda da zaten tork konvertörlü şanzıman var ama sınırsız ömrü olduğunu ve sıfır masrafı olduğunu iddia eden yalan söyler, ZF'si de EAT'ı da GTronic'i de aynı. Hiç masrafı olmasa 50-60binde bir değişen şanzıman yağı var.

    Günümüzde otomobillerin üretiminde en önemli etken maliyet, tam otomatik kaliteli şanzımanlar pahalı olduğu sürece manuel yaygın olmaya devam eder.

    Manuelin yağını değiştirmiyorsan oda senin hatan olsun diablo. yağ masraf mı? sarf malzemesi manuel araçlar 10 yıl içerisinde tamamen kalkar diyorum ben. Tabi türkiyede manuel linea satılmaya devam eder o ayrı.

    Manuelin de masrafı var tabii ki, ben onu inkar etmiyorum, onda da baskı balata masrafı var mesela, tam otomatiklerde de o yok. Şu an hala Hindistan gibi ülkelere airbagsız yüzbinlerce araç üretip satıyor firmalar, manuel vitesin tedavülden kalkmasını beklemek hayal olur.

    Bana kalırsa tork konvertörlü otomatiğin tadı hiçbirşeyde yok ancak günümüz şartları ortada.




  • çünkü manuel vites ben ne dersem onu yapıyor.
  • Allahım ne kadar boş konulara maruz kalıyoruz Yarabbim. Karşılaştırdığı şeylere bak, seviyeye bak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wicked sick


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dampierre

    Manual kullanmaktan keyif alan adam, otomatik varken neden manual alayım diyen birine kendini açıklayamaz, bu nedenle otomatik sevenler artık bıraksın şu neden tüm arabalar otomatik üretilmiyor olayını.

    Keyif alan vardır illa kimseyi yargılamıyorum. Sorum neden sadece araba konusunda bu böyle. Hareket olsun diye tv'nin yanına gidip kanal değiştirmeyi seven adam neden mağdur? Diğer teknolojilerde neden bu düzen işlemiyor da arabada işliyor?





    Cevapların genelinden anladığım kadarıyla otomatik vites teknolojisi hala yetersiz.

    Kıyasınız yanlış.

    Düz vites ile otomatik vites arasındaki fark gösterdiğiniz örnekteki gibi elzem değil ama düz vitesi kullanamayan adam için büyük zorluk olabilir. O yüzden debriyaja basıp vites atmayı beceremeyenler ciddi bir istisna, bunu da aşağılamak için söylemiyorum. Örneğin bayanlar çoğunluk olarak düz viteste başarısızdırlar.

    Hala ama hala otomatik vites tam olarak oturmuş bir teknoloji değil. En sorunsuz olanları belki yarı otomatik olanlar ancak bunlar bile bir süre sonra bozuluyorlar, bazıları ise kaçınılmaz. Teknoloji ismi vermeden konuşayım (bazıları saldırmadan); kimisi 2'ye geçmez, kimisinden takır tukur mekanik sesler gelir, kimisi parktan çıkmaz, kimisi geri vitese geçmez. İstisnasız olarak bütün otomatik viteslerin bozulma potansiyelleri vardır. Özellikle otomatik vitesler için bu cümleyi kuruyorum çünkü manuel şanzımanlar düzgün kullanılırsa ömürlüktür. Otomatik vites için aynı şeyi düşünemezsiniz.

    Bir de bazı markalar bu konuda daha muhafazakar kalmayı tercih ediyorlar. Örneğin bugün Mazda'daki takık mühendisler eski tip AT şanzımanı alıp elden geçirdikten sonra, yağlı ıslak kavramaları DSG'den daha iyi geçişli yapmayı başardılar.

    Aynı şekilde Japon'ların benzinli ve atmosferik araçlara bu kadar bağlı kalmasının nedeni de buna benzerdir.

    Kısaca konu sizin örneğini verdiğiniz TV kumandası olayından epey bir uzakta =)




  • Bu manuel kullanmayı beceremeyenler ve herkesin İstanbul trafiğinde ömür çürüttüğünü zannedenlerde sıktı artık.
  • Bir gün virajı alamayıp son hız arabadan uçarsan beni hatırla
  • Eskiden ben de manuel zevk veriyor diye kendimi kandiriyordum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manuel araba olmasa, elinde tesbih müzik son ses karı kız kesen çomarlar nasıl artist artist vites değiştirip kızlara hava atacak !

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elegantt

    Bu arada forumun modası bu. manuel kullananları aşağılamak , kendini bir halt sanmak moda oldu .

    Sen arabayı taşıt olarak görürsün ben zevk için sürerim .

    Sen arabayı alırken sırf ikinci eli iyi diye alırsın ben bakınca heyecanlandığım için alırım .

    Sen plastiği yumuşak mı bakarsın ben direksiyon hissi nasıl diye bakarım .

    Sen acemiliğinden , rahat satmak istediğinden , ya da arabayı sadece taşıt olarak görürsün rahat olsun der otomatik alırsın , ben arabanın herşeyine hakim olmak ,istediğim gibi yönlendirmek , o sürüş zevkini tam anlamıyla yaşamak isterim manuel alırım .



    Bunları yazdığınıza göre en az 200 beygirlik ve arkadan itişli bir araba kullanıyor olmalısınız. Ben de manuel seven bir insanım ancak şu anki araç otomatik. 1.6 litre 136 hp bir araba. Önden çekişli. Bu araba manuel olsa nolur olmasa nolur ? Manuel arabadan keyif alabilmek için arabanın ciddi anlamda güçlü olması gerekiyor. Yoksa 90-100 beygirlik arabanın hiçbir keyfi yok kendimizi avutmayalım. Ne zaman ki 3 3.5 litre canavar gibi bir makine olur o zaman manuel kullanılır o araç.

    Bir de sıkışık trafikte manuel kullanmak çok büyük sıkıntı yaratıyor. Lafımın özü gündelik ya da yolculuk için kullanılan arabalarda otomatik vites rahatlık oluyor. Ne zaman ki o araba keyif arabası olur misal mx5 gibi o araba manuel olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Düz vites araçtan keyif alabilmek için belli bir beygir sınırı mı olması gerekiyor?200 beygirin altında bir araç kullanan kendini avutuyor yani?İnsanların zevklerini sorgulamak size mi düştü?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anthony Hopkins -- 4 Ağustos 2017; 21:53:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elegantt

    Bu arada forumun modası bu. manuel kullananları aşağılamak , kendini bir halt sanmak moda oldu .

    Sen arabayı taşıt olarak görürsün ben zevk için sürerim .

    Sen arabayı alırken sırf ikinci eli iyi diye alırsın ben bakınca heyecanlandığım için alırım .

    Sen plastiği yumuşak mı bakarsın ben direksiyon hissi nasıl diye bakarım .

    Sen acemiliğinden , rahat satmak istediğinden , ya da arabayı sadece taşıt olarak görürsün rahat olsun der otomatik alırsın , ben arabanın herşeyine hakim olmak ,istediğim gibi yönlendirmek , o sürüş zevkini tam anlamıyla yaşamak isterim manuel alırım .



    Aracınız m3 falan galiba manuelde bu kadar zevk verdiğine göre ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ÖlüyenYörüler kullanıcısına yanıt
    Anlıyorum bakış açınızı ancak daha önce 200+hp manuel bir araç kullandınız mı ? Herkes bunu öne sürüyor ancak arabası 1.6dizel otomatik . Ama dediğiniz gibi bir sonraki arabam manuel benzinli 150-200 hp aralığında bir araç olsun istiyorum.

    Evimizde 3 tane araba var ve ikisi otomatik . Kendi arabamı almadan önce uzun süre otomatik kullandım ve arabamı alırken özellikle otomatik almadım 6 ileri bir dizel aldım. Manueli de otomatiği de yeterince kullandım yani bir kez otomatik sürsen anlarsın denecek durum yok . Ankara'da yaşıyorum ve sıhhıye trafiğine de giriyorum ancak öyle yarım saati geçen bir trafik değil . Şehir içinde 2. 3. Viteste dolaşıyorum evimin yakınlarında en zevklisi De o ara vitesler Çevre yolunda zaten 6 ya atınca saatlerce gidiyor . 4.6 yakıyorum 3 bin devire kadar basmama rağmen ama 140 ı geçmem hiç.

    Şunu anlayamıyoruz bazen otomatik manuelin bir üst versiyonu değil yani insanlara seçenek sundu sadece . Tuşlu telefon akıllı telefon gibi bir teknoloji farkı Yok . Çok sıkışık trafikte zaten arabadan keyif diye bir şey zor. O yüzden ben de İstanbul'da yaşasam manuel istemeyebilirdim ancak herkes köprü trafiğinde değil .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elegantt -- 4 Ağustos 2017; 22:40:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu millet bi garip.

    Yeni nesil debriyajlar pamuktan daha hafif, vites yollari tereyagi kivaminda, ona ragmen useniyorlar, ya da beceremiyorlar.

    Askerde kara duzen bir landrover vardi, ona bile alisilmisti, simdikiler manueli zor goruyor, ilginc.

    kendinize itiraf etmeniz gereken bir sey var.
    be ce re mi yor su nuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-1E1FC651D -- 4 Ağustos 2017; 22:39:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anthony Hopkins

    Düz vites araçtan keyif alabilmek için belli bir beygir sınırı mı olması gerekiyor?200 beygirin altında bir araç kullanan kendini avutuyor yani?İnsanların zevklerini sorgulamak size mi düştü?

    Allah aşkına o kadar açıkladım bunu mu anladın? daha da yazmayacam. Sana 100 beygir 1.6 atmosferik tüplü arabanla redline da bol keyifli vakitler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çünkü oto bayilerinde minimum fiyata satılacak bir alt model bulunması gerekiyor ki otomatiklerin üzerine fiyat ekleyebilsinler.

    ev ses sisteminden örnek vereyim, 2.1 sistemlerden sonra 4.1 sistemler çıktı, 2.1 sistemler 200 liradan, 4.1 sistemler 900 liradan satıldı.

    2.1 ile 4.1 arasında maliyet farkı var mı? yok. varsa bile 400 liralık bir fark değil.

    Bir süre sonra artık 2.1 üretilmez oldu, 4.1 minimum sistem oldu, fiyatı ne oldu, 200 oldu.


    yine aynı şekilde bugün hiç manuel vitesli araba üretilmezse otomatikler bugünkü manuel fiyatına satılmak zorunda kalır, ve otomatiğin üzerine fark konulup alınacak bir seçenek sunulamaz.

    klasik satış stratejisinde küçük detaylarla büyük fiyat farkları oluşturularak aynı ürün haddinden fazla fiyata satılmaya çalışılır, bütün firmalar bu modeli kullanır.

    bosch buzdolabı almaya kalkın misal, sadece 300 lira farkla hep bir üst model vardır, kafayı yersiniz.

    tesla türkiyeye girdikten sonra belki değişebilir bu durum.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.